menu

Games / Developers / Favoriete developer

zoeken in:
Wat is jouw favoriete games developer?
Mijne:

- Konami, vanwege PES en Metal Gear (Solid)
- Rockstar, vanwege GTA (stories), Manhunt
- Ubisoft, vanwege Splintercell, Far Cry, Assasin's Creed. Beyond Good and Evil en al die Tom Clancy zooi
- Rare, maar dan vooral de vroegere games: Goldeneye, Perfect Dark, Killer Instinct
- Nintendo, tja natuurlijk vanwege Zelda, Mario

Minst favoriete is EA, vanwege de licenties die ze vaak verkloten (of middelmatige games van maken) en ik vind dat ze nooit echt een uitzonderlijk goed spel maken.

Mijn favoriet was ooit Lucas Arts vanwege hun mooie adventures, helaas maken ze die niet meer.

Daar heb ik ook wel eens over nagedacht, maar ik kwam er niet helemaal uit. Er was niet een die duidelijk boven de rest uitstak voor mij. Al heb ik er niet al te lang over nagedacht moet ik zeggen.
Lucas Arts was in elk geval vanwege hun prachtige adventures ook een van mijn grote favorieten vroeger, net als Sierra. En Konami mag zeker ook genoemd worden vanwege PES, ISS, Metal Gear Solid, Silent Hill en Turtles in Time. Bij Konami hebben de logo's en de interface en geluidjes van de menu's etc ook een heel eigen stijl die echt bij consoles past vind ik, en me erg aanspreekt. Daar kom ik echt al van in de sfeer van de game.

Op afstand Square. Wel zonde dat de Final Fantasy film (Spirits Within) bijna het faillsement van Square betekende. Door de fusie met Enix is Square (net als ik) met de schrik vrij gekomen.

Voorheen was dat LucasArts idd vanwege de adventures. Nu kom ik snel terug op Ubisoft of Rockstar. Als je hoort dat een developer als Rockstar een nieuwe game aankondigd ben ik toch altijd erg benieuwd.

Squall Lionheart (moderator)
Naomi Watts schreef:
Wel zonde dat de Final Fantasy film (Spirits Within) bijna het faillsement van Square betekende.

Ja was idd even schrikken zeg, zo'n gigant als Square bijna getoppled. Vond de film trouwens toch best vet.

Favo developers:
Console -> Square, Atlus, Konami en Koei
PC -> Black Isle, Bethesda en Bioware

Bioware met kop en staart.

Blizzard hou ik ook altijd wel in de gaten, evenals Bethesda.

Voorheen net als zovelen Lucasarts, maar daar is jammerlijk niks meer van over.

BoordAppel (moderator)
id Software. Vanaf Commander Keen de onbetwiste leider op het gebied van technische vernieuwingen, zeker voor de pc. Tot Quake 2 kwam de technische (r)evolutie steeds van hun hand, pas vanaf Unreal kunnen andere developers aanhaken en eroverheen gaan. Bovendien ben ik een fan van knallen dus dan zit je bij id wel goed.

Doom is ook misschien wel de belangrijkste titel in gameland, daarmee is de gamewereld echt volwassen geworden.

Nintendo Omdat ze velen klassiekers gemaakt hebben, en zoiezo een aantal van mijn favoriete games.

BoordAppel schreef:
id Software. Vanaf Commander Keen de onbetwiste leider op het gebied van technische vernieuwingen, zeker voor de pc. Tot Quake 2 kwam de technische (r)evolutie steeds van hun hand, pas vanaf Unreal kunnen andere developers aanhaken en eroverheen gaan. Bovendien ben ik een fan van knallen dus dan zit je bij id wel goed.

Doom is ook misschien wel de belangrijkste titel in gameland, daarmee is de gamewereld echt volwassen geworden.

Snap ik wel, maar de discussie of vernieuwend ook altijd goed is, geld voor elke vorm kunst/entertainment. Ik vind de games van ID nou niet echt geweldig, revolutionair waren ze wel, zo'n beetje elke shooter vind zijn roots bij Wolfenstein/doom/Quake, maar geef mij Half Life maar.

i.a.w. Nirvana is een revolutionaire band geweest die destijds een enorme impact had op de muziekindustrie, maar goeie muziek vind ik het niet. -> shit verkeerde meter

Bullfrog en Lucas Arts maakten altijd leuke games, maarja die zijn niet meer.. Evenals Westwood trouwens

Ik heb nu niet echt een voorkeur eigenlijk

BoordAppel (moderator)
maar de discussie of vernieuwend ook altijd goed is, geld voor elke vorm kunst/entertainment

Zonder vernieuwing sta je stil en dat is niet de bedoeling, dus volgens mij is vernieuwing altijd goed. Half-Life is overigens ook een vrij vernieuwende shooter, alleen zonder Quake geen Half-Life.

