menu

De Site / Gebruikers / Welke televisie / monitor gebruik jij om te gamen?

zoeken in:
kiriyama
AvMerode schreef:

Trouwens, gaat plasma niet sneller kapot dan LCD? LCD is ook stukken goedkoper en waarom is plasma beter?

Minder input lag en (naar mijn mening) betere beeldkwaliteit. Vooral bij veel beweging blijft plasma scherper. Ik heb mijn tv nu zo'n 3 jaar en die doet het nog perfect. Maar zowel plasma als lcd gaan maar zo veel (duizenden) uren mee, is volgens mij weinig verschil.

kiriyama schreef:
(quote)

Minder input lag en (naar mijn mening) betere beeldkwaliteit. Vooral bij veel beweging blijft plasma scherper. Ik heb mijn tv nu zo'n 3 jaar en die doet het nog perfect. Maar zowel plasma als lcd gaan maar zo veel (duizenden) uren mee, is volgens mij weinig verschil.

Nu snap ik waarom je geen framerate drops hebt meegemaakt met Crysis 2 voor ps3.

Ik ga denk ik voor die Sony Bravia KDL-32EX600, geluid schijnt niet super te zijn, maar ik heb wel boxen voor mijn ps3. En anders SAMSUNG UE32C6000RWXXN.

Plasma is mij veel te groot, kleinste is 42" word moeilijk in mijn slaapkamer, gewoon veel te groot.

Plasma vind ik zelf niet zo fijn beeld. Vooral als je te dichtbij komt. De EX600 is wel netjes inderdaad. Het is wel een 50hz toestel. Wanneer je films kijkt is het fijner om een 100hz toestel te hebben. Ik heb Uncharted 2 een keer uitgespeeld op de C6000. Inderdaad erg scherp beeld en goede kleuren maar wanneer je bewoog werden de kleuren opeens veel kouder als wanneer je stilstond.

Ga je hem wel in de winkel halen?

wiiplayer schreef:
Ga je hem wel in de winkel halen?

Ja bij BCC in Leeuwarden.

Maar kleuren werden ineens kouder wanneer je bewoog? klinkt een beetje als een dynamisch contrast of niet?

Als je hem bij de BCC in Deventer haalt verkoop ik hem aan jou

Maar word het sowieso de EX600?

De C6000 heeft een dynamisch contrast van 4.000.000 maar ook een vernieuwingsfrequentie van 400 hz. Maar bij games als Uncharted zit je wel in erg veel kleurrijke omgevingen. Ik heb er geen last van met mijn tv.

Ik dacht altijd, de lager de frequentie, de sneller en beter het met games is, tenminste dat merk ik uit ervaring en heb brains het wel eens zien formuleren, volgens mij.

Oke, ik vind zelf de 100hz wat fijner. 100hz staat bij niet aan maar hij staat op filmmodus en dat is net zo vloeiend. Ik had eerst een 50hz HD-Ready tv van Sharp en ben toen overgestapt naar een 100hz Full HD tv van Sharp.

Zowel de PS3 als de Xbox 360 hebben een maximale output van 60 Hz. Dus veel zal het niet uitmaken.

AvMerode schreef:
Ik ga denk ik voor die Sony Bravia KDL-32EX600, geluid schijnt niet super te zijn, maar ik heb wel boxen voor mijn ps3. En anders SAMSUNG UE32C6000RWXXN.
Sony Bravia hebben vaak veel input lag. Probeer LCD toestellen van Sony, Samsung en Phillips te vermijden. LG, Sharp en Panasonic hebben goede LCD's met weinig input lag.

Ik heb destijds ook heel lang gezocht voor een goede televisie en heb de LG 32LD350 gekocht.
Heeft maar 1 frame input lag, uitstekend om op te gamen, want zo weinig input lag voelt een normale gamer niet.

Bedankt voor de info Nomak, dan ga ik voor 1 van die merken.

Qua pc monitoren heb ik de beste ervaring met LG, dus LG gaat mijn voorkeur dan het meeste naartoe, nu zijn tv's uiteraard anders dan monitoren, maar goed.

Beneden heb ik overigens een full hd LCD viera Panasonic met 100hertz, beeld loopt vloeiend en prachtig mooi, Panasonic is idd erg goed.

