menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 5 Consoles

zoeken in:
Game_Kaza
Dit topic moet er wel zijn, maar ik kon echt niks vinden.
De titel zegt het. Je top 5 concoles.

De Mijne, gebaseerd op games, controler, houdbaarheidsdatum en look :

5# Computer PC

(afbeelding)

4# Gameboy Color Advcance

(afbeelding)

3# Nintendo 64

(afbeelding)

2# Playstation 3

(afbeelding)

1# Playstation 2 (Persoonlijk vind ik de controler wat fijner)

(afbeelding)

Die Gameboy Color heeft een facelift gehad, en het meisje wil er duidelijk niet mee spelen!!!

Wat mijn top 5 betreft

1)
(afbeelding)
De grootste RPG machine die er maar bestaat. Ook de succesvolste console in de geschiedenis van gamen

2)
(afbeelding)
De console die mij als klein jochie de allermooiste graphics ooit laten zien en persoonlijk vind ik het de beste console van Nintendo

3)
(afbeelding)
De NES heb ik er bij staan vanwege pure nostalgie. Het was de eerste console die ik samen met mijn zus had en de games die we er bij hadden waren erg leuk om te spelen, het begin van een tijdperk. Controllers waren wel lomp overigens

4)
(afbeelding)
De PSX was echt baanbreken eind 1994. De cd technologie werd zeer handig gebruikt en de console was gewoon leuk om mee te spelen. Eind 1998 had ik er ook 1 na maandenlang zakgeld opsparen Absoluut 1 van de leukste console's ooit

5)
(afbeelding)
Op 5 heb ik de Sega Mega Drive staan, alhoewel ik deze console zelf niet had, heb ik er erg vaak mee gespeeld bij vrienden. Tegenwoordig speel ik nog wel eens emulators omdat de spellen op de Sega gewoon cool waren. Echt 1 van de 5 leukste consoles ooit.

Ik heb er geen next-gen consoles bij staan. De vooruitgang van deze consoles is ongeëvenaard uiteraard, maar ik vind de golden oldies gewoon beter omdat er nog zoveel nieuwe dingen bij werden bedacht Tegenwoordig zie je alleen nog maar de controllers van de WII als 1 van de revoluties. Terwijl dat soort controllers al bestonden in een primitievere staat op de NES. Nee, de oudste broers en zussen blijven de beste.

neo (crew)
Om in te haken op de nr. 1 van de starter van dit topic: de pc is geen console.

Klopt. de PC is nr. 1 gamemachine, daarna komen consoles.

1. Xbox 360
2. Xbox
3. Gamecube
4. Nintendo 64
5. SNES

Heb heel mn leven echt niks met Playstation gehad.

Manny Calavera schreef:

Heb heel mn leven echt niks met Playstation gehad.

Waarom niet dan? Er is voor ieder wat wils denk ik. Niet dat het onmogelijk is om er niks mee te hebben natuurlijk.

5. NES - M'n eerste console die mijn liefde voor games aanwakkerde.
4. PSX - Per toeval ontdekt op de zolder van m'n oma. Vanaf dat moment had Sony mijn hard veroverd.
3. PS2 - Beter dan zijn voorganger. Echt goede games ook.
2. PS3 - Mooier en uitgebreider dan zijn voorganger. Nu nog wachten op meer échte krakers.
1. SNES - Enorm mooie graphics en games die nog steeds tot m'n alltime favorite behoren.

Ik vind de PS controller kut en heb altijd wat tegen Sony gehad met zijn marketingmachine en de vele dingen die ze beloofden en niet waar konden maken. Ik was altijd Nintendo gamer en sinds een jaar of 5 ofzo vooral van de Xbox/Xbox360.

Imperial Figure
Mijn Favoriete game machines waren de amiga en de 486 pc maar dat zijn niet echt consoles dus:

1)
(afbeelding)

2)
(afbeelding)

3)
(afbeelding)

4)
(afbeelding)

5)
(afbeelding)

joeri592
1.playstation 2
2.nintendo 64
3.gamecube
4.playstation 1
5.xbox 360

Manny Calavera schreef:
Ik vind de PS controller kut en heb altijd wat tegen Sony gehad met zijn marketingmachine en de vele dingen die ze beloofden en niet waar konden maken. Ik was altijd Nintendo gamer en sinds een jaar of 5 ofzo vooral van de Xbox/Xbox360.

