menu

Platforms / Overigen / Sega Zone

zoeken in:
avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Sega komt deze zomer nog met een nieuwe console op de markt, de Sega Zone.

De wireless motion controlled console zal standaard ingebouwd 50 games bevatten, maar er zullen geen nieuwe games voor uitkomen en ook geen mogelijkheid andere games toe te voegen. Daartegenover staat dat de machine slechts zo'n 60 Euro zal gaan kosten.

Beetje rare zet van Sega, beperktere wii uitbrengen waarvan meeste games al op virtual console uit zijn.

avatar van FDB92
Sega maakt toch weer console

Yup, hetzelfde bedrijf dat ooit de Master System, de Mega Drive en de Saturn uitbracht, en het met de Dreamcast aflegde tegenover Sony en Nintendo, komt zurück! Sega gaat een heuse nieuwe console uitbrengen. Nou jaaaah, ze brengen een console uit, laten we het daar op houden. Een serieuze deelnemer in de de strijd tussen Sony, Microsoft en Nintendo is het namelijk zeker niet. De Sega Zone, zoals hij zal gaan heten, komt met 20 klassiekertjes standaard geïnstalleerd op de schijf. Zo hebben we daar Golden Axe, de bekende Sonic titels, Ecco the dolphin en Alex Kidd. Daarnaast heeft het apparaat nog 30 'nieuwe' games, en daar zijn er dan weer 16 van met motion controls. Motion controls? Ja, motion controls ja. Het standaard Zone-pakket heeft namelijk twee draadloze controllers met motion tracking. Wii-motes met een Sega logo dus. Met die controllers kan naar hartenlust gewapperd worden in sportgames als tafeltennis, darten, schermen en beach volleyball. Verder zit er overigens geen memorykaart of cartridge slot in, dus andere games installeren gaat niet. Dat klinkt misschien als een kudtapparaat, maar hij zal (in de UK) dan ook slechts £50 gaan kosten. In de rest van Europa komt dat neer op ongeveer €60.

En? Bent u al geïnteresseerd? Nou, wacht nog maar even met je Xbox verpatsen, want bij navraag door Tweakers.net werd bekend dat Sega Benelux de Zone niet in Nederland zal gaan verkopen. Hebben ze gewoon geen zin in. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iemand anders hem niet alsnog naar Nederland haalt, dus wellicht ziet u hem straks toch ergens liggen. Voor de echte Sega fan die nog stapels Mega Drive cartridges heeft liggen maar geen console meer heeft is er een tijdje geleden overigens een nieuwe Mega Drive gelaunched. Niet van Sega, maar speelt wel uw cartridges af. En hij is nog goedkoper ook. Handig!


Dit las ik net op een andere gamesite. Zo te zien komt ie toch niet in Nederland uit. Anders ga ik hem nog kopen ook !

gamelord
Probeert Sega retrogamen terug te brengen...met een motion controller?
Vind het idee wel grappig en de prijs is ook wel geinig.
Ik heb nog één scart vrij op mijn 2de TV bij de PSX..wie weet..vooral nu ik besef dat er dit jaar of volgend jaar geen ps3 of XBOX 360 haalbaar is.

284
Beetje jammer dit, een wii clone met Sega classics wat heb ik daar nou aan, ik kan deze games downloaden op de wii.

Ik had liever over een paar jaar een nieuwe sega console willen zien die Microsoft Sony en Nintendo zou weg blazen, misschien dat ze hiervoor extra inkomsten nodig hebben doormiddel van een concept die we al kennen Nep PSX enzo.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik las het ja. In Japan zijn dit soort "retro-consoles" vrij populair. Atari heeft dit al eerder gedaan met de Atari Flashback. Leuk hebbedingetje, maar verder niet echt speciaal want Sega heeft al meerdere malen al haar klassiekers als collectie op schijf uitgebracht, o.a. voor de PS3, Xbox360 en de PSP.

avatar van Princess Piranha
Dus het is toch echt... Mijn docent kwam hier een tijdje geleden mee, maar dacht dat het maar een gerucht was. Echt geen idee wat ik hiervan moet denken..

284
Ik denk dat een aantal mensen dit in een opwelling zullen kopen voor een gezellig avondje, of mensen die het kopen voor hun jonge kinderen als eerste console, b.v.b. ik ga zo naar een kinder verjaardag en hun drie jaar oude dochtertje krijgt een V-tech Smile (Motion).

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Iemand al iets gezien van Sega's plee-based console, de Sega Toylet!



...Kan niet wachten op de pee fighter II toernooien, backsplash combo, such streamspeed! .

Milk-thru-nose-shooter zag er ook lollig uit!

Gast
geplaatst: vandaag om 23:48 uur

geplaatst: vandaag om 23:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.