menu

De Site / Gebruikers / Welke televisie / monitor gebruik jij om te gamen?

zoeken in:
In Overigen > Algemeen > Wat is een mooie tv voor games?:

Weet iemand een mooie tv (link) voor het gamen. en ook een beetje goedkoop (niet zo'n dikke natuurlijk)

Cor
Welke prijsklasse mag het zijn, en hoe groot wil je 'em?
samsung 40" full hd
samsung 32" full hd

natuurlijk zijn er ook nog andere goede merken maar ik zelf heb een samsung en moest ik een nieuwe kopen zou ik weer een samsung kopen. Maar ik zou eerst eens goed op internet kijken welke je wilt en dan goed prijs vergelijken, want dat kan soms wel eens een pak geld schelen. mijne was namelijk 350 euro goedkoper dan bij bij mm.
Laatst heeft een vriend een 40 " full hd voor 600 nog wat gekocht bij pixmania, echt een koopje, maar denk dat het een foutje van pixmania was

Legendarische TV!!

Een TV is gewoon niet om te gamen, koop een fatsoendelijke monitor!!! koop je toch een TV pak dan een LED tv!

Imperial Figure
Een tv is veel minder dan een monitor voor gamen, ikzelf heb de monitor die hieronder staat aangegeven via link, het is een perfecte monitor voor de x360 en ps3.

Hp monitor

wiiplayer schreef:
(afbeelding)

Je was me voor

Tja, ik denk dat 75% van de professionele Gamers deze TV wel gebruikt.

djl4rz2 schreef:
Een TV is gewoon niet om te gamen, koop een fatsoendelijke monitor!!! koop je toch een TV pak dan een LED tv!

Klopt. Alleen zou ik daar nog even mee wachten. Prijs kwaliteit verhouding tot de LCD is nog niet echt in verhouding. Het is iets beter dan LCD, maar nog niet echt revolutionair.

joeri592
mijn jongen uit me klas deed stoer dat hij een tv van 1 meter nog wat had maar hij blijkt dus zo'n hele oude te hebben, met 1 meter breed houd en 15 centimeter scherm ofzo

Pff die TV's van vroeger... je moest minmaal met ze tweeen dat ding optillen om hem te kunnen verplaatsen.

jellecomicgek72 schreef:
Legendarische TV!!

Welke tv?

Ik ben vandaag naar Maastricht gewandeld om eens bij de Media Markt te gaan snuffelen, maar... Niet om het een of ander, maar de beeldkwaliteit van lcd/plasma/led ten opzichte van mijn beeldbuis tv is opvallend laag.

Niet dat ik een tv koop om er 'tv' op te kijken. Ik doe er alleen films op kijken en PS3'en, maar het is toch opmerkelijk dat het beeld bij alle tv's die ik zag inferieur waren aan die van mijn jaren '90 koelkast (beeldspraak). Ik zag (geloof ik) een Bear Grylls-figuur door de woestijn naar de camera toelopen op, zeg, 50 meter afstand, en zijn gezicht was een gladde muur van huidskleurige pixels.

Niet dat mijn beeldbuis haarscherp is, maar ik prefereer die boven een plat scherm.

Nooit geweten overigens dat een monitor beter is dan een tv qua gamen. Waar zit dat verschil in?

huh? Dan zal er wel gewoon kabel tv op zijn angesloten. Onmogelijk dat het beeld minder of gelijk is.

Ik heb heavy rain op een normale beeldbuis gezien, maar het is bijna onmogelijk om deze game goed te spelen via zo een beeldbuis.

Linksboven in de hoek van het beeld stond Discovery HD of iets dergelijks...

Onmogelijk.

Misschien heb je zelf een CRT HD TV thuis staan? Het verschil met LCD is dan wel minder.

Neuh, ik heb een beeldbuis zonder HD.

Opvallend is dat de letters die in beeld waren (Discovery HD) vlijmscherp in beeld waren, maar de bewegende beelden zelf waren dat gewoon niet. Misschien ligt mijn norm ook te hoog, maar dan nog viel het me tegen. Let wel: ik heb het hier over beelden van Discovery. De beeldkwaliteit vind ik zelfs op een analoge tv nog aan de matige kant. (Zal wel aan de apparatuur liggen die survival-proof moet zijn.)

Anyway, morgen ga ik met mijn pa terug naar de MM om een nieuwe tv te halen. Ik word gesponsord omdat zij mijn grote HD-tv hebben en ik nu met een onbetrouwbare tv zit. Ik ga zeker nog eens goed kijken naar dat beeld.

