menu

De Site / Gebruikers / Welke televisie / monitor gebruik jij om te gamen?

zoeken in:
AvMerode schreef:
ik schaf die Sony Bravia aan.
Grapje hoop ik.

Sony Bravia, je ziet de input lag met het blote oog.
En nog een Sony Bravia met 80 ms (5 frames) input lag.

Nomak schreef:
(quote)
Grapje hoop ik.

Sony Bravia, je ziet de input lag met het blote oog.
En nog een Sony Bravia met 80 ms (5 frames) input lag.

In 720p of game mode schijnt ie goed te werken maar in 1080p schijnt de EX500 een flinke input lag te hebben.
Ah damn, weet het niet, zie van de week wel ff in de winkels.

Maar deze komt aardig in de buurt bij LG 32LD350, ook 60Hz volgens amazon, mediamarkt klopt niet met 50hz.
42LD450 is alleen 42 inch, dat is een flinke joekel.

Feit: Des te meer je leest en opzoekt over HD TV's des te ingewikkelder alles word.

Je word er gewoon helemaal gek van

Weet iemand wat digitale ruisonderdrukking doet en wat het inhoud?

Die gaat bij (teveel) storing het beeld weer herstellen . Bij games heeft het geen nut, voor televisie tja ... misschien als je een antenne-schotel gebruikt of slechte kabels hebt, anders heeft de functie mi geen nut. Standaard uitzetten dus

Bij mij staat ie op hoog terwijl ik ook niet weet waar hij voor bedoeld is.

Als ik die mode uitzet, krijg ik koppijn, dus heb hem op auto en normal staan.

En ik heb last van trillingen in het beeld, met castlevania: lords of shadow is het echt duidelijk waarbij de kleuren steeds veranderen (lopen zie je groen op de grond, staan zie je wit), heb dynamisch contrast uitstaan maar zelfs met dynamisch contrast heb ik het nog steeds, weet niet precies hoe ik dat moet fixen.
Met mortal kombat nergens last van, met fist of the north star soms bepaalde opjecten te scherp.
Misschien dat het aan de type hdmi kabel ligt? beneden op mijn panasonic nergens last van, maar op LG wel.

Wat hij doet is controleren op fouten. Zit er een fout in dan hersteld hij dat. Misschien zorgt dat ook voor een vertraging?

Je moet ook je dynamisch contrast uitzetten bij gamen. Als het beeld donker is gaat de backlight zachter. Zodat je nog minder ziet en dan verlies je heel veel details in de donkere gebieden. Eigenlijk moet je het altijd uitzetten. Daarom moet je ook niet kijken naar het dynmasich contrast ratio van een TV kijken. Ddie cijfers zeggen niet zo heel veel over de kwaliteit van een beeldscherm. Het maakt het beeld er niet altijd beter op.

AvMerode schreef:
Als ik die mode uitzet, krijg ik koppijn, dus heb hem op auto en normal staan.

En ik heb last van trillingen in het beeld, met castlevania: lords of shadow is het echt duidelijk waarbij de kleuren steeds veranderen (lopen zie je groen op de grond, staan zie je wit), heb dynamisch contrast uitstaan maar zelfs met dynamisch contrast heb ik het nog steeds, weet niet precies hoe ik dat moet fixen.
Met mortal kombat nergens last van, met fist of the north star soms bepaalde opjecten te scherp.
Misschien dat het aan de type hdmi kabel ligt? beneden op mijn panasonic nergens last van, maar op LG wel.

Wat is je video output? Gebruik alleen 720p en 1080p

Heb Dynamisch contrast altijd uitstaan, want dat loopt soepeler met games, vooral met crysis 2 merk ik dit.

De keuzes die ik heb zijn:

Dynamisch contrast = uit, laag of hoog
Dynamische kleuren = uit, laag of hoog
Clear White = uit, laag, hoog
Kleur van huid = 0, 01+etc. of 0-1etc.
Kleurtemperatuur = Koel, medium, warm
Ruisonderdrukking = uit, medium, hoog, auto
Digitale Ruisonderdrukking = uit, laag, hoog
Gamma = laag, medium, hoog
Zwart niveau = laag of hoog
Eyecare = uit, laag, hoog
Echte Bioscoop = uit of aan
Kleur bereik = normaal of breed

Backlight staat bij helderheid, contrast settings etc. die kun je zelf instellen, dus weet niet waar ik hem op moet zetten?

