menu

Platforms / Overigen / Commodore 64

zoeken in:
hoi allemaal het zou mij leuk lijken als er op deze site ook wat over retro spelcomputers zou staan zoals bijvoorbeeld de commodore 64



(afbeelding)


groetjes dig dug

avatar van rpger
C64 Rules! Nintendo heeft de rechten gkocht van de C64 engine, en dus kunnen we binnenkort C64 games verwachten op de virtual console.

ik ben niet met de commodore 64 opgegroeid maar heb hem nu 1 jaar en het bevalt goed en ik vind de muziek en de spellen zeer leuk!

a must have voor de retro game liefhebber

greetz dig dug

avatar van rpger
De muziek uit de C64 is erg karakteristiek en samples hiervan hoor je tegenwoordig zelfs nog terug in Dance platen. Ook bekende producers hebben zo´n ding nog wel eens in de studio staan.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Favo C64 games die ik me nog kan herinneren:

Creatures
Caveman Ugh-Lympics
Speedball
Beach Head II

Alternate Reality net leuke review van gelezen, ook eens checken...

avatar van Manny Calavera
Mijn vroegste jeugdherinneringen van games liggen bij deze mooie PC. Jaren hierop gespeeld, met veel plezier.
Ik speelde altijd Turtles 2. De game was niet te saven dus je moest hem in 1 dag uitspelen. En de game was erg pittig, dus je snapt hoe irritant dat was haha. Het is me 1x gelukt, ik had de rest van die dag een grote glimlach

avatar van Rujar
Toen had je ook nog spelletjes op cassetebandjes

Jack Savage
Toen mijn vader de amiga kocht kreeg ik de C64, en wat heb ik veel games op de C64 gespeeld, ken ze niet meer 100% herinneren maar lode runner kan ik me nog heel goed herinneren, dat was ook mijn favoriet toen.

avatar van Rujar
CM 64 Mini

AlleyKat Anarchy Armalyte: Competition Edition, Avenger, Battle Valley, Bounder, California Games, Chip’s Challenge, Confuzion, Cosmic Causeway: Trailblazer II, Creatures, Cyberdyne Warrior, Cybernoid II: The Revenge, Cybernoid: The Fighting Machine, Deflektor, Everyone’s A Wally, Firelord, Gribbly’s Day Out, Hawkeye, Heartland, Herobotix, Highway Encounter, Hunter's Moon, Hysteria, Impossible Mission, Impossible Mission II, Insects In Space, Mega-Apocalypse, Mission A.D, Monty Mole, Monty on the Run, Nebulus, Netherworld, Nobby the Aardvark, Nodes Of Yesod, Paradroid, Pitstop II, Rana Rama, Robin Of The Wood, Rubicon, Skate Crazy, Skool Daze, Slayer, Snare, Speedball, Speedball II: Brutal Deluxe, Spindizzy, Star Paws, Steel, Stormlord, Street Sports Baseball, Summer Games II, Super Cycle, Temple of Apshai Trilogy, The Arc Of Yesod, Thing Bounces Back, Thing on a Spring, Trailblazer, Uchi Mata, Uridium, Who Dares Wins II, Winter Games, World Games, Zynaps.

Vind het wel ontzettend teleurstellend dat het maar 64 games zijn.

Ik hoop dat er ook een mini versie van de Amiga uit gaat komen . Daar heb ik meer goede herinneringen aan dan de C64. En dat zou voor mij wel de moeite waard zijn mocht daar ook maar 64 spellen op uitkomen.

avatar van Manny Calavera
Miniversie van Commodore 64 verschijnt eind maart | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Geen Turtles, da's wel erg spijtig.

Zulke gadgets zijn wel tof, al is het altijd afwachten of het anno nu nog zo pakkend is. Om die reden ook nog niet aangedurfd een (S)NES mini te kopen.

avatar van Sinner
Turtles was echt zwaar ondermaats. De arcade conversie was wel redelijk. Er staan hier best wel een paar classics op imo die ik tot op heden nog altijd speel. (op mijn c64. Hoewel tegenwoordig niet meer met mijn originele tapes maar met een soort r4 card die functioneert als HD). Op het eerste gezicht zijn mijn 5 favorieten:

- Bounder
- Chips Challenge
- Nebulus
- Ranarama
- Uridium

Ik mis wel Re-Bounder, Head over Heels, Frankie goes to Hollywood, Wizball, Exile, Last Mission, Turrican en Creatures 1 en 2 bvb. Maar toch best veel leuks nog voor een avondje of weekendje nostalgie. Maar idd...vraag is of ik er 70 euro voor wil neertellen. Ook de snes mini heb ik nog niet. Ergens heb ik iets van wachten tot ik een Switch bijeen heb is wellicht voordeliger. Ben er toch nog van overtuigd dat een deel van de games toch wel beschikbaar zullen worden daarvoor. En bvb een New 3DSxl is ook maar 70 euro duurder dan een Snes mini. Dus is de keuze snel gemaakt.

Een Amiga versie met bvb Alien Breed, Project X, Lionheart, Gods, Videokid, Turrican, Sensible Soccer, Fury of the Furries, Moonstone en dergelijke zou ik dan weer meer moeite mee hebben om te laten liggen.

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
Een Amiga versie met bvb Alien Breed, Project X, Lionheart, Gods, Videokid, Turrican, Sensible Soccer, Fury of the Furries, Moonstone en dergelijke zou ik dan weer meer moeite mee hebben om te laten liggen.
Yeah!

avatar van mrdig
Grovonion schreef:
(quote)
Yeah!


Hell yeah!

avatar van Sinner
Ik zou er overigens ook niet op tegen zijn als ze een hele reeks games uit de Amiga catalogus in een soort van re-mastered versie uitbrengen voor de PC en dergelijke, met Joypad ondersteuning e.d. Vandaag nog een potje Project X gespeeld via emulatie en het blijft lekker. En ik vind dat bvb een Alien Breed (PS3 port) of Chaos Engine (PC port) best speelbaar zijn/blijven. Beter, ik zou er helemaal niets op tegen hebben als er bvb een soort van Team17 collectie of iets dergelijks op de Switch zou uitkomen. Touch screen (en eventueel een pennetje of dergelijks) voor Lemmings of Cannon Fodder, of een potje Sensible Soccer zou ik alleszins zeker in geinteresseerd zijn. Geen idee of iets dergelijks succes zou hebben though.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:35 uur

geplaatst: vandaag om 12:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.