Games / Toplijsten en favorieten / Top 5 Consoles
zoeken in:

0
AvMerode
geplaatst: 1 januari 2011, 22:13 uur
Nintendo Gamecube heeft wel een paar toppers idd zoals RE4, RE remake, Tales of Symphonia, Fire Emblem: Path Of Radiance, Eternal Darkness: Sanity's Requiem en nog veel meer.
Nintendo gamecube staat bij mij dan ook op Nr.6.
Nintendo gamecube staat bij mij dan ook op Nr.6.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 12:34 uur
Mijn nummer 1 is toch wel de Dreamcast.
Niet echt in Nederland bekend wel een van de beste consoles ooit.
Niet echt in Nederland bekend wel een van de beste consoles ooit.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 15:17 uur
1. Amiga 500 - de eerste liefde. Want mijn Atari 800XL had me meer smart dan vreugde bereid. Duizende regels hex-code intypen om dan te merken dat ik ergens een fout had ingegeven. De Amiga was cool vanaf dag 1. De grafische mogelijkheden, het besturings-systeem dat al muis-sturing en multi-tasking had voordat Bill de ideeen bij elkaar kon pikken.
2. PS3 - de enige echte console die ik ooit heb gehad - en gelukig nog heb. Ik heb nooit getwijfeld tussen Xbox en PS3 want deze laatste is zo veel meer dan een (nextgen) console. Blu-ray player, media-player etc.
3. Nintendo Gameboy - Tetris en Super Marioland, meer moet het niet zijn.
4. C64 - alhoewel ik deze nooit in het bezit heb gehad. Wel talloze uren bij een goede kameraad verbracht en telkens maar weer gevloekt dat ik thuis een Atari 800XL had staan.
5. PSP
2. PS3 - de enige echte console die ik ooit heb gehad - en gelukig nog heb. Ik heb nooit getwijfeld tussen Xbox en PS3 want deze laatste is zo veel meer dan een (nextgen) console. Blu-ray player, media-player etc.
3. Nintendo Gameboy - Tetris en Super Marioland, meer moet het niet zijn.
4. C64 - alhoewel ik deze nooit in het bezit heb gehad. Wel talloze uren bij een goede kameraad verbracht en telkens maar weer gevloekt dat ik thuis een Atari 800XL had staan.
5. PSP

0
AvMerode
geplaatst: 7 februari 2011, 16:05 uur
Rujar schreef:
Is dat wel een console?
Is dat wel een console?
Je kon er floppy's indoen en dan starte de game op, zelfde systeem dat wat de consoles ook hebben dus ja je kunt het zien als een console.
Amiga 500 waar ik mee opgeroeid ben had echt dat plug&play gevoel, latere amiga's waren net pc's.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 17:20 uur
Rujar, ik was ook aan het twijfelen. Normaal gezien was de Amiga 500, zeker in hoofdbedoeling, geen console. Maar ik heb het begrip even ruim genomen, namelijk HW die als hoofddoel had spellen te laten spelen die er per casette, disk of cartridge ingestoken werden. De Amiga 1000 en zeker de 2000 waren zeker geen consoles, zelfs niet in mijn definitie.
0
geplaatst: 7 februari 2011, 17:33 uur
AvMerode, weet jij hoe dat spel in je Amiga youtube link op 3:40 heet (racer in bovenaanzicht)?

0
AvMerode
geplaatst: 7 februari 2011, 18:04 uur
Grovonion schreef:
AvMerode, weet jij hoe dat spel in je Amiga youtube link op 3:40 heet (racer in bovenaanzicht)?
Lotus Turbo Challenge 2 bedoel je?
0
geplaatst: 7 februari 2011, 18:05 uur
Neen, het spel in je Amiga 500 Games Tribute link op minuut 3:40.

0
AvMerode
geplaatst: 7 februari 2011, 18:11 uur
Super Cars (is wel van dezelfde maker als van lotus trouwens)
0
geplaatst: 7 februari 2011, 18:24 uur
Tja dan staat Amiga 500 bij mij ook op 1. En C64 op 2 die had ook echt zijn charmes. Haha ook heel ouderwets met casettebandjes
Amiga had bij mij ook tekstverwerkingsprogramma's

Amiga had bij mij ook tekstverwerkingsprogramma's

0
RomeX
geplaatst: 7 februari 2011, 18:32 uur
1- playstation 2
2- xbox 360
3- playstation 3
4- playstation
5- Wii
2- xbox 360
3- playstation 3
4- playstation
5- Wii
0
geplaatst: 7 februari 2011, 21:48 uur
1. Nintendo 64
2. Gamecube
3. Xbox 360
4. Wii
5, Psx
Alle 5 fantastische consoles waar ik goede heringeringen aan heb!
2. Gamecube
3. Xbox 360
4. Wii
5, Psx
Alle 5 fantastische consoles waar ik goede heringeringen aan heb!

