menu

Platforms / Overigen / Nieuwe headset

zoeken in:
hallo,

ik wil graag een nieuwe headset halen, maar ik kan niet echt kiezen. het gaat om de

Razer Kraken pro - Razer Kraken Pro Zwart - Prijzen - Tweakers
Corsair vengeance 1500 - Corsair Vengeance 1500 - Prijzen - Tweakers


De razer heeft geen 7.1 dolby geluid , (al snap ik niet wat het het verschil is)maar kan wel als koptelefoon voor iphone worden gebruikt. Is er nu veel verschil in geluidskwaliteit of niet?

Groeten

spelfreak
Ik zou voor gaming de Corshair pakken, voor zover ik weet is 7.1 surround toch wel een stuk beter dan stereo. Daarbij komt nog dat de Corshair een langere draad heeft, wat ook wel handig is als je hem op je ps/Xbox aansluit, maar natuurlijk is dat maar een bijkomertje.

Maar ga niet alleen van mijn mening uit, ik heb er niet zeer veel verstand van, maar ik zou graag helpen.

Overigens heb ik de Turtle Beach PX21, redelijke headset voor een goed prijsje, alhoewel het stereo is, levert ook deze goed geluidkwaliteit, maar niks wat je van je sokken blaast.

Dankjewel voor je reactie,

Ik was laatst ook van plan om een koptelefoon te halen dus zou wel handig zijn 2in1, denk je dat 't wel waard is vanwege de 7.1 want ik heb wel veel gelezen dat het onzin is en er geen verschil tussen stereo en 7.1 is. het is tenslotte een headset en geen speakerset.
Momenteel heb ik een Trust Como en de alles is gewoon erg goed, nadeel is alleen dat ik vaak lang achter de pc zit wat na een tijdje niet comfortabel zit.

Ook had ik een vraag of het wat uitmaakt of de uitgang nu usb of gewoon 3,5mm is , beinvloed dat iets, is de 1500 beter als headset ofzo op de pc? Lees het onderste eens en is dit waar.


(afbeelding)

avatar van CarealotCarrot
Is niet waar . Pro's gebruiken namelijk headsets.

All Seeing Fish
Ik ben op zoek naar een headset voor de Xbox One waar ik het geluid van de game kan horen met daar overheen een chat fuctie.

Ik ben een leek op dit gebied, wat kunnen jullie mij aanrader en waar moet ik op letten, ik wil ongeveer 60 euro uitgeven.

All Seeing Fish
deze van 45 lijkt mij geknipt, of heeft het een reden dat de rest tegen de 300 kost?

Zijn er misschien andere merken/modellen die beter EN goedkoper zijn ?

In Platforms > Overigen > Ervaring noise cancelling headset?:

Hallo, ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met een noise cancelling headset zoals Audio Technica ATH-ANC70 Noise-Cancelling Hoofdtelefoon - HDPHNS Ik ben er namelijk op zoek naar een, dat lijkt me superchili tijdens het gamen. Ik wil er best wel wat aan uitgeven, maar hoor graag of iemand me kan vertellen of het ook daadwerkelijk veel scheelt in kwaliteit!

avatar van Grovonion
boedk, is dit wel een headset? Ik zie geen microfoon?

Als het puur om de audio ervaring gaat is noise-cancelation niet erg nuttig, dat feature heb je echt enkel nodig in omgevingen waar er een monotoon achtergrond geluid is zoals bv. vliegtuig of trein. In zulke gevallen werkt het wel enorm relaxerend. Ik heb wel gemerkt dat het van de uitvoering afhangt, de ene koptelefoon is de andere niet. Dus geen idee hoe deze zou presteren, maar gezien de prijs, denk ik dat het eerder matig gaat zijn.

Als je dit echter thuis wilt gebruiken zie ik het nut er niet direct van in, want gesproken "lawaai" wordt zo goed als niet gefilterd, daar helpt een goed afgesloten on-ear veel beter.

avatar van Brains
boedk bovendien staat er op de pagina waar je naar linkt: noise canceling: no.

Grovonion Brains dankjewel! Dan ga ik misschien eerder voor een on-ear dan voor noise-cancelling. Maar over-ear sluit je wel meer af van omgevingsgeluiden toch?

avatar van Grovonion
Sorry, boedk, ik bedoelde inderdaad over-ear, dat sluit beter af.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:18 uur

geplaatst: vandaag om 19:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.