menu

Platforms / Overigen / Xbox 360 vs. PS3 vs. Wii

zoeken in:
avatar van Starmaster501
De ps3 heeft dan wel mooie graphics en bleu-ray (hoe scrijf je dat ook alweer) speler en alles erop en.. naja, de xbox heeft *mijn mening* Betere, leukere spellen...

avatar van jellecomicgek72
Starmaster501 schreef:
(quote)

Kijk, egt een fanboy


juist

Ravnoss
Pfff, wie van de drie. Tot niet zo kort geleden had ik blind gekozen voor de console van Nintendo, want was het niet niet de SNES die me meer plezier bezorgde dan de Mega Drive? De N64 die ik net iets beter vond dan de PSX ? De Gamecube iets leuker dan de xbox, ps2 en de Dreamcast?

Zoals je misschien al aanvoelt, is mijn mening inmiddels veranderd. Ondanks mijn torenhoge verwachtingen van de Wii, is het tot dusver niets meer dan een gimmick gebleken. Op twee spellen na (Twilght Princess, en Mario Galaxy) is er nog geen enkele game geweest die me positief heeft weten te verrassen. Buiten die games geen enkele reden om de aankoop som te rechtvaardigen, geen enkele game die beter is geworden door de motion besturing. Na jarenlang mijn onbetwiste nummer 1 te zijn geweest(in het gamecube tijdperk misschien niet terecht) heeft Nintendo me nu toch echt teleurgesteld.

Wat is dan wel de beste console? Zonder al te veel na te denken kan ik hier snel een oprecht antwoord op geven, namelijk de xbox 360. in mijn ogen heeft de X360 vele malen meer interessante games dan de PS3. Het feit dat ik inmiddels ruim 30 Xbox 360 games en slechts 8 PS3 games heb gekocht zegt mij voldoende. Op een enkele exclusive (en het zijn er niet zo veel) en de Blu-Ray afspeel mogelijkheid na, is er nauwelijks reden om een PS3 te kopen. Werkelijk elke multi-platform game speelt beter op de Xbox360 dan op de PS3, mede doordat Microsoft wel de moeite heeft genomen om de controller door te ontwikkelen. De PS controller was al minder dan de N64 controller, de PS2 controller was beduidend minder dan de Gamecube en Xbox controller en de PS3 controller vind ik een complete aanfluting vergelijkend met de Xbox360 controller.

Verder zijn ook de exclusives van de 360 veel interessanter dan die van de PS3. Resistance en Halo 3 kan je eigenlijk niet vergelijken zonder Resistance te ridiculiseren. Gears of Wars is geen partij voor Killzone. Forza is Gran Tursimo ver voorbij. Final Fantasy is inmiddels voor beide beschikbaar en Metal Gear is ook niet langer een PS exclusive.

Nee, na alles consoles te hebben gekocht van de afgelopen generaties, en alle intensief te hebben gespeeld kan ik maar tot 1 conclusie komen. De Xbox 360 is het neusje van de zalm, en Sony en Nintendo hebben nog een hoop te doen willen ze dat deze generatie nog inhalen. Misschien dat ze zich beter op de volgende generatie kunne richten.

avatar van Rujar
Ja ben het voor 95% eens met Ravnoss.

Al vind ik de PS3 al multimedia apparaat echt beter! Maar is ook van secundair belang natuurlijk. En de controller tja (deels) kwestie van gewenning. Al hoor ik niemand nog over de sixaxis. Totaal overbodige functie als je het mij vraagt.

Imperial Figure
De sixaxis is inderdaad erg overbodig, de enigste keren dat ik hem moest gebruiken was in killzone 2 (waarbij je een wiel moest omdraaien ) en heavenly sword (alleen in heavenly sword werkt het wel prima en past er ook precies bij), en dat was het.