Ubisoft
Konami
Nintendo

BoordAppel schreef:
(quote)

Zonder vernieuwing sta je stil en dat is niet de bedoeling, dus volgens mij is vernieuwing altijd goed. Half-Life is overigens ook een vrij vernieuwende shooter, alleen zonder Quake geen Half-Life.

Helemaal eens.

Konami en Capcom hebben voor mij de beste games geleverd, Atlus gaat ook enorm de goede kant op..

Capcom idd helemaal vergeten, zijn toch ook Console-koning.

Alleen soms iets te uitmelkerig, zeker vroeger, hoeveel street fighter II's zijn er wel niet uitgekomen... ben gestopt met tellen ergens bij super hyper alpha ex plus.

- Square: Uiteraard vanwege de gave Final Fantasy Serie.

- Konami: Op breed vlak actief en altijd goed (Metal Gear Solid, Silent Hill, Pro Evolution Soccer)

-Capcom: Vanwege de klassieke Platform games (Resque Rangers, Mega Man, etc.) Street Fighter- en Resident Evil serie.

* Square vanwege z'n hoogdagen op de SNES.
* Enix omdat je daar als echte console RPGer gewoon niet naast kan.
* SNK, omdat ze Capcom afdrogen qua 2D beat 'em ups.
* Nintendo, omdat ze constant vernieuwen.

Blizzard, vanwege Diablo, WoW, Starcraft
Bioware, vanwege NWN, Baldur's Gate
Bethesda, vanwege TeS serie.
Btw Squre ook vanwege de mooie games op de Snes

Squall Lionheart schreef:
Capcom idd helemaal vergeten, zijn toch ook Console-koning.

Alleen soms iets te uitmelkerig, zeker vroeger, hoeveel street fighter II's zijn er wel niet uitgekomen... ben gestopt met tellen ergens bij super hyper alpha ex plus.

Das waar, maar capcom maakt echt ZOVEEL.die developers bedrijf moet wel groot zijn,want er zijn zeker wel jaren geweest dat ze met rond de 20 games in het jaar aankwamen.. naast de devil may cry serie en resident evil serie en ONIMUSHA serie maken ze niet echt super geweldige games, maar wel altijd klasse games die enorm lekker wegspelen zoals oa:devil kings, godhand,shadow of rome,crimson tears,power stone en nog veel meer... en mijn vroegere super nintendo periode waar ook een enorm groot aanbod aan capcom spellen aan te pas kwam..

Ohja KOEI trouwens ook, die sinds kort hele verslavende tactische RPG's heeft uitgegeven zoals: la pucelle, disgaea,phantom brave,makai kingdom. en de chaotische nu toch wel legendarische dynasty warriors!!

metaledje schreef:
en de chaotische nu toch wel legendarische dynasty warriors!!

Daar heb ik ook nog 3 delen van liggen, helemaal kapot gespeeld. Moet ik maar eens ff toevoegen.

Is een hele serie dynasty-spellen van Koei trouwens, allemaal over dezelfde tijd (overigens gebaseerd op de echte gebeurtenissen in de geschiedenis van China), begonnen met Romance of the Three Kingdoms (zitten nu bij 8 dacht ik), daarna ook nog Kessens (1,2 en 3) en de Dynasty Tactics en Warriors delen. Bij elkaar echt elk aspect van die periode, RotTK is meer management-strategy, Kessen meer battle-strategy, Tactics meer rpg-strategy en Warriors puur Action

Koei in Japan trouwens voornamelijk bekend met hun historical simulation titels, van WOII (PTO) tot Japanse legendes (Nobunaga's Ambition (die van Onimusha ja))

En ze gaan Persona 3 hier releasen, alleen al daarom horen ze bij mijn favo developers!

Microprose.

Muffinhead
* Nintendo
* Bandai Namco
* Square
* Capcom

Id
Sierra

Lijkt me wel duidelijk waarom

Vroeger ook Accolade en LucasArts...

De enige echte developer is Midway.

Die leverden klassiekers als Mortal Kombat

Op een goede 2e plaats komt natuurlijk Remedy, met Max Payne (I & II) en binnenkort Alan Wake.

En daarna:

- Sierra

1- Nintendo
2- Capcom
3- Rare
4- Bungie

- Minste is in mijn ogen EA

1. Sony
2. Nintendo
3. Ubisoft
4. Capcom

Ik denk dat ik Ubisoft de beste vind maar Nintendo is natuurlijk ook niet verkeerd. Dan hebben we nog Electronic Arts (ook niet verkeerd) en Rockstar mag er ook wel wezen. Dus zo ziet mijn lijstje eruit:

* Ubisoft
* Nintendo
* Electronic Arts
* Rockstar

Er zijn ook nog vele andere developers die mijn aandacht hebben maar om ze nou allemaal op te noemen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:56 uur

geplaatst: vandaag om 14:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.