menu

Games / Developers / From

zoeken in:
avatar van threeohthree
Gisteren was het dan zover, Fromsoft is gekocht door een gigantische Japanse manga/animatie/game uitgever, die o.a. bekend staan om manga als Cowboy Bebop en Shangri-La, en games als Killer is Dead en Lollipop Chainsaw.

Ze hebben echter weinig op het gebied van Game Development, en Demon Gaze was eigenlijk hun enige zelf-gemaakte game dat een succes(je) was. Dus het is maar de vraag of de games van Fromsoft er direct veel baat bij hebben.

Echter kan wel gesteld worden dat Kadokawa zo'n 60 keer groter is dan Fromsoft en het dus ook over de nodige Financiën beschikt om een eventuele nieuwe Souls game, visueel te laten knallen, of er een mega game als Skyrim van te kunnen maken. Al is het overigens maar de vraag of dat goed nieuws is.

Ik ben er nog niet helemaal over uit of het goed of slecht nieuws is, maar begrijpelijk is het vanuit beide kampen natuurlijk wel. Enige opvallende is wel dat Kadogawa beina tot geen internationale ervaringen heeft. Misschien is dit het stapje hoger op? We zullen zien.

avatar van Grovonion
Ik vind in het algemeen zulke overnames een goede zaak, punt is dat als ze niet overgenomen worden ze vaak failliet gaan, en dan wordt zelfs de kans ontnomen om ooit nog spellen van hun te spelen. Geef Kadokawa een kans.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
threeohthree schreef:
Dus het is maar de vraag of de games van Fromsoft er direct veel baat bij hebben.

Waarschijnlijk wel. Maar ik verwacht niet dat wij daar veel van gaan merken. Het succes van Demon's Souls heeft Fromsoft pas echt op de kaart gezet in het Westen, maar afgezien van dat is het een toch een developer die enkel een niche markt aanspreekt; Armored Core, Tenchu...

Gerucht doet wel de ronde dat men werkt aan een nieuwe game met Studio Japan: project beast

avatar van threeohthree
Waarschijnlijk zullen wij er inderdaad weinig van gaan merken, al denk ik wel dat Fromsoft een aanzienlijk groter budget zal gaan krijgen bij haar toekomstige releases. En dat is waarschijnlijk goed nieuws, zeker inderdaad met het oog op 'Project Beast/Demon's Souls 2', al denk ik dat vooral Sony daar zijn centjes in gaat stoppen, en het dus ook een PS4 only titel zal worden.

Geeft ook niet, want Demon's Souls was ook een exclusive, en ondanks dat dat geen Financieel succes was, is dit monster project waar zowel Sony als Kadokawa bij betrokken zijn misschien wel de knaller die ze nodig hebben voor de volgende stap op game-developer's ladder.

Oh en Demon's Souls met een shotgun? Fuck yeah. En allicht nog beter: Een nieuwe standalone Action-RPG? Sign me up! We zullen zien waar het naartoe gaat, maar enthousiast ben ik zeker. Nu maar hopen dat de volgende titel niet 3 jaar op zich laat wachten.

avatar van thoyouknow1980
Bij Dark Souls II:

Bloodborne is ook een geweldige game en uniek
Die heb ik ook meerdere keren uitgespeeldt met plezier.
Tof dat er nog mensen zijn die Ds2 goed vinden.
De liefde voor Ds2 is voor mij echt gegroeid met de jaren.
Pas na meerdere keren uitspelen,begon er toch wat te ontstaan,puure liefde voor de game❤️
In mijn review hierboven probeer ik het ontstaan ervan wat toe te lichten.


Hier mijn lijstje Souls games,favoriet bovenaan

1 - Dark souls 2
2 - Dark souls
3 - Bloodborne
4 - Dark souls 3
5 - Elden ring

avatar van JacoBaco
thoyouknow1980

1. Bloodborne
2. Demon's Souls
3. Dark Souls 2
4. Dark Souls 1
5. Dark Souls 3
6. Elden Ring

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Mijn Souls lijstje so far:

1. Bloodborne
2. Dark Souls
3. King's Field
4. Dark Souls III
5. Dark Souls II
6. Eternal Ring

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Mijn lijst:

1. Sekiro
2. Ragequitten en huilen

Gast
geplaatst: vandaag om 16:58 uur

geplaatst: vandaag om 16:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.