menu

Games / Spelletjes / Game muziek quiz

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
Geïnspireerd door deze podcast.

Dit is een idee dat ik al een tijdje had en ivm de quarantaine eens de tijd genomen het te realiseren. Het leek me leuk om een quiz te beginnen op Gamesmeter waarin je de game moet raden aan de hand van een stuk muziek. Ik worstelde alleen met een geschikte manier om dit aan te pakken. Het is namelijk moeilijk om een stuk muziek te delen zonder de game erbij te vermelden, dus je kunt er niet een simpel “raad de game” topic van maken waarin er beurten gewisseld worden. Indien iemand een manier weet om het zo aan te pakken hoor ik het graag.

In ieder geval, dit is het idee:
- Elke week wordt er een nieuwe video gepost, waarin ongeveer tien tellen van 5 verschillende nummers te horen is. Dit kan ik eventueel vergroten, maar eerst kijken of er genoeg animo voor is.
- Je antwoorden stuur je via een ps bericht naar mij (ipv hier posten, want dat geeft de antwoorden weg).
- Aan het einde van de week deel ik de antwoorden en update de scores.
- Het doel is om alleen de naam van de game te raden, niet de naam van het nummer of waar in de game je het kunt horen.
- Kleine afwijkingen mogen er zijn. Als ik bv muziek van Megaman 2 post en je zegt Megaman 3 dan keur ik het goed. Plaats ik Final Fantasy 3 en je zegt Final Fantasy 15 dan reken ik het fout.
- Er wordt altijd een hint bij geplaatst die je keuzes wat filteren, ongeachte hoe bekend de game is. Hiermee hoop ik mensen een kans te geven die minder bekend met bepaalde reeksen zijn, maar er nog voldoende van af weten om een goede gok te kunnen maken.

Dit is de video die is gemaakt voor de eerste week:

Maar hoe staan andere tegenover dit voorstel? Lijkt het je leuk en ben je bereid het op deze manier aan te pakken? Indien er geen/onvoldoende animo voor is zal ik het idee stopzetten.

centurion81 (moderator)
Heyyy echt superleuk joh! Ik ben zeker wekelijks van de partij!

niet iedereen (lees: ik) kent iets van video-editting, dus het aantal mensen dat een opdracht kan maken is beperkt. Of was het idee dat enkel jij de opdrachten regelmatig maakt en wij moeten raden?

Fonzzz002 (crew)
Was het idee ja . Ik vind het heel leuk om dit soort video's te maken en hopelijk vinden de GM gebruikers het leuk om op deze manier te doen. Al kan ik me voorstellen dat mensen het ook fijn vinden om zelf inbreng te hebben in wat er voorbij komt. Mits er manieren zijn om het als een soort "Raad de game" systeem aan te pakken, zodat iedereen wat kan uitkiezen en we niet afhankelijk van editing skills zijn, hoor ik ze graag. Voor nu lijkt dit me een prima beginpunt.

Super leuk!! Ik doe mee !

mijn lijst gestuurd, gaat een fiasco worden

Winkelwagentje (moderator)
Ik ga ook een gokje wagen! En ik sluit me aan bij Cervantes.

Fonzzz002 (crew)
Ronde 1 voobij! En de antwoorden zijn:

1. Super Mario 64 - Snow Mountain
2. Castlevania 2 - Bloody Tears
3. Crash Bandicoot - Main Theme
4. Cuphead - Floral Fury
5. Portal - Still Alive

Leuk, alle belangstelling die het heeft gekregen . De totale scores:

Princess Piranha = 5
Centurion81 = 4
Winkelwagentje = 4
Squall Lionheart = 4
Cervantes = 3
JustMike = 1
En Grovonion had er jammer genoeg 0 goed. De antwoorden zaten in de juiste richting, maar weken teveel van het antwoord af waar ik naar zocht.