Nou, toen ik een klein jochie was lag de dual shock van de Psx mij wel uiterst goed in de hand, tegenwoordig zijn mijn handen best wel groot en is de PS controller mij eigenlijk te klein. De controller van de eerste Xbox was overigens nog eens lomp

Ik vind de controller van de PS ook erg fijn. Komt ook doordat de layout erg lijkt op die van de SNES controller waardoor ik niet erg hoefde te wennen.

Ford KAduuk
1. Playstation 2: Deze had een heel sterk aanbod van games en waarschijnlijk is het ook de console waar ik het meest op heb gespeeld.

2. Nintendo 64: Naar mijn mening de beste spelcomputer van Nintendo, maar de SNES komt hier ook heel dicht in de buurt. Bij de N64 had je gelukkig geen last van multitap, waardoor je de spellen gewoon met z'n viertjes kon spelen.

3. Super Nintendo: Heb slechts op een emulator gespeeld, maar de spellen die ik heb gespeeld waren zeker de moeite waard. Vooral de RPG is op dit systeem erg goed vertegenwoordigd.

4. Playstation 1: Op deze console heb ik wel gespeeld en ik vond deze erg goed, misschien niet zo goed als de N64 maar het kwam er erg dicht in de buurt vanwege toppertjes als Crash Team Racing en G-Police.

5. Gameboy Color: Dit vind ik de beste draagbare spelcomputer. Genoeg toppers waren er voor dit systeem; van Zelda tot Metal Gear Solid. Pokemon Silver was ook erg goed, maar aan Magi Nation heb ik toch wel de beste herrineringen overgehouden.

Game_Kaza
rpger schreef:
Klopt. de PC is nr. 1 gamemachine, daarna komen consoles.

Je kunt er games op spelen. Meer heb ik nie nodig.

lol ik snap echt niet waarom iedereen van die oude console's in zijn top 5 heeft staan

Ik snap niet waarom je Left 4 Dead 2 in je top 5 hebt staan. Is ie zo leuk?

Zijn top 4 bestaat uit 3 games die nog niet uit zijn .

ik weet het, klopt echt niets van

slippedwheat schreef:
lol ik snap echt niet waarom iedereen van die oude console's in zijn top 5 heeft staan

Whola jongeeee snap jij niet eens? haha lol Vroegr ware de grafiks niet so grwulijk als nu maar toen hadde we zowiezo ook egt vette lol er aan. whahaha lol dit dat zus zo JWT
Jij heb nu wel die heel vete game van left 4 dead 2 maar dat is niet te vergeleike met toen he .

Imperial Figure
slippedwheat zal wel zo'n klein jochie wezen denk ik, weet je waarom wij oude consoles in ons top5 hebben slippedwheat, nou dat heeft te maken met jeugdsentiment en de hoeveelheid speel plezier die we hebben gehad met de consoles.

slippedwheat schreef:

Waarom? Omdat die consoles orginaliteit en meer speelplezier leverden. Het enigste wat de consoles van tegenwoordig kunnen is ons mooie(re) graphics aanbieden. Als jij in de jaren '70 of '80 voor het eerst met een console (Atari bijv.) zou spelen dan zou je nu ook een voorliefde hebben met oude consoles. Misschien raar dat ik de PS2 op mijn nr 1 heb staan omdat ik ook met de oude consoles ben begonnen maar ik heb de PS2 op 1 staan omdat zij ons zoveel games kan aanbieden. Wat dat betreft een hele dikke pluim voor Sony. Next-Gen consoles zijn tegenwoordig leuk om mee te spelen omdat het er allemaal mooier en echter uit ziet maar ik denk dat de kinderen die met een PS3 of 360 beginnen, lang niet zoveel plezier uit de console halen als in de jaren '80 en '90. We zijn tegenwoordig verwend. Vroeger hadden we echt consoles zoals de psx en N64, toen alles in 3d ging. Wat heb ik daar van genoten! Mijn mond viel toen echt open van verbazing. Bij de jeugd van tegenwoordig is het alleen maar graphics, graphics en natuurlijk graphics. Nee, ik zou best wel terug willen naar de jaren '80 toen spelcomputers nog vernieuwend waren op gebied van ontwikkeling, gameaanbod en plezier. Tegenwoordig zit je met je vrienden online te spelen maar het oude gevoel van vroeger met je broers, zussen of vrienden achter de computer hangen, dat is pas het echte vermaak.

