menu

De Site / Gebruikers / Welke televisie / monitor gebruik jij om te gamen?

zoeken in:
jirachi04 schreef:
Als ie kapot is , leeghalen dat ding. Volgooien met water en goudvissen en je hebt een mooi aquarium.

LOL

AvMerode
wiiplayer schreef:
Ik ben al een tijdje benieuwd wat voor tv/monitor de GM users nou eigenlijk gebruiken. Waar zit jouw ps3 of xbox op aangesloten? Heb je LCD of iets anders?

Hit me

Mijn X360 (vga) en PS3 (hdmi) zijn op dit moment aangesloten op mijn 22-inch HP w2207h monitor = link
De monitor is 5ms maar reactie snelheid vind ik sneller dan mijn LG tv die ik had waar 2,5ms opstond.
Reactie snelheid is wel belangrijk maar het zegt niks uiteindelijk, ligt puur aan de kwaliteit van de monitor.
Plasma Panasonic vind ik erg mooi met consoles, maar LCD of LED tv's zijn stukken minder, LED monitoren zijn stukken beter.

Met LCD (plus LED backlight/verlichting) heb je vaak tv's met een vage zwarte gloed (zelfs als je dynamisch contrast etc. uitzet) waardoor het er niet uitziet.
Een tv Monitor kan ik daarom ook afraden, tv monitor is mooi voor tv kijken en pc, maar qua consoles kun je beter voor een pure PC LED monitor gaan (of plasma tv).

Ik heb internet afgezocht en kwam uit op onderstaande monitor, 2ms, 2xhdmi (wat mooi is voor mijn ps3 en X360) en 23,6 inch (dat vind ik een perfect formaat voor gamen, met 32 inch raak ik altijd het overzicht kwijt).

iiyama ProLite

Kost ook geen drol en schijnt erg goed te zijn in combinatie met ps3 (+ geen lag input), X360 moet ik dan nog uittesten.

De ps3 op een Panasonic 42PZ80

(afbeelding)

En mn pc op een Samsung Syncmaster 226BW (S panel).

(afbeelding)

Ik geloof je niet.
Onzin, waar ga jij een 50 inch of groter monitor vandaan halen?

@AVmerode ik ben misschien ook nog opzoek naar een monitor. HD TV's zijn gewoon kut want er is altijd wel iets mis mee Nu heb ik last van input lag en een monitor is dan een goede oplossing maaaaaaar... Dan kan ik geen tv meer kijken (tenzij er monitoren bestaan waar je ook een kabel in kan douwen en toch erg goed beeld heeft) en de beeldmaten zijn vaak te klein.

Ik ben juist blij met m'n 32 " en ben bang dat 27 toch echt wat te klein is. Ik zit op behoorlijke afstand van mijn tv af, vanaf mijn bed, vandaar.

@Ajax, is dat een plasma tv?

AvMerode
Ja ik zit echt dichtbij mijn monitor, anders bewaar je je tv (zodat je tv kunt kijken vanuit je bed) en koop je er een monitor bij die je dan op een andere tafel of bureau neerzet voor console gaming.

Een tv monitor heeft de kwaliteit van een LCD/LED tv en die weergeven het beeld niet zuiver met consoles.
Een pure pc monitor (waar je geen tv mee kunt kijken) zoals ik in bovengenoemde link had vermeld is een goede.
Maar er zijn meer goede monitoren van hetzelfde merk, alleen bij bovengenoemde weet ik toevallig wel dat je geen input lag hebt, loopt vloeiend volgens reviews en beeld is scherp en mooi.
Ik heb bovengenoemde monitor dan ook al besteld, nu hopen dat dixons het aangeeft dat de monitor beschikbaar is.

Monitor is wel wenselijk voor console gaming, al vind ik 20" wel onder de maat, dan is high definition nauwelijk een meerwaarde. Ik zal het niet voor minder dan 30" doen, daar doet de afstand weinig aan af. Of het moet je uitsluitend om input lag performance gaan. Al is een HD TV ook nog steeds erg goed, het wordt hier wel erg dramatisch gesteld.

Samsung LE40C653 40inch en als het goed is straks ook via de BenqW700 (110 inch) Zou een beamer last hebben van lag?

