menu

Games / Developers / Favoriete developer

zoeken in:
Dr. Salvador
1. CAPCOM .
2. SONY.
3. MIDWAY. (alleen die is helaas failliet ))

Dr. Salvador schreef:

3. MIDWAY. (alleen die is helaas failliet ))

En overgenomen voor 70.000€ (dat is wel inclusief miljoenen aan schulden)

ps3me schreef:
-Rockstar
-Bandai
-Namco
-EA
-ubisoft
-Sega
-Activision

dit moet veranderd worden

Ensemble Studios ( Age of Empires / Age of Nythologie )
Bandai (dragon ball z reeks)
Namco ( " ")
Midway ( Mortal kombat)
EA ( fifa, NFS, the godfather)
Ubisoft (Assassins Creed, Prince Of Persia)
Activision (Call of duty reeks)
Infinaty Ward ( Cod4)
rockstar (GTA)

Imperial Figure
Activision is meer een publisher en niet een developer, je bedoeld denk ik infinity ward.
Mijn favo developer lijst moet ook ff bijgewerkt worden, dit zijn:

- infinity ward (cod1,2&4)
- valve (half-life1&2)
- raven software (Soldier of fortune, hexen en wolfenstein)
- Id software (doom, quake en wolfenstein reeks)
- Atlus (persona reeks)
- capcom (shadow of rome, resident evil1&2)
- Appeal (die alleen outcast heeft gemaakt omdat ze failliet gingen)
- Illusion (mafia het meesterwerk)
- Konami (metal gear solid reeks)
- Team Ninja (ninja gaiden, dead or alive 4)
- Monolith (Blood, Condemned, F.E.A.R.1&2)

gamelord

Ik volg jou echt niet dude, waarom nu weer davilex?
Ben je je bericht vergeten bij WK voetbalavontuur?
Als je dat al een bericht kunt noemen, niemand
hier kent me persoonlijk, maar jij bent bij mij al lang
doorzien. Veel van je berichtjes bij games zijn gejat en
bijschaafd en alles is in een stijl geschreven dat je bij
anderen niet gauw doorzien wordt. Mij houd je niet voor
de gek man!!
Ik heb niets tegen je, maar ik geloof je gewoon niet als
het om games gaat...sry jong maar er klopt iets gigantisch
niet. mensen proberen een geloofwaardige en betrouwbare
site te onderhouden..maar jij gooit toch wel veel roet in 't eten!!

Ik ben hier een database aan het oprichten voor mijzelf en
voor mensen die intresse hebben in wat ik game in mijn leven.
Maar het zicht, vind ik dan, op de inhoud van deze site wordt door
jou flink vertroebeld!!!
Want bij veel games geloof ik je echt niet!!

Cheers dude!!

Dr. Salvador
ps3me schreef:
(quote)

En overgenomen voor 70.000€ (dat is wel inclusief miljoenen aan schulden)

Ik hoop wel, dat als ze een keer een nieuwe Mortal Kombat
maken, die wel het meest op Deception lijkt!.
En ps3me weet jij mischien door welk bedrijf MIDWAY
is overgenomen?.

Dr. Salvador schreef:
(quote)

Ik hoop wel, dat als ze een keer een nieuwe Mortal Kombat
maken, die wel het meest op Deception lijkt!.
En ps3me weet jij mischien door welk bedrijf MIDWAY
is overgenomen?.

Dat weet ik niet meer, het stond ergens in een game tijdschrift dat ik had gekocht ik zal het nog is opzoeken.

Dr. Salvador
ps3me schreef:
(quote)

Dat weet ik niet meer, het stond ergens in een game tijdschrift dat ik had gekocht ik zal het nog is opzoeken.

Heb het gevonden in een pu van Februari 2009. heb je een pm gestuurd.

Even iets anders, want vinden jullie ervan dat Ensemble Studios zijn deuren moet sluiten van Microsoft, zei waren 1 van mijn favorieten developers vanwege de geweldige, meesterlijke AoE serie.

Ik baal hier echt van want ik had gehoopt op iets nieuws van AoE of AoM. Of een totaal nieuwe top serie van hun.

In Games > Toplijsten en favorieten > Beste ontwikkelaar?:

Blizzard!

Heb niet echt een nummer 1...
Maar heb wel een paar favorieten:

Sony
Epic
Capcom
monolith
Rockstar
Valve

Dr. Salvador
Ik zal even een lijstje maken van mijn 5 favoriete game studios. Bij elke studio staat een korte omschrijving.