0
Pastichio Rocker
geplaatst: 8 februari 2011, 07:27 uur
1. Megadrive
2. SNES
3. X-Box 360
4. Dreamcast
5. Neo-Geo
2. SNES
3. X-Box 360
4. Dreamcast
5. Neo-Geo
0
geplaatst: 13 februari 2011, 15:07 uur
1. Psx : op deze console heb ik heel veel gespeeld bij mijn iets oudere neef. Geweldig apparaat , veel plezier aan o.a. Mortal Combat gehad 
2. Ps2 : Dit is mijn eerste console , die ik langer dan een maand had ( psx ging helaas kapot na een maand) . Metal Gear Solid 2 , God Of War 2 , Kingdom Hearts , Star wars: Battlefront 2. Kortom veel plezier aan gehad.
3.PS3 : De vele goede exclusives , bevallen mij erg goed
4. GameBoy Advance : Kon je ook GBC spellen op spelen , o.a. mijn eerste Game Pokemon Silver
Ik heb wel eens op een NES of SNES gespeeld; wat een ervaring!
Maar veels te kort om in dit lijstje te plaatsen.
daarnaast nog wat op de Xbox360 in mijn bios.

2. Ps2 : Dit is mijn eerste console , die ik langer dan een maand had ( psx ging helaas kapot na een maand) . Metal Gear Solid 2 , God Of War 2 , Kingdom Hearts , Star wars: Battlefront 2. Kortom veel plezier aan gehad.
3.PS3 : De vele goede exclusives , bevallen mij erg goed

4. GameBoy Advance : Kon je ook GBC spellen op spelen , o.a. mijn eerste Game Pokemon Silver

Ik heb wel eens op een NES of SNES gespeeld; wat een ervaring!

daarnaast nog wat op de Xbox360 in mijn bios.

0
kiriyama
geplaatst: 13 februari 2011, 16:01 uur
01 - Playstation 2: JRPG heaven! Meer toptitels dan op elke andere console. Fijne controllers, nooit problemen mee gehad. (Doet het na ruim acht jaar nog steeds perfect!) De nieuwe generatie consoles mag nog niet in de shaduw staan van de PS2.
02 - Nintendo DS: Het touchscreen gebeuren laat me koud, en gebruik ik tenzij nodig ook nooit. De spellen zijn echter top. Veel remakes, maar aangezien veel daarvan nooit in het westen zijn uitgekomen en een mooie make-over krijgen is dat absoluut niet erg. Verder ook weer veel typische Nintendo games en een aantal nieuwe, gelaagde reeksen.
03 - Playstation: Beetje hetzelfde verhaal als bij de PS2. Erg veel goede toptitels, waaronder een paar van de beste JRPG's allertijden.
04 - Game Boy Advance: Kan niet alleen alle GB spellen spelen, ook de GBA titels zelf zijn indrukwekkend.
05 - Playstation 3: De echt indrukwekkende games zijn schaars, maar wel aanwezig. Het gebrek aan JRPG's en aparte/cult games is dan weer wel zonde. Een prettige console, met een sterke, maar toch ietwat teleurstellende line-up.
02 - Nintendo DS: Het touchscreen gebeuren laat me koud, en gebruik ik tenzij nodig ook nooit. De spellen zijn echter top. Veel remakes, maar aangezien veel daarvan nooit in het westen zijn uitgekomen en een mooie make-over krijgen is dat absoluut niet erg. Verder ook weer veel typische Nintendo games en een aantal nieuwe, gelaagde reeksen.
03 - Playstation: Beetje hetzelfde verhaal als bij de PS2. Erg veel goede toptitels, waaronder een paar van de beste JRPG's allertijden.
04 - Game Boy Advance: Kan niet alleen alle GB spellen spelen, ook de GBA titels zelf zijn indrukwekkend.
05 - Playstation 3: De echt indrukwekkende games zijn schaars, maar wel aanwezig. Het gebrek aan JRPG's en aparte/cult games is dan weer wel zonde. Een prettige console, met een sterke, maar toch ietwat teleurstellende line-up.
0
geplaatst: 15 februari 2011, 19:57 uur
kiriyama schreef:
01 - Playstation 2: JRPG heaven! Meer toptitels dan op elke andere console. Fijne controllers, nooit problemen mee gehad. (Doet het na ruim acht jaar nog steeds perfect!) De nieuwe generatie consoles mag nog niet in de shaduw staan van de PS2.
Ik heb mijn ps2 , ''opgebaard'' in mijn kamer , nadat ie kapotging. Wil dat ding niet kwijt , ook al doet ie het niet meer ( garantie is allang verlopen).
Misschien ooit weer eens een nieuwe kopen voor een spotprijsje. Is het wel waard