AvMerode
Naomi Watts schreef:
Monitor is wel wenselijk voor console gaming, al vind ik 20" wel onder de maat, dan is high definition nauwelijk een meerwaarde. Ik zal het niet voor minder dan 30" doen, daar doet de afstand weinig aan af. Of het moet je uitsluitend om input lag performance gaan. Al is een HD TV ook nog steeds erg goed, het wordt hier wel erg dramatisch gesteld.

Die monitor die ik op het oog heb is 24" en dat is een prima formaat, zoals ik al aangaf, ikzelf zit er dicht op en op dit moment heb ik 22" wat nog steeds voldoende is.
High Definition zegt niks, ik heb mijn X360 op dit moment op 1280x1024 op hp monitor en ziet er beter uit dan native resolution.
Dat full hd wat meestal bij de specs staat zegt helemaal niks om van full hd te kunnen genieten, mijn samsung monitor en lg tv waren full hd volgens specs.
Maar de kwaliteit is duidelijk minder dan mijn HP monitor die niet full hd is (die volgens specs ook full hd is, maar 1680x1050 is geen full hd).

Monitoren werken anders dan tv's en er zit zoveel verschil in tv monitor, hdtv en pc monitor.
Met pc monitor heb je alleen geen component, scart en av etc., dat is alleen met tv monitor het geval.

Ik denk dat het bij wiiplayer om input lag vrij en beeldkwaliteit gaat, ja dan is een 24" full hd monitor met 2ms meer dan prima.
Hangt wel van het type monitor af uiteraard.

@Wiiplayer, hoeveel geld wil je uitgeven voor een game tv of monitor? want voor die prijs zoek ik een paar mooie tv's of monitor's voor je uit.

TIP:
Als je een aparte tafel of bureau voor een 24" monitor klaarzet, kun je er gewoon dichtbij zitten en word het je game hoek.
Je grote tv voor in bed en je monitor voor gamen, gamen op afstand heb ik nooit wat mee, moet er altijd dicht op zitten, maar ieder zijn ding uiteraard.

Pastichio Rocker
Deze:

HP w2216

(afbeelding)

AvMerode schreef:
@Wiiplayer, hoeveel geld wil je uitgeven voor een game tv of monitor? want voor die prijs zoek ik een paar mooie tv's of monitor's voor je uit.
Het beste is natuurlijk een monitor uitkiezen die op toernooien gebruikt wordt. Dan ben je zeker dat je geen problemen hebt met input lag, want als het goed genoeg is voor de pro spelers, is het goed genoeg voor iedereen.

Is 27" nou eigenlijk het grootst voor een monitor? Een monitor zou ik super vinden omdat de input lag dan verdwijnd maar hoe zit het dan met de kwaliteit als ik dvd's of blurays kijken. En dan moet ik nog kijken hoe ik tv ga kijken en uiteraard heeft zo'n monitor geen scart

wiiplayer schreef:
omdat de input lag dan verdwijnd
Niet bij alle monitors.

Ik moet de dingen in ieder geval heel goed op een rijtje gaan zetten voordat ik een nieuw scherm aanschaft.

Ik zou dan een mooie monitor kunnen kopen voor mijn PS3 (een PC heb ik niet) en een oude CRT televisie zodat ik daar de kabel in kan doen voor het tv kijken, en tegelijkertijd weer op de PS2 kan en de Videospeler kan aansluiten.

Monitoren ondersteunen zeker geen 100hz of wel?

Dan verkoop ik dus die Sharp LED die ik nu heb want voor het tv kijken met kabel hoef ik het zeker niet te doen.

Trouwens, als ik ooit digitale tv krijg thuis kan dat dan ook niet in een monitor want dat gaat toch via HDMI?

AvMerode
Nomak schreef:
(quote)
Niet bij alle monitors.

Klopt, mijn Samsung 2333HD 23" heeft wel input lag, maar dat is een tv monitor, niet een pure pc monitor.
Mijn pure pc monitor HP w2207h heeft geen input lag en loopt qua online mp echt perfect, de videokwaliteit is echter alleen niet waar ik naar op zoek ben.

@Wiiplayer, dat is een goede vraag, geen idee of dat wil via hdmi tv kijken.

Mijn iiyama monitor is al binnen volgens de winkel, ga hem zo meteen ophalen, ben benieuwd.

Zeg maar hoe die is (kwaliteit, input lag etc)

ZIjn er hier op GamesMeter nog meer mensen die een monitor gebruiken voor hun PS3 of Xbox?