Mijn Sharp heeft nog wel een beetje input lag. Maar niet zoveel dat je d'r last van hebt. Je kan het soms wel merken als je bijvoorbeeld in het ps3 menu op het rechter pijltje drukt en hij pas reageert als je je vinger al van de knop af hebt. Maar met gamen is het geen probleem.

Nu weet ik zeker dat ik de pc verkoop, ten eerste mijn pols en ten tweede, online gamen met bepaalde games is verschrikkelijk.
Ben ik bezig met Bad Company 2, ben lekker bezig en ineens floep ik terug naar de desktop zonder enige foutmelding, zijn wel meer games waar ik soortgelijke fout mee heb, soms ook .exe met doet het niet meer etc.
PC gamen en vooral in online mode is het altijd wachten wat je te wachten staat, wel lekker met muis richten en knallen, maar mijn pols staat op dit moment in brand, dan maar auto-aim botten met controller op de ps3 (ik kan ook auto-bot uitzetten natuurlijk, en sommige pc gamers hebben ook auto-bot wat irritant is samen met hackers).
Ik koop world at war en bad company 2 wel weer voor ps3, zijn mijn favoriete online games online, dus.

Ik ben eruit qua tv's, ik doe Lg 32LE4500 (50herts) of Lg 32LV4500 (100hertz), zelfde tv's, alleen verschil in herts, 50 herts versie is alleen 200 euro goedkoper .
Deze tv's hou ik op het oog en als ik wat anders vind bij mediamarkt of bcc, dan ga ik daar wel voor.

Dat scheelt aardig wat geld maar ik zou er toch even goed over nadenken. Ik vind de 100 hz altijd wel erg fijn. Wat mij betreft gaat alles wat vloeinder waardoor m'n ogen minder snel moe worden. De LV4500 heeft ook een miljoen dynamisch contrast ratio meer.

Zitten er ook nadelen aan een hoog aantal Hertz bij mijn beeldscherm?

Ja. Voor games is het niet ideaal. Je televisie zet de beelden namelijk in een buffer, zodat hij het tussenliggende beeld kan bedenken. Dat zorgt voor vertraging. Als je een spellet op je spelcomputer speelt, heb je juist een snelle reactietijd nodig. Als je een knop indrukt, wil je dat natuurlijk meteen op je beeldscherm zien. Daarom hebben veel flatscreens een game-mode, waarmee je de framerate terug kunt brengen naar 50 Hz. Dan werkt het weer normaal.

Een hoog aantal Hertz heeft volgens een nadeel. "Je televisie maakt tussen twee shots een gemiddelde van die beelden. Hierdoor kunnen beeldfouten ontstaan. Sommige merken televisies gaan daar beter mee om dan anderen. Ik vind het zelf ook wel prettig bij films samsung doet het in ieder geval goed.

Rujar, je maakt het me wel moeilijk dan kan ik dus het beste voor een 50herts tv gaan? ik heb beneden een 100herts panasonic staan (ja nu noem ik ook een duur merk), en werkt perfect, doet inderdaad niet zeer aan de ogen.
Want 50 herts is in feite een old school tv frequentie, heb gelezen dat de X360 alleen maar games op 50herts kan draaien, nu heb ik een ps3, dus weet niet precies wat daar de maximale frequentie van is.
Maar in ps2 tijd had je altijd games waarbij je kon kiezen tussen 50 of 60 herts, het verschil tussen 50 en 60 herts was groot.

Ik zag een filmpje waarbij je het verschil zag tussen 50 en 100herts, alleen dit was met een film.
100herts zag er zeer vloeiend uit, terwijl 50herts wat schokte, leek wat op screen tearing, ja misschien dat het een marketing stunt was van Sony met hun sony bravia.

Maar ik ga niet voor een Samsung Rujar, input lag, qua pc monitoren heb ik daar veel ervaring mee gehad.

PS3 = 60hz

NTSC is 60Hz (amerika) en PAL is standaard 50Hz. (europa) ..Dacht ik.

AvMerode schreef:
Rujar, je maakt het me wel moeilijk dan kan ik dus het beste voor een 50herts tv gaan? ik heb beneden een 100herts panasonic staan (ja nu noem ik ook een duur merk), en werkt perfect, doet inderdaad niet zeer aan de ogen.
Want 50 herts is in feite een old school tv frequentie, heb gelezen dat de X360 alleen maar games op 50herts kan draaien, nu heb ik een ps3, dus weet niet precies wat daar de maximale frequentie van is.
Maar in ps2 tijd had je altijd games waarbij je kon kiezen tussen 50 of 60 herts, het verschil tussen 50 en 60 herts was groot.

