Games / Toplijsten en favorieten / Amiga Top 10
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2007, 11:02 uur
Mag ik een lijstje vragen van de favoriete Amiga spellen?
Hier alvast de mijne:
01. Speedball
02. Ultima V
03. TV Sports Basketball
04. Winter Games
05. Kult
06. Katakis
07. Wings
08. Rock'n'Roll
09. Eye of the Beholder
10. Xenon 2 Megablast
Hier alvast de mijne:
01. Speedball
02. Ultima V
03. TV Sports Basketball
04. Winter Games
05. Kult
06. Katakis
07. Wings
08. Rock'n'Roll
09. Eye of the Beholder
10. Xenon 2 Megablast
0
geplaatst: 16 juli 2007, 10:57 uur
Eventjes diep graven....
1. Kick-off 2
2. TV Sports Basketball
3. IK+
4. Speedball 2
5. Rick Dangerous
6. Toki
7. SuperCars 2
8. Future wars
9. Sensible soccer
10. Chase HQ
Maar kom hier zeker nog op terug...
1. Kick-off 2
2. TV Sports Basketball
3. IK+
4. Speedball 2
5. Rick Dangerous
6. Toki
7. SuperCars 2
8. Future wars
9. Sensible soccer
10. Chase HQ
Maar kom hier zeker nog op terug...
0
geplaatst: 20 juli 2009, 18:21 uur
euhmm
1. kebab
2. kip
3. snitzel
4. augurken
5. chips
6. ham
7, ipod
8. kippen
9, meiden
10. xbox 360
1. kebab
2. kip
3. snitzel
4. augurken
5. chips
6. ham
7, ipod
8. kippen
9, meiden
10. xbox 360
0
geplaatst: 19 februari 2010, 10:26 uur
Moeilijk! Veel games ben ik ook gewoon vergeten. Maar ik denk dat deze top 5 sowieso wel vast staat.
1. Sensible World of Soccer.
2. Moonstone
3. Dune II
4. Another world
5. Maniac Mansion
6. Worms
7. Crazy Cars
8. The Secret of Monkey Island
9. Psycho Pinball
10 Deseret Strike
1. Sensible World of Soccer.
2. Moonstone
3. Dune II
4. Another world
5. Maniac Mansion
6. Worms
7. Crazy Cars
8. The Secret of Monkey Island
9. Psycho Pinball
10 Deseret Strike
0
geplaatst: 19 februari 2010, 11:56 uur
Aah leuk topic ja, maar heb alleen (die tijd) een Atari ST gehad. Maar dat zijn ongeveer dezelfde games. Mag ik daar ook een top 10 van hier neerzetten? Dan zou die zijn:
1. Player Manager
2. Kick off 2
3. Dungeon Master
4. Grafton Skunk
5. Populous
6. Xenomorph
7. Testdrive
8. Joe Blade
9. Operation Wolf
10. Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
Haha kan nog wel ff doorgaan, maar we laten het voor nu bij 10
1. Player Manager
2. Kick off 2
3. Dungeon Master
4. Grafton Skunk
5. Populous
6. Xenomorph
7. Testdrive
8. Joe Blade
9. Operation Wolf
10. Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards
Haha kan nog wel ff doorgaan, maar we laten het voor nu bij 10
0
geplaatst: 19 februari 2010, 13:43 uur
Rujar schreef:
9. Psycho Pinball
9. Psycho Pinball
Die bestaat niet op de Amiga , verder mooie lijst, Moonstone is een echte klassieker inderdaad, alleen een rpg'er he en daar hou ik nog steeds niet van
superdude schreef:
aarrggh ik ben zoo dom maar wat zijn amiga games?
aarrggh ik ben zoo dom maar wat zijn amiga games?
haha ben ik nou zo oud of ben jij nou zo jong? Lees en huiver:
Amiga games - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Awake78 schreef:
Aah leuk topic ja, maar heb alleen (die tijd) een Atari ST gehad. Maar dat zijn ongeveer dezelfde games. Mag ik daar ook een top 10 van hier neerzetten? Dan zou die zijn..
Aah leuk topic ja, maar heb alleen (die tijd) een Atari ST gehad. Maar dat zijn ongeveer dezelfde games. Mag ik daar ook een top 10 van hier neerzetten? Dan zou die zijn..
Atari ST heb ik ook gehad, maar veel games die je noemt heb ik nooit gehad/gespeeld, wel leuk lijstje.
Mijn Amiga Top 10:
1. Kick Off 2
2. The Secret of Monkey Island
3. Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
4. Sensible World Of Soccer
5. Indiana Jones & The Fate of Atlantis
6. Superfrog
7. Slamtilt
8. Turrican II: The Final Fight
9. All Terrain Racing
10. Simon the Sorcerer
Titels die het net niet gered hebben in willekeurige volgorde:
- Flight of the Amazon Queen
- Roadkill
- Turrican 3
- Cannon Fodder
- Worms
- Banshee
- Lotus Turbo Challenge 2
- Beneath a Steel Sky
- Benefactor
- Pinball Illusions
- Flashback
- Pinball Fantasies
0
geplaatst: 19 februari 2010, 14:22 uur
Pscho Pinball serieus niet? Hmm dan heb ik mij vergist het was in ieder val in dezelfde periode.