Die 720p en 1080p only setting zal ik ook aanpassen.

Dynamisch contrast = uit,
Dynamische kleuren = uit.
Clear White = uit
Kleur van huid = maakt niet uit
Kleurtemperatuur = maakt niet
Ruisonderdrukking = uit
Digitale Ruisonderdrukking = uit
Gamma = maakt niet uit
Zwart niveau = laag
Eyecare = uit
Echte Bioscoop = ? denk gewoon uitzetten (volgens mij is dit voor de bioscoop ratio)
Kleur bereik = breed

Bedankt Rujar.

Volgens mij heeft mijn tv wel wat input lag, want op het moment dat ik knop indruk (FPS games heb ik het nu over), moet een gunshot officieel gelijk afgaan.
Maar bij mij is het net 1ms later, dus indruk knop, niet gelijk gunshot op het moment, misschien ben ik nu een mierenneuker, maar online zal het wel veel uitmaken.

Dan heb ik nog een laatste tip voor je. (het kan een fabeltje zijn) maar verbind de controller eens gewoon via de USB. Schijnt dat er een miniemen storing kan optreden wanneer je speelt via bluetooth.

Ik heb laatst wel geprobeerd om met de PS2 controller op de PS3 te spelen maar dat maakte geen verschil qua lagg.

Jongens, plasma is altijd sneller dan lcd! Ikzelf game op een Plasma van Panasonic en ik vind het perfect!
Heb ook lcd hier in huis staan maar dat kan hier echt niet tegen op.

Ach alles heb zijn voor en nadeel

Huidige LCD TV’s zijn prima. Ik heb zelf al een iets oudere tv (+- 2 jaar) maar ik heb geen last van lag.

Plasma heeft ook gewoon input lag. Het hangt er allemaal maar vanaf wat voor een toestel je hebt. Ajax&Filmfreak heeft misschien een plasma met weinig input lag en een LCD met veel input lag.

Wie gewoon in optimale omstandigheden wil kunnen gamen zou een tv moeten hebben met maximum 20ms input lag. Liefst minder, want minder is altijd beter, meer dan 20ms is af te raden. Er zijn gelukkig goede plasma en LCD toestellen te vinden, maar volgens mij bestaat er geen enkele moderne televisie met totaal geen input lag.

Alleen dikke koelkast tv's en sommige monitors hebben geen last van input lag. Dat is ook de reden waarom er op toernooien nooit op moderne tv's wordt gespeeld. Wie zonder input lag wil spelen moet dus zo een dikke televisie of een goede monitor als de Asus VH236H in huis halen.

Het zou wel fijn zijn als je kon zien hoeveel input lag je op je televisie hebt. Ik ben nu wel benieuwd naar het aantal ms.

Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Het probleem is dat het ook nooit bij de specificaties vermeld staat als je een televisie koopt. Dingen als response time staan er wel altijd bij, maar dat heeft niets met input lag te maken.

Het is zoeken op sites als shoryuken.com en hopen dat iemand een tv waar jij interesse in hebt heeft uitgetest op de hoeveelheid input lag. In dit topic had ik een test gevonden voor ik mijn tv heb gekocht. 17ms was het resultaat, dat is dus maar 1 frame. Dat is bijna niets en minder zal je moeilijk vinden bij moderne tv's.

Ik heb mijn logitech geluidsboxen aangesloten op ps3, scart aansluiting kabel gebruikt voor geluid, nu is het input lag geluid ineens gefixed.
Vreemd dat die boxen veel problemen hebben opgelost, tv heeft dus een verrot geluidssysteem.

Met ps3 games dus geen geluid issues meer, met nintendo wii games zit ik nog steeds met het probleem een klein beetje.

Wat is backlight trouwens, wat houd het in?, want beneden op mijn panasonic heb ik die optie niet, met mijn LG boven wel.
Is vreemd omdat het net boven helderheid staat terwijl backlight hetzelfde doet als helderheid lijkt het wel, moet ik backlight zoveel mogelijk laag of hoog zetten?