En welk systeem het beste is, ja dat hangt ervan af, wil je een familie console dan neem je de Wii.
Wil je zeer veel variatie in games of er zelfs een retro machine van wilt maken dan is de x360 het beste.
Maar mijn voorkeur gaat toch naar de ps3 omdat hij minder geluid maakt en eigenlijk nooit vastloopt plus de ps3 exclusives doen mij meer dan de exclusives van de x360.
En de ps3 maakt geen krassen op de dvd schijven, wat de x360 dus wel doet.

avatar van Naomi Watts
En geen ROD. Mijn 360 gebruik ik ook voornamelijk voor de exclusives maar ik heb ook een voorkeur voor de PS3. Tuurlijk heeft de 360 een beter aanbod nu maar voor de PS3 gaat het nu pas beginnen, developers moeten ook even de tijd krijgen de PS3 te leren kennen. Bovendien vindt ik die doos iets te vaak last hebben van technical difficulties. Line-up ziet er iig heel goed uit voor het tweede half jaar van 2009.

Ravnoss
Ja daar moet ik jullie wel gelijk in geven, ik ben inmiddels aan mijn derde(!!) 360 bezig. Dit is eigenlijk gewoon onacceptabel.

avatar van rpger
Ravnoss schreef:


Werkelijk elke multi-platform game speelt beter op de Xbox360 dan op de PS3,



Niet helemaal waar. Eternal Sonata en Tales of Versperia zijn bv beter/groter op de PS3.


mede doordat Microsoft wel de moeite heeft genomen om de controller door te ontwikkelen. De PS controller was al minder dan de N64 controller, de PS2 controller was beduidend minder dan de Gamecube en Xbox controller en de PS3 controller vind ik een complete aanfluting vergelijkend met de Xbox360 controller.



Dat is puur je eigen voorkeur/gewenning. Ik heb soieso niet zoveel met gamepads, maar zat laatst met een 360 controller in mijn handen, daar kon ik helemaal niks mee.


Verder zijn ook de exclusives van de 360 veel interessanter dan die van de PS3. Resistance en Halo 3 kan je eigenlijk niet vergelijken zonder Resistance te ridiculiseren. Gears of Wars is geen partij voor Killzone. Forza is Gran Tursimo ver voorbij.


Ik begrijp wat je zegt, maar je voorbeelden zijn ongelukkig, ik vind zowel Resistance al Halo 3x niks. GoW en Killzone zijn volgens mij redelijk on par, en dat is meer fanboy heen en weer modder gesmijt.


Final Fantasy is inmiddels voor beide beschikbaar.
en Metal Gear is ook niet langer een PS exclusive.


Final Fantasy XIII is nog voor beide systemen niet beschikbaar, maar wel bekend is dat de PS3 versie superieur is en extra content heeft. Metal Gear 4 is nog steeds een PS3 exclusive (of je het wat vind is een tweede)


Nee, na alles consoles te hebben gekocht van de afgelopen generaties, en alle intensief te hebben gespeeld kan ik maar tot 1 conclusie komen. De Xbox 360 is het neusje van de zalm, en Sony en Nintendo hebben nog een hoop te doen willen ze dat deze generatie nog inhalen. Misschien dat ze zich beter op de volgende generatie kunne richten.


Je gaat nu iets te snel, maarja ik vind deze hele thread ook wat overbodig omdat het niet om het merk gaat. Een console of merk staat niet voor een goede game, net zoals een HDTV een slechte film niet ineens beter maakt. Sony / MS zijn alleen maar geinteresseerd in de verkoop van zoveel mogelijk van die apparaten. Ik zie het ook niet als een race of als een voorkeur, ik probeer meer te kijken naar games zelf, vooralsnog heb ik slechts een handjevol interessante titels op beide systemen gezien. Het is uitsluitend alleen een stukje hardware, concurrentie hierin is alleen maar gezond, want dat drijft innovatie, ik moet er niet aan denken dat we games slechts op 1 type machine kunnen spelen. Goede games komen in de eerste plaats van developers met een kwaliteitslabel (Bioware, Telltale Games, Blizzard bv.) Die tevreden zijn met een wellicht mindere verkoop en een kleinere doelgroep., maar kwalitatief hoge en innovatieve games uitbrengen

Ford KAduuk
Metal Gear 4 is nog steeds een PS3 exclusive (of je het wat vind is een tweede)


Volgens mij bedoelt Ravnoss het spel Metal Gear Solid: Rising die wel naar de X-Box 360 komt. Metal Gear Solid 4 is inderdaad nog steeds een exclusive voor de PS3.

