menu

Platforms / Overigen / Evercade - Retro Handheld Hybrid

zoeken in:

avatar van theo79
Zijn er hier mensen die de Evercade al hebben? Ik heb hem inmiddels al een tijdje, en ik vind het een geweldig leuk apparaat. De Evercade ligt perfect in de handen, en de d-pad is echt bijzonder goed te noemen. Zo vind ik zelf de Evercade een stuk fijner dan bijvoorbeeld de Nintendo Switch en de PS Vita. Uiteraard is de Evercade wel voor een andere doelgroep. Indien je van retrogames houdt vind ik de Evercade een dikke aanrader!

avatar van mrdig
theo79 schreef:
Zijn er hier mensen die de Evercade al hebben? Ik heb hem inmiddels al een tijdje, en ik vind het een geweldig leuk apparaat. De Evercade ligt perfect in de handen, en de d-pad is echt bijzonder goed te noemen. Zo vind ik zelf de Evercade een stuk fijner dan bijvoorbeeld de Nintendo Switch en de PS Vita. Uiteraard is de Evercade wel voor een andere doelgroep. Indien je van retrogames houdt vind ik de Evercade een dikke aanrader!


Ja ik! Inderdaad een fijn apparaat maar niet echt vergelijkbaar met de Switch en de Vita wat mij betreft. Evercade doet goed waar het voor bedoeld is: 8 a 16bit retro games. Nu heb ik er tot mijn spijt nog niet veel op gespeeld, heb jij nog aanraders voor bepaalde games? Wat zijn must plays?

Nu heb ik de nieuwe Evercade cartrigdes ook in de pre-order staan, waaronder Xeno Crisis. Dat is bijv een game die je eigenlijk beter kan spelen op een vita, switch, xbox, ps omdat die wel 2 analoge thumbsticks hebben.

avatar van theo79
mrdig

Zelf ben ik gek op Fighters History en Joe&Mac 2 die op de Data East collectie staan, en op de verschillende Double Dragon delen die op de Technos collectie staan. Zelf speel ik vrij regelmatig op de Evercade omdat ik hem gewoon erg fijn vind spelen. Volgens mij is de Evercade tot nu toe ook een redelijk suxes, en naar mijn mening is dat ook terecht.

avatar van mrdig
Komen wel een paar leuke collecties volgend jaar:

Codemasters - Collection 1 Cartridge - Evercade - evercade.co.uk

Worms Collection 1 Cartridge - Evercade - evercade.co.uk

Worms, Skidmarks, Cannon Fodder, Sensible Soccer... bring it on!

avatar van Sinner
mrdig schreef:
Skidmarks


Skidmarks?? Echt? Van de Amiga? Dat blijft toch wel een van de beste isometrische race games die ik ooit gespeeld heb. Had ik niet vereacht. Laat even weten hoe die preciest draait.

avatar van Grovonion
Spijtig geen BMX Simulator, dat heb heb toen kapot gespeeld.

avatar van Manny Calavera
mrdig schreef:
Komen wel een paar leuke collecties volgend jaar:

Codemasters - Collection 1 Cartridge - Evercade - evercade.co.uk

Worms Collection 1 Cartridge - Evercade - evercade.co.uk

Worms, Skidmarks, Cannon Fodder, Sensible Soccer... bring it on!


Why the fuck laten ze Worms 2 buiten de collectie? Die heb ik nou jaren gespeeld, was er gek op.

avatar van mrdig
Sinner schreef:
(quote)


Skidmarks?? Echt? Van de Amiga? Dat blijft toch wel een van de beste isometrische race games die ik ooit gespeeld heb. Had ik niet vereacht. Laat even weten hoe die preciest draait.


Ik denk dat ze de Megadrive/Genesis versie erop gaan zetten. Op geen 1 Evercade cartridge is tot nu toe een Amiga versie verschenen nl. Jim Power was bijv de SNES versie, wat jammer is want de Amiga versie speelt beter.

Mbt Worms 1 zullen ze ook wel voor de Megadrive versie gaan, ergens ook jammer want de Director’s Cut Amiga versie is verreweg de beste deel 1 versie.