AvMerode
Na veel ervaring en lezen van artikels en wetenschappen, ben ik erachter hoe je goedkoop en gelijk goed kunt gamen met ps3/consoles.
PS3 heeft namelijk 720p resolutie met de meeste games, dus dan moet je een specifieke monitor hebben.
Een X360 werkt anders, maar kan ook op zowat alle monitoren met HDCP ondersteuning (hdmi kabel).
Met X360 heb je alleen vaak snowstorming op een monitor met hdmi kabel.
Dus, of je doet dan een monitor met IPS technologie (wat vaak duurder is, en als het goedkoper is heb je ips glow wat sommige mensen storend vinden) of gebruikt een speciale VGA X360 kabel van microsoft.

Veel mensen zeggen dat tv's beter zijn voor console gamen, dat is niet altijd het geval.
Moet wel zeggen dat de kijkhoeken van een tv altijd symmetrisch zijn met 170 of 175 graden (wat heel goed is voor monitor termen, IPS kwaliteit namelijk).
De meeste monitoren zijn alleen TN en hebben altijd een horizontale kijkhoek van 170 graden, maar de verticale kijkhoek is vaak 160 graden en dus zijn de kijkhoeken niet gelijk.
Dit wil zeggen dat de TN cellen oud zijn, oftewel oudere technologie en beeld dat waarschijnlijk geen correct downscaling systeem heeft, maar dat is niet helemaal zeker.

Om een lang verhaal kort te maken, zoek een monitor met onderstaande specs (kijk via amazon of digitalversus naar reviews) en koop er een hdmi naar dvi kabel bij.

Responstijd:2 ms
Helderheid:300 cd/m²
Beeldschermdiagonaal:24 "
Beeldscherm:-
Pixelpitch:0.2715 x 0.2715 mm
Frequentiebereik horizontaal:24 - 80 kHz
Frequentiebereik verticaal:55 - 75 Hz
Horizontale grootte beeld:521,3 mm
Verticale grootte beeld:293,2 mm
Kijkhoek, horizontaal:170 °
Kijkhoek, vertikaal:160 °
Contrastverhouding:1000:1
Beeldformaat:16:9
Contrast ratio (dynamic):5000000:1
HDCP:Ja
LED backlight:Ja

Specs mogen natuurlijk ook hoger, maar dan kom je bij de IPS klasse, met ips heb je vaak meer input lag in online mp matches, dus niet goed voor bijv. FPS games.

Meeste TN monitoren met 2ms hebben overdrive, daar moet je wel mee oppassen, want anders krijg je incorrecte beelden (trailing effect/ghosting etc.).
Maar een Hdmi naar DVI kabel corrigeert het beeld vaak en komt alles toch nog ten goede.

hdmi to dvi kabel

Als contrast en helderheid etc. te helder is, stel dan RGB=volledig en Super White (hdmi)=aan, in via de ps3 settings>video (waar je resolutie kunt kiezen).

Dan heb je voor weinig geld een goed game scherm voor je ps3.

AvMerode
Misschien dat iemand mij kan helpen met het kiezen van een goede monitor of tv voor ps3?
Heb met mijn ervaring in monitoren en tv's de onderstaande schermen gevonden, maar kan geen keuze maken.

Liyama monitor met PVA beeldtechniek/paneel.

Asus monitor met SFT beeldtechniek/paneel.

LG monitor met IPS beeldtechniek/paneel.

LG plasma tv

Het gaat mij voornamelijk om het down/up-scaling process, 720p moet namelijk goed worden weergegeven, met een monitor is dit alleen vaak niet het geval.
En meeste monitoren hebben een TN paneel en die hebben altijd slechte kleuren en kijkhoeken.
Dat betekend dat het beeld vervaagd naarmate je van positie veranderd, dus dat je bijvoorbeeld vanuit de linkerhoek naar monitor zit te kijken en dat het beeld dan niet zichtbaar is.
PVA (ontwikkeld door Samsung en in dit geval gebruikt door iiyama) paneel is de beste keus (is sneller dan IPS) vanwege goede kijkhoeken, kleur en helderheid. PVA heeft alleen meer vertraging en is dus minder geschikt voor online gamen (net als met IPS in feite). 8ms vind ik alleen verdomd weinig, maar blijkbaar is 2ms het beste vanwege het blur en ghosting elimineert.
Volgens reviews heeft de Liyama weinig tot geen ghosting, maar er schijnt dan ook een overdrive functie in te zitten (dan gaat ie naar 5ms toe).
De Asus is een twijfel (wel 2ms en schijnt een beest te zijn voor online gamen, maar kleuren is met Asus vaak minder), vind 260 euro dan ook vrij prijzig voor een 24-inch monitor. Er zijn namelijk 27-inch monitoren van Samsung en Liyama voor dezelfde prijs.
De LG monitor kost zowat helemaal niks, 160 euro en dan al een mooi beeld in huis, is alleen wel IPS. (mooi beeld maar waarschijnlijk aardig wat input lag)