War-Ultima
De xbox360 loopt vaak vast en er is kans op ROD, de ps3 heeft slow-downs na een bepaalde tijd en nog meer problemen.
Ik heb de schijt aan next-gen consoles, men kan veel beter een goeie pc aanschaffen maar tjah bijna alles is nu console gericht, zeer jammer.
Nu met de nieuwste ps3 update is het alleen maar slechter geworden met mijn ps3, poep next-gen consoles, word tijd voor een Wii met games als Red Steel 2, No More Heroes 1&2, Monster Hunter 3, House of the Dead: Overkill, The Conduit, Resident Evil: The Darkside Chronicles, Super Smash Bros. Brawl, Super Mario Galaxy etc.

avatar van Starmaster501
Ik speel meestal op de Wii als ik al dat bloed op de xdoos zat ben...
Maar komop, jammeren we hiet nog steeds om de RROD? Oud nieuws joh... Is nog bij niemand gebeurd die ik ken en ik hoor er weinig van...

284
Ik heb naast mijn PS3 ook gewoon een WII staan, de WII is gewoon exclusief en meer gericht op gameplay, maar de PS3 blijft toch mijn favoriet van allemaal, de 360 komt het beetje op het zelfde neer als de PS3 alleen heb ik gekozen voor de PS3 omdat ik toch het beste in huis wil hebben.

Ravnoss
Starmaster501 schreef:
Ik speel meestal op de Wii als ik al dat bloed op de xdoos zat ben...
Maar komop, jammeren we hiet nog steeds om de RROD? Oud nieuws joh... Is nog bij niemand gebeurd die ik ken en ik hoor er weinig van...


Lol zonder te overdrijven durf ik te zeggen dat 80% van mijn vrienden met een Xbox RROD hebben gehad. (Ik ben ook al aan mijn derde Xbox bezig)

avatar van jellecomicgek72
koop een ps3

War-Ultima


Ja of een Wii het enigste nadeel van de Wii is dat er weinig games zijn die opvallen, de enigste games die mij opvallen en leuk lijken zijn monster hunter 3, red steel 2 en de rest van de wii game die ik in mijn vorig bericht heb genoemd.
COD4&5 lijken mij eigenlijk ook wel geinig op de wii, het is weer eens wat anders dan alleen maar een saaie controller in je hand houden.

avatar van rpger
Silent Hill Shattered Memories, één van de beste games op de Wii. Super Mario Galaxy 2 komt ook binnenkort uit, maw ik ben weer hevig aan het Wii-en.

Ravnoss


hehe, die heb ik al sinds de release

284
Ja of een Wii het enigste nadeel van de Wii is dat er weinig games zijn die opvallen, de enigste games die mij opvallen en leuk lijken zijn monster hunter 3, red steel 2 en de rest van de wii game die ik in mijn vorig bericht heb genoemd.
COD4&5 lijken mij eigenlijk ook wel geinig op de wii, het is weer eens wat anders dan alleen maar een saaie controller in je hand houden.


Ik speel toch het lieft met een goed werkende controller, maar er zij games waarvoor je echt een WII in hiis moet hebben Metroid Prime : Corrupiton of Trilogy New Super Mario Bros, Super Paper Mario, helaas vind ik persoonlijk Silent Hill wel mee vallen, verwacht wel dat het volgende deel beter gaat worden.

Er komt natuurlijk ook nog een nieuwe Zelda, dit keer hopen dat ze de game niet opnieuw verkrachten.

War-Ultima
Ja Metroid Prime 1&2 vind ik echt vreselijk spelen op mijn gamecube met standaard GC controller dus dan zal de Wii versie idd een stuk beter zijn.

284
Nou nee ik had op de gamecube totaal geen problemen met de controls van Metroid Prime, maar Corrupion op de WII speel je met genot.

