Games / Toplijsten en favorieten / Resident Evil games VS Silent Hill games
zoeken in:
0
geplaatst: 24 juni 2010, 00:04 uur
Maar jullie deskundigen weten niet of ze al bezig zijn met een nieuwe resident evil of silent hill?
Als ik playstation 3 koop zal ik die vast wel ff kopen.
Als ik playstation 3 koop zal ik die vast wel ff kopen.
0
geplaatst: 24 juni 2010, 00:20 uur
Wou altijd al eens een deel uit de reeks van Silent Hill proberen. Ben enkel nog nooit tot aankoop overgegaan. De lastige puzzels die er in Silent Hill: Homecoming zouden zitten volgens Dr. Salvador hebben mij best wel afgeschrikt om Silent Hill: Homecoming alsnog een kans te gunnen.
0
geplaatst: 24 juni 2010, 00:25 uur
Feyenoord100jaar schreef:
Gewoon een kans geven Tom, de puzzels vallen mee
Hmm... Je doet mij twijfelen, Thijs! Gewoon een kans geven Tom, de puzzels vallen mee
Silent Hill: Homecoming zal ik misschien nu wel kunnen krijgen voor een euro of twintig zeker?
0
geplaatst: 24 juni 2010, 09:24 uur
Leidenaar187 schreef:
Maar jullie deskundigen weten niet of ze al bezig zijn met een nieuwe resident evil of silent hill?
Als ik playstation 3 koop zal ik die vast wel ff kopen.
Maar jullie deskundigen weten niet of ze al bezig zijn met een nieuwe resident evil of silent hill?
Als ik playstation 3 koop zal ik die vast wel ff kopen.
Silent hil komt misschien met een FPS
0
Dr. Salvador
geplaatst: 24 juni 2010, 10:32 uur
FPS?
Jezus!, dat is echt wel een dieptepunt een FPS, die serie gaat dus de actie meuk kant op, nu maar hopen dat RE dat niet ook verder gaat doen na RE5, die leunde ook al te veel op actie....
Jezus!, dat is echt wel een dieptepunt een FPS, die serie gaat dus de actie meuk kant op, nu maar hopen dat RE dat niet ook verder gaat doen na RE5, die leunde ook al te veel op actie....
0
Dr. Salvador
geplaatst: 24 juni 2010, 10:33 uur
Wassup ! schreef:
Wou altijd al eens een deel uit de reeks van Silent Hill proberen. Ben enkel nog nooit tot aankoop overgegaan. De lastige puzzels die er in Silent Hill: Homecoming zouden zitten volgens Dr. Salvador hebben mij best wel afgeschrikt om Silent Hill: Homecoming alsnog een kans te gunnen.
Wou altijd al eens een deel uit de reeks van Silent Hill proberen. Ben enkel nog nooit tot aankoop overgegaan. De lastige puzzels die er in Silent Hill: Homecoming zouden zitten volgens Dr. Salvador hebben mij best wel afgeschrikt om Silent Hill: Homecoming alsnog een kans te gunnen.
Haha , je kunt beter dan SH4 spelen, daar heb ik wel alle puzzels helemaal zelf in opgelost, waren ook wel aardig moeilijk, maar tenminste wel duidelijk, en met hints, iets dat in SHH heel vaak ontbreekt.
0
Dr. Salvador
geplaatst: 24 juni 2010, 10:42 uur
Maar wel minder, en RE is ook heel iets enger, en spannender, bij momenten. Het licht er ook aan welk deel het is.
Maar ze gaan van Silent Hill nu een FPS maken!
Maar ze gaan van Silent Hill nu een FPS maken!
0
geplaatst: 24 juni 2010, 10:46 uur
SH en RE maken beide gebruik van een ander soort spanning.
Ja silent hill maakt echt goed gebruik van een opgebouwde spanning. Geniaal als je door die donker kamers loopt waar je met je zaklampje een beetje kan zien. Door het geluid/gekraak van een radiootje weet je dat er steeds iets in de buurt is en steeds harder en harder en dan opeens zie je in een flits zo een vaag monster op je afkomen.
RE moet het meer hebben in een keer dat schrik effect. In een keer vanuit het niets.
Ja silent hill maakt echt goed gebruik van een opgebouwde spanning. Geniaal als je door die donker kamers loopt waar je met je zaklampje een beetje kan zien. Door het geluid/gekraak van een radiootje weet je dat er steeds iets in de buurt is en steeds harder en harder en dan opeens zie je in een flits zo een vaag monster op je afkomen.
RE moet het meer hebben in een keer dat schrik effect. In een keer vanuit het niets.
0
Dr. Salvador
geplaatst: 24 juni 2010, 10:50 uur
Ja, ik vind die Radio altijd de sfeer verpesten, het is spannender als je gewoon tegen een monster aanloopt, echt compleet overbodig, ben ook blij dat die radio niet in SH4 zit. In de andere delen laat ik die radio ook gewoon uit.
