menu

Games / Developers / Developers op Gamesmeter

zoeken in:
avatar van bryandejong
Hallo allen,

Ik heb geen topic kunnen vinden over game developers op gamesmeter. Gezien de vrij kleine userbase verbaast dat me niets, maar het had wel gaaf geweest. Ik ben zelf sinds kort serieus bezig in de indie-game scene (Heb eind vorige maand eerste simpele game released). Is er enige interesse om progress te volgen? Gaat in dit geval voornamelijk om mobile games. Dan houd ik dit topic namelijk up-to-date met kleine development updates.

avatar van Grovonion
hey, bryandejong, wat mij betreft: graag!

avatar van patenpac
Zeer zeker Bryan Welke game heb je dan al gereleased als ik vragen mag?

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Vind ik ook interessant om mee te lezen

avatar van bryandejong
Leuk om te horen dat er interesse in is! Mijn eerste game promote ik over het algemeen niet veel omdat het voornamelijk een test release was. Mad Tracks

Helaas alleen beschikbaar op Android vanwege de nogal 'indie-onvriendelijke' policies die Apple erop na houdt. Een bekend obstakel voor indie developers die solo van start gaan naast hun werk of studie is het afmaken van hun eerste game. Het is erg makkelijk om een project te stoppen, omdat je inmiddels alweer zoveel nieuwe dingen hebt geleerd. Of misschien heb je een NOG vetter idee, als gevolg gaan er maanden (of zelfs jaren) voorbij waarin je uiteindelijk helemaal niets af maakt. Het idee voor Mad Tracks heb ik ca. 2 jaar geleden gekregen. Maar hoeveel werk kan zo'n simpel spelletje nou echt zijn? Niet meer dan 2 weken. Na twee jaar rond klooien met nieuwe ideeën, heb ik Mad Tracks in slechts twee weken kunnen maken.

Momenteel in ontwikkeling: Broken Blood
http://www.magmaflowcreations.com/wp-content/uploads/2018/09/StoreImage04-e1537809254178.png

Een beetje een mix tussen interactive novels en resource management games zoals Lapse of Reigns. In Broken Blood draait alles om keuzes maken. Neem plaats als de leider van een survivor colony. Ik zal wat meer inhoudelijke development logs plaatsen binnenkort.

Ik zal toegeven dat mijn droom stiekem wel is om een game op GamesMeter te hebben. Maar voor de komende tijd blijf ik in de mobile games.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Mobile games mogen hier ook hoor ?

avatar van bryandejong
centurion81 schreef:
Mobile games mogen hier ook hoor ?

Helemaal vergeten dat Android en iOS ook als platformen op de website staan.

Om mijn hoofd erbij te kunnen houden wissel ik vaak voor een paar uur naar een ander project of zoiets dergelijks. Dit maal heb ik besloten eens wat rond te spelen met pixel art. Ik ben programmeur en geen artist. Dit is ook waarom ik voor mijn 2e game voor een text-based spel ben gegaan. Desondanks lijkt het me leuk om wat meer sprites te kunnen produceren.

Hier is mijn eerste attempt naar pixel art. Heel simpel, slechts een tafeltje.


avatar van bryandejong
Ik ben er vrij zeker van dat ik toch in de pixel-art richting ga voor toekomstige projecten. Heeft wel zijn charme.




Vraagje naar de community hier:
Hoe vallen pixel-art games bij jullie in de smaak?

avatar van CarealotCarrot
Ben er een groot fan van, zolang het wel pixels blijven. Soms wordt er te uitbundig gedaan in details en dan verlies je de pixelart vibe imo.

avatar van Princess Piranha
Ja leuk, deel vooral je progress. Dat is echt leuk om te volgen! De shading in je pixel art vind ik trouwens een mooie toevoeging.

En ik weet niet of ik mezelf al echt developer zou willen noemen. Ik studeer nu Game Art aan HKU. Dus hopelijk over een aantal jaar werkzaam in de game-industrie! Ik begon eigenlijk als programmeur (mbo game opleiding), maar na drie jaar zwoegen was dat toch nog iets te lastig. Toen gekozen om te focussen op de visuele kant van games

Nogsteeds aan het uitzoeken wat ik van de 'art' kant dan het leukste vind. Ben vrij all-round, maar ik begin mij langzaam meer te focussen op 3D art! Maarja, dat is nogsteeds best breed haha.

avatar van bryandejong
Princess Piranha schreef:
Dat is echt leuk om te volgen! De shading in je pixel art vind ik trouwens een mooie toevoeging.
Dankjewel! Daar kan ik mijn tekort aan grafische vaardigheden een beetje mee maskeren.