Graphics met de LG zijn trouwens stukken minder dan de Panasonic, van afstand ziet het er goed uit, maar van dichtbij is het net matige 1024x768 resolutie, terwijl het op de Panasonic gewoon 1920x1080 of iets lager lijkt van dichtbij, nu is dichtbij zitten uiteraard niet gezond, dus moet van afstand.

Ik ben ook zo'n verwend nest komt door het pc gamen, met pc games heb je op lage resoluties zelfs nog mooiere graphics dan met console games, maar goed.

AvMerode schreef:

Ik ben ook zo'n verwend nest .

Onzin, het is niet goedkoop.

Zowel met onze lcd,s en plasma nooit inputlag, alleen qua kleur (echtheid) en zwartwaardes is (panasonic) plasma gewoon superieur!

TS, ga eens naar deze site. Hier kan je alle lg televisies vergelijken met elkaar.

Neen, daar staat (net zoals op alle vergelijkbare sites) totaal niets over de input lag, en dat is net het belangrijkste als je de televisie gebruikt voor te gamen.

PS3:

Link

I think I might be having similar issues. I've tried all the suggestions about the settings in the ps3. I've got a brand new HDMI cable. The startup screen, loading screens in games, menus, all look perfect. But when I'm playing (like AC2 or Red Dead) there's these glitches in the video like a piece of scenery is right in front of me or jutting out from its original position. There's gray blocks in some areas, or broken lines like some ripped a hole in the fabric of the scene. I can't screen capture it, but it's not really pixalated, it's just like the graphics aren't where they are supposed to be.

Ik heb dit probleem dus ook plus pixalated, graphics zijn ultra lelijk met veel games, sommige games als uncharted 2 (die nog mooier moet zijn) en mortal kombat zien er goed uit, maar de meeste games zijn nog lelijker dan nintendo wii games, vooral just cause 2 en world at war zijn oerlelijk op de ps3.
Weet niet hoe ik dit moet fixen en in de hierboven genoemde link is er ook weinig resultaat op gevonden, ps3 ziet er bloedmooi uit op Panasonic beneden, maar mijn LG is boven ziet er niet uit met ps3, beeld vervormingen en uitgerekt beeld.
Heb 720+1080p geprobeerd waarbij ik 1080i uit had gezet, 720p only geprobeerd maar toen was het ps3 hoofdmenu en titel scherm in games al lelijk.
Dead Space 2 staat achterop hoes dat het 720p en 1080i only is, ik had 1080i setting aangezet en volgens mij speelde ik daarmee dead space 2 op 1080i, dit spel ziet er wel goed uit.
Heb een speedlink hdmi kabel aangesloten, vanmiddag een andere hdmi kabel gestest (een standaard pc hdmi kabel) en die was volgens mij nog lelijker, veel rauwer beeld, maar nog steeds vervorming en blurry in het beeld.
Ook als ik beweeg met een mannetje in een game, gaat de hele achtergrond mee waarbij objecten trillen/flikkeren.
Ik heb nog geen component kabel geprobeerd met ps3 en LG, maar denk niet dat het veel uitmaakt, ook zou het waste of money zijn als het niet zou werken.
Volgens veel luitjes schijnt het dat zelfs games waar 1080p achterop staat, dat het met sommige tv's auto word gedowngrade naar 480p.

Heb Dynamisch contrast, TruMotion (zorgde voor stotteren) en nog meer rot settings allemaal uitgezet, hierdoor kreeg ik meer soepelheid qua game-play, maar graphics blijven nintendo wii achtig, snap er niks van, alles wat ik koop, wil nooit zoals het moet (alsof de duivel ermee speelt).

De tv is 100hrz full HD, nou ik zie het niet.

Mijn voorkeur gaat toch naar pc, hoef je niet steeds verkeerde schermen voor aan te schaffen, pc ziet er zowat op elke monitor goed uit (plus je hebt geen input lag), zelfs lage resoluties zijn bloedmooi als ik het vergelijk met console games (en nu kijk ik naar de ps3 graphics op mijn panasonic).
X360 en ps3 ook op 3 monitoren uitgetest, daarmee kreeg je onafgewerkte graphics, dus pc is op elk vlak superieur, alleen met online mp games op de pc heb je vaak dat de connecties wat apart zijn (hangt ook van de games af).

raffael77
Het probleem ligt niet aan je ps3 maar aan je tv. Ik heb het getest bij vrienden en daar gaf hij niet dat probleem weer althans veel minder. Ik denk dat tv´s nu nog steeds niet bepaalde resoluties in combi met spel kleuren die vaak veel hoger zijn dan films en tv programma´s. Ook is het probleem denk ik van een te langzame processor in ps3.