De LG plasma tv is 100 euro meer, maar theoretisch gezien is een hd-ready paneel het meest geschikt voor ps3, puur vanwege native resolutie en 720p met ps3 games.
True Full Hd kan ik dan wel vergeten uiteraard, maar zolang alle ps3 games op native resolutie van tv draaien blijft het een strak en mooi resultaat.

Plasma vreet alleen gigantisch veel stroom, uren achter zo'n ding zitten word dan niks denk ik, eind van het jaar word het dan denk ik een flinke rekening. Met een monitor scheelt het je vaak 35-40 euro aan stroom in 1 jaar. (gemiddeld gebruik)

Welke zou ik doen? als jullie andere goede tv's of monitoren op het oog hebben, laat me weten.
Wil ook weer world at war aanschaffen (dit keer met alle DLC mappacks) voor ps3, dus dan blijf ik die game continue online spelen. (vond MW3 en BF3 namelijk maar niks)

Moet trouwens wel zeggen dat ik totaal geen last heb an slechte kijkehoeken bij TN, integendeel zelfs, prima te doen. Veel beter als die HD tv's die ik hiervoor had

kiriyama
Ik heb opzich niet zo heel veel verstand van tv's/monitors, maar ik snap niet dat je op basis van stroom je keuze (gedeeltelijk) laat afhangen. Volgens mij heb jij de afgelopen jaren al heel wat nieuwe tv's en monitors gekocht. Dan maakt 40 euro per jaar toch ook weinig uit?

AvMerode
kiriyama schreef:
Ik heb opzich niet zo heel veel verstand van tv's/monitors, maar ik snap niet dat je op basis van stroom je keuze (gedeeltelijk) laat afhangen. Volgens mij heb jij de afgelopen jaren al heel wat nieuwe tv's en monitors gekocht. Dan maakt 40 euro per jaar toch ook weinig uit?

Daar heb je gelijk in, maar juist nu helemaal dat ik zoveel geld aan monitoren en tv's in het verleden heb uitgegeven, word het nu echt tijd dat het gelijk goed is.
En stroomgebruik is tegenwoordig wel heel erg belangrijk, helemaal met economie van tegenwoordig.
Alles word duurder en bij langdurig gamen is stroomgebruik wel heel belangrijk, ook meerdere toestellen tegelijk vreet nog meer stroom.
Ben niet de enige die hier woont, dus stroomgebruik is hier continue, de Panasonic LCD tv staat zowat alle dagen de hele dag aan, hetzelfde geldt voor de pc.
Dit keer moet ik het dus in één keer goed doen, het is voor mij een keuze tussen de Asus (vanwege snelle reactietijd) en de LG plasma tv.

kiriyama (aan jouw naam denk ik altijd aan fabrikant Liyama ), jij hebt ook een plasma hd-ready tv toch? tenminste dat meende ik.
Zo ja, hoe is het beeld en loopt alles soepel, dus geen input lag (vertraging met online gamen) en weinig milliseconden? (waardoor het blur en ghosting effect word geëlimineerd)
En wat is de native resolutie van je plasma tv?

wiiplayer schreef:
Moet trouwens wel zeggen dat ik totaal geen last heb an slechte kijkehoeken bij TN, integendeel zelfs, prima te doen. Veel beter als die HD tv's die ik hiervoor had

Met mijn 2333HD monitor van Samsung die ook TN techniek heeft, heeft inderdaad ook goede kijkhoeken, blijkbaar heeft Samsung betere kwaliteit op basis van de kijkhoeken met TN.
Maar die P2770FH van jouw zag ik in Mediamarkt en daar verdween het beeld wel bij bepaalde kijkhoeken, maar wel vanuit extreme kijkhoeken.

kiriyama
AvMerode schreef:

kiriyama (aan jouw naam denk ik altijd aan fabrikant Liyama ), jij hebt ook een plasma hd-ready tv toch? tenminste dat meende ik.
Zo ja, hoe is het beeld en loopt alles soepel, dus geen input lag (vertraging met online gamen) en weinig milliseconden? (waardoor het blur en ghosting effect word geëlimineerd)
En wat is de native resolutie van je plasma tv?
.