Ik zag een filmpje waarbij je het verschil zag tussen 50 en 100herts, alleen dit was met een film.
100herts zag er zeer vloeiend uit, terwijl 50herts wat schokte, leek wat op screen tearing, ja misschien dat het een marketing stunt was van Sony met hun sony bravia.

Maar ik ga niet voor een Samsung Rujar, input lag, qua pc monitoren heb ik daar veel ervaring mee gehad.

Als je alleen maar gamed kan je qua budget dan beter voor 50 hertz gaan, maar ja 100 hertz kijkt wel lekker rmet TV en films. Ik zou wel die extra's neerleggen.

Ik weet niet maar toen der tijd (nu ruim 4 jaar geleden) dat ik ook voor aanschaf van een LCD ging kwam Samsung het beste uit de test door gebruikers. Vakbladen vonden Toshiba het beste merk. Philips was trouwens ook erg goed. LG was in beide gevallen de mindere. (dan heb ik het over de oudere modellen) Persoonlijk vind ik LG ook niet echt heel mooi.

Rujar schreef:
Daarom hebben veel flatscreens een game-mode, waarmee je de framerate terug kunt brengen naar 50 Hz. Dan werkt het weer normaal.
Die game mode werkt bij sommige toestellen totaal niet. Ik had een tijdje op een Samsung gespeeld en die had met game mode nog steeds meer dan 60 ms input lag, dat zijn 4 frames. Onmogelijk om daar fatsoenlijk Street Fighter op te spelen. En voor een snelle shooter zal het wel niet anders zijn.

Tja gamemode geen idee ik kijk ook films op de PS3 en ik heb daar aparte instelling voor dus daarom gebruik ik automatisch ook deze instellingen voor het gamen, maar zet ik de 100 hertz wel uit.

Films kijk ik beneden, gamen doe ik boven, dus het is alleen voor gamen uiteindelijk.

Heb forums gelezen, wikipedia erbij gepakt, youtube filmpjes bekeken en heb besloten dat ik voor een 100Herts Full Hdtv ga, schijnt een wereld van verschil te zijn (ja qua prijs ook).
Zit te twijfelen tussen Lg 32LV4500 en Sony KDL-32EX711

Nomak, ik heb je hulp nodig, ben een echte first person shooter gamer en dan ook vooral online mp, zo min mogelijk input lag nodig dus.
Welke, de LG of de Sony? en als beide niks zijn, zou je me dan willen helpen met uitzoeken van een andere HDtv? graag via: Link , links staan de merken (prijs onder de 700 euro graag).

Bij voorbaat dank.

Ik vind niet meteen gegevens over de input lag van die toestellen. Sony zou ik sowieso links laten liggen als je niet 100% weet dat er weinig input lag is, want over Sony heb ik maar weinig goeds gehoord als het over input lag gaat. En je zou toch denken dat ze goede toestellen zouden maken waar de PS3 perfect op zou moeten werken.

Die LG zou je kunnen kopen, ik heb destijds alleen maar goede dingen gehoord over de 32 inch toestellen van LG. Maar deze is 100 hertz en dat zou een minpunt zijn om te gamen. Je gaat de televisie toch vooral gebruiken om te gamen, dan heb je al die extra snufjes niet nodig.

Als je echt zekerheid wil zou ik de LG 32LD350 aanraden, die heb ik ook gekocht na lang zoeken. Dan heb je maar 1 frame input lag wat bijna niets is. En die is ook best goedkoop, kan je in de meeste winkels vinden voor minder dan 400 euro. Heeft ook mooi beeld, ben er heel tevreden over.

BoordAppel (moderator)
Is die input lag niet te verwaarlozen als je geen games online speelt? Kan me niet voorstellen dat je het echt merkt als je gewoon single player speelt.

Neen hoor, input lag zit gewoon in het toestel en dat merk je ook als je offline speelt. op een Samsung met 4 frames input lag kon ik ook in training mode geen enkele fatsoenlijke combo uitvoeren. Je ziet op het scherm alles een fractie van een seconde later.

