menu

De Site / Gebruikers / Uitgekeken op gamen?

zoeken in:
geplaatst:
Bij De Site > Gebruikers > Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied?:

Het is een beetje offtopic, maar hebben jullie wel eens een echte game-dip? Ik zit er nu dus in. Sinds ik Red Dead 2 uitgespeeld heb 3 maanden terug heb ik gewoon geen enkele zin om een nieuwe game te starten, ondanks dat ik nog games thuis heb liggen die mijn aandacht verdienen. Ik volg nog wel al het nieuws, maar ik moet de knop weer om gaan zetten nadat ik weken, maanden Red Dead 2 belachelijk intensief heb gespeeld.

Zie in dit topic zo vaak mooie nieuwe titel voorbij komen die mij ook leuk lijken. Maar dan bedenk ik weer dat het zonde is, omdat ik zelf nog nog niet gespeelde titels heb liggen.

geplaatst:
Oef ja ik heb heel vaak een game-dip. Dat komt dan vooral doordat ik best veel heb wat ik wil doen en het lastig is om de balans en verdeling te vinden voor alle hobby's.

Maar zo te lezen ligt het bij jou iets anders. Ik vind het heel herkenbaar dat je na het spelen van een game die je zó tof vond en waar je zo mee bezig was, je even in een gat valt. Want je wilt eigenlijk gelijk opzoek naar een soortgelijke ervaring, alleen die kan je niet zo snel vinden. En dus is alles niet goed genoeg en blijven die prikkels weg om een andere game te spelen. Ik heb dat ook altijd bij films en series. Je wilt dan gewoon even niks anders. Het komt vanzelf wel weer terug! (denk ik)

Wat jij met RDR2 had, had ik met Breath of the Wild. Ik vond het fantastisch en ook heel intensief gespeeld. De dag dat ik het had uitgespeeld, was de releasedag van Mario Odyssey. En ben toen gelijk doorgegaan met die game. Maar vanaf het begin af aan kon ik niet hetzelfde enthousiasme krijgen als bij Zelda. Dus misschien is deze gamepauze van je nog niet zo gek, nu kan je iets neutraler in een volgende game stappen

En wat die backlog aan games betreft, wees niet te streng voor jezelf? Ik las een keer ergens dat iemand het fijn vond om een boekenkast vol met ongelezen boeken te hebben. Dus misschien moeten wij gamers dat ook maar eens gaan doen. Zie het als een toffe collectie, waar je eventueel eens in kan duiken, in plaats van: "Crap, ik moet nog zoveel spelen...". Gamen is een hobby en moet wel leuk blijven. En zeker als je in die dip zit, kijk gewoon waar je wél zin in hebt. Als dat dan een game is die je nog moet kopen, dan is dat maar zo.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Ik zit er nu dus in. Sinds ik Red Dead 2 uitgespeeld heb 3 maanden terug heb ik gewoon geen enkele zin om een nieuwe game te starten, ondanks dat ik nog games thuis heb liggen die mijn aandacht verdienen.

Daar zit ik dus nu ook in. Na 100+ uren in Assassins Creed te hebben gestopt dacht aanvakelijk 'lekker, weer eens tijd voor iets anders te gaan spelen!'. Resultaat. We zijn nu enkele weken verder en ik heb dus nog niets echt een fatsoelijk gespeeld. Wel een half uurtje of een uurtje getest (de games uit de Humble Bundle's. Maar om echt te zeggen dat ik volledig mijn tijd ergens in heb gestoken (buiten een 10-15 tal uur in Mortal Kombat 11) nee dus. Heel vreemd. Ik dacht dus echt - eenmaal dat ik met AC klaar ben ga ik weer lekker iets nieuws beginnen maar...om de een of andere reden - en met een backlog van 1500+ en meer games heb ik gewoon even niet de interesse om echt een game te beginnen . Nu neem ik idd ook wel aan dat het zich binnenkort weer vanzelf hersteld en ik weer een of andere game uit de kast trekt en lekker daaraan begin maar tot mijn eigen grote verbazing is het voorlopig op gamesfront akelig stil.

geplaatst:
Ik heb ook wel vaker een dipje op het gebied van gamen hoor Ajax&Litmanen1. Dan speel ik zo een paar weken helemaal niks. Aan de ene kant denk ik: jammer ik had ook wat meer games uit kunnen spelen. Aan de andere kant moet het, zoals Princess Piranha al zegt, wel een hobby blijven.

Ik sta nu zelfs weer op het punt om Knights of the Old Republic (weer) te spelen. Die game heb ik al meer dan tien keer doorgespeeld, dus je zou het 'tijdverspilling' kunnen noemen. Ik heb nog genoeg te spelen, maar het kan met eigenlijk niet zoveel schelen. Dus ik ga aan de slag met een KOTOR die gevuld is met mods en ook, na veel gedoe, widescreen is.

geplaatst:
Hitman 2 heeft me weer uit mijn gamedip gehaald die een maandje of 4 heeft geduurd. Heb weer veel gegamed de afgelopen weken en heb weer zin in meer

Nu toch maar eens serieus beginnen met Smash Bros Ultimate die ik al sinds december in huis heb.

geplaatst:
Yes, super tof om te horen! Veel gameplezier

geplaatst:
Ken het gevoel en heb dat echt een jaar lang gehad. Je pakt een game op, maar je raakt niet meer zo geïnvesteerd. Het probleem (bij mij althans) is er de tijd voor vinden. Of vrij maken eigenlijk. Ik reis nu dagelijks veel met de trein, dus ik moet ik nu verplicht de tijd gaan doden en daar heb ik met de Switch weer een vriend gevonden. Thuis word je vaak afgeleid door andere zaken (gezin, andere vrije tijdsbesteding en verplichtingen) waardoor je aandacht voor gamen verslapt. Gamen is voor mij best een serieuze aangelegenheid wat je niet even tussendoor kan doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:37 uur

geplaatst: vandaag om 00:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.