menu

Games / Developers / Favoriete developer

zoeken in:
avatar van Naomi Watts
Ravnoss schreef:

Ik kan me voorstellen dat ze jou behoeftes niet bevredigen, want inderdaad Nintendo games moeten het in de regel niet hebben van het verhaal. Kiddy heeft alleen zo'n negatieve lading en insinueert dat het kinderachtige games zijn, iets wat ik pertinent bestrijd.

Dat was niet mijn intentie. Ik vind het zeker geen kinderachtige maar qua design imo wel kiddy. Misschien was koddig een betere term geweest. Ik kan begrijpen dat velen kunnen genieten van bvb. Mario games, grote fun factor ook, al voldoet het voor mij niet aan wat ik zoek in een game. Ik wou ook gen Nintendo liefhebebrs afvallen, was puur een subjectief statement.

Dit vind ik te makkelijk. Immers hebben we het hier niet over de hoeveelheid "goede" games, maar gaat het over de hoeveelheid uitmuntende games. Games die nog altijd alle toplijsten domineren en de hoogste beoordelingen hebben gehaald.

Toplijstjes zeggen me niet zoveel. Geen maatstaf voor uitmuntend imo. The Shawshank Redemption zie ik ook heel vaak terugkomen in beste films ooit terwijl het eigenlijk cinematografisch niets voorstelt.
In vergelijking brengt bv. EA ook enorm veel uit, en volgens jou analogy zouden die dan ook veelvuldig terug te vinden zijn in de toplijsten op de hoogste posities. Dit is echter niet zo.

Je hebt gelijk, mijn punt goed ontkracht maar ehh, lekkere werknemer ben jij zeg, EA heeft goud in handen .

DIt is een kwestie van smaak, dus hier hoeven we niet over te discusieren. Ik vind Pong en Tetris wel geweldige spellen.

Heel deze discussie is toch veroorzaakt door mijn smaak. Heb het nooit aangevoerd als feit.


Ben niet bepaald een Nintendo-groupie, ik speel uitsluitend op de Xbox360 en PS3, werk voor EA en heb de afgelopen 5 jaar denk ik maar twee spellen gespeeld van Nintendo die me echt hebben weten te verbazen. Ik reageerde slechts zo omdat ik oprecht niet kan inzien dat iemand die bekend is met de gameswereld niet inziet dat Nintendo volgens elke maatstaf anders dan persoonlijke smaak verreweg de beste developer is.

Daarvoor blijft hun oeuvre te licht en vind ik ze niet constant genoeg. Een term als best developer is puur afhankelijk van het criteria van een individu, een term als best developer heeft imo altijd een subjectief fundement.

Ravnoss
Naomi Watts schreef:

Je hebt gelijk, mijn punt goed ontkracht maar ehh, lekkere werknemer ben jij zeg, EA heeft goud in handen .


Hehe, ik ben niet van de afdeling PR, daarbij komtdat ik hier mijn persoonlijke mening ventileer en mezelf redelijk ongeloofwaardig zou maken door overal EA de hemel in te prijzen

avatar van Thomas83
Ravnoss schreef:


Uiteraard is een lijstje als dit altijd iets persoonlijks, en zal het nooit een een perfecte afspiegeling zijn van van jouw of mijn eigen mening. Is ook niet de bedoeling, natuurlijk overdrijf ik het hierboven een beetje door deze lijst als "bewijs" voor Nintendo's dominantie aan te brengen. Echter is dit wel een toonaangevend en gerespecteerd blad, en zal je opvallen dat bijna al dit soort lijstjes worden aangevoerd door Nintedo titels. Dit is voor mij voldoende om Nintendo aan te wijzen als beste developer


Daar kan ik me allemaal goed in vinden, en het was me ook wel duidelijk dat je uitspraak niet al te letterlijk bedoeld was, maar het kan dus wel gerelativeerd wonden door de enorme stroom aan spellen die door Nintendo worden uitgebracht. Zo bekeken zou je zelfs (ook wat overtrokken) kunnen stellen dat Nintendo de gamemarkt vervuilt met allerlei onbeduidende titels om vooral de Mario-franchise nog eens flink uit te melken. Er zijn ook developers die een stuk minder uitbrengen en relatief een veel hogere scoren behalen.