AvMerode
Hopelijk kan iemand mij helpen, ik had vorig jaar een 50hz Full-HD HP monitor gekocht en dit jaar een 50 hz Full-HD Samsung monitor met ingebouwde tv tuner.
De beide monitoren zijn waardeloos in combinatie met X360 en Wii (ze werken wel top met pc), het beeld van beide monitoren worden vervormd en uitgerekt, uiteraard zou dit ook kunnen liggen aan ratio (heb wel alle instellingen geprobeerd maar niks hielp) en het feit dat consoles meestal alleen compatibel zijn met grote Hd tv's vanwege de frequentie hoger is volgens de verkoper van mediamarkt.
Maar dat is juist het probleem, ik hoef geen big ass televisie scherm, voor mij is 19 tot en met 24 inch meer dan voldoende voor games.
Op gamesmeter heb ik ook veel gehoord over pixel mapping (wat mijn monitoren waarschijnlijk dus niet ondersteund) maar in de winkels hebben de verkopers geen idee waar ik het over heb, ze weten niet wat pixel mapping is .
Voor de X360 heb ik volgens mij een DVI to VGA adapter nodig, waar je zo'n ding weghaalt, geen idee.
Ik heb al gigantisch veel geld uitgeven aan 2 monitoren waar ik niks mee kan in combinatie met X360 en nintendo Wii dus ga nu ook geen grote dure tv aanschaffen, ben dus op zoek naar een goedkoop maar goede lcd of led tv die goed werkt met X360 en Wii (plus de aansluitingen: component, VGA en hdmi).

Heb er al 1 gevonden bij mediamarkt in ieder geval, maar het is wel een vaag merk, weer 50 hz en het is HD-ready, maar volgens mij geen monitor meer in ieder geval toch? (monitoren vertrouw ik nu namelijk ff niet).

Qmedia

Als dit scherm voldoet zal ik hem aanschaffen maar dat is juist ook mijn vraag; zou dit scherm goed kunnen werken met X360 en Wii?.
Hopelijk wel want ik zit nu maar wat beneden op de big ass hd tv zonder internet te gamen en ik ben niet de enigste beneden, dus kan niet oneindig gamen op dit moment.

Ziet er gewoon uit als een redelijke TV, en ik zie niet waarom de Xbox 360 het daar niet op zou moeten doen. Het is geen HDTV, laat het HD Ready label je niet in de war brengen.

Overigens kun je misschien beter hulp zoeken met waarom je consoles geen fatsoenlijk beeld tonen op je monitoren die je nu hebt. Elke moderne monitor heeft fatsoenlijke pixel mapping. Wellicht dat de kern van het probleem de resolutie is, of de kabel.

AvMerode
Brains schreef:
Ziet er gewoon uit als een redelijke TV, en ik zie niet waarom de Xbox 360 het daar niet op zou moeten doen. Het is geen HDTV, laat het HD Ready label je niet in de war brengen.

Overigens kun je misschien beter hulp zoeken met waarom je consoles geen fatsoenlijk beeld tonen op je monitoren die je nu hebt. Elke moderne monitor heeft fatsoenlijke pixel mapping. Wellicht dat de kern van het probleem de resolutie is, of de kabel.

Heb 2 VGA (van big ben en microsoft), 1 hdmi en 1 compent kabel voor de X360.
Via component en Hdmi krijg ik een vreselijk lelijk beeld op mijn samsung (mijn HP heeft alleen VGA aansluiting) maar via VGA ziet het er wel aardig uit, de dashboard en alle ouwe xbox games (2005 tot en met 2007) en xbox live arcade games zien er prachtig mooi uit terwijl de games vanaf 2008 tot en met 2010 (arcade games niet meegerekend) er niet uit zien.

Ik heb het via internet opgezocht en kwam het niet specifiek tegen maar volgens mij heb ik een DVI to VGA adapter nodig, geen idee wat dat precies doet en waar je zo'n ding weghaalt (ja volgens mij zoiets: dvi vga adapter ).

Ook is mijn full hd samsung 50 hz terwijl mijn X360 instelling automatisch 60 hz aangeeft.

Hieronder staat mijn samsung tv monitor:

Samsung 2333HD

Ok. Ik vind het nog steeds een vreemd fenomeen . Een DVI -> VGA adapter, of eigenlijk heb je volgens mij het omgekeerde nodig... vertaald een VGA signaal naar een DVI signaal. Dat is de iets grotere ingang op je beeldscherm, als ie die heeft (Zie hieronder):

(afbeelding)
Dit levert een hogere kwaliteit beeld op dan VGA, maar gezien jij aangeeft dat het ene spel er wel geweldig uitziet en het ander niet lijkt dit niet het probleem. Je zou haast denken dat er iets mis is in de GPU van je Xbox....