0
geplaatst: 15 februari 2011, 20:13 uur
voor 30 euro mag je mijne overkopen met 2 controllers en een memory card, zitten geen spellen bij, zitten wel wat stickers op die ik er vroeger toen ik klein was erop geplakt heb
0
geplaatst: 29 april 2011, 15:42 uur
01: Nintendo 64
02: Gamecube
03: Nintendo
04: Nintendo Wii
05: Super Nintendo
02: Gamecube
03: Nintendo
04: Nintendo Wii
05: Super Nintendo
0
geplaatst: 25 februari 2014, 12:29 uur
Update, deze keer home-computers weggelaten:
1. PS3
2. 3DS
3. PSVita
4. PSP
5. Gameboy Color
1. PS3
2. 3DS
3. PSVita
4. PSP
5. Gameboy Color
0
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 25 februari 2014, 19:51 uur
1. PS1
2. Snes
3. PS2
4. Saturn
5. Dreamcast
6. PS3
7. Xbox 360
8. Nintendo 64
9. Megadrive
10. Game Gear
2. Snes
3. PS2
4. Saturn
5. Dreamcast
6. PS3
7. Xbox 360
8. Nintendo 64
9. Megadrive
10. Game Gear
0
geplaatst: 1 maart 2014, 10:27 uur
1. PS2
2. N64
3. SNES
4. NES
5. PS3
Ook mijn nummer 1 dus.
Veel zeer memorabele game ervaringen op gehad. In die tijd was mijn beleving van gamen het mooist.
De genoegens van de verbeterende technologie zonder dat het 'te gewoon' werd.
Over de duurzaamheid ben ik echter minder te spreken. Stuk of drie versleten gedurende de generatie.
Weet nog dat de cd lade er met een rotvaart uit kwam zetten. Dat werk.
Een keer liet de console mij zelfs down toen ik net de longen uit mijn lijf had gefietst om Vice City op de release te halen.
Maar toch is het, als ik er over nadenk, mijn onbetwistbare favoriet.
2. N64
3. SNES
4. NES
5. PS3
Ook mijn nummer 1 dus.
Veel zeer memorabele game ervaringen op gehad. In die tijd was mijn beleving van gamen het mooist.
De genoegens van de verbeterende technologie zonder dat het 'te gewoon' werd.
Over de duurzaamheid ben ik echter minder te spreken. Stuk of drie versleten gedurende de generatie.
Weet nog dat de cd lade er met een rotvaart uit kwam zetten. Dat werk.
Een keer liet de console mij zelfs down toen ik net de longen uit mijn lijf had gefietst om Vice City op de release te halen.
Maar toch is het, als ik er over nadenk, mijn onbetwistbare favoriet.
0
geplaatst: 11 mei 2014, 10:40 uur
1 de snes natuurlijk voormij heeft deze de beste games ooit
2 gba bijna net zo goed als de snes
3 ps 3
4 nes
5 nds
2 gba bijna net zo goed als de snes
3 ps 3
4 nes
5 nds
0
geplaatst: 19 mei 2014, 13:18 uur
1. Nintendo Gamecube - Resident Evil 4, Eternal Darkness en natuurlijk Metroid Prime 1 + 2
2. Xbox 360 - Gears of War, Call of Duty 4 (online), Mass Effect
3. Atari 1040 ST - Populous, Dungeon Master, Operation Wolf, Ikari Warriors
4. PlayStation 3 - The Last of Us, Heavy Rain, Beyond Two Souls
5. Xbox - Fahrenheit, GTA: San Adreas, Max Payne 2
2. Xbox 360 - Gears of War, Call of Duty 4 (online), Mass Effect
3. Atari 1040 ST - Populous, Dungeon Master, Operation Wolf, Ikari Warriors
4. PlayStation 3 - The Last of Us, Heavy Rain, Beyond Two Souls
5. Xbox - Fahrenheit, GTA: San Adreas, Max Payne 2
* denotes required fields.