Ik heb sowieso het idee dat het shootergenre een beetje dood is, op een paar absolute giganten als CoD en Battlefield na. Ben het wel redelijk met Sinner eens dat dit genre vroeger veel creatiever en afwisselender was. Overigens moet er wel speciale dank naar Doom die de afgelopen tien jaar wel drie krakers heeft afgeleverd met een grote fanbase, maar bijvoorbeeld Halo is weer aardig dood en ik denk ook niet dat die remake dit gaat veranderen.
Maar eigenlijk moet je dit verhaal groter trekken naar de hele gamemarkt. Bedrijven durven geen risico's meer te nemen want games maken is peperduur. Dus spelen ze op safe en krijg je inderdaad alleen oorlogsshooters of een titel als Doom wat al een enorme achterban heeft.
Ik merk het ook bij mijn eigen titels die ik speel. In de jaren 90 en 00 speelde ik vooral shooters, maar de laatste 10, 15 jaar aanzienlijk minder. Er zit er elk jaar vaak nog wel eentje tussen maar het is niet zo veel meer. Ik zoek persoonlijk wel shooters met meer realisme en ik skip horrortitels dus dan is het aanbod voor mij iets beperkter, maar ik mis de tijden van Duke Nukem 3D, Goldeneye, Delta Force of juist begin 00's met een Project IGI, Fear, Bulletstorm of Black. Toen had je elk jaar wel unieke shooters die wat nieuws deden.