Maar beter iets dan niets, leuk dat dit soort titels verschijnen. Overigens vragen ze op hun Discord channel wel regelmatig wat mensen graag zouden willen zien. Amiga wordt vaak genoemd dus ergens hoop ik dat er ooit nog een Amiga collectie 1 en 2 komt oid zoals ze ook bij de Atari Lynx hebben gedaan.

avatar van mrdig
Nieuwe Evercade hardware aangekondigd vandaag:

Evercade VS announcement trailer

Wel cool, maar vraag me wel af of hier een markt voor is. Ik bedoel: mensen die deze retro games leuk vinden zijn 40+ en hebben niet zo snel meer mensen in huis om samen couch co-up dergelijke games te spelen.

avatar van Banjo
Ja maar ik wil ze allemaal in bezit hebben al die mini's en deze Evercade met zijn verzamel cassettes staat wel hoog op mijn lijstje het lijkt me een tof apparaat waar ik zeker niet zonder kan. En het is compleet nieuw voor mij...

avatar van mrdig
Ja mooi apparaat dit, heb de handheld, de vs console variant en alle cartridges in huis. Speel er echter niet vaak op. Gewoon af en toe als er weer een nieuwe cartridge is. Het is echt iets voor verzamelaars en voor die hard retro gamers.

2 nieuwe cartridges nog besteld gister die eind maart uitkomen. Blijf het wel jammer vinden dat ze inferieure versies van games erop zetten. De Gremlin collectie komt bijv eind maart uit met Zool groot op de voorkant. Zool is zowat de vlaggeschip van de Amiga maar doordat Evercade geen licentie voor de Amiga kickstart rom heeft zetten ze de megadrive versie erop. Verder had natuurlijk ook een SuperCars en de Lotus Trilogie erop moeten staan. Nou ja hopelijk ooit nog, a500 mini heeft de licentie immers ook voor elkaar gekregen.

avatar van mrdig
mrdig schreef:
Nou ja hopelijk ooit nog, a500 mini heeft de licentie immers ook voor elkaar gekregen.


Gaat het dan eindelijk gebeuren?? Amiga games on Evercade?
https://twitter.com/evercaderetro/status/1631293360404086797?s=20


avatar van mrdig
En zoals verwacht een Team17 collectie, cool!

https://youtu.be/r3q35Jn6Ws0

ATR, Qwak en ProjectX zijn mijn favorieten van deze collectie. Wel de vraag waar Superfrog en Worms zijn. Maar goed, het is een leuk begin, hopelijk volgen er meer publishers zoals Gremlin, Factor5, Cinemaware, Renegade, etc…

avatar van mrdig
Gisteren was er de 1e Evercade showcase:https://www.youtube.com/watch?v=INymNC2rbzw

Veel aankondigingen, waaronder een nieuwe Amiga cart met daarop 4 Delphine Software klassiekers: Another World, Flashback, Future Wars en Operation Stealth. Ik zeg laat maar komen!

Maar de meest opvallende aankondiging: een limited Evercade VS editie met daarbij Duke Nukem cartridges waar onder andere exclusive remasters op komen van Duke Nukem 1 en 2. Timmeren aardig aan de weg dat Blaze / Evercade

https://pbs.twimg.com/media/FxesPN1XsAI6wpI?format=jpg&name=large

avatar van Banjo
Ik heb de Super Pocket Taito aangeschaft met 18 arcade klassiekers er in gebouwd, maar hij is ook toegankelijk voor de Evercade cartridges ik ga er mee aan slag dit is echt leuk... En die 50 euro wat ik er voor betaald heb vind ik niet veel geld hoor voor zo'n Gameboy achtige handheld.

Taito - Super Pocket gaming handheld - 18 games - USB-C opladen - compatibel met... | bol

avatar van Grovonion
Ik heb sinds Kerst de EXP, een hele stap vooruit vergeleken met de originele versie. Dat LCD scherm was echt bagger, maar het LED-scherm van de EXP is de moeite.

Sommige cartridges zijn blijkbaar ook al zeldzaam geworden. Uitverkocht op funstock en amazon en blijkbaar geen licentie meer om er bij te maken.

avatar van mrdig
Ja de techno’s collection 1 cart (nr10) staat bijv voor rond de 200 eur op E(vil)bay.