Princess Piranha schreef:
Ik studeer nu Game Art aan HKU. Dus hopelijk over een aantal jaar werkzaam in de game-industrie!
Erg gaaf! Ik studeer zelf Software Engineering aan Avans Den Bosch. Mede die studie gekozen omdat het een entry-pass kan geven naar de game-industrie. Vandaar dat ik alvast een portofolio op aan het bouwen ben.

Tijdje geen update gezet hier. Ik heb het nogal druk met de studie en zoeken naar een stage. Voor de geïnteresseerde heb ik een twitter waar ik een kleeein beetje actiever bezig ben met updates.
Magmaflow Creations

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
@bryandejong: Je mag je vorige game, Mad Tracks, trwns gewoon toevoegen hier aangezien hij gewoon 'te koop' is via google apps. Zou ik wel nog even een coole cover art in elkaar flansen ervoor .

avatar van bryandejong
Squall Lionheart schreef:
@bryandejong: Je mag je vorige game, Mad Tracks, trwns gewoon toevoegen hier aangezien hij gewoon 'te koop' is via google apps. Zou ik wel nog even een coole cover art in elkaar flansen ervoor .


Leuk om te horen! Ik zal eerlijk toegeven dat ik dat niet ga doen omdat ik m'n indie naam niet wil vervuilen met het 'prototype' product dat Mad Tracks is , maar ik ben in ieder geval van plan om mijn 2e release worthy te maken.

Over die 2e release gesproken, kleine update

Ik ben helaas mijn co-writer voor 'Broken Blood' kwijt geraakt, en hoewel ik het verhaal wel 100% in handen kan nemen, heb ik daar simpelweg niet genoeg tijd voor. Dit risico zit er altijd aan als je met vrijwilligers werkt, maar het stelt toch teleur om een potentieel project te moeten stoppen.

Na wat lichte overwegingen heb ik besloten mijn tijd te steken in een project dat op kortere termijn af te krijgen is, en daarnaast een groter publiek kan bereiken. Interactive novels zijn een beetje een niche, maar een good ol' Tycoon game kan er atlijd wel bij.

https://pbs.twimg.com/media/DpPYSsJXoAAkEVL.jpg:small
(Twitter)

Hiermee bevind ik mijzelf wel in een behoorlijk grijs gebied wat originaliteit betreft. Dit lijkt natuurlijk erg veel op Game Dev Tycoon (zoals Game Dev Tycoon op Game Dev Story lijkt). Wat ik atlijd graag het gewild is een gelijknamige game waar men een schrijver is. Ik vraag mij zo af wat de gevoelens onder de gamesmeter gebruikers zijn hierover.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Superleuk idee Bryan! En voor tycoon niches is vast altijd een publiek te vinden!

avatar van Grovonion
Genoeg niche-opties, die vermoedelijk nog niet veel aan te pas gekomen zijn (hoewel ik dit niet gecheckt heb):

Matrassen-Tycoon, Meubel-Tycoon, Wrestling manager (met glow twist), luxe-cruise-ship-manager (met probleemgevallen zoals dames die overboord vallen, dronkenschap tijdens de gala-diners etc), Antarctica-expeditie manager, overzeese-kolonie-manager (ergens in de 16e, 17e of 17e eeuw), ...

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Grovonion schreef:
Genoeg niche-opties, die vermoedelijk nog niet veel aan te pas gekomen zijn (hoewel ik dit niet gecheckt heb):

Matrassen-Tycoon, Meubel-Tycoon, Wrestling manager (met glow twist), luxe-cruise-ship-manager (met probleemgevallen zoals dames die overboord vallen, dronkenschap tijdens de gala-diners etc), Antarctica-expeditie manager, overzeese-kolonie-manager (ergens in de 16e, 17e of 17e eeuw), ...



avatar van Grovonion
Ik denk dat dat van die luxe-cruise-ship echt zou kunnen werken. Misschien zelfs combineren met echte vaarten als kapitein en zo. En telkens je ergens aanmeert, afhankelijk van je progress je je schip kunt uitbouwen of verbeteren.

Vaker documentaires van die luxe-schepen gekeken, en bij de organisatie ervan komt toch heel wat kijken. Heck, ik zou het spelen!

avatar van bryandejong
Het heeft wel zijn charme. Ik geloof uit mijn hoofd dat dit idee al op de markt is door Kairosoft in de vorm van een van hun Tycoon Story games.

avatar van bryandejong
Beginnetje gemaakt aan het research scherm. Doelstelling is dat enkele onderdelen van het spel hun eigen research tree hebben. De tabs om daartussen te wisselen ben ik nog niet aan toe gekomen.
https://pbs.twimg.com/media/Dq9OoCoX0AA-cAB.jpg:small

Zo kan men onderwerpen researchen voor:
- Blogging (in afbeelding te zien)
- Writing
- Skills
- Publishing (nadruk legt hier op research vanaf het punt dat de speler zijn eigen publishing brand op kan zetten)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:37 uur

geplaatst: vandaag om 10:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.