1# Capcom ( Resident Evil serie, en Devil May Cry serie). Nog steeds mijn favoriete developer!. Ze hebben de complete, en legendarische RE serie gemaakt. En meester bedenker Shinji Mikami heeft mijn ultieme favoriete game gemaakt!: RE4 .
Naast nog vele andere vette gameseries, heeft de beste man ook nog DMC bedacht!. Wat een genie!

2# Midway ( Mortal Kombat serie ). Jammer dat zon goede studio failliet is gegaan. Ik heb het volste vertrouwen in MK9!. Midway is verantwoordelijk voor de gehele, en epische Mortal Kombat serie.
Mortal Kombat!!!!!!

3# Rocksteady ( Batman Arkham Asylum! ). Een beginnende, en redelijk nieuwe studio. Maar wat gigantisch getalenteerd is deze studio!. Van hun wil ik in de toekomst nog wel meer zien!
Pas nieuw, en ze leveren zo een 5 sterren game af!

4# Starbreeze ( The Darkness ). Starbreeze is een erg getalenteerde, maar helaas ondergewaardeerde gamedeveloper . Net als Rocksteady weten ze wel hoe ze een comicbook game moeten maken!.

5# Rockstar ( Manhunt, en GTA Vice City ). Als ik eerlijk ben dan vind ik vandaag de dag Rockstar helemaal geen goede developer meer!.
Ze maken alleen nog maar overhypte, en gangster achtige games! . En naast flops als GTA San Andreas , en The Warriors heb ik niet echt meer vertrouwen in Rockstar. Ik ben nu wel heel erg negatief, maar laten we niet vergeten: Ze hebben wel 2 van mijn favoriete games gemaakt: GTA Vice City, en natuurlijk Manhunt!. Alle 2 absolute meesterwerken!. Daarom zal ik Rockstar niet vergeten, maar vandaag de dag heb ik het niet meer zo met Rockstar. Ik vind dat het zijn beste tijd heeft gehad, tenzij ze nu een remake van Manhunt maken!

Dat was het! .

Er is al een remake van Maununt
..Manhunt 2..

Dr. Salvador
kaholiic schreef:
Er is al een remake van Maununt
..Manhunt 2..

. Ik hoop dat ze een remake maken van de originele Manhunt. Stel je voor: een next gen Manhunt, hoe vet is dat! .

Ravnoss
Beste Developer, pff eigenlijk een makkelijke keuze. Zonder al te veel moeite kan je hier wel Nintendo neer zetten. Geen enkele developer heeft in zoveel verschillende genre's zoveel baanbrekende spellen gemaakt. Zoek de lijstjes van beste games er maar op na, en negen tegen tien dat alleen al in de top 10 minimaal vijf games van Nintendo staan.
Over smaak valt niet te twisten, maar ik denk dat iedereen het er mee eens kan zijn dat Nintendo het beste is

Edit- Ah het gaat over favoriete developer, in dat geval kan ik moeilijk kiezen tussen Square/Enix en Nintendo

Ravnoss
Toen ik net weer even terug las in de Edge (Een van de hoogst aangeschreven gamebladen in de wereld) en daar hun top 100 van leukste spellen om nu nog te spelen zag(gepubliceerd in maart 2009), werd de heerschappij van Nintendo nog eens even haar fijn onderstreept. Met niet minder dan 7 games in de Top 10 kan er geen discussie meer zijn over wie de beste developer is .

The 100 Best Games To Play Today | Edge Online - edge-online.com

Nintendo brengt ook wel gigantisch veel spellen uit natuurlijk, dat geeft toch ook een beetje een vertekenend beeld.

Edit: Heb die hele lijst daar eens doorgekeken, en kan het er niet echt mee eens zijn. Nu is het bij dit soort lijstjes altijd al zo dat je altijd wel je bezwaren hebt, maar dat heb ik nu wel heel erg eigenlijk. Het ene moment krijg je de indruk dat ze expres niet meerdere spellen uit dezelfde serie erin stoppen, het andere moment zie je dat ze zich daar weer niet aan houden. Er zitten maar liefst 3 GTA's in de lijst, bijna allemaal ook opvallend hoog. Super Mario World en zijn vervolg beiden in de top-10 vind ik ook nogal overdaad eigenlijk, spellen als Panel de Pon, Pac Man, Puzzle Quest, Puzzle Bobble en zo nog een hele rits hadden mijn toplijst zeker niet gehaald (al zijn het zeker tijdloze games) en ik vind bijvoorbeeld Call of Duty 4 wel heel hoog staan.

