menu

Platforms / Overigen / Arcade Hallen

zoeken in:
Raeno
Heeft iemand enig idee of ze nog bestaan in Nederland?

Ik weet alleen dat er een zit op Terschelling, maar dat is qua reizen ook niet bepaald ideaal.

avatar van Princess Piranha
In Vlissingen heb je de Carousel en was laatst naar Scheveningen en daar hadden ze een kleine hal in het winkelcentrum. Voor de rest zou ik het niet weten..

avatar van Nomak
De arcadescène is zowat dood in het westen, vooral hier. Zelfs in Amerika blijft er niet veel meer van over.

In New York is onlangs nog de Chinatown Fair gesloten, dat was jarenlang de place to be voor SF spelers uit New York. Henry Cen heeft nu op een andere locatie Next Level Arcade geopend.

In Los Angeles is vorige week Denjin Arcade gesloten. Maar daar heeft SF2 legende Mike Watson net Super Arcade overgenomen en zal daar binnenkort ook toernooien organiseren.

In Japan zijn wel nog heel veel arcadehallen en worden ook veel toernooien op arcadekasten gespeeld. Maar ook daar gaat 18 augustus Joybox, een bekende arcadehal, de deuren sluiten. En als je ziet wat voor een ongelooflijk moderne arcadehallen er zijn in Singapore geloof je je ogen niet.

Hier een korte documentaire over de Chinatown Fair.

Raeno
Dat in Japan zal wel te maken hebben met het energie tekort, die Carousel hal ziet er niet echt geweldig uit als ik de website zo bekijk.

Op Terschelling hadden ze trouwens wel een paar kasten die best de moeite waard waren: Terminator 2, Simpsons Arcade en de originele Pacman.

avatar van Nomak
Raeno schreef:
Dat in Japan zal wel te maken hebben met het energie tekort
Hoe bedoel je?

Raeno
Nou iedereen moet extra zuinig doen met stroom van wat ik heb vernomen, vooral in Tokyo. Veel kerncentrales zijn stilgelegd na de ramp.

avatar van Nomak
Ah, op die manier bedoel je. Neen, heeft er niets mee te maken in dit geval.
Voor dit soort arcades zijn fighting games als Street Fighter enorm belangrijk en het is moeilijk om winst te blijven maken. Street Fighter 4 was in Japan razend populair en werd door de topspelers bijna uitsluitend in de arcade gespeeld. Toernooispelers moeten altijd zonder lag kunnen spelen.
Super Street Fighter 4 was eerst op console en kwam pas een half jaar later in de arcade, toen hebben veel Japanners de overstap gemaakt naar Xbox en PS3. In december 2010 kwam SSF4 Arcade Edition in de arcade uit en toen gingen velen weer naar de arcade, nu dat spel ook op de console is spelen veel spelers ook weer op de consoles.

Het internet is dan ook een nadeel voor de arcades. In Japan is het internet zo goed (veel beter dan hier) dat je zonder lag kan spelen. Dan maakt het niet veel meer uit of je in de arcade of online op een console speelt.

Het grootste en meest prestigieuze toernooi in Japan, SBO Tougeki, wordt wel nog steeds op arcadekasten gespeeld.

Ik vind het altijd erg jammer als ik hoor dat er weer een arcade gaat sluiten, ook al ben ik zelf nooit ter plekke geweest. Ik heb vroeger zelf Street Fighter leren spelen op een arcadekast op de kermis.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:53 uur

geplaatst: vandaag om 11:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.