RE vind ik ook leuker om die schrikeffecten, van dat iets zo te voorschijn kan springen, dat is leuk.
RE vind ik ook leuker om die schrikeffecten, van dat iets zo te voorschijn kan springen, dat is leuk.
0
geplaatst: 30 juli 2010, 05:50 uur
Ziet er erg lame uit. Nogal erg amerikaans, en de graphics zijn ook 3x niks
0
geplaatst: 30 juli 2010, 05:51 uur
Beide hebben hun kwaliteiten, maar ik kies dan toch Resident Evil, omdat hun meer uit zijn op vernieuwing en nog niet verkracht zijn door meerdere ontwikkelaars.
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 15:50 uur
Nou, ik heb Silent hill 1-4 op de pc. Welke zou ik beginnen?
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 16:21 uur
Ik ga voor SH. Lekker ‘relaxt’ door het donker lopen zonder om de haverklappen al de ‘zombies on speed’ te moeten afknallen. Wat ook leuk is maar ik gaan voor de suspense.
Wanneer komt hij uit dan? Het laatste wat ik hoorde was dat SH een shooter zou worden.
Wanneer komt hij uit dan? Het laatste wat ik hoorde was dat SH een shooter zou worden.
0
geplaatst: 7 september 2010, 20:49 uur
Geen idee waar die huh hierboven op slaat.
Maar gaan ze nou de nieuwe Silent Hill gewoon Silent Hill noemen?
Word weer gekut met al die namen.
Maar gaan ze nou de nieuwe Silent Hill gewoon Silent Hill noemen?
Word weer gekut met al die namen.
0
geplaatst: 7 september 2010, 22:33 uur
Ja, echt he. Altijd dat gedoe met namen.
Voor verwarde mensen, de SH games kwamen in deze volgorde uit:
Silent Hill>> Silent Hill 2>> Silent Hill 3>> Silent Hill 4: The Room>> Silent Hill Origins>> Silent Hill: Homecoming>> Silent Hill: Shattered Memories>> (nieuwe?) Silent Hill
Voor verwarde mensen, de SH games kwamen in deze volgorde uit:
Silent Hill>> Silent Hill 2>> Silent Hill 3>> Silent Hill 4: The Room>> Silent Hill Origins>> Silent Hill: Homecoming>> Silent Hill: Shattered Memories>> (nieuwe?) Silent Hill
0
geplaatst: 8 september 2010, 14:39 uur
Ja dat bedoel ik. Zie je ook vaak in films. Dit is dan wel interessant.
0
geplaatst: 8 september 2010, 15:00 uur
Ja, die heb ik gezien. De Nerd is echt fantastisch, elke gamer zou minstens 1 aflevering van hem moeten gezien hebben. Mijn favoriete aflevering van hem is van Plumbers Don't Wear Ties.
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 8 september 2010, 21:11 uur
LimeLou schreef:
Mijn favoriete aflevering van hem is van Plumbers Don't Wear Ties.
Mijn favoriete aflevering van hem is van Plumbers Don't Wear Ties.
Echt doodgelachen daarbij, buddy van me is op zoek gegaan naar een 3DO console, puur voor die game, hoewel als je die review hebt gezien, je de game ook wel helemaal hebt gezien.
0
geplaatst: 9 september 2010, 07:46 uur
Ja, maar om zo'n ding te bemachtigen moet je dik honderden dollars uitgeven op ebay
0
geplaatst: 24 september 2011, 19:41 uur
Resident Evil met gemak.
Iedereen noemt Resident Evil 4 als klassieker, maar Resident Evil 1 en 2 zijn de echte klassiekers. Resident Evil 4 is verder een hele goede game hoor, dat betwist ik niet. Resident Evil 5 is erg leuk als coop game, en Code Veronica is ook een topper. Deel 3 was vermakelijk maar te rechtlijnig en te weinig vernieuwend voor die periode.
Iedereen noemt Resident Evil 4 als klassieker, maar Resident Evil 1 en 2 zijn de echte klassiekers. Resident Evil 4 is verder een hele goede game hoor, dat betwist ik niet. Resident Evil 5 is erg leuk als coop game, en Code Veronica is ook een topper. Deel 3 was vermakelijk maar te rechtlijnig en te weinig vernieuwend voor die periode.
0
geplaatst: 24 september 2011, 23:32 uur
Ik vind ze allebei hun eigen kwaliteiten hebben. Moeilijk te zeggen welke beter is.
0
geplaatst: 25 september 2011, 10:34 uur
ik denk toch wel silent hill, het enige verontrustende aan de HELE silent hill reeks is de besturing die op de pc voor geen ene meter werkt!
* denotes required fields.