Ravnoss
Thomas83 schreef:
Nintendo brengt ook wel gigantisch veel spellen uit natuurlijk, dat geeft toch ook een beetje een vertekenend beeld.

Edit: Heb die hele lijst daar eens doorgekeken, en kan het er niet echt mee eens zijn. Nu is het bij dit soort lijstjes altijd al zo dat je altijd wel je bezwaren hebt, maar dat heb ik nu wel heel erg eigenlijk. Het ene moment krijg je de indruk dat ze expres niet meerdere spellen uit dezelfde serie erin stoppen, het andere moment zie je dat ze zich daar weer niet aan houden. Er zitten maar liefst 3 GTA's in de lijst, bijna allemaal ook opvallend hoog. Super Mario World en zijn vervolg beiden in de top-10 vind ik ook nogal overdaad eigenlijk, spellen als Panel de Pon, Pac Man, Puzzle Quest, Puzzle Bobble en zo nog een hele rits hadden mijn toplijst zeker niet gehaald (al zijn het zeker tijdloze games) en ik vind bijvoorbeeld Call of Duty 4 wel heel hoog staan.

Uiteraard is een lijstje als dit altijd iets persoonlijks, en zal het nooit een een perfecte afspiegeling zijn van van jouw of mijn eigen mening. Is ook niet de bedoeling, natuurlijk overdrijf ik het hierboven een beetje door deze lijst als "bewijs" voor Nintendo's dominantie aan te brengen. Echter is dit wel een toonaangevend en gerespecteerd blad, en zal je opvallen dat bijna al dit soort lijstjes worden aangevoerd door Nintedo titels. Dit is voor mij voldoende om Nintendo aan te wijzen als beste developer

Winkelwagentje (moderator)
Eén van mijn favoriete developers, Studio Liverpool (opgericht als Psygnosis, maar inmiddels onderdeel van Sony) gaat vandaag flink op de schop. Althans, zo gaan de geruchten. Met name het team wat verantwoordelijk is voor de WipeOut games moet het ontgelden.

gamelord
Van hun ben ik nog Alundra aan het gamen Wouter ..en heb vandaag Alundra 2 na 2 weken binnengekregen. Dat is wel toeval dan!

Favoriete hmm... Denk toch wel Infinity Ward maar dan alleen voor cod4 en absoluut niet voor MW2.

BioWare op eenzame hoogte en Square/Enix is de enige dev die nog zicht heeft door de slipstream van BioWare. Het lijkt onvermijdelijk dat vanaf volgende week mijn top 5 bestaat uit drie BioWare titels en dan heb ik Dragon Age, BGII en NN hier nog liggen. Atlus en Banpresto timmeren aardig aan de weg.

Kiddy developer Nintendo kan hier niet aan tippen. Die staan eerder voor kwantiteit dan kwaliteit.

gamelord
Drie Boiware titels ...gaat goed Naomi..jij en WRPG.

Ravnoss
Naomi Watts schreef:

Kiddy developer Nintendo kan hier niet aan tippen. Die staan eerder voor kwantiteit dan kwaliteit.

, Dit kan je toch niet met een strak gezicht zeggen? Ik weet niet precies waar ik me meer aan stoor, aan het feit dat je een wel heel groot en onzinnig chliche gebruikt "Nintendo = Kiddy", of dat je claimt dat Nintendo games kwaliteit ontberen. Ik kan eventueel nog voorstellen dat het niet jou cup of tea is, immers ze maken nauwelijks RPG's wat duidelijk jou genre is. Maar zeggen dat Nintendo het van de kwantieit ipv kwaliteit moet hebben, getuigt van weinig historisch besef of gewoon oogkleppen. Sorry dat ik het zo scherp stel, maar wat mij betreft verdiende je reactie het.

Ravnoss schreef:

, Dit kan je toch niet met een strak gezicht zeggen? Ik weet niet precies waar ik me meer aan stoor, aan het feit dat je een wel heel groot en onzinnig chliche gebruikt "Nintendo = Kiddy", of dat je claimt dat Nintendo games kwaliteit ontberen.