Overigens zou ik Nintendo ook niet als kiddy bestempelen. Ze hebben natuurlijk een bepaalde stijl die zich richt op zeg maar heel de familie, maar juist door dat die keuze staan veel van hun spellen ook nu nog als een huis. Een spel dat zich richt op realistische graphics zal in elk geval op dat gebied 10 jaar later gedateerd zijn, terwijl je je bijvoorbeeld bij Super Mario Kart niet echt aan de graphics zal storen. Ik niet tenminste.

War-Ultima
Mijn favo ontwikkelaar is Id Software.

Id Software hebben altijd duidelijke game-play, knallen, sfeer, graphics en knallen maar dat is wat shooter fans willen, hersenloos knal vermaak en met de game RAGE die eind dit jaar uit gaat komen word het pas echt een spektakel.
RAGE koop ik voor de pc want die game word veel te sterk voor de consoles.

avatar van LimeLou
Valve dan maar. Dikke fanservice, te gekke games, een eigen online winkelketen en service, en vol slimme programmeurs en designers
Level 5 vind ik ook erg tof. Mijn favo RPG ontwikkelaars na Bethesda en BioWare.

avatar van leatherhead
1. Rockstar
2. Ubisoft
3. Valve
4. Bethesda
5. CapCom

avatar van Nomak
- Capcom: Street Fighter, Onimusha, Resident Evil 4, .....
- Nintendo: Zelda

avatar van Draugen
Op het moment is m'n favoriet GSC Game World, ontwikkelaar van de S.T.A.L.K.E.R. en Cossacks series. Een zeer sympathieke developer die goed luistert naar de fans en ze ook actief betrekt in het ontwikkelingsproces.

Andere favorieten zijn Valve, Crytek, Nintendo en DICE.

avatar van Mega Man
01: Nintendo - Favoriete game: Ocarina of Time.
02: Free Radical Design - Favoriete game: Timesplitters: Future Perfect.
03: Rare - Favoriete game: GoldenEye.
04: Core Design - Favoriete game: Tomb Raider.
05: Midway - Favoriete game: Gauntlet: Dark Legacy.
06: Acclaim - Favoriete game: Turok 2: Seeds of Evil.
07: Capcom - Favoriete game: Mega Man 2.
08: Namco - Favoriete game: Soul Calibur II.
09: Konami - Favoriete game: Super Castlevania IV.
10: Westwood - Favoriete game: Command & Conquer Red Alert

AvMerode
LucasArts in de tijd van hun point&clickers
Creative Assembly voor hun strategie games
Capcom vanwege vele toppers zoals shadow of rome, RE 1,2,3&4, devil may cry etc.
Atlus vanwege hun lekker duistere en mysterieuze rpg's

Pastichio Rocker
3D Realms (Rise of The Triad, Duke Nukem 3D, Shadow Warrior)
4a-games (Metro 2033)
Epic MegaGames (Jazz Jackrabbit, Unreal, Gears of War)
GSC Game World (S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl/Clear Sky/Call of Pripyat)
ID Software (Wolfenstein, Doom, Quake, Rage)
LucasArts (Day of the Tentacle, Full Throttle, Grim Fandango)
Monolith (Blood, Condemned, F.E.A.R.)
Raven Software (Heretic, Hexen, Soldier of Fortune)
Westwood Studios (Dune, Command & Conquer, Blade Runner)

kiriyama
01 - Team Ico (Ico, SotC)
02 - Team Silent (SH1, 2, 3 en 4)
03 - Quantic Dream (Heavy Rain, Fahrenheit)
04 - Valve (Portal, HL2)
05 - Platinum Games (Vanquish, Bayonetta)
06 - Square / Enix (FF, Vagrant Story)
07 - Capcom (RE4, Breath Of Fire)
08 - Naughty Dog (Uncharted, J&D)

Ik zou van allemaal toch nog graag wat extra spellen zien. Enkel een beetje jammer dat Square Enix er de laatste jaren flink op is achteruitgegaan.

avatar van LimeLou
Team Ico en Team Silent

Als de nieuwe game van thatgamecompany mij bevalt, komt die developer ook in mijn toplijst, want Flower was namelijk geweldig

avatar van jirachi04
Visceral maakt kans om een grote favoriet te worden. Dead Space 2 is gewoon een geweldig spel. Als ze zo verder gaan met kwaliteit hebben ze mij als fan erbij.

avatar van JustMike
Blizzard is wel goed
Team Silent is ook wel nice idd.
Team Meat heeft maar 1 spel maar damn....

