menu

Games / Koop en Ruil / eBay

zoeken in:
iemand ervaring met het verkopen (van games) op ebay?

Ik probeer al een paar jaren mijn dubbele games op facebook marketplace te slijten, maar daar lijkt het niet de juiste plaats voor. Te weinig mensen die echt specifiek naar games zoeken, en misschien ook wel een te kleine markt. Een goed alternatief was het verkopen op games-beurzen, maar jullie weten wel waarom heel wat minder vlot de laatste jaren.

Dus ben ik al een heel tijdje naar ebay aan het schelen. Maar naast het feit dat ze een percentage ervan af houden, heb ik ook wat bedenkingen bij verzendingskosten. En ook of je een vaste prijs of toch liever een bieding wilt gebruiken.

centurion81 (moderator)
Probeer anders eens marktplaats.nl , moet je wel.op willen sturen naar NL

er is ook een tegenhanger die in Belgie werkt: 2dehands.be, maar een beetje hetzelfde probleem als marktplace. Veelal dezelfde mensen die op beide platforms ronddwalen. Ik denk als je wat hoger geprijsde dingen kwijtwil dat je ebay moet gebruiken, waar je tenminste in de EU iets kwijt kunt.

Maar toch: ik moet idd ook gewoon eens meer posten op 2dehands, hoe meer je aanbied hoe groter de kans dat je iets verkoopt

Grovonion schreef:
Maar toch: ik moet idd ook gewoon eens meer posten op 2dehands, hoe meer je aanbied hoe groter de kans dat je iets verkoopt

Of je moet gewoon even geduld hebben! We hebben een gezamelijke vriend die aan het werk is om DE ultieme 2dehands game website in elkaar te steken. Met wat geluk is hij klaar nog voor dat we overleden zijn. We vieren namelijk als ik me niet vergis jaar 10 sinds de eerste aankondiging van 'ik heb grootse plannen'

Dat moest ervan komen

Maar even serieus...ik heb wel ervaring met het verkopen van games op ebay. MAAR dat is wel voor dat ze een percentage op de verkoop van de items vroegen, en het betrof destijds ook echt wel enkel games waarvan ik wist dat ze iets zouden opleveren.

Daarmee bedoel ik dus de Fire Emblems (Gamecube, WII en Shadow Dragon DS - overigens enorm spijt van), de Nintendo titels, bvb Zelda of Mario op de Wiiu etc. Vanwege geld gebrek. Dan wist je tenminste dat dit verkoopt en ook iets opbrengt. Met budget titels of oudere games waarbje een paar euro voor vraagt hoef je ebay niet te proberen.

Dan kan je zoals aangegeven door Centurion81 wellicht beter bvb marktplaats gebruiken en wel aangeven dat je in Belgie woont.

Overigens kan je ook items 2dehands via bol.com verkopen tegenwoordig. Maar geen idee hoe dat werkt als verkoper en of het iets opbrengt. Maar ik weet wel dat ik het regelmatig gebruik om op goedkope manier dvd's e.d 2dehands te scoren voor prima prijsjes (onder 5 euro) die vaak niet meer in print zijn en zo.

Vinted is ook een goede site om games te verkopen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.