Ronde 2:

Fonzzz002 schreef:

En Grovonion had er jammer genoeg 0 goed. De antwoorden zaten in de juiste richting, maar weken teveel van het antwoord af waar ik naar zocht.
Yeah! Extra vermelding waard! Wat heb ik toch een slecht muzikaal geheugen!

Cervantes (crew)
Dat ik Cuphead niet heb geraden is toch wel een blunder, gezien ik deze wel gespeeld heb.

Toch ben ik wel redelijk tevreden met mijn drie punten.

Fonzzz002 (crew)
Een reminder : over 2 dagen houd deze ronde op! Voor als Princess Piranha, Grovonion en JustMike nog antwoorden wouden opsturen.

Is er trouwens behoefte om reminders te blijven ontvangen (ook aan de users die al antwoorden hebben opgestuurd)? Dan zal ik je noteren. Zo niet, dan zal ik in het vervolg geen reminders sturen.

centurion81 (moderator)
Ik vind een reminder wel prettig! Soms vergeet je dit even, te meer daar er ongeveer 8 actieve topics zijn in het spelletjesforum momenteel, waardoor deze wel eens wat naar beneden zakt omdat de antwoorden niet in het topic zelf worden gegeven

Dankjewel voor de reminder. Ook ik was dit vergeten! Vind je het overigens erg als ik mijn antwoorden in meerdere pb's stuur? Ik wist er namelijk al een paar, maar zat de anderen nog te bedenken.

Fonzzz002 schreef:
Is er trouwens behoefte om reminders te blijven ontvangen (ook aan de users die al antwoorden hebben opgestuurd)? Dan zal ik je noteren. Zo niet, dan zal ik in het vervolg geen reminders sturen.
Ja, het is zoals centurion81 zegt, soms vergeet je dit even en voordat je weet zijn alweer enkele dagen voorbij, gebeurt me met andere games soms zoals bij de rebus.

Fonzzz002 (crew)
JustMike schreef:
Dankjewel voor de reminder. Ook ik was dit vergeten! Vind je het overigens erg als ik mijn antwoorden in meerdere pb's stuur? Ik wist er namelijk al een paar, maar zat de anderen nog te bedenken.

Doe je ding! Wat is ontvangen voor zondag word verwerkt in de antwoorden.

Yes ik ontvang graag een reminder! (Team zeefhoofd let's go! )

Fonzzz002 (crew)
Ronde 2 voorbij! De antwoorden:

1. God of War II - The end begins (1 en 3 waren ook goed)
2. Donkey Kong Country - Fear Factory
3. Resident Evil 4 - Save Theme
4. Pokemon Blue/Red - Pallet Town (alle GBC kleuren waren goed)
5. L.A. Noire - Temptation Pt. 2

En de totaal scores zijn:

Squall Lionheart = 9
Centurion81 = 8
Princess Piranha = 8
Cervantes = 7
Winkelwagentje = 6
Grovonion =5
JustMike = 4

Ronde 3:

Ik zag trouwens een copyright claim op de nieuwe video ivm één van de tracks . Het zou geen hinder moeten vormen omdat er geen winst mee gemaakt word, maar in een worst case scenario word de video deze week geblokkeerd.

Fonzzz002 (crew)
Ronde 3 voorbij!

Antwoorden:
1. Persona 5 - Beneath the Mask
2. Ghosts 'n Goblins - Stage Theme 1
3. LittleBigPlanet - Get it Together
4. The Witcher 3 - Silver for Monsters
5. Grand Theft Auto: San Andreas - Main Theme

De totaal scores:
Centurion81 = 13
Squall Lionheart = 13
Cervantes = 11
Princess Piranha = 10
Grovonion = 9
Winkelwagentje = 6
JustMike = 4

Ronde 4:

Fonzzz002 (crew)

Fonzzz002 (crew)
Ronde 4 afgelopen!

