menu

De Site / Gebruikers / Wat heb je als laatste gekocht op gamesgebied?

zoeken in:
centurion81 (moderator)
geplaatst:
Games zijn idd veel bereikbaarder dan vroeger maar de tijd is stukken minder (ben ook 40), zeker met 2 kinderen nu (en 3e op komst trouwens, jeuj).

Ik kijk net als Ajax&Litmanen1 ook graag series en met name films, dus is beetje keuzes, met vriendin samen is het iig nooit gamen Daarnaast probeer ik ook de sportschool weer wat op te pakken nu de vaccinatie in de mik is

Minder zin om te gamen als ik moe ben heb ik ook wel, had laatst een avond dat ik begon met een game op te starten > te moe / switch naar docu > te moe / switch naar actiefilm > te moe / switch naar Big Bang Theory > prima

O ja, en lineaire tv al jaren alleen voor sport en als er iets belangrijks in de wereld is gebeurd

geplaatst:
Snap ik wel en er is idd geen goed of fout
Heb ook een kleine (7jaar) en daar gaat ook tijd in natuurlijk.

Tv van tegenwoordig is echt waardeloos. Gelukkig ook geen vrouw die die soaps volgt
Enkele expeditie Robinson vind ik wel leuk en sport idd. Helaas is EK alweer voorbij.

geplaatst:
centurion81 schreef:
O ja, en lineaire tv al jaren alleen voor sport en als er iets belangrijks in de wereld is gebeurd

Same. Ik heb nog een tv abonnement voor live sport, sportprogramma's en nieuws en heeeeeel af en toe een programma zoals Dit was het nieuws. Moet zeggen dat ik met een EK of zoals vorige week met Peter R. de Vries wel echt aan de buis gekluisterd ben.

geplaatst:
centurion81 schreef:
Games zijn idd veel bereikbaarder dan vroeger maar de tijd is stukken minder (ben ook 40), zeker met 2 kinderen nu (en 3e op komst trouwens, jeuj).
WAAAAAAAAA: P-R-O-F-I-C-I-A_T !!!

geplaatst:
Ja van harte centurion81! En allemaal herkenbaar wat ik hier lees: we zijn allemaal oud en vaak moe is de conclusie volgens mij . Ook hier 2 kids en 40 urige werkweken, dus de vrije tijd die je hebt moet je plannen.

Laatste weken door EK ook weinig gegamed, maar heb al wel een tijd lang een vast game-avondje met 3 vrienden. Dat houden we er goed in. Laatste weken non stop Deep Rock Galactic (2020) aan het doen met z'n vieren, leuk toch wel!. Verder: als ik moe ben en ik ga een film/netflix kijken dan val ik zomaar in slaap. Als ik moe ben en toch besluit om een game op te zetten dan word ik juist weer wakker en kan het zomaar weer een laat avondje worden. Merk dat je soms die 'moeheid-drempel' over moet of de 'ik-weet-niet-meer-hoe-de-controls-werken-van-die-game-of-waar-ik-uberhaupt-ben-in-die-game' drempel. Just do it en je zit er zo weer in!

geplaatst:
Ik heb jaren geleden besloten nooit kinderen te hebben maar ook zonder nakomelingen is het vaak geen evidentie om de tijd en energie te vinden, gamen vraagt toch altijd een investering van jezelf. Recentelijk probeer ik mezelf wat meer te pushen om toch wat meer te gamen want al te vaak moet ik vaststellen dat ik in plaats van het spelen van een geweldige game eigenlijk niets noemenswaardig gedaan heb.

geplaatst:
-marco- schreef:
Fo real!? Ik speel denk wel iets minder dan vroeger, maar veel minder niet hoor. Ben inmiddels 40 en speel denk iedere avond wel en ook vaak het weekend.

Vroeger (kom ik met mijn 30 jaar aanzetten hoor), kon ik tot in de nacht lekker zitten gamen en de volgende ochtend nog wat colleges volgen. En dat de hele week door zo'n beetje. Dat is met het werken nu en de bijkomende verantwoordelijkheden wel anders merk ik. Moet een stuk meer gefocust zijn nu dan toen. Wat me meer energie kost. En dan daarbij dat ik toen nog bij mijn ouders woonde en dus vrij weinig aan huishouden hoefde te doen. Dat is nu ook wel anders. En ik heb geen lieftallige vriendin die dat voor mij wilt doen...

