menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 5 Consoles

zoeken in:
avatar van FDB92
1. Xbox 360

(afbeelding)

2. Playstation

(afbeelding)

3. Nintendo 64

(afbeelding)

4. Xbox

(afbeelding)

5. Nintendo Entertainment System

(afbeelding)

avatar van JustinW
1. XBOX360
2. XBOX
3. Gameboy SP
4. Playstation 1
5. PSP

waarom geen PS3 of PS2 vind de controllers veel te irritant.

avatar van wiiplayer
JustinW schreef:
1. XBOX360
2. XBOX
3. Gameboy SP
4. Playstation 1
5. PSP

waarom geen PS3 of PS2 vind de controllers veel te irritant.


Terwijl die 100 keer zo fijn in de hand liggen als die oversized xbox dingen.

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, en de Playstation 1 heeft precies dezelfde controller en die staat wel in je top 5...

avatar van JustinW
Is ook zo om dat ik daar toen wel veel op gespeeld heb maar toen kwam de XBOX
En die vind ik gewoon veel fijner in de hand liggen.

avatar van Brains
De originele xbox controllers zijn inderdaad oversized en echt verschrikkelijk. Dé reden dat ik eerst geen Xbox wilde aanschaffen. Toen kwam echter de kleinere verbeterde versie en dat vind ik tot nu toe nog steeds een van de fijnste controllers die er zijn.

avatar van Starmaster501
Nja ik heb best grote handen dus vind zo'n klein dingetje niet egt lekker spelen. Maarja ben teveel xbox gewend nu en het speelt wel lekker

avatar van JustinW
Mischien zijn de XBOX controllers groten, maar de thumbsticks zijn veel beter gepositioneerd dan op de PS.

avatar van Mr. Olaf
1) X360
2) PS2
3) NES
4) PS1
5) SNES

avatar van Tsjo-Wi
JustinW schreef:
Mischien zijn de XBOX controllers groten, maar de thumbsticks zijn veel beter gepositioneerd dan op de PS.

Hoezo? Ik vind het juist handig dat ze symmetrisch naast elkaar staan. Vooral bij shooters werkt het prima.

avatar van fabblwaps
Gevoeligheid van de PS thumbsticks vind ik lastig, die van de x360 zijn wat zwaarder waardoor je meer feedback hebt. Ik heb zelf een playstation gehad en heb nu een x360 en die vind ik toch wel fijner. Heb ook een gamecube gehad en dat was helemaal een ramp voor shooters.

misterwhite
1 - PS1
2 - PC
3 - SNES
4 - PS2
5 - WII

shadowmaster100
1 playstation 2
2 playstation 3
3 xbox 360
4 playstation one
5 WII

avatar van TonyTHorror
01. Playstation 2
02. Xbox360
03. N64
04. SNES
05. willekeurig andere console, Wii, PS3, Gamecube.. allemaal niets.

avatar van jellecomicgek72
Waarom zou je de ps3 minder vinden?

avatar van TonyTHorror
Ik basseer dat vooral op de exclusives die mij tot nu toe nog altijd minder aanspreken. De games die ik op de ps2 dan ook zo geniaal vond zie ik hier niet meer terug, ben dan ook graag overgestapt op de 360 die mij enkele malen goed heeft verrast .

Daarnaast heb ik vrij grote handen en ligt die ps3 controler totaaaal niet lekker. Ook zijn de sticks van de 360 meer voor mij, speel dan ook liever op de 360, kan er vrij weinig aan veranderen, dat is eenmaal zo.

avatar van jellecomicgek72
Daarnaast heb ik vrij grote handen en ligt die ps3 controler totaaaal niet lekker. Ook zijn de sticks van de 360 meer voor mij, speel dan ook liever op de 360, kan er vrij weinig aan veranderen, dat is eenmaal zo.


Daar hoor ik heel vaak mensen over maar dat vind ik gewoon bullshit. Ik speel wel eens bij een kameraad op de 360. (heb zelf een ps3) maar die controller van de 360 is gewoon veelste zwaar om uren in je handen te hebben. Daarnaast vreet zo'n controller batterijen. Dus doe mij maar de ps3 controller.

shadowmaster100
ik vind de controller van xbox 360 ook erg lekker spelen,maar met de ps3 is er ook niets mee.

avatar van harm1985
1. PS2
2. Playstation
3. SNES
4. NES
5. PS3

PS3 staat nog op 5, omdat ik em nog maar een jaartje heb en alleen nog maar Buzz en Final Fantasy 13 op heb gespeeld, beiden bevielen goed, maar ik gebruik em voornamelijk om er films op te kijken, zowel op DVD, Blu-Ray als USB. Het is dus veel meer dan een console en in dat licht kan ie dus wel op 1, maar aan de andere consoles heb ik al veel langer plezier van gehad (en nog).

Ik heb overigens ook op verschillende Sega consoles gegamed (bij vrienden), waaronder de Saturn, maar die was veel minder dan de PSX, de Genesis deed weer onder voor de SNES. Nintendo ben ik na de SNES uit het oog verloren, al heb ik nog wel eens op een N64 gespeeld, wederom bij vrienden, maar vind Nintendo gewoon niet volwassen genoeg als console.