Ravnoss
Ik kreeg net de laaste verkoopcijfers binnen en deze week is de PS3 voor het eerst de Xbox360 voorbij in verkopen in Nederland. Dat jullie het weten

avatar van Awake78
Ik heb 2 Xbox360's en een PS3. Een Wii komt er bij mij niet in, die zal echt dikke plukken stof gaan happen bij mij. Hooguit voor de remake van RE4 of Metroid.

Ik vind de Xbox360 het tofst, met name door het aanbod games en de controller. De PS3 moet zich voor mij nog bewijzen, spellen als God of War of Gran Turismo of Littlebigplanet heb ik een broertje dood aan. Dan liever Metro 2033, Gears of War en Alan Wake (hoop ik).

Dit zeggende moet ik wel toegeven dat ik afgelopen dagen flinke lol heb gehad met Heavy Rain.

PS3 is wel weer een 'sterker' apparaat (in de zin van minder kapot gaan) en nu ik eraan gewend ben, vind ik de menutjes ook wat lekkerder werken. Alleen die controller ....

avatar van Bahamut Zero
Ravnoss schreef:
Ik kreeg net de laaste verkoopcijfers binnen en deze week is de PS3 voor het eerst de Xbox360 voorbij in verkopen in Nederland. Dat jullie het weten


Ook niet zo gek, de die-hards hadden al een X-Box

Ravnoss
Bahamut Zero schreef:
(quote)


Ook niet zo gek, de die-hards hadden al een X-Box


Ik bedoel in totale verkopen he

avatar van Timmy757
Heb thuis een Wii en 360 staan. De Wii is echt helemaal niks voor mij, ik moet gwn gamen vanuit mijn luie stoel en niet als een debiel voor de tv staand. Daarbij vind ik de nintendo games niks.

Heb verder voor de 360 gekozen omdat ook al mijn vrienden er één hebben, dus spellen lenen etc. PS3 heb ik niet echt een mening over...

Skychanger
Ik heb ook voor de ps3 gekozen omdat al mijn vrienden er ene hebben. Ik ben zo een beetje overtuigd, ze zeiden tegen mij dat de ps3 beter graphics en betere games heeft.

avatar van DarthSolidKevin
De PS3 heeft dezelfde graphics als de Xbox 360. Of de PS3 betere games heeft moet je zelf beoordelen, maar Gears en Halo zijn wel echt goede spellen op de 360.

avatar van youngtick
niet dat ik hebberig ben ofzo maar ik wil ze alledrie in mijn bezit hebben. Nou ja ik heb inmiddels al een Wii en de Xbox 360 is dan van mijn broertje maar de PS3 is er nog niet. playstation 3 spreekt me echt omdat ik al vanaf het begin op de playstation heb gespeeld.

De xbox was ik niet zo'n fan maar het had me wel vermaakt. De wifi vind ik ook heel chil dan met een ethernet kabel staan kutten. En nog erbij internetbrowser dus laat de PS3 voor mij maar komen.

avatar van Brains
youngtick schreef:
De wifi vind ik ook heel chil dan met een ethernet kabel staan kutten. En nog erbij internetbrowser dus laat de PS3 voor mij maar komen.


Die xbox modellen zonder ingebouwde wifi zijn zo 2009 . Waarom je een internetbrowser op je console zou willen is me altijd een raadsel gebleven. Niet alleen omdat een console om te gamen is, maar ook omdat je je console daarmee kwetsbaar is voor hackers/virussen en andere onguurheid op het WWW.

avatar van youngtick
Brains schreef:
(quote)


Die xbox modellen zonder ingebouwde wifi zijn zo 2009 . Waarom je een internetbrowser op je console zou willen is me altijd een raadsel gebleven. Niet alleen omdat een console om te gamen is, maar ook omdat je je console daarmee kwetsbaar is voor hackers/virussen en andere onguurheid op het WWW.


helemaal met je eens Brains maar voor mij is het een leuke toevoeging. En nog voor bedankt voor dat stuk met hackers/virussen zal ik goed in te gaten houden als ik hem heb aangeschaft.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:30 uur

geplaatst: vandaag om 12:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.