Input lag heb ik geen last van. Blur is er wel wat, maar ligt vooral aan het spel zelf en is miniem. Resolutie zou ik niet weten, dan zou ik even het boekje erbij moeten pakken. Zal vanmiddag/vanavond wel even kijken of ik die nog kan vinden. Alleen is mijn tv al zo'n drie jaar oud, dus die zal je niet snel meer tegenkomen.

AvMerode
Er zijn maar twee verschillende resoluties met hd-ready plasma, namelijk 1024x768 en 1366 x 768 zoiets.
Maar ik heb een 1366 x 768 26-inch hd-ready 100hz LG LED tv (met 4ms response tijd) gevonden (moet nog bestellen) die ook overscan heeft met 1080p en verbruikt net zoveel stroom (nou ja, 10 watt meer) als een monitor van 24-inch.

Dus hopelijk dat het lukt om hem in bezit te krijgen, zal hem vanavond bestellen.

AvMerode
Maar goed dat ik nog even heb gekeken en gewacht, de LED LG is niet 100hz maar gewoon 50/60, dat kan nog wel eens weer blur/ghosting opleveren.
Ga toch maar wel voor de plasma LG, heb het niet zo met plasma vanwege ik er vaak koppijn van krijg bij een kameraad, maar vanuit mijn bed is het wel makkelijk te doen (afstand), helemaal met 42-inch.

AvMerode
Heb alle tv's uitgetest, ze hebben allemaal blur en ghosting, en alle plasma tv's hebben inbranding, zelfs de panasonic's van 800 euro.

Heb geen tv gedaan, koop ook geen tv verder, de besten zijn LED met 120hz en die zijn over de 1000 euro, dat heb ik er niet voor over voor een scherm voor ps3.
Mijn nieuwe pc komt ook begin 2012 (Januari waarschijnlijk) dus ga geen geld meer verspillen aan tv's die uiteindelijk gewoon niet voor gamen zijn bedoeld.
Monitoren van Samsung of iiyama zijn de beteren (gebruiken ook dezelfde techniek).

Mijn Panasonic LCD die beneden staat (heb daar geen internet kabel liggen) is echt de beste tv die ik ken, ding is hd-ready (1366x768) met 1280x720 resolutie gecertificeerd en met een overscan functie om 1080p games te spelen plus IPS paneel en true 100hz, ding is dus gemaakt voor ps3 in feite.
Panasonic Viera TX-32LX70 prijzen | Electronics | Tweakers.net Pricewatch is de tv die ik beneden heb staan, de beste tv die ik ken.
Zelfs normale dvd films (met 576P resolutie) zijn bijna even mooi als een 720p blu-ray film op dat ding.

Ik ben op zoek naar een nieuwe Full HD tv voor mijn PS3 en Xbox360. Nu hoorde ik dat, voor een zo vloeiend mogelijk beeld, een zo hoog mogelijk aantal HZ benodigd is. Nu zie ik tv's voorbij komen van 200HZ, 400HZ en zelfs 800HZ. Is dit uberhaupt voor het blote oog merkbaar?

Ik zoek een tv van 40/42 inch, heeft iemand tips?

De Xbox 360 heeft een maximale output van 60Hz en voor de PS3 zal het ook wel in deze orde zijn. Dus als je de TV puur voor je consoles koopt hoef je niet te kijken naar de Hz.

Wat wel belangrijk is voor gamen verder is dat je een TV neemt met een gaming modus of de mogelijkheid alle (of veel) filters en post processen uit te kunnen zetten. Sommige TV's doen namelijk heel veel met het beeld voordat het eindelijk op het scherm verschijnt. Hierdoor kan het voorkomen dat de TV een merkbare vertraging oploopt ten opzichte van de console en dus je invoer (Jij drukt op Jump button, maar je ziet pas een seconde later dat je springt). Dit heet dan ook Input Lag.

Hertz is niet belangerijk. Zoals Brains aangeeft je moet alle mogelijk 'hulpmiddelen' voor een beter beeld wel kunnen uitzetten. Maar volgens mij hebben alle TV's wel een gaming modus (die zetten alle extra's dus uit).

Gast
geplaatst: vandaag om 17:15 uur

geplaatst: vandaag om 17:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.