AvMerode
Brains schreef:
Ok. Ik vind het nog steeds een vreemd fenomeen . Een DVI -> VGA adapter, of eigenlijk heb je volgens mij het omgekeerde nodig... vertaald een VGA signaal naar een DVI signaal. Dat is de iets grotere ingang op je beeldscherm, als ie die heeft (Zie hieronder):
(afbeelding)
Dit levert een hogere kwaliteit beeld op dan VGA, maar gezien jij aangeeft dat het ene spel er wel geweldig uitziet en het ander niet lijkt dit niet het probleem. Je zou haast denken dat er iets mis is in de GPU van je Xbox....

Dat er iets mis is in GPU (wat dat ook maar is ) van mijn X360, dacht inderdaad wel dat er iets mis was met mijn X360 Elite qua grafische kaart of zoiets omdat mijn oude Xbox360 die overleden is wel mooi was op mijn monitoren.
Had er inderdaad ook nooit last van, maar toen mijn oude xbox overleed schafte ik een nieuwe xbox elite aan maar toen was het grafisch in 1 keer stukken minder.
Ook maakte mijn xbox elite in het begin en nu nog steeds een hoop lawaai (net een stofzuiger soms).

Wat is GPU trouwens in het kort als ik vragen mag.

Graphics Processing Unit, een onderdeel van de videokaart.
Heb je ooit een RROD gehad?
Op mijn Xbox was namelijk ook de GPU defect waardoor sommige games eruit zagen alsof je door bubbels keek (Beetje wazig en gekarteld). Na een paar dagen kreeg ik dus een RROD, en heb ik 'm opgestuurd naar Microsoft.

AvMerode
Brains schreef:
Graphics Processing Unit, een onderdeel van de videokaart.
Heb je ooit een RROD gehad?
Op mijn Xbox was namelijk ook de GPU defect waardoor sommige games eruit zagen alsof je door bubbels keek (Beetje wazig en gekarteld). Na een paar dagen kreeg ik dus een RROD, en heb ik 'm opgestuurd naar Microsoft.

Ja heb 1 keer een ROD gehad en mijn tweede xbox liep steeds vast, de xbox elite die ik nu heb doet het wel gewoon, geen ROD dus.
Mijn Xbox elite was in het begin (toen ik hem net aanschafte) al zoals ie nu dus ook is, via een monitor niet super maar via mijn big ass full-hd tv beneden doet ie het wel goed, iets minder mooi dan mijn oude xbox maar nog steeds prachtig op de grote HDtv.
Dan zal het probleem wel de combinatie van monitor en mijn aparte Xbox elite zijn.
Mijn nintendo Wii gaat via component en dat ziet er op mijn monitor ook verschrikkelijk uit, dat wel, op mijn grote HDtv beneden uiteraard prachtig mooi maar ja dat is een groot duur scherm wat altijd wel goed werkt met een console.
Moet gewoon een goede game tv hebben voor boven, zoals die Qmedia maar dan in full-HD.
Misschien weet jij een mooie lcd of led tv scherm van 19-23 inch voor mij (en geen monitor A.U.B.) ? .

AvMerode
Typ de Samsung 2333HD trouwens maar eens in bij youtube, dan zie je alleen maar pc's erop aangesloten en er waren mensen die ook al aangaven dat de X360, ps3 en Wii er niet uitzien op dit scherm, ze hadden het over een zwart grauw vervormd beeld zonder hd beeld en ja dat klopt.
Van 3 meter afstand ziet het er wel aardig uit maar ja mijn samsung monitor is maar 23 inch.

Ik schaf nooit meer een Samsung aan in ieder geval, dan heb ik liever sony of LG.

AvMerode
Ik heb een aandoening aan mijn pols gekregen, elke keer als ik mijn pols beweeg van onder naar horizontale vlakte en andersom, krijg ik een knik en knak gevoel in mijn pols (heb ook moment gehad dat ik helemaal niks met pols kon), rotgevoel en ik ben erachter hoe het komt.
In de tijd van de consoles had ik nergens last van met controller, en nu met pc gamen heeft mijn pols veel te verduren gehad, het ligt dus aan muis en keyboard.
Ik vind muis en keyboard wel natuurlijker en controllers hebben auto-aim bot systemen, vooral met FPS games, en dat is klote, maar het is niet anders dan mijn pc verkopen, ik heb al iemand die hem overneemt.
Mijn gezondheid gaat voor en in dit geval heb ik dan liever een auto-bot systeem en noob spelers online dan een verrotte pols.
Ik heb onder een goede HDtv staan maar die is voor films en games bedoeld en heb daar verder geen internet toegang, dus ben opzoek naar een mooie full HDtv voor boven, het moet geen monitor zijn maar een tv, 32" is een prima grootte voor mij.
Ik weet niet hoe het met Frequentie/Hertz zit, moet dat per se 100Hertz zijn of maakt dat niks uit?.

