menu

Games / Koop en Ruil / Gamemania

zoeken in:
avatar van Feyenoord100jaar
Weet iemand of bij de gamemania nog steeds de actie geldt van
3 games halen, 2 betalen?

avatar van ps3me
check de site

Ik erger me kapot aan gamemania.
Heb 70 euro betaald voor cod ww2 en 70 voor fifa 18.
Krijg er zeggen en schrijven 60 cent voor.
140 euro betaald en je krijgt er niets voor.
Maar cod ww2 word wel voor 25 euro verkocht.
SCHANDE!

avatar van Confusie
Game Mania zuigt paardenballen.

Met name een winkel waar flitsende aanbiedingen gelden voor mentaal minder bedeelden en algeheel laaggeletterden.

avatar van Sinner
bart007bond schreef:
Ik erger me kapot aan gamemania.
Heb 70 euro betaald voor cod ww2 en 70 voor fifa 18.
Krijg er zeggen en schrijven 60 cent voor.
140 euro betaald en je krijgt er niets voor.
Maar cod ww2 word wel voor 25 euro verkocht.
SCHANDE!


Grappig toch? Dat is al eeuwen het beleid van Gamemania. Prul zoals COD en FIFA worden zo massaal verkocht dat het bij tweedehandse inkoop voor hooguit enkele cent terug wordt ingenomen. Toch geen geheim meer? En toch vallen er blijkbaar nog altijd mensen over. Beter nog. Sommige van die Fifa's die worden ingenomen worden zelfs meteen in de prullenbak getiefd vanwege overstock. Wacht een half jaartje en beide games krijg je voor dik een euro (zeker in het geval van FIFA). Dat je besluit er zelf bij aankoop 70 euro voor neerteld tja...uhm...tja...je zal wel geld te veel hebben? Of dacht je nou echt dat het een investering was waar je big bucks voor ging terugkrijgen een jaar later omdat net die jaarlijkse franchise goud waard was?

Ik vind het belachelijk dat ze 25 euro vragen voor een 2e hands spel en dan er 40 cent voor geven.
Staat niet in verhouding.
Vraag ook niet de hoofdprijs, maar 40 cent betalen en voor 25 euro verkopen is ridicuul.
Fifa 17 kun je voor 1 of 2 euro krijgen, krijg je dan 20 cent voor.
Cod 25 euro en daar 40 cent voor geven vind ik een grove belediging voor de klanten.
Verkoop die game dan ook voor 5 euro.
Vroeger was het zo dat je ongeveer een 3e van de verkoopprijs kreeg, dat was al weinig, maar dit is niet eens 2%.
Overal hetzelfde : ook met Blu-ray. Heb de 007 serie dubbel (verjaarscadeau), 150 voor betaald. Bij een winkel in Amsterdam bieden ze er 4 euro voor, en dat vinden ze dan een schappelijke prijs.
Een horloge wat ik op marktplaats heb staan van 570 euro, krijg biedingen van 10 euro.
Helemaal niets meer wat je koopt is een stuiver meer waard.
Stop ook met kopen van releases, wacht wel een jaar. Zo hoeft het van mij niet meer.
Gamemania en andere handelaren : hartelijk dank

avatar van Confusie
40 cent zou ik ook niet pikken nee.

avatar van Manny Calavera
bart007bond schreef:
Ik erger me kapot aan gamemania.
Heb 70 euro betaald voor cod ww2 en 70 voor fifa 18.
Krijg er zeggen en schrijven 60 cent voor.
140 euro betaald en je krijgt er niets voor.
Maar cod ww2 word wel voor 25 euro verkocht.
SCHANDE!


Waarom zou je het aan zulke winkels verkopen als je je spullen ook gewoon op Marktplaats kan zetten? Of naar een winkel als CEX?

Dit soort gamespeciaalzaken mijd ik eigenlijk altijd. Voor een aankoop zijn ze altijd duurder en bij verkoop krijg je er geen zak voor.