Ik heb tot nu toe nog een complete Evercade collectie, de 2 recentste cart aankondigingen ook in de pre-order staan. Pure verzameldrift want ik speel er veels te weinig op, meer mensen last van?

avatar van Grovonion
Maar natuurlijk, wel FOMO dat ik die gemist heb, maar al de cartridges die ik heb (dat zijn er nu 15 met iets van 100 games of zo) samen maar een uur of 2 gespeeld

De volgende die hoog op mijn lijst staat is de Delphine collection, erg nostalgische gevoelens voor Future Wars.

avatar van mrdig
Grovonion schreef:
De volgende die hoog op mijn lijst staat is de Delphine collection, erg nostalgische gevoelens voor Future Wars.


Ja die is wel leuk, wel onbegrijpelijk dat ze de megadrive versie van Flashback op deze Amiga cart hebben geplaatst, dat die versie in de ogen van de makers de beste is geloof ik graag, maar op een Amiga cart verwacht ik alleen Amiga titels, blijf dit super vreemd vinden. Future Wars verder nooit helemaal uitgespeeld en heb daar iets minder nostalgie bij (op het begin met het glazen wassen na dan), wel schijnt die best lastig te zijn op de Evercade ivm het gebrek aan muis support.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
De volgende die hoog op mijn lijst staat is de Delphine collection, erg nostalgische gevoelens voor Future Wars.


Wacht...was er hier niet iemand die de Mini Amiga in bezit had?

avatar van Grovonion
Sinner schreef:
Wacht...was er hier niet iemand die de Mini Amiga in bezit had?
ah, ok, om daar de LHA file op te spelen...dat kan idd ook. Had 'm zelfs al gedownload, en zelfs muis is daarop aangesloten...goed idee! Misschien dat 'm niet opstartte of zo. Straks eens kijken.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
(quote)
ah, ok, om daar de LHA file op te spelen...dat kan idd ook. Had 'm zelfs al gedownload, en zelfs muis is daarop aangesloten...goed idee! Misschien dat 'm niet opstartte of zo. Straks eens kijken.


Ik denk overigens dat de Mini Amiga en de Mini C64 ergens de komende maanden mijn volgende aankopen worden. Zat klassiekers die ik graag nog eens in hun originele vorm zou willen spelen. En ik merk dat na 35 jaar mijn C64 het heel langzaam begint te laten afweten.

De Evercade vind ik trouwens een mooi ding. En de uitgaves van de games met die redelijk grote dozen zijn ook knap. Maar het feit dat ik dan weer ergens voor ga verzamelen weerhoud me ervan om het aan te gaan schaffen. Dat is dan weer het voordeel van het digitale tijdperk. Kastruimte die word ingenomen: 0.

avatar van AdrievMer86
Heb de A500 Mini ook. Op release aangeschaft, 2x gebruikt met ook een usb stick voor extra games erop te zetten. Was wel ff een gepruts om het goed voor elkaar te krijgen.
Maar nooit meer aangeraakt. Ja je hebt wel echt die amiga ervaring met de muziek en gehele console namaak wat zeer goed is gelukt.
Wil hem wel weer eens oppakken en blijft ook wel in mijn verzameling.
Hetzelfde met Evercade. Heb overigens wel alle evercade console/handheld versies met teveel cartridges.
Ja lang niet alle cartridges vanwege teveel om bij te houden.
Heb evercade VS, EXP en originele handheld die ik overigens wel meer retro en cooler vind ogen dan de EXP. Alleen het beeldscherm is zwakjes van origineel.

Maar voor nu heb ik nog genoeg andere games (ook veel indie, retro inspired op switch en ps4/ps5) om te spelen. De amiga mini en evercade's blijven nog wel ff liggen.
En speel retro games meer op mijn Lenovo Thinkcentre M83 mini pc (zelf nieuwe koelingspasta en een samsung EVO 500GB SSD erin gestopt) met DisplayPort naar HDMI adapter en batocera (voor die retro console experience) die ik veel voor snes, megadrive, sega saturn, dreamcast en psx etc. games gebruik.
En de steamdeck die met Emudeck geweldig is om ps2 en gamecube games mee te spelen.


Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.