menu

De Site / Gebruikers / Oude Observator's Odyssee

zoeken in:
Inderdaad shimahero, op deze manier zijn de games makkelijker te vergelijken. Bovendien behoud ik mijn 'momentum' een beetje door de drie delen na elkaar te spelen, indien ik enkele maanden wachten zijn mijn platforming-skills weer afgenomen

Review voor CRASH BANDICOOT 3: WARPED

Na twee maal een zure nederlaag te hebben geleden is er in Doctor Neo Cortex een soort defaitisme geslopen. Zijn eigen creatie - Crash Bandicoot - blijkt onverslaanbaar. Wanneer in ‘Crash Bandicoot 3: Warped’ de duistere godheid Uka-Uka ter hulp komt merk je op subtiele wijze dat Cortex nog weinig hoop koestert, ongeacht de machtige bondgenoten die hem in de strijd vervoegen. Het is een schitterend schouwspel en een fraai staaltje humor, iets waarin Naughty Dog wel vaker heeft uitgeblonken.

Het slotstuk van de trilogie wijkt behoorlijk sterk af van de vorige twee delen. De variatie in levels is op zijn zachtst gezegd enorm. Je springt van de Middeleeuwen naar het Oude Egypte, de Chinese muur, de prehistorie en de diepten van de oceaan. Dit is uitermate vermakelijk maar betekent ook dat er tussen de levels weinig samenhang is. De warp-room is aantrekkelijker dan in Crash Bandicoot 2 maar ik blijf fan van concept uit de eerste game: een landkaart waarover je je verplaatst - hierdoor krijg je meer het gevoel dat je daadwerkelijk een lange weg aflegt richting het einddoel. Jammer ook dat de grote variatie in het derde deel niet altijd even goed uitpakt, met name de onderwaterlevels laten qua besturing zwaar te wensen over (een euvel waarmee wel meerdere games te kampen hebben uiteraard).

Grote verandering - en wat mij betreft een pluspunt - is het feit dat je na het verslaan van een boss telkenmale een nieuw skill verwerft. Dit geeft het verslaan van een badass als Dingodile toch net dat extra beetje voldoening, aangezien er jou een beloning wacht. Iedere verworven skill maakt de game wel aanzienlijk gemakkelijker (logisch) terwijl de algemene moeilijkheidsgraad sowieso doorheen de trilogie steeds teruggeschroefd werd. Niet dat ik hier rouwig om ben, ik herinner me de frustraties die het eerste deel met zich meebracht immers levendig.

Crash Bandicoot 3: Warped is een waardige afsluiter van de trilogie. Het is ook het deel waarin Crash zich als ultieme eindbaas presenteert: hij heerst nu over land, lucht en zee. De game sprankelt, is kleurrijk, snel en bitsig, eclectisch en enorm entertainend.

Nu ik de trilogie eindelijk afgesloten heb vind ik geen enkele game er echt bovenuit steken. Iedere worp heeft zijn eigen zwaktes en sterktes. Uiteindelijk zijn het alle drie heel goeie platformers, die samen een mooi geheel vormen en stuk voor stuk kunnen gekoesterd worden om hun persoonlijke kwaliteiten.

À propos, dat Wumpa Fruit ziet er verdomd lekker uit.

En eindelijk de combinatie van alledrie de reviews: Crash Bandicoot N. Sane Trilogy

De afgelopen week niet gegamed - andere prioriteiten, weet u wel?

Vanmorgen eindelijk aan The Last of Us begonnen en het is op zijn zachtst gezegd een prettig weerzien. Wat een game, de kwaliteit spat van het scherm. Ik ga een mooie tijd tegemoet

Drie weken later zit ik halverwege The Last of Us.

Afgelopen zomer had ik zeeën aan tijd. De afgelopen maand heeft mijn leven echter een onverwachte wending genomen waardoor ik nog heel weinig tijd heb om te gamen. En wanneer ik op de bank neerplof ben ik te uitgeteld om verder te doen aan The Last of Us en speel ik liever enkele breinloze potjes COD. Op deze manier zal het uiteraard wel eventjes duren vooraleer ik alle Naughty Dog en DOOM games afgewerkt heb

Het projectje wordt voor alle duidelijkheid geenszins opgegeven! Het zal gewoon een tikkeltje langer duren dan initieel gepland

Gast
geplaatst: vandaag om 10:38 uur

geplaatst: vandaag om 10:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.