Wat PS Vs. XBOX betreft: de controllers van de PS liggen mij veel fijner in de hand, vooral de controllers van de XBOX zijn echt TE groot.

avatar van rockgamer
1.nintendo 64
2.gamecube
3.xbox 360
4.playstation 2
5.xbox, ps 3, wii en handcomputers vind ik niks, de rest ken ik niet goed genoeg

vind de playstation controller btw wel echt heel vervelend en speelt totaal niet lekker ivm xbox 360

avatar van wiiplayer
rockgamer schreef:

vind de playstation controller btw wel echt heel vervelend en speelt totaal niet lekker ivm xbox 360


Het blijft lachwekkend

avatar van Brains
Ja, inderdaad. Ik begrijp ook niet waarom hij daar 'in verband met' gebruikt.

Voor de rest ben ik het wel met hem eens.

avatar van rockgamer
ik bedoelde in vergelijking met, sorry als het niet klopt

avatar van equalizersound
1. Xbox 360
2. Xbox
3. PS2
4. Game cube
5. PSX

avatar van steffengamer
1. Playstation 2
2. Nintendo Gamecube
3. Playstation
4. Gameboy Advance
5. Snes

shadowmaster100
1ps 2

2 xbox 360

3 ps3

4 psx

5 ,,,,,???<,moet nog vervuld worden XD

avatar van Mafurios
1. SNES
2. Dreamcast
3. playstation 1
4. Gamecube
5. Playstation 3

SNES en Playstation zijn wat mij betreft de beste consoles ooit. Ongelofelijk veel games, veel kwaliteit en variatie en zijn zeer lang op de markt geweest. Ik heb ook veel plezier gehad aan de N64, Dreamcast, Megadrive en NES, daar niet van.

Gamecube, Saturn, Wii vind ik denk ik de grootste verliezers aller tijden. De potentie was er misschien, maar er is niet genoeg mee gedaan. Natuurlijk laat ik de falers zoals de Mega-CD en CD-I buiten beschouwing.

AvMerode
1. PS2 - Ruim assortiment aan games (vooral JRPG's en adventure/ platform games) en een sterke machine als het gaat om langdurigheid en graphics. Meeste tijd achter gezeten.

2. PS1 - Ook een ruim assortiment aan games en toen destijds revolutionair, ikzelf kwam er niet achter weg dankzij vele toppers zoals MGS, Resident Evil 1,2&3, Silent Hill en Soul Reaver etc.

3. N64 - de controller was even wennen maar het lag uiteindelijk wel lekker in de hand en bepaalde titels zoals super mario 64, star wars episode 1 racer etc. waren erg verslavend.

4. Amiga 500 - Samen met Commodore 64 mijn eerste gaming systeem, lekkere game joystick waar ik goede herinneringen aan heb en goede games zoals Fire & Ice, turrican en Slamtilt en nog veel meer. Jeugdsentiment ook.

5. PC 486 - Had Windows 3.1 ofzoiets en 95 maar DOS gebruikte ik het meest. DOS heb ik goede herinneringen aan, snap er nu niks meer van maar toen was het automatisme. Dankzij de 486 kwam ik in contact met het point&clicking genre. FPS was toen ook erg in, ook toen Duke Nukem 3D uitkwam weet ik nog wel, revolutionair.

Amiga Muziek is nog steeds het beste naar mijn mening, hieronder mijn favo amiga game theme, is wel een remake versie hieronder (niet origineel).

Lotus Theme Remix

Ravnoss
1. Nintendo 64 - Met stip op 1. Een ontzettende hoeveelheid genre bepalende spellen, standaarden waar we nu nog steeds spellen aan meten werden toen gelegd. Mario 64, Goldeneye, Ocarina of Time. Nog altijd spellen die nauwelijks overtroffen zijn.

2. Microsoft Xbox 360 - Lang niet zo bepalend als de 64, maar er lijkt wel een oneindige stroom aan goede spellen voor die console uit te komen. Nergens echt geniaal (5 sterren), maar oh zo vaak uitstekend. Tel daarbij op de in mijn mening beste controller sinds het bestaan van consoles en de uitstekende online ervaring en je hebt de nummer twee van de lijst.

3. Sony Playstation - Prachtig apparaat met dito spellen. Wie droomt er niet weer even weg bij de herinneringen aan Final Fantasy, Gran Turismo en Metal Gear Solid?

4. Sony Playstation 2 - Wat mij betreft de console die gamen weg heeft gehaald bij de nerds en het een industrie heeft gemaakt die groter is dan Film en Muziek. Een enorm commercieel succes, wat wel blijkt uit het feit dat er nog altijd nieuwe titels voor uitkomen.

5. Nintendo Gamecube - Commercieel een tegenvaller, maar voor de liefhebber had het toch genoeg pareltjes. Denk aan het briljante Eternal Darkness, het alom geprezen Resident Evil 4 of het originele Pikmin. Een mooie console waar ik lange tijd mijn hart aan heb verpand.

--------------
Eervolle vermeldingen voor de Neo Geo AES en Sega Dreamcast. Beide prachtige consoles, maar toch wat meer voor specifieke genres dan echt goede allround consoles.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:39 uur

geplaatst: vandaag om 09:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.