menu

Platforms / Overigen / Amiga A500 Mini Retro Computer

zoeken in:
De Amiga 500 uitgebracht in 1987 dit was mijn eerste game ervaring die volledig in kleur was!.
En man o man het was elke dag raak na schooltijd gelijk naar huis met een vriend en je kon samen geweldige spellen spelen. Maar als ik weer terug kijk dan was die Amiga 500 wel een bakbeest hoor.. ik heb ik nu die Amiga 500 mini besteld die je uit kan breiden, firmware kan ontvangen en die 25 ingebouwde Amiga-klassiekers heeft wie haalt hem nog meer?.

THEA500 Mini (English) - YouTube

Spellen:

Alien Breed 3D
Alien Breed: Special Edition '92
Another World
Arcade Pool
ATR: All Terrain Racing
Battle Chess
Cadaver
California Games
The Chaos Engine
Dragons Breath
F-16 Combat Pilot
Kick Off 2
The Lost Patrol
Paradroid 90
Pinball Dreams
Project-X: Special Edition '93
Qwak
The Sentinel
Simon the Sorcerer
Speedball 2: Brutal Deluxe
Stunt Car Racer
Super Cars II
Titus the Fox
Worms: The Director's Cut
Zool

centurion81 (moderator)
Oeh, wel veel games die bij mijn eerste game-herinneringen op de pc horen! Battle Chess, California Games, Pinball Dreams...leuk man!

Naja, 2e herinneringen op de 386...eerste waren op een XT met 5 MHz en een turboknop voor maar liefst 12 MHz kloksnelheid...o.a. Paratrooper, Wings of Fury en Carmen Sandiego

Ja supertof dit

En ook al heb ik 3 fysieke echte Amiga’s in m’n gamehoek staan heb ik deze mini variant uiteraard wel in de pre-order staan. Initiatief als dit krijgt mijn steun.

Ook bijzonder dat deze club wel de Amiga kickstart rom rechten heeft kunnen gebruiken/kopen van Cloanto en dat bijv een Evercade dit tot op heden (en tot hun eigen spijt) niet is gelukt.

Makers hiervan zitten trouwens ook achter de Commodore 64 mini: Welcome to Retro Games Ltd - retrogames.biz

mrdig schreef:

Makers hiervan zitten trouwens ook achter de Commodore 64 mini

Dat klopt en die nu heel erg goedkoop te krijgen is THE C64 Mini (Commodore 64) (verpakking Italiaans, game Engels) (TV Games) kopen - aanbieding! - Nedgame ik weet niet of dat een goed ding is kwa verkoop aantallen ik gun dit soort projecten altijd het beste.

De voordelen van de Amiga 500 mini:

Geen ingewikkelde Emulator setup
Makkelijk om je spel bestand op te slaan
Makkelijk om aan te sluiten op een nieuwe tv met 720p output
Instelbare beeld grote en met een CRT filter
WHD load support en je kunt je eigen (oude) rom's files gebruiken!
Firmware updates!

Nadelen:

De prijs (120 euro)
Geen fysieke keyboard (die kan je er wel op aansluiten)

De Amiga mini ben ik sowieso van plan aan te schaffen. Zag enkel geen zin dat in voorbestelling te doen. Met het risico dat het om een of andere reden alles uitverkocht is, natuurlijk. Maar gezien de C64-mini historie acht ik die kans klein.

Ik wil ook eerst even afwachten hoe het ding functioneert. Bij de C64 versie zat er blijkbaar nogal wat lag op de joystick (die schijnbaar niet van al te beste kwaliteit was). Heeft me toch wel wat tegengehouden. En natuurlijk heb ik nog een originele C64 met MicroSD die het goed doet.

Maar ik ben hier wel potentieel publiek voor, zeker als je zelf roms kan uploaden. Er zijn een aantal classics die ik met veel plezier herspeel. Een X-Out, Batman the Movie of Apidya zou ik zeker geen nee tegen zeggen.

Dus als ik het goed begrijp heb je niet het keyboard erbij? Vind het ook lastig. Zeker wat je voor dat bedrag krijgt. Temeer omdat ik zelf alles al op een raspbarryPi heb draaien.

als gelijk welk usb-keyboard erop zou werken had ik er geen probleem mee

Hadden ze beter toch echt een goede replica van kunnen maken. Het is nu ook niet echt een collectors item meer.

Grovonion schreef:
als gelijk welk usb-keyboard erop zou werken had ik er geen probleem mee

Dat kan ook wel en dat kon ook al op de Commodore C64 Mini

Commodore C64 Mini & Keyboard USB - YouTube

Ik zou dit alleen al willen kopen voor Speedball 2, wat een geweldig spel was dat.

Wel hadden ze er eigenlijk een normale (arcade) joystick bij moeten doen zoals bij de C64 mini. Want games zoals Kick Off 2 (my all time favorite) zijn niet te spelen met een gamepad. Nu zijn er wel manieren om een old school joystick (9 pin connector to usb) aan te sluiten maar toch...

mrdig schreef:
Wel hadden ze er eigenlijk een normale (arcade) joystick bij moeten doen zoals bij de C64 mini. Want games zoals Kick Off 2 (my all time favorite) zijn niet te spelen met een gamepad. Nu zijn er wel manieren om een old school joystick (9 pin connector to usb) aan te sluiten maar toch...

Jaha tof! ik had vroeger ook die joystick (met 1 of 2 knoppen?) dat werkte super goed bij Kick Off...
Het overspelen ging zo snel en het had een heerlijk tik geluid.

Rujar schreef:
Hadden ze beter toch echt een goede replica van kunnen maken. Het is nu ook niet echt een collectors item meer.

Jawel maar je kunt nu ook kiezen voor een Commodore 64 met een werkend toetsen bord!.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:35 uur

geplaatst: vandaag om 23:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.