menu

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied? #2

zoeken in:
Ik noem het zelf niet meer zozeer backlog, dat klinkt negatief. Ik heb gewoon een enorm grote poule aan games die ik kan spelen als ik wil

Eraser2 schreef:
(quote)

Kun je nog wel een beetje overzicht houden met wat je allemaal nog moet spelen? Ik merkte op een gegeven moment dat ik gewoon vergat welke games ik gekocht had.

Uhm ja en nee.
Heb een opslag planken constructie (meestal gemaakt voor gereedschap, maar goed) waar de fysieke games instaan die ik persoonlijk minder vind en waarschijnlijk niet ga spelen.
De games die ik geweldig vind sorteer ik bij elkaar in rekken waar de games gemakkelijk uit te halen zijn net zoals in een fysieke game winkel.

Had eerst een game lijst gemaakt als een soort agenda en die ik op mijn deur en muur liet hangen en wegstreepte welke games ik had uitgespeeld.
Maar het werkte niet helemaal. Mijn strategie is nu dat ik de games die ik ga spelen en ga uitspelen op mijn bureau laat liggen.

Met Digitale games zie ik door de bomen het bos niet meer.
Vooral met ps5 met zijn minimale, vreemde en niet goed werkende bibliotheek zie ik de digitale games niet meer goed qua overzicht.
Digitale games heb ik ook zeer veel van en voornamelijk switch en steam games.
Mijn steamdeck is wat ik voornamelijk gebruik met digitale games.
En met de 1,5TB opslag (1tb interne ssd+500gb microsd) in combinatie met emudeck (retro emulatie) heb ik wel iets meer overzicht aangezien het met steam zo gemakkelijk is om bibliotheek lijsten te maken.
Maar uiteindelijk speel ik alleen fysieke games momenteel. Digitaal is een drukke boel en amper overzicht.

EDIT: nog wat gekocht
Tropico 5 Complete Collection (Xbox One) is blijkbaar beter dan deel 6 en de dlc van deel 5 staat allemaal op disc. Good deal! voor 12 euro.
Touhou Luna Nights (PlayStation 5) voor 38 euro.
Broforce (PlayStation 4) had hem voor 18 euro.

Begin vorig jaar besteld en nu ineens out of the blue kwam ie vandaag binnen: Shinobi non Grata (PlayStation 4) via strictly limited games website zelf.

centurion81 schreef:
Okay, nog 2 voor de games-poule (Framed Collection met beide games in eShop sale)

(afbeelding)

(afbeelding)
Ik was hier niet zo van onder de indruk. Heb jij ze al gespeeld?

centurion81 (moderator)
Not yet, maar op papier klinkt t wel als my cup of tea! Gorogoa lite, verwacht ik n beetje

Nou...nog wat dingetjes:

Dreamworks AllStar Kart Racing (Steam) 0
Ghostbusters Remastered (Steam) 0
WAND Project (Switch) 6

De eerste twee waren keys die een vriend dubbel had. Mooi meegenomen aangezien ik geen van beide had. Blijkbaar heeft hij ook nog een Alien Isolation. Moest ie even zoeken maar zou ook leuk zijn voor de virtuele stapel.

Wand Project is eh....Vampire Survivor met Manga figuurtjes en toverstafjes die je unlocked. Cute en leuk. De truk hier is dat iedere toverstof xx aantal spells heeft die te combineren zijn op een grid voor max dam en dus toch weer een andere insteek heeft in het geheel.

Nou zijn we toch weer:

Arkanoid Eternal Battle (Switch) 0.99
The Shadow You (Switch) 2.04
Wavetale (Switch) 2.99

Die Arkanoid ook maar even binnengetrokken.

Confusie schreef:
Die Arkanoid ook maar even binnengetrokken.

Nice. Diverse aardige opties. Inclusief een gewone port van het origineel.

Geef me trouwens eens je friendcode zo je wil. Of niet.

SW-3881-9882-5204

Nog een paar fysieke games:
Virgo Versus the Zodiac (PlayStation 5) voor 40 euro. Een soort Mario rpg en Mother RPG series inspired rpg, yes please!
Front Mission 1st Remake: Limited Edition (PlayStation 5) voor 28 in sale. Had de switch versie al fysiek, al wou ik ook de ps5 versie hebben.
Astral Ascent (Limited Run Games) (PlayStation 5) besteld voor 60 euro. Jep pricey en was net op tijd met de ps5 versie.

Digitaal:
Rambo The Video Game + Baker Team DLC (STEAM) voor 10 euro. Ooit overgeslagen en wil hem toch eens proberen.

Diesel Legacy: The Brazen Age (STEAM) voor 24 euro.
Dacht eerst aan de fysieke ps5 versie, al duurder, geen cross-play en dacht online functies en huge pc community voor perfecte match. Plus steamdeck handheld optie.
EDIT: Volgens vele reviews was er geen crossplay. Maar ik zie de optie dus wel mooi in het settings menu staan.