Maar ik vertik het om het gamen vaarwel te zeggen. Dat is naast muziek toch wel mijn favorieten entertainment vorm.

geplaatst:
Ik merk wel dat mijn vrienden steeds minder of niet gamen tegenwoordig. Vind ik wel jammer, maar het weerhoud mij niet om door te blijven gaan. Scheelt dat ik toch vooral singleplayer games speel.

geplaatst:
Ik merk zelf ook dat ik veel minder tijd heb/vrijmaak om te gamen. Naast een baan, schrijfcursus, deel van het huishouden/andere aanverwante klusjes en mijn (journalistieke) werk voor een muziekblad, kijk ik 's avonds eigenlijk alleen tv.

Woensdagavond is mijn vaste 'game night' en op zondag wil ik nog weleens de hele middag gamen, maar dat was het wel. Het helpt natuurlijk niet mee dat ik graag een boek/comic lees en muziek luister. Moraal van het verhaal: er zitten gewoon te weinig uren in een dag .

geplaatst:
Een Japanse Super Nintendo aangeschaft met games. Nog lang niet alle games uitgetest en donkey kong country 2 deed het niet, totdat ik pure alcohol met wattenstaafje had gebruikt in combinatie met blazen in de cartridge. Gebruik console met scart naar hdmi converter (een goede) en ziet er aardig uit.

Verder nog The Legend of Zelda Skyward Sword HD voor Switch vandaag binnengekregen.
2 opties: met joycons (op mijn normale switch 2019 versie) of via switch portable (of mijn lite) de game doen. Wel nice dat ze je die optie geven.

Japanese SNES Console en Prince Of Persia GC games
https://i.imgur.com/Kzp057I.jpg

Mario Kart SNES JAP versie in BOX met boekje en donkey kong games
https://i.imgur.com/8E0EzbS.jpg

SNES games los - 1
https://i.imgur.com/miRI8MO.jpg

SNES games los - 2
https://i.imgur.com/J2PDiD8.jpg

EDIT: Net nog een Everdrive cartridge voor SNES aangeschaft via aliexpress. Die levering kan lang duren. Maar dat word nice met een microsd erin en dan volledige romset of geselecteerde games erop. Dan word Europe en Usa versie games mogelijk op Japanse snes console.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
JustMike schreef:
(afbeelding)

En ik heb een pre-order op een pre-order geplaatst voor de nieuwe Steam Deck.
(afbeelding)

Welke versie van steam deck ben je voor gegaan?

geplaatst:
AdrievMer86 schreef:
deed het niet, totdat ik pure alcohol met wattenstaafje had gebruikt in combinatie met blazen in de cartridge.
Eerst zuiver maken met alcohol en dan met speeksel voorzien zodat het weer zeker begint te corroderen? Blazen is nergens goed voor (wat betreft cartridge-games).

geplaatst:
centurion81 schreef:
(quote)

Zijn er verschillende versies?

En heel dope die Japanse Mario Kart AdrievMer86

centurion81 (moderator)
geplaatst:
-marco- schreef:
(quote)

Zijn er verschillende versies?

Yeah, qua opslagcapaciteit

geplaatst:
centurion81 schreef:
(quote)

Ik ben voor de duurste versie met 512GB gegaan en die heeft ook "Premium anti-glare etched glass" volgens de steam pagina maar voor de rest zijn de enige verschillen inderdaad de opslagcapaciteit, al is de ssd van de goedkoopste versie minder snel dan de andere twee.

centurion81 (moderator)
geplaatst:
Tof hoor, je hele stoombieb on the go!

geplaatst:
The Legend Of Zelda Breath Of The Wild Wii U versie voor 80 euro gekocht! en dat terwijl ik de Wii-U console al lang in de doos heb gedaan en op zolder heb gezet. Dit spel is een 'beetje' tussen wal en schip gevallen ik laat hem mooi in het plastic zitten en wacht af tot dat hij meer waard word. Sommige oude spellen zitten enorm in de lift als het aankomt om de waarde dus geduld hebben.

geplaatst:
JustMike schreef:
maar voor de rest zijn de enige verschillen inderdaad de opslagcapaciteit, al is de ssd van de goedkoopste versie minder snel dan de andere twee.

Ja dat klopt PSA: The Cheapest Steam Deck Has Much Slower Storage Than You Might Expect - GameSpot ze vinden altijd wel een manier om de consument te beïnvloeden om voor de duurdere modellen te kiezen... Maar als je nou voor iets gaat wat wat langzamer gaat dan is dat toch ook geen ramp!?. Maar zij weten verdomd goed dat de consument toch zogenaamd voor het 'beste' gaat vooral die Pc freaks!.

Winkelwagentje (moderator)
geplaatst:
Niet gekocht - maar gekregen. Een toffe freebie van Limited Run voor iedereen die de afgelopen vijf jaar ieder jaar ten minste één (Vita?) game heeft gekocht.

https://pbs.twimg.com/media/E6XTbhWXoAEnqum?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/E6XTb8YWUAIOzAM?format=jpg&name=large
https://pbs.twimg.com/media/E6XTchgWEAUHtaF?format=jpg&name=large

geplaatst:
Winkelwagentje schreef:
Niet gekocht - maar gekregen. Een toffe freebie van Limited Run voor iedereen die de afgelopen vijf jaar ieder jaar ten minste één (Vita?) game heeft gekocht.

