menu

De Site / Gebruikers / Reviews?

zoeken in:
avatar van LimeLou
Wat zijn de reviews die jullie op deze site het meest bevallen? (van zowel jezelf als van anderen) en waarom? Het valt mij zelf op dat ik bij games die ik uitgespeeld heb steeds minder gemotiveerd ben om reviews te schrijven (had ik bij Uncharted 2, Allied Assault etc) Hier kan iedereen gewoon zijn eigen ideeën kwijt over hoe een review hoort te zijn en verschillende dingen in dat gebied bespreken

avatar van Tsjo-Wi
Haha ik heb precies hetzelfde, totaal geen zin meer om lange reviews te schrijven. Ik lees de uitgebreide reviews van anderen meestal wel als ik aan het twijfelen ben om een game te kopen.

Ik vind het zelf wel leuker als iemand alleen echt zijn eigen ervaringen en mening beschrijft in plaats van droog een soort samenvatting te geven van het verhaal en de gameplay mechanics. Daarvoor kijk ik liever een professionele review op Gamespot of IGN ofzo. Humor vind ik ook wel belangrijk in reviews, maar dat is bij de meeste games vrij lastig.

avatar van wiiplayer
Toevallig laatst bij Uncharted 3 nog een redelijk lange review geplaats maar verder doe ik dat hier nooit. Op MovieMeter zijn ze soms ook aardig lang. Ik kruis hier op GM trouwens nooit dat sterretje aan, op MM wel.

Ik merk wel van mezelf dat de reviews die mij het meest bevallen van (serieuze) nieuwelingen zijn die maar 3 a 4 regeltjes posten. Gewoon ff snel hoe leuk ze het vonden en niet in details gaan treden en een waslijstje met minpunten opschrijven ookal is de game fantastisch. Niet teveel na hoeven te denken over je cijfer...

avatar van jellecomicgek72
Schrijf tegenwoordig ook niet echt meer reviews. Game niet zo veel meer en ben ook veelste lui om een hele lap tekst te schrijven...

avatar van Manny Calavera
Ik plaats nog wel altijd een recensie bij een uitgespeelde game. De ene is lang, de andere is kort. Ligt eraan of ik wat nuttigs heb te vertellen. Ik moet wel zeggen dat ik meestal zakelijk blijf, het is best lastig om humor in een tekst te verwerken. Wat dat betreft complimenten aan wie het wel kan. Het is op zich wel leuk om wat erbij te tikken, zeker om later nog eens terug te lezen. En ik weet dan meteen wanneer ik een game uitgespeeld heb. Of mensen het leuk of interessant vinden om het van me te lezen moeten ze zelf maar bepalen.

Het valt me wel op dat hier weinig mensen nog recensies tikken. Jammer, ik lees ze meestal wel graag mits ze een beetje serieus zijn. Op Moviemeter zijn users er veel drukker mee. Ik heb het idee dat het hier niet zo is omdat de meeste users wat jonger zijn.

avatar van Naomi Watts
Moet er ook nodig eens aan, nadeel is dat je tijdens het gamen zoveel meer mee maakt dan tijdens het kijken van de film. Je raakt het overzicht nog wel eens kwijt.

avatar van LimeLou
Ik hou graag van persoonlijke ervaringen vertellen (uit passie voor de game) maar ook de motivatie om dat op te schrijven begin ik te verliezen, en ik wil wel graag de lezer wat informeren. Humor in een review vind ik ook leuk, maar dan wel een beetje subtiel (behalve mijn review voor de film Do The Right Thing)

avatar van LimeLou
Ook erg jammer dat voor sommige games (voor mij Persona 4 en Final Fantasy VII o.a.) reviews schrijven gewoon moeilijker is, aangezien die games minder mijn ding zijn. Of als je graag je ervaringen wilt delen maar te weinig heb gespeeld. Bleh.

gamelord
Als ik de LOTR War in the North heb uitgespeeld, WIl ik weer eens een review schrijven. Die game verdient dat wel. (ook als je een LOTR-fan bent)

avatar van LimeLou
Ik zal het maar in mijn game-updates doen dan


Gast
geplaatst: vandaag om 13:27 uur

geplaatst: vandaag om 13:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.