Worldless Deluxe Edition (STEAM) met soundtrack voor ongeveer 15 euro.

AdrievMer86 schreef:

Uhm ja en nee.

Met Digitale games zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb hetzelfde inderdaad met digitaal. Van mijn fysieke games zal ik er een handjevol niet hebben gespeeld (Switch en Ps5). Digitaal zijn het er tientallen zo niet meer. Afijn, het is een luxeprobleem. Altijd wat te spelen.

Tja...loop je door het winkelcentrum voor een kop koffie en een stuk taart en pik je op:

Wildermyth (Switch) 15 Fysiek

Ik wist helemaal niet eens dat de game fysiek verkrijgbaar was op de Switch. Lag in een budgetbin. Wellicht een fout van het personeel. Want heb net even op internet gekeken en het is pas sinds oktober uit op deze console. (is al enige tijd een zeer geprezen PC game).

Nou boeit dus niet. Weer eentje voor de backlog.

Sinner schreef:
Tja...loop je door het winkelcentrum voor een kop koffie en een stuk taart en pik je op:

Wildermyth (Switch) 15 Fysiek

Ik wist helemaal niet eens dat de game fysiek verkrijgbaar was op de Switch. Lag in een budgetbin. Wellicht een fout van het personeel. Want heb net even op internet gekeken en het is pas sinds oktober uit op deze console. (is al enige tijd een zeer geprezen PC game).

Nou boeit dus niet. Weer eentje voor de backlog.

Ja dat is een foutje van het personeel.
Heb hem nu "op eerste dag release" een weekje (of nog niet eens) fysiek op ps5 en was 30 euro.

Geniale en artistieke strategie/turn based rpg die complexer is dan dat ik had verwacht.
Maar er zijn gelukkig gemakkelijk te volgen tutorials die je op weg helpen. Enjoy man!

AdrievMer86 schreef:
(quote)

Ja dat is een foutje van het personeel.
Heb hem nu "op eerste dag release" een weekje (of nog niet eens) fysiek op ps5 en was 30 euro.

Geniale en artistieke strategie/turn based rpg die complexer is dan dat ik had verwacht.
Maar er zijn gelukkig gemakkelijk te volgen tutorials die je op weg helpen. Enjoy man!

Ja. Had het ook even nagekeken. Prima kortinkje. En het is inderdaad op het eerste gezicht een erg sterk en uniek spel. Ook esthetisch leuk gedaan.

Overigens vandaag bij het boodschappen doen weer een leukigheidje:

Atari 50th Anniversary Expanded Edition (Switch) 25€ Fysiek

Ook leuk om in de gaten te houden. Volgende week beginnen ze bij Epic weer met hun dagelijkse gratis game weg vanwege Kerstmis. (Ipv wekelijks).

Deze week was het in navolging van LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (2022) overigens weer eentje die al een tijd op de lijst stond, namelijk The Lord of the Rings: Return to Moria (2023).

Gisteren dus voor de Switch gekocht. Maar wat een prachtdocument zeg. Natuurlijk veel variaties op de zelfde games maar alleen al de moeite voor de hele documentatie e.d door te spitten. Het enige wat ik mis zijn de Activision games. Hadden ze die licentie weten te bemachtigen was het werkelijk een perfect tijdsdocument.

...overigens over collecties gesproken is dit er ook eentje...

The Epyx Games – Sports Collection | Nintendo Switch download software | Games | Nintendo NL

Wwrkelijke alle Epyx Winter, Summer games gebundeld....World Games...California Games. Lichtjes brilliant alleen al uit nostalgisch oogpunt.

Oh. Nee. Kijk. 3 dagen na de vorige sale is er potverdrie toch niet weet...een...sale. Op de Xbox. Countdown to (Christmas zeker?).

3 euro'tjes for Dishonored 2, 5 voor Dishonored Death of the Outsider. 3 voor Prey en ga zo maar door. Ik vind vast wel een moment voor iets te kopen en een tijdstip voor iets te spelen in 2037.

Maar serieus...aanhalende over de recente discussie 'het hoeft niet duur te zijn'. Ik heb de indruk dat de ene sale start nog voor de vorige is afgelopen. Kan niet klagen. Maar ergens is het wel overkill als je het nuchter bekijkt. Wat ik obvious niet doe. Want tja. Kop koffie aan de markt minder of voor drie euro even (al is het maar 1 uurtje) ronddwalen in Dunwall en al dan niet opzettelijk iemand een mes tussen zijn ribben pleuren. Keus is makkelijk te maken.

(...en je maakt weer iemand blij die nog nooit Silent Hill heeft gespeeld met zijn nieuwe Xbox XS. Hoppa HD collection met 2 en 3 voor een 10tje en hoef je ook al niet te denken over een present op oudjaar).

