menu

Games / Developers / Infinity Ward vs Epic Games

zoeken in:
avatar van bettafish14
wie is beter IW of EPIC.

ik wil het echt defenitief weten als het kan.

wat vinden jullie van de twee?

avatar van Rujar
Tja … dan ga ik voor epic. De hele gameplay spreekt mij meer aan.

avatar van bettafish14
oh oke vind zelf wel de cod serie beter dan de games van epic,maar dat zijn alleen de games, maar vroeg me af wie er echt beter is qua kwaliteiten enzo

Ford KAduuk
Dan ga ik voor Epic, aangezien Jazz Jackrabbit me meer aanspreekt dan Call of Duty.

avatar van Rujar
Kwaliteit zit hem vooral in de gameplay.
Vind GoW beter dan CoD

avatar van bettafish14
oke bedankt voor de reactie's

avatar van WeZet
Ik verkies de gameplay van Call of Duty (vooral het origineel) boven Gears of War (op pc in ieder geval).

avatar van jellecomicgek72
Dat Gears of War is niet helemaal mijn ding Maar ik vindt Call of Duty niet echt mijn ding. Allebei eigenlijk niet ben meer van free-roaming Games maar ik ga voor infinity Ward

avatar van Bahamut Zero
Infinity Ward. Maar dat is puur persoonlijke mening. Ik loop warmer bij een game zoals CoD ipv GoW. Zit hem ook in de soepele gameplay en bij Gears of War speelt het allemaal even net wat grover (om over de gigantische crossfire's nog maar niet te spreken)

War-Ultima
Er zijn al weer 11 mensen weggegaan (met zin) bij Infinity Ward, iemand die ontslagen werd bij IW heeft een game company opgericht genaamd Respawn Entertainment, dus de mensen die nu ook bij IW weg zijn gegaan komen nu bij Respawn Entertainment terecht.
Wat een toepasselijke naam trouwens Respawn, gewoon respawnen en overnieuw beginnen.

avatar van kaholiic
Epic, Gears of war.

avatar van kaholiic
Misschien een K.O.?



avatar van jellecomicgek72
Vooruit, maar alléén voor cod4

1-1

avatar van Bahamut Zero
Cod 4 is voor mij legendarisch, maar CoD 5 vind ik persoonlijk ook wel goed. Unreal (Tournament) heb ik niet zo veel (meer) mee. Gears of War altijd al ruk gevonden. Mijn stem gaat naar Infinity Ward

1-2

avatar van jellecomicgek72
Maar niet voor MW2.

avatar van Bahamut Zero
MW2 is naar mijn idee puur door Activision verneukt. Die moesten zonodig de prachtige releasedatum 11-10-09 er door heen drukken. Heeft de ontwikkeling van het spel stopgezet en besloten om hem maar te releasen

War-Ultima
kaholiic wat ben je slim met zo'n knockout , ik wou Epic zeggen vanwege de unreal serie maar COD1,2&4 en medal of honor allied assault zijn net iets beter.
Maar qua visueel en grafisch aspect is Epic wel een stuk beter, Gears Of War 3 ben ik wel erg benieuwd naar.
Dr. Salvador met zijn ps3, er zijn goede X360 exclusives (halo3&ODST waren alleen poep, maar goed) dus ik ben blij met mijn X360.

1-3

Dr. Salvador
Nou, dan is het goed.

avatar van Feyenoord100jaar
Duidelijk Epic

avatar van kaholiic
2-3 dan?


avatar van DES-Niels
Vanwege geweldige ut 1 en 2004. (jaren gespeeld)
2-4

avatar van Thomas83
Infinity Ward heeft geen slecht spel gemaakt, of het moet Big Red One zijn, die heb ik niet gespeeld, net als Modern Warfare 2. Maar bij die laatste durf ik er al vanuit te gaan dat dit sowieso geen slecht spel is, aangezien het duidelijk veel overeenkomsten vertoont met deel 1, wat een van de beste shooters ooit is, qua single player en adrenaline-spelervaring tenminste.
Maar Infinity heeft alleen maar Call of Duty-shooters gemaakt, nooit echt innovatieve of briljant of complex in elkaar stekende games, terwijl Epic echt een uitgebreid scala aan spellen op de markt heeft gebracht, ook echt toppers en orginele spellen. Jazz Jackrabbit en Zone 66 waren echt geweldig en brachten de graphics en arcade-feeling van de consoles en arcade zelf naar de PC (ZOne 66 is niet zo heel bekend geloof ik, maar het geprezen Raptor van Apogee was in feite een kopie van Zone 66), One Must Fall was geweldig origineel en sterk uitgewerkt, de Unreal-games gelden nog altijd als echte klassiekers in het FPS-genre, en de Gears of Wars-spellen behoren tot de toppers van de next-gen-consoles. Ik heb ze niet gespeeld, maar je kunt wel een zekere klasse en, heel belangrijk, eigen gezicht en stijl in het spel ontdekken. Volgens mij ook de eerste met een dekkingssysteem dat later ook in andere shooters is gebruikt. Zo druk je dus je stempel als developer of publisher (dat laatste heb ik dus ook meegeteld), waar Infinity dat in mijn ogen veel minder doet. Helemaal niet eigenlijk. Upgrades in shooters waren niks nieuws, een singleplayer-campaign met een goed verhaal is zeldzaam maar zagen we nog beter in Half-Life, en ik kan nog wel meer goede adrenaline-games opnoemen. Met het risico om als een game-snob te klinken, maar Infinity Ward zie ik meer als een developer voor de mainstream-gamers.

2-5 dus.

avatar van bettafish14
Dus de meerderheid kiest toch voor IW.

Nijmegen
Ja, dat heb jij juist geconcludeerd ja

gamelord
3-4


avatar van jellecomicgek72
Treyarch ja.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:03 uur

geplaatst: vandaag om 12:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.