0
geplaatst: 19 februari 2010, 15:59 uur
Nou ik ken hem niet in elk geval op de Amiga, ff gekeken op hol.abime.net: DE amiga games site.
Zie Psycho Pinball Amiga - HOL database - hol.abime.net
hij zou dus wel op de Amiga komen maar is nooit gereleased, er zijn zelfs amiga previews geweest in bladen zoals Amiga Joker en The One.
Wel grappig wist ik niet.
Offtopic:
Die Engelse amiga bladen waren erg tof trouwens, we kochten altijd Amiga Action, The One en af en toe Amiga Format en CU Amiga. coverdisks waren ook altijd erg leuk, mijn eerste website bestond uit het aanbieden van deze coverdisks per blad. Site is onlangs na jarenlange dienst offline gehaald zie ik, hier nog een Screenshotje, de bovenste.
Is eigenlijk mijn populairste site tot nu toe geweest, trok veel bezoekers in de tijd dat amiga emulators nieuw en hot waren.
Feitje:
Putty Squad is de holy grail binnen Amiga land, spel was helemaal af maar is nooit gereleased terwijl er wel een coverdisk demo van is en er reviews van het hele spel zijn met erg hoge ratings.
Die coverdisk demo is/was dan ook een pareltje in coverdisk land.
Overigens vind ik het wel leuk dat ik en mijn broer die coverdisk hebben aangeleverd voor de hd-versie en dat veel van mijn scans van amiga bladen covers nu op hol.abime.net te bewonderen zijn.
Ok nu hou ik op, want ik dwaal af
Zie Psycho Pinball Amiga - HOL database - hol.abime.net
hij zou dus wel op de Amiga komen maar is nooit gereleased, er zijn zelfs amiga previews geweest in bladen zoals Amiga Joker en The One.
Wel grappig wist ik niet.
Offtopic:
Die Engelse amiga bladen waren erg tof trouwens, we kochten altijd Amiga Action, The One en af en toe Amiga Format en CU Amiga. coverdisks waren ook altijd erg leuk, mijn eerste website bestond uit het aanbieden van deze coverdisks per blad. Site is onlangs na jarenlange dienst offline gehaald zie ik, hier nog een Screenshotje, de bovenste.
Is eigenlijk mijn populairste site tot nu toe geweest, trok veel bezoekers in de tijd dat amiga emulators nieuw en hot waren.
Feitje:
Putty Squad is de holy grail binnen Amiga land, spel was helemaal af maar is nooit gereleased terwijl er wel een coverdisk demo van is en er reviews van het hele spel zijn met erg hoge ratings.
Die coverdisk demo is/was dan ook een pareltje in coverdisk land.
Overigens vind ik het wel leuk dat ik en mijn broer die coverdisk hebben aangeleverd voor de hd-versie en dat veel van mijn scans van amiga bladen covers nu op hol.abime.net te bewonderen zijn.
Ok nu hou ik op, want ik dwaal af
0
geplaatst: 20 februari 2010, 20:15 uur
mrdig, heb je Dungeon Master ook nog nooit gespeeld? Ken je die uberhaupt? Oh man, wat vond ik dat een vet spel....(haha lees net dat je geen rpg'er bent, ik ook niet echt maar voor DM maak ik graag een uitzondering).
0
geplaatst: 21 februari 2010, 13:52 uur
Ja zoals je al zegt geen rpg'er hier, heb gewoon niks met dat soort games, weet niet waarom. Dungeon Master ken ik echter uiteraard wel, het is een enorme klassieker en op de Amiga heb ik hem wel eens gedraaid, maar na een paar minuten haak ik alweer af met dit soort games.
0
geplaatst: 22 februari 2011, 00:21 uur
In Games > Toplijsten en favorieten > Top 10 Amiga Games:
01. TV Sports Basketball (1989) - 4,5*
02. Speedball (1988) - 4,5*
03. Formula One Grand Prix - 5*
04. Sid Meier's Pirates! (1987) - 4,5*
05. Ultima V: Warriors of Destiny (1988) - 4,5*
06. Winter Games (1985) (Commodore Amiga)
07. Secret of Monkey Island - 4,5*
08. Great Giana Sisters, The (1987) - 4*
09. Indiana Jones and the Last Crusade (1989) - 4*
10. Barbarian (1987) - 4*
01. TV Sports Basketball (1989) - 4,5*
02. Speedball (1988) - 4,5*
03. Formula One Grand Prix - 5*
04. Sid Meier's Pirates! (1987) - 4,5*
05. Ultima V: Warriors of Destiny (1988) - 4,5*
06. Winter Games (1985) (Commodore Amiga)
07. Secret of Monkey Island - 4,5*
08. Great Giana Sisters, The (1987) - 4*
09. Indiana Jones and the Last Crusade (1989) - 4*
10. Barbarian (1987) - 4*
0
geplaatst: 22 februari 2011, 12:50 uur
1) Moonstone: A Hard Days Knight
2) Sensible World of Soccer
3) Another World
4) Civilization
5) Shadow of the Beast
6) Crazy Cars
7) Maniac Mansion
Super Cars
9) Jaguar XJ220
10) Desert Strike: Return to the Gulf
2) Sensible World of Soccer
3) Another World
4) Civilization
5) Shadow of the Beast
6) Crazy Cars
7) Maniac Mansion
Super Cars
9) Jaguar XJ220
10) Desert Strike: Return to the Gulf
* denotes required fields.