Qua ingangen heb ik graag component (voor mijn nintendo wii), hdmi (voor mijn PS3, en heb overigens ook een hdmi naar DVI ps3 kabel, dus dvi in de tv mag ook).

Ikzelf heb al een paar tv's gevonden:
Sony Bravia

LG 32LD420

Samsung UE32C6000RWXXN

kiriyama
Ik zou zelf van Plasma ipv LCD gaan. Toen ik voor een goede (game)tv keek waren die toch met uitstek het best.

Maar ik zou als ik jou was niet te snel je PC verkopen. Ik heb wel eens hetzelfde gehad met mijn pols, wat na een tijdje weer is weggegaan. Daarna ook geen last meer gehad. Ik zou het dus eerst even aankijken. Misschien hoef je in de toekomst enkel wat meer pauzes te nemen tijdens het gamen. Helemaal wegdoen zou zonde zijn.

AvMerode
kiriyama schreef:
Ik zou zelf van Plasma ipv LCD gaan. Toen ik voor een goede (game)tv keek waren die toch met uitstek het best.

Maar ik zou als ik jou was niet te snel je PC verkopen. Ik heb wel eens hetzelfde gehad met mijn pols, wat na een tijdje weer is weggegaan. Daarna ook geen last meer gehad. Ik zou het dus eerst even aankijken. Misschien hoef je in de toekomst enkel wat meer pauzes te nemen tijdens het gamen. Helemaal wegdoen zou zonde zijn.

Ik heb al een zwakke slokdarm, dus een zwakke pols erbij word mij teveel, nee het word steeds erger met mijn pols juist, dacht dat het wel wegging en dat ik eraan zou wennen maar niet dus, neem alleen maar pauzes, eerste 5 minuten dat ik erachter zit krijg ik al last.
Mijn pols deed eerst verschrikkelijk pijn, vervolgens ging het weg, controller van ps3 in de hand, paar uur achterelkaar gamen, niks aan de hand, vervolgens weer achter de pc, half uur later begint het gedonder weer, en dan krijg je zo'n mentaliteit van door gamen en dan maak je het erger.
Had als klein kind al een zwakke pols, maar dat is nooit echt opgevallen omdat ik vaak linker arm en hand gebruikte terwijl ik rechts ben, vele jaren daarna wel alles met rechts gedaan, ging stukken beter. Formulieren invullen en op internet gaan met pc lukt wel makkelijk (omdat ik mijn pols zo nu en dan laat rusten), maar gamen met muis en keybaord gaat stukken moeilijker.
Een controller beweeg ik alleen mijn vingers en duim, en daarnaast heeft mijn pols meer rust, voor mij is het dus beter.

Trouwens, gaat plasma niet sneller kapot dan LCD? LCD is ook stukken goedkoper en waarom is plasma beter?

@AvMerode

De C6000 van Samsung is een erg goede tv als het gaat om tv kijken en films. Met gamens is het beeld wel erg scherp maar de tv heeft veel input lag. Ik had er verder niet zo veel last van maar als je zo'n bom geld neer wil leggen voor een mooie tv kan je het beter meteen goed doen toch? Sony Bravia's kunnen erg goed zijn maar dat zou je even in de winkel moeten checken.

Ik heb zelf een LC32LE320. Deze heeft geen ruw beeld maar iets zachter. Met gamen is het erg fijn beeld en vooral DVD's zullen er super uit zien!

Ps. Als je toch een Samsung zoekt dan kan je misschien uitkomen bij de C5100. Deze is goedkoop en heeft erg weinig input lag maar het gaat wel om een 50hz scherm en qua kleuren heb je nu modelen die veel meer bieden. Overigens heeft Samsung onlangs zijn D-serie uitgebracht met van die extra dunne randen. Als je dus kalm doet kan het zijn dat andere Samsung modellen straks erg goedkoop worden.

AvMerode
Heeft Responstijd (ms) te maken met input lag?

Wat vind je van de Phillips 37PFL5405H/12 ?

Zie alleen geen component.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:26 uur

geplaatst: vandaag om 17:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.