De antwoorden:
1. The Legend of Zelda: Twilight Princess - Midna's Lament
2. Silent Hill 2 - Theme Of Laura
3. Final Fantasy VI - Searching for Friends (Deel 5 en 7 werden ook goedgekeurd).
4. Street Fighter II - Ken's Theme
5. LISA - Summer Love

De totaal scores:
Centurion81 = 17
Squall Lionheart = 16
Cervantes = 14
Princess Piranha = 12
Grovonion = 12
JustMike = 8
Winkelwagentje = 6

Ronde 5:

Fonzzz002 (crew)
Het leek me trouwens leuk om te experimenteren met nummers insturen. Niet dat ik er iets tegen heb om zelf nummers te kiezen. Ik vind het juist leuk om te doen en ik heb genoeg nummers om een lange tijd door te gaan, maar misschien is er behoefte om zelf selecties te maken? Op die manier is er ook meer afwisseling in de type games die voorbij komen. Wat we kunnen doen is bv een nummer insturen en één video te maken aan de hand van alle ingestuurde nummers. Of dat je zelf een selectie van 5 nummers maakt (en 10-15 tellen binnen dat nummer kiest), die vervolgens naar mij stuurt zodat ik het in een video kan verwerken. Hoe denken andere hierover?

iig, ronde 5 is voorbij! Aan de hand van alle goede antwoorden was dit duidelijk de makkelijkste ronde, tot nu toe .

De antwoorden:
1. Tetris - Theme
2. The Walking Dead - Take Us Back (by Alela Diane)
3. Mario Kart 64 - Rainbow Road
4. Phoenix Wright: Ace Attorney - Cornered
5. Devil May Cry 3 - Devils Never Cry

De totaal scores:
Centurion81 = 21
Squall Lionheart = 21
Cervantes = 19
Princess Piranha = 17
Grovonion = 16
JustMike = 12
Winkelwagentje = 11

Ronde 6:

centurion81 (moderator)
Ik vind het wel heel leuk om een keer een selectie te maken, die naar je te sturen en dat jij er dan 'n compilatie van maakt voor de quiz!

Fonzzz002 (crew)
Beter laat dan nooit. Scheelt dat het morgen pinksteren is .

De antwoorden:
1. RollerCoaster Tycoon - Main Theme
2. LocoRoco - Red's theme
3. Rayman Origins/Legends - Chasing a Dream
4. Age of Empires 2 - Main Menu
5. Shadow of the Colossus - Revived Power

De scores
Squall Lionheart = 25
Centurion81 = 24
Princess Piranha = 21
Cervantes = 19
Grovonion = 16
JustMike = 14
Winkelwagentje = 11

Squall Lionheart heeft het initiatief genomen om ook een paar videos te maken! Voor deze week zal één van zijn video's gebruikt worden. De antwoorden kunnen nog steeds naar mij gestuurd worden. iig, ronde 7:

Fonzzz002 (crew)
Ronde voorbij!

De antwoorden:

01. The Elder Scrolls III: Morrowind - Nerevar Rising
02. The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Market Theme
03. Life is Strange - Crosses by José González
04. Suikoden - Main Theme (Arrange Guitar Version)
05. Final Fantasy XIII-2 - Crazy Chocobo

Totale scores
Centurion81 = 28
Squall Lionheart = 25
Princess Piranha = 22
Cervantes = 19
JustMike = 19
Grovonion = 16
Winkelwagentje = 11

Nieuwe ronde:

(Vreemd. Het lukt me niet om de video op gamesmeter af te spelen, wat voorheen wel ging. Moet eerst naar youtube gaan voor de video het doet. Andere hier last van?)

Fonzzz002 schreef:

(Vreemd. Het lukt me niet om de video op gamesmeter af te spelen, wat voorheen wel ging. Moet eerst naar youtube gaan voor de video het doet. Andere hier last van?)

Hier doet de video het gewoon

Oh wat gek! Hier werkt de video gelukkig ook

En nog bedankt Squall Lionheart voor het maken van een filmpje!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.