Kijk naar dit voorbeeld:
Let op het middelste scherm, kijk hoe dat achterloopt tegenover de anderen. En dit is maar 21 ms input lag, dat is dus maar 1 frame. En 1 frame is voor een normale gamer niet voelbaar, maar meer is zeker een nadeel.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.gamesmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.levelup-series.com/randomimages/big_lagtest.gif

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Jij ziet als speler dus alles een fractie van een seconde later en hebt moeilijkheden om tijdig te reageren.
En als je online speelt en jouw tegenstander speelt op een scherm met minder input lag, dan heb jij er een probleem bij. Want hij ziet alles een fractie van een seconde eerder en zal dus ook sneller kunnen reageren. Vooral bij vechtspellen en snelle shooters heb je dus een groot nadeel met input lag.

Bij Street Fighter heb je bijvoorbeeld ook zeer moeilijke 1 frame links, dat zijn combos waarbij er maar 1 frame (16 ms) tussen de twee moves mag zitten. Dat soort combos zijn zelfs op een scherm zonder input lag al enorm moeilijk, met een paar frames input lag dus helemaal onmogelijk.

Waar heb je die LG 32LD350 weggehaald? wil het via winkel zelf ophalen, niet via internet.
Ik heb trouwens een Full HD Sony Bravia gevonden met 120hz (perfect voor films) en zet zichzelf automatisch op 60hz zodra je er een game in doet.
Sony EX500 , gigantisch hoge score.

En hier de winkel waar ik hem zie liegen vlakbij in de buurt: Expert

Maar die LG 32LD350 doe ik gelijk zodra ik hem zie liggen, zie alleen geen 1080p resolutie, klopt dat? is het alleen 720p?
Sommige ps3 games hebben alleen 1080p, dat zijn er maar weinig, maar zijn er wel, en heb er zelf ook 2 van, dus kan ik 1080p only ps3 games dan wel draaien op dat ding?

BoordAppel (moderator)
Hoe kan die input lag eigenlijk ontstaan bij tvs? Daar zit toch dezelfde techniek achter zoals bij pc schermen? Daar heb je ook geen input lag.

AvMerode schreef:
Waar heb je die LG 32LD350 weggehaald?
Heb ik gekocht bij Maxwell, maar die tv kan je volgens mij wel in de meeste winkels vinden.
AvMerode schreef:
Maar die LG 32LD350 doe ik gelijk zodra ik hem zie liggen, zie alleen geen 1080p resolutie, klopt dat? is het alleen 720p?
Dat had ik ook gelezen voor ik die kocht. Blijkbaar bestaan er twee versies van, ofwel geven sommige sites de verkeerde informatie.
Mijne heeft in elk geval 1080p. Staat ook op de doos, en zie je ook op de tv zelf als je een Blu-ray kijkt.
BoordAppel schreef:
Hoe kan die input lag eigenlijk ontstaan bij tvs? Daar zit toch dezelfde techniek achter zoals bij pc schermen? Daar heb je ook geen input lag.
Nooit echt bij stilgestaan wat de oorzaak is en waarom veel monitors hier geen last van hebben.

Hier en hier zou het antwoord wel moeten staan. Denk ik toch, want ik heb het ook nog niet allemaal gelezen.

Why do games lag on HDTVs?

There are two different reasons for this, and either one or both can contribute to the overall delay on an HDTV.

A] Scaling/Deinterlacing: The HDTV is fed a signal different from its native resolution. The HDTV experiences a processing delay while scaling the signal (example: 480i signal from PS2 to 1080p HDTV).
B] Postprocessing: Postprocessing consists of additional features on HDTVs to clean up or "improve" the visual picture quality of images (example: 1080p signal from PS3 to 1080p Samsung HDTV still has lag).

What is wrong with Postprocessing?

The key issue with Postprocessing in consumer-grade displays is that it isn't optional. Many HDTVs have a "Game Mode" in which the main purpose is to disable both Scaling/Deinterlacing delay and Postprocessing delay. However, even with "Game Mode" enabled, most HDTVs still suffer from lag due to postprocessing that simply can't be disabled.

Het zal wel man, moet teveel nadenken ik schaf die Sony Bravia aan.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:44 uur

geplaatst: vandaag om 23:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.