Pastichio Rocker
Stellar Stone, want zij maakten één van de meest beruchte en legendarische games ooit gemaakt.

avatar van JustMike
En ik was Rockstar helemaal vergeten

avatar van Realistic Gamer
Rockstar Games! Ik heb ook bijna alle Rockstar Games spellen die er ooit door Rockstar gemaakt zijn! Als er een spel uit komt van Rockstar Games, dan haal ik hem meteen! Dit komt omdat ik Rockstar Games vertrouw! want ze maken spellen van de meest mooiste en beste Qualiteit!

Ook Naughty Dog valt bij mij erg goed in de smaak! (Behalve de Jak & Dexter serie dan)
Ook weer vanwege de meest mooiste en Beste Qualiteit, en ook vanwege het Realisme!

Realistische spellen komen alleen bij mij terecht en de rest niet! Ik ben vooral ook voor de sterke verhalen! Dus een of andere call of duty komt er bij mij Zeker niet in! Ik ben echt iemand die alleen gaat voor de mooie Gameplay, en het sterke verhaal, dat op een prachtige goede en Realistische manier word getoond in de game!

Dus voor mij dan:
Rockstar Games & Naughty dog

Pastichio Rocker
Het is je niet opgevallen dat de GTA serie al vanaf deel één hetzelfde verhaal heeft?

kiriyama
Ik zie ook niet helemaal in waarom een Uncharted realistischer zou zijn dan een Call of Duty.

avatar van Brains
Hij bedoeld denk ik dat Call of Duty geen sterk verhaal heeft...

avatar van Vincentvalentine
Hier een lijstje van de developers waar ik graag games van speel met daarachter mijn favoriete games.(Hoewel ik bijna alle games van die developers vet vind)

Idea Factory (Mugen souls, Agarest en Neptunia)
Gust (De hele Atelier serie)
Atlus (Persona, Catherine)

avatar van bryandejong
Bethesda,
Meest vermakelijke games komen van hun af.

Ubisoft,
Far Cry 3 was een genot, AC II was een meesterwerk.

Rockstar,
Spreekt voor zich; Red Dead, GTA, Noire etc.

avatar van Grovonion
Gemakkelijk, voor mij alvast wat bryandejong (behalve Ubisoft, referenties nog niet gespeeld)en Vincentvalentine zeggen samen.

avatar van FlorisV
Puur als het gaat om een redelijk gestage aanvoer van kwaliteit kom ik op het volgende lijstje uit

-Het vroegere Bioware, met Mass Effect 2 aan de top. Ooit meesters van de RPG. De oprichters zijn wat anders gaan doen, een bierbrouwerij of zo.

-Ubisoft: al heel lang interessant door Splinter Cell en later Assassin's Creed. Ik ben nu eenmaal stealth gek.

-Bethesda voor Oblivion en Skyrim. Bij elkaar goed voor 350 uur gamen voor mij!

-Lucasarts. Vroeger gewoon de tofste spellenmaker en vele uren speelplezier beleefd aan hun point & clickers.

-Crystal Dynamics. Heeft met vaste hand de Tomb Raider franchise naar een hoger plan getild.


Wat minder titels, maar toch eerbare vermeldingen waard:

-SEGA. Ooit de koningen van de speelhal, later goed voor meesterwerken als Valkyria Chronicles en Alien Isolation.

-Tri Ace. Valkyrie Profile 2 is mijn favoriete ooit maar Resonance of Fate intrigeert me ook enorm. Jammergenoeg verder weinig nieuws van te verwachten.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:11 uur

geplaatst: vandaag om 08:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.