Heb hem nu ook maar op marktplaats staan.
Of als iemand interesse heeft, voor 17.5 mag ie weg.

avatar van Grovonion
Manny Calavera schreef:
Dit soort gamespeciaalzaken mijd ik eigenlijk altijd. Voor een aankoop zijn ze altijd duurder en bij verkoop krijg je er geen zak voor.
Games inruilen bij gamemania doe ik ook nooit.

Maar je moet een gamemania gebruiken zoals het je uitkomt. Ikzelfs maak gretig gebruik van hun acties, zoals bv. koop 5 voor 15 euro. Of af en toe een special edition als tweedehands die dan wel relatief schappelijk is.
Maar voor nieuwe aankopen gebruik ik bijna uitsluitend dreamland of online shops, daar vind je bijna altijd prijzen die een stuk beter zijn dan bij de gamemania.

avatar van Squall Lionheart
Squall Lionheart (moderator)
Ik gebruik GameMania ook enkel voor de used games (die zelfs dan vaak nog duurder zijn als een brand new versie in andere winkels). Idd enkel de veel voor weinig acties zijn echt voordelig.

avatar van Sinner
In het kort kan je dus beter even wachten tot Black Friday volgende week tot je hem in uit de used rek (of zelfs nieuw?!) voor een tientje kan kopen...net zoals alle krakers van verleden jaar. Niet vergeten, ook de kerst sales komen eraan! 17,50 ga ik er niet aan uitgeven!

Sowieso kan je het lijstje aanbiedingen in de Gamemania en andere game zaken en sites al van veraf zien - de toppers (en floppers omdat die in dezelfde periode als de toppers uitkwamen) van verleden jaar zoals een Evil Within 2, Prey, Wolfenstein 2, Assassins Creed Origins, COD WW II, en met wat geluk wat GOTY's als Resident Evil 7 GOTY en Fallout 4 GOTY zullen max tussen de 10-15-20 euro liggen. (voor zover een heel deel van deze titels al niet her en daar voor deze prijs verkrijgbaar is geweest, bvb Prey is al vaak 15 euro, Fallout 4 GOTY was onlangs op BOL.com 20 euro, maar heb twee dagen gewacht en toen was ie weer 30) Toch ook weer netjes en een reden voor een bezoekje te brengen. En met wat geluk zijn er ook wat kortingen op Far Cry 5 of Vampyr. (die laatste heb ik ook al voor 25 euro zien liggen in ergens, weet enkel niet meer waar).

avatar van Princess Piranha
Ik heb ongeveer 8 jaar geleden even gewerkt bij GameMania. Games inruilen daar zou ik ook afraden! Sterker nog, dat advies gaf ik vaak ook gewoon aan onze klanten. Twee boodschappentassen vol met games, vaak kwam er dan maar iets van 10 euro uit voor de klant.

Toen ik daar begon met werken mochten wij zelf de inkoopprijs bepalen voor used games. Maar later werden die prijzen vastgesteld door het hoofdkantoor. Dus ja, toen kwamen er ineens veel vaker prijzen zoals 90 cent voor een redelijk nieuwe game voorbij. Met name games zoals Fifa, want die worden ook gewoon echt veel ingeleverd.

avatar van Grovonion
Fifa is een geval dat ik kompleet begrijp. Samen met CoD de spellen met het snelste waardeverlies. Als ze nieuw zijn wil 1/3de van de mensheid ze hebben, en na een jaar wil niemand, behalve de meest volhardende games-historici ze nog hebben.

avatar van Dudady
Op het moment heb ik een playstation 4, waar ik niet meer heel op veel op game. Voornamelijk Overwatch en Dark Souls vind ik leuk.
Op gamemania heb je deze inruilactie. ik twijfel enorm, wat vinden jullie?

avatar van Rujar
Dudady schreef:
Op het moment heb ik een playstation 4, waar ik niet meer heel op veel op game. Voornamelijk Overwatch en Dark Souls vind ik leuk.
Op gamemania heb je deze inruilactie. ik twijfel enorm, wat vinden jullie?


Ik vraag mij altijd af waar ze de consoles slijten. Ik vind 180 / 200 best netjes eigenlijk.

Ga je veel game op de switch dan? Ik zou alleen de switch kopen indien je veel onderweg bent of voor de exclusives gaat. Er zijn verder namelijk geen pluspunen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.