menu

Games / Developers / Activision

zoeken in:
Bij Modern Warfare 2 (2009):

Activision gaat een online betaalmodel introduceren voor zijn grootste franchise, waaronder Call of Duty. Dit meldde Thomas Tippl, financieel manager bij Activision Blizzard, in een interview met website IGN tijdens het BMO Capital Markets Conference in New York.

Dit nieuwe model zou mogelijk kunnen betekenen dat mensen extra moeten betalen om games van Activision online te moeten spelen. Tippl meldde in het interview dat, hoewel het lastig is om het online business-model van World of Warcraft naar andere franchise van de uitgever te vertalen, het zeker verwacht kan worden dat dit gaat gebeuren. De uitgever gaat hiervoor de kennis die door de jaren heen is opgedaan door hun eigen onlineteam en dat van Blizzard combineren.

bron: gamer.nl

Zou mooi zijn dit, zou meteen betekenen dat ik het spel nooit meer online speel.

avatar van Scython
Dat is echt belachelijk. Vandaag de dag vragen ze echt geld voor wat voor 'n reden ze maar kunnen bedenken.

MikeMannuh
TheFunkyM schreef:
Activision gaat een online betaalmodel introduceren voor zijn grootste franchise, waaronder Call of Duty. Dit meldde Thomas Tippl, financieel manager bij Activision Blizzard, in een interview met website IGN tijdens het BMO Capital Markets Conference in New York.

Dit nieuwe model zou mogelijk kunnen betekenen dat mensen extra moeten betalen om games van Activision online te moeten spelen. Tippl meldde in het interview dat, hoewel het lastig is om het online business-model van World of Warcraft naar andere franchise van de uitgever te vertalen, het zeker verwacht kan worden dat dit gaat gebeuren. De uitgever gaat hiervoor de kennis die door de jaren heen is opgedaan door hun eigen onlineteam en dat van Blizzard combineren.

bron: gamer.nl

Zou mooi zijn dit, zou meteen betekenen dat ik het spel nooit meer online speel.

Gaat natuurlijk niet gebeuren voor deze game. Dat kunnen ze niet maken. Ze hebben het spel immers niet verkocht met de vermelding dat er betaald moet worden om het online te kunnen spelen. Mochten ze dit wel doen dan zou je de mogelijkheid moeten hebben om het spel te retourneren.

Ze kunnen het wel doen.
Op deze manier ''extra content''.
Als je 25 euro per jaar meer betaald bijvoorbeeld, krijg je krachtigere wapens, sneller een kill etc. etc.
Dit zal er voor zorgen dat wij niet betalende gamers ook moeten betalen, omdat we anders niet tegen de andere spelers op kunnen.

MikeMannuh
TheFunkyM schreef:
Ze kunnen het wel doen.
Op deze manier ''extra content''.
Als je 25 euro per jaar meer betaald bijvoorbeeld, krijg je krachtigere wapens, sneller een kill etc. etc.
Dit zal er voor zorgen dat wij niet betalende gamers ook moeten betalen, omdat we anders niet tegen de andere spelers op kunnen.

Dat is gewoon betalen voor extra content. Dat is bij de meeste games al zo tegenwoordig. Het model wat zij bedoelen is het WoW model, dus betalen om een account te hebben zodat je uberhaupt kan spelen.

War-Ultima
Ik weet niet of het nog goed komt tussen activision en infinity ward ( iwVSactivision ), ik zag ook al dat activision gaat samen werken met sledgehammer games (vivendi games) en met nog een onbekende ontwikkelaar voor 2 call of duty's die 2011 uit gaan komen, hoe bedoel je uitmelking .
EA en makers van battlefield komen er toch dik boven qua interesse met hun nieuwe medal of honor.

Activision verneukt het nu echt met de COD franchise, treyarch gaat goed komen met COD7 maar de andere cod projecten zonder treyarch en IW weet ik niet of het goed gaat komen, Activision heeft de 2 masterminds/ hersenen achter de cod's nu ontslagen, hoe dom kun je zijn.

Infinity Ward als jullie dit lezen, ga samenwerken met EA want Activision maakt er nu een puinhoop van.

War-Ultima
jep slegdehammer games en treyarch gaan gewoon verder met de COD franchise en Infinity Ward word waarschijnlijk ontslagen.

Everything We Know About Call of Dutygate - X360 Feature at IGN - xbox360.ign.com

Maar wist je dat infinity ward eerst onder de naam 2015 (makers van medal of honor allied assault) ging, jep ze zaten eerst dus bij EA totdat Activision goed in zijn geld zat met de eerste 2 COD's en het verder wouden uitmelken.
Ze zaten in het begin al bij EA dus ik denk dat ze weer teruggaan naar EA (als EA hun aanneemt natuurlijk en zo niet dan kan IW inpakken).
Waarom ik denk dat EA hun niet aanneemt is omdat digital illusions (DICE=makers van battlefield) goed op dreef zijn en ik denk met aankomende MOH (2010) dat het als maar beter word.


avatar van Manny Calavera
Heb liever dat Bungie eens breekt met 343 Studio's. Sinds zij Halo maken is het steeds een beetje minder geworden.

avatar van Sinner
Ik vind het al heel wat dat Bungie zich lost maakt van Activision. Toch geen kleine stap. Nu vind ik wat ik van Destiny 2 heb gespeeld zeker niet slecht, maar het feit dat ze toch in de toekomst hun eigen lot willen gaan bepalen wat betreft deze game (en een eventueel volgend deel) is alweer een stap in de juiste richting.

De laatste Halo heb ik geeneens gespeeld (ik lig hopeloos achter met Halo games). Kan ik dus helaas nog niet over meespreken.

Nu nog Bioware weer eens op eigen poten krijgen, zodat ze volledig zelfstandig worden en niet meer van EA afhankelijk zijn en hun grillen en we komen er langzaam weer.



Gast
geplaatst: vandaag om 18:43 uur

geplaatst: vandaag om 18:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.