Brutal Headshot
LG LCD TV's (geldt ook voor bepaalde LCD Samsung's)

Alle kabels (component etc.) die je in tv hebt zitten eruit halen en hdmi kabel van ps3 in tv stoppen.
Meerdere hdmi ports uitproberen en onderstaande stappen uitvoeren wanneer ps3 is opgestart.

Stap 1. Ga naar video settings en auto zoek de best mogelijke resoluties voor ps3.
Stap 2. Pak afstandsbediening van de tv, ga naar menu settings en selecteer video settings.
Stap 3. Aspect ratio op scannen.
Stap 4. Backlight = 100. Contrast = 100. Helderheid = 50.
Stap 5. TruMotion uitzetten en scherpte helemaal naar nul brengen, of in ieder geval ver onder de 50.
Stap 6. Selecteer geavanceerde video settings.
Stap 7. Dynamisch contrast = uit. Dynamische kleuren = uit. Clear White = uit. Kleur van huid = Stap standaard laten staan. Kleurtemperatuur = medium. Ruisonderdrukking = uit. Digitale Ruisonderdrukking = uit. Gamma = hoog (is wat helderder en beter voor gamen). Zwart niveau = laag. Eyecare = uit. Echte Bioscoop = uit. Kleur bereik = breed.
Stap 8. Nu kijk je naar afstandsbediening en klik Ratio, klik zo vaak door totdat je op 16:9 terechtkomt.
Stap 9. Ga weer naar videosettings via ps3 settings en selecteer 720p only. Nu zie je dat kwaliteit minder is en dus selecteer je 1080p erbij (1080i uitzetten/uitvinken).
Stap 10. Als laatst voer je stap 3 en 8 weer uit.

De scherpte is een kwestie van instellen, tijdens het instellen van tv en ps3 gewoon zoals boven genoemd op nul zetten.
Als het instellen is voltooid kun je tijdens het gamen de scherpte aanpassen als nodig is.

Eigen geluidsboxen aansluiten is een must, het liefst via AV kabels (standaard scart kabel die je bij ps3 krijgt) van je ps3 naar je boxen toe.

Nu ben je klaar en alles moet perfect werken.

De reden waarom de scherpte zo laag mogelijk moet zijn is omdat het een LG LCD is.
Plasma kun je zo hoog mogelijk zetten en panasonic LCD's zijn standaard 50 sharpness die het makkelijk aankunnen.
LG is ingewikkeld en daarom deze raad opvolgen.

Die LG was voor gamen niet super, in 1080p is het wel mooi maar het is echt een tv voor films en dus verkocht.
Heb nu mijn 22" HP monitor uit de kast gepakt, ps3 op 720p only settings gezet en nu is het perfect (contrast en helderheid etc. aangepast) en dankzij alle pc en tv ervaring dat ik heb opgebouwd wist ik het beeld van de hp mooi te maken en heb nu goede frame-rate prestaties dankzij het veranderen van settings.
Word nu ineens alleen maar eerste met Black Ops, zo zie je maar dat je zo weinig mogelijk input lag moet hebben en gewoon goed scherm moet hebben.
Beste keuze dat ik kan aanraden aan mensen die willen gamen met een ps3 is gewoon een goede monitor zoeken met hdmi aansluiting (geen tv's, geloof me).

Ik ben al een tijdje benieuwd wat voor tv/monitor de GM users nou eigenlijk gebruiken. Waar zit jouw ps3 of xbox op aangesloten? Heb je LCD of iets anders?

Hit me

Ik denk deze. Die tv lijkt wel erg op die van mij.
32" Philips TV - Schofield - Electronics - pictures of flat screens - schofield-wisconsin.olx.com

Als ie kapot is , leeghalen dat ding. Volgooien met water en goudvissen en je hebt een mooi aquarium.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:09 uur

geplaatst: vandaag om 07:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.