Is puur uit subjectief oogpunt natuurlijk. Vroeger erg genoten van de games maar ik voel me nu te 'volwassen' om te genieten van de game. Puur door gebrek aan diepgang en storyline. Toch wel wat ik een must vind ik een game. Ik he ber als kind van genoten maar nu kan ik dat niet meer, kiddy dekt de lading voor mij perfect.
Ik kan eventueel nog voorstellen dat het niet jou cup of tea is, immers ze maken nauwelijks RPG's wat duidelijk jou genre is. Maar zeggen dat Nintendo het van de kwantieit ipv kwaliteit moet hebben, getuigt van weinig historisch besef of gewoon oogkleppen.

Dat van die oogkleppen kan je ook zeggen over de Nintendo fanbase. Nintendo's oeuvre bestaat uit veel hit or miss (kwaliteit is niet constant) en bovendien heeft Nintendo wel wat franchises uitgemelkt. Als je meer games hebt gemaakt is de kans ook wel groter dat je meer goede titels hebt dan een developer die niet zo'n lang resumé heeft. Het gaat om rendement, en die vind ik in Nintendo's case niet zo hoog. Dat Nintendo games een historische waarde hebben in de gameindustrie ontken ik niet maar geen maatstaf voor kwaliteit. Pong en Tetris hebben ook een hoge historic value maar dan vind ik het nog wel slechte games. Geen criterium van mij iig.

Sorry dat ik het zo scherp stel, maar wat mij betreft verdiende je reactie het.

Ben het wel gewend dat Nintendo sympathisanten op dit punt nog wel eens willen overreageren.

Ravnoss
Naomi Watts schreef:

Is puur uit subjectief oogpunt natuurlijk. Vroeger erg genoten van de games maar ik voel me nu te 'volwassen' om te genieten van de game. Puur door gebrek aan diepgang en storyline. Toch wel wat ik een must vind ik een game. Ik he ber als kind van genoten maar nu kan ik dat niet meer, kiddy dekt de lading voor mij perfect.

Ik kan me voorstellen dat ze jou behoeftes niet bevredigen, want inderdaad Nintendo games moeten het in de regel niet hebben van het verhaal. Kiddy heeft alleen zo'n negatieve lading en insinueert dat het kinderachtige games zijn, iets wat ik pertinent bestrijd.

Dat van die oogkleppen kan je ook zeggen over de Nintendo fanbase. Nintendo's oeuvre bestaat uit veel hit or miss (kwaliteit is niet constant) en bovendien heeft Nintendo wel wat franchises uitgemelkt. Als je meer games hebt gemaakt is de kans ook wel groter dat je meer goede titels hebt dan een developer die niet zo'n lang resumé heeft. Het gaat om rendement, en die vind ik in Nintendo's case niet zo hoog.

Dit vind ik te makkelijk. Immers hebben we het hier niet over de hoeveelheid "goede" games, maar gaat het over de hoeveelheid uitmuntende games. Games die nog altijd alle toplijsten domineren en de hoogste beoordelingen hebben gehaald. In vergelijking brengt bv. EA ook enorm veel uit, en volgens jou analogy zouden die dan ook veelvuldig terug te vinden zijn in de toplijsten op de hoogste posities. Dit is echter niet zo.

Dat Nintendo games een historische waarde hebben in de gameindustrie ontken ik niet maar geen maatstaf voor kwaliteit. Pong en Tetris hebben ook een hoge historic value maar dan vind ik het nog wel slechte games. Geen criterium van mij iig.

DIt is een kwestie van smaak, dus hier hoeven we niet over te discusieren. Ik vind Pong en Tetris wel geweldige spellen.

Ben het wel gewend dat Nintendo sympathisanten op dit punt nog wel eens willen overreageren.

Ben niet bepaald een Nintendo-groupie, ik speel uitsluitend op de Xbox360 en PS3, werk voor EA en heb de afgelopen 5 jaar denk ik maar twee spellen gespeeld van Nintendo die me echt hebben weten te verbazen. Ik reageerde slechts zo omdat ik oprecht niet kan inzien dat iemand die bekend is met de gameswereld niet inziet dat Nintendo volgens elke maatstaf anders dan persoonlijke smaak verreweg de beste developer is.

Jeetje.. wat een discussie's weer..

Ravnoss
jellecomicgek72 schreef:
Jeetje.. wat een discussie's weer..

Toch een beetje de insteek van een forum als dit

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.