Jade Empire in de Xbox sale.

Voor mij was het een mailtje van een vriend met de beloofde code van

Alien Isolation Collection (Steam)

en als super surprise

Gran Blue Versus Legendary Edition (Steam)

De Xbox en Switch Sales ga ik echt in de week even doorpluizen voor nog een paar koopjes in huis te halen.

F1 2019 Legends Edition (Xbox One) via gameresource kon ik nog deze versie krijgen voor 20 euro.
F1 2017 (Xbox one) maar 2 euro 2de hands via cex.
F1 2013 (PS3) voor 8 euro 2de hands.
Formula One Championship Edition (PS3) voor maar 2,50 euro 2de hands.

EDIT: nog besteld fysiek
Heroland Knowble Edition (PS4)
Akiba's Beat (PS4)
Akiba's Trip: Hellbound & Debriefed (PS4)
Story of Seasons Friends of Mineral Town (Xbox)
Wild 9 (PS1)

Digitaal:
Caves of Qud STEAM
Ballionaire STEAM
Legacy of Kain Soul Reaver 1 & 2 Remastered STEAM via cdkeys.

Voor mijn maat een steam gift met Ballionaire en Ballatro. Christmas cadeaus.

Snert zeg. Nintendo heeft vanaf vandaag ook weer gigantische wintersales. 400 op de wishlist. 300 in de aanbieding. Hopen daarvan zijn al jaren niet in meer in korting geweest en veel zijn 5€ of minder.

Word een moeilijke week.

Want Vrijdag zijn de Steam wintersales zag ik net.

Gigantische luxe problemen.

Nou dus...luxe-probleem opgelost. Aankopen zijn:

Anime Girls Highschool of Dead (Switch) 1.99
Beyond a Steel Sky (Switch) 4.99
Diablo IV + Uitbreiding (Steam) Nada. Kerstcadeautje van een vriend.
Death Comes True (Switch) 6.29
Emerald City Confidential (Steam) 1.79
Forgotten Memories (Switch) 4.99
Ganryu 2 Hakuma Kojiro (Switch) 1.99
Ghost of a Tale (Steam) 2.92
Gris (Switch) 3.29
Hogwarth's Legacy (Steam) 14.99
Reverie Knight Tactics (Switch) 4.99
Sea of Solitude Director's Cut (Switch) 4.99
Time Spinner (Switch) 4.99
Verdict Guilty (Switch) 2.69

Ontbrekende Pinball tafels voor Pinball FX (Star Trek (die collectie), Pacific Rim etc) (Switch) 10tje.

Ik had nog een paar euro op de Switch van aankopen te doen. En een euro'tje of 2-3 op Steam van kaartjes te verkopen. Kom ik ongeveer rond de 60 euro aan voor de hele mik-mak. Dus toch echt wel wederom een sale die zich erg mooi laat zien. Anime Girls High School of Dead en Verdict Guilty zijn wat trashy guilty pleasures. Maar de rest ben ik toch echt meer dan tevreden meer. Ik was zelfs nog even erover aan het denken om Alan Wake 2 mee te pikken op Epic want die staat maar voor 20 of 25 maar eh...die zitten ook in hun 10 dagen elke dag een gratis game...dus...laat maar even. Dat zou overkill zijn.

Ja die Switch sale gaat ook bij mij niet ongemerkt voorbij. Zal van de week naar alle waarschijnlijkheid Okami en Beyond Good and Evil wel even oppikken. Beide ook games die direct op de backlog voor 2025 gaan.

Eraser2 schreef:
Ja die Switch sale gaat ook bij mij niet ongemerkt voorbij. Zal van de week naar alle waarschijnlijkheid Okami en Beyond Good and Evil wel even oppikken. Beide ook games die direct op de backlog voor 2025 gaan.

Nee bijzonder veel sales en er droppen iedere dag nieuwe. Ik maak me niet de illusie dat ik stop. Is het goedkoop, tja. Wegens omstandigheden ga ik toch de drur voorlopig niet uit, zit ik net zo lief wat aan te flutteren in de sales games en backlog op de bank.

Net nog Severed Steel (2021) op de kop getikt voor 1.99€. Tja. Kon ik toch echt niet laten liggen.

Nou de laatste koopjes zijn, na intern beraadslaging, intussen binnen:

3 Minutes to Eight (Switch) 1.59
Back for Blood (Steam) 2.99
Crossed Swords (Switch) 3.49
Far Changing Tides (Switch) 3.99
Outriders Complete Edition (Steam) 19.99
No Place Like Home (Steam) 6.25
Poison Control (Switch) 3.99
Severed Steel (Switch) 1.99
State of Decay 2 Juggernaut Edition (Steam) 2.99

Al met al dus een bizar goede (en goedkopen) Wintersale.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:21 uur

geplaatst: vandaag om 10:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.