(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Woah, heb je het opengedaan? Ik hou 'm nog sealed, lijkt al iets van 200€ waard

Winkelwagentje (moderator)
geplaatst:
Ja hoor ik trek alles open waar een plasticje omheen zit.

Ik verwacht dat de prijzen op ebay nog wel verder omhoog zullen schieten. Alles voor de Vita is extreem verzamelbaar aan het worden. Ik ga deze toch nooit verkopen, maar er een mooi plekje voor zoeken in mijn verzameling.

geplaatst:
In de Eshop sales:

Saturday Morning RPG (Switch) 1.59
Wanderlust Travel Stories (Switch) 1.59

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:

geplaatst:

Nice Squall! ja had ik vorige week ook aangeschaft, ps4 versie.
check link: GamesMeter link aankoop.

EDIT: Ik had eergisteren via markplaats een PS VITA aankoop gedaan met drie fysieke games. Namelijk met metal gear solid collectie 2 en 3, persona 4 golden en final fantasy 10 en 10-2/x-2.
Collectie komt hopelijk morgen binnen.

Squall Lionheart (moderator)
geplaatst:
AdrievMer86 schreef:
persona 4 golden

Score!

geplaatst:
Ik merk dat PSVita's de laatste dagen enorm populair zijn op FB marketplace. Vorig jaar kon ik er nog voor 60€ opsnoepen en nu vliegen ze tegen 100€ de deur uit.

geplaatst:
Grovonion schreef:
Ik merk dat PSVita's de laatste dagen enorm populair zijn op FB marketplace. Vorig jaar kon ik er nog voor 60€ opsnoepen en nu vliegen ze tegen 100€ de deur uit.

Klopt ik had de PS VITA voor 250 euro. Maar dan wel met 3 goede fysieke games compleet en daarnaast nog 32gb memory, 3 handgrips en een opberg case. Hopelijk komt het allemaal binnen. Waarschijnlijk wel aangezien gebruiker hoog in waardering stond.

EDIT: Net trouwens nog wat gamecube games aangeschaft. alles compleet met boekjes en hoesje, cover etc.
Namelijk:
- Beyond Good and Evil
- The Legend of Zelda: Collectors Edition (nu uitverkocht na mijn aankoop)
- Metal Gear Solid: The Twin Snakes

EDIT: dit nog aangeschaft Fysiek splinternieuw
- Soul Sacrifice PS Vita
- Immortals Fenyx Rising Nintendo Switch
- Hades PlayStation 5 Pre-order
- Samurai Warriors 5 Playstation 4 Pre-order
- Mortal Kombat PS VITA
- Soul Calibur 3 PS2

geplaatst:
Ff een aparte nieuwe message. Heb weer wat aangeschaft. Voor nu houd ik echt mijn portemonnee dicht voor een tijdje.

Moet nog binnenkomen, net besteld!
Nintendo Gamecube Japanse Console Versie (paars met originele nintendo controller) met deze Japanse games:
- Naruto: Gekitou Ninja Taisen! 3
- StarFox Assault
- Super Smash Bros DX
- Mario Kart Double Dash
- Mario Party 6
- Jikkyō Powerful Pro Yakyū 9

Alles voor ongeveer 80 euro.

Gamecube heeft alleen geen voedingsadapter en dus ging ik voor deze: link

Als extra nog dit erbij: ja voor gratis verzending. ff goed over nagedacht.
- Scart AV kabel
- geheugenkaart - 256 MB

Ja heb al een PAL Gamecube en er zijn region free discs om japan of usa op pal te kunnen spelen.
Maar de prijs van die region free discs waren mij too much en dus ben ik voor een echte japanse gamecube gegaan.
Voor de prijs prima te doen. Ja de game discs zijn compleet met boekje, al ontbreken de covers die over de dvd hoesjes gaan. Maar dat maakt niet veel uit. Waarde is er nog steeds.

Met kabels erbij alles voor 128 euro. Alles moet nog wel binnenkomen.

EDIT: Verder nog Mr. X Nightmare DLC voor Streets of Rage 4 aangeschaft. Voor ps4 versie (die ik fysiek heb) en steam versie. Streets of Rage 4 - Official Website
Met steam versie heb ik de fighting stick die niet via ps5 werkt. Dus daarom dubbel en gewoon nog eens voor steam.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:01 uur

geplaatst: vandaag om 17:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.