1. Playstation 2
2. Xbox
3. SNES
4. Sega Megadrive
5. Gamecube

Game_Kaza
Bahamut Zero schreef:
(quote)

Bij de jeugd van tegenwoordig is het alleen maar graphics, graphics en natuurlijk graphics.

Disagree. Games van tegenwoordig brengen genoeg originaliteit, lol en vernieuwing.
Als je vroeger die concoles speelde snap ik dat je die zo leuk vind. De oude games laten zien dat keigoeie graphics niet nodig zijn voor een goeie game. Maar zoals ik al zei, de games van nu hebben genoeg verniewing. Dus niet alleen graphics.

284
1. PS3
Op dit moment is dit voor mij de beste console, dus daarom boven aan.

2. PSX
Ik was op een leeftijd gekomen waarop ik kon werken buiten mijn schooluren, en dus ook niet meer afhankelijk was van zakgeld, verjaardags/raport geld enz.
De 32bit console was echt een hele nieuwe game ervaring met toptitels die we vandaag nog kennen, versloeg de psx de Sega saturn en de N64.

3. Dreamcast
Als één van de eerste mensen in Nederland had ik een Dreamcast vanuit de U.S., dit is de console waar ik tot nu toe de meesten uren achter heb gezeten.

4. Snes
Beste console uit het 2D tijdperk

5. PS2
Weer een playstation met toptitels, waarvan ik er een hoop heb moeten missen, ik kwam op een leeftijd waar ik wat minder ging gamen.

1. Xbox 360 (Voornamelijk door de mogelijk om oude en nieuwe arcade spelletjes te kopen en spelen)

2. PSX (Toen de Xbox kwam kwamen er gelijk geen leuke games meer voor de PS2)

3. Gameboy Advance

4. Xbox

5. Nintendo 64 (Nooit eentje gehad, maar wel veel N64 spellen gespeeld waardoor ik genoeg weet.)

1. SNES - Hierop presteerde nintendo het beste.

2. GBA - Erg mooie graphics en goede nintendo games. Ook een paar leuke third party krakers

3. N64 - Vooral door het goede en gevarieerde gamesaanbod

4. PS2 - Door het gevarieerde gamesaanbod en de kneitergoeie graphics.

5. Xbox 360 - vooral omdat het de beste console is om shooters op te spelen.

Imperial Figure
Moet mijn lijst toch wel bijwerken want die gewone xbox hoort er zo ie zo niet thuis.

1. PS2 - Ruim assortiment aan games (vooral JRPG's en adventure/ platform games) en een sterke machine als het gaat om langdurigheid en graphics.

2. PS1 - Ook een ruim assortiment aan games en toen destijds revolutionair, ikzelf kwam er niet achter weg dankzij vele toppers zoals MGS en Soul Reaver etc.

3. N64 - de controller was even wennen maar het lag uiteindelijk wel lekker in de hand en bepaalde titels zoals super mario 64, star wars episode 1 racer etc. waren erg verslavend.

4. PS3 - Veel minder assortiment aan games dan de xbox360 (ook omdat microsoft ook ruime voorsprong had) maar de ps3 exclusives boeien mij meer dan de X360 exclusives.
En de ps3 exclusives die nog moeten komen zijn veelbelovend.

5. XBOX360 - Veel old school arcade games en een ruim assortiment aan games plus ik heb er veel tijd aan besteed (zelfs wanneer er een ROD kwam opdagen) en de resolutie is hoger dan die van de ps3 waardoor het beeld vaak scherper is.

Mijn top 5:

#5 Snes
#4 Playstation 1
#3 Gameboy (advanced & color)
#2 PLaystation 2
#1 PLaystation 3

wii
5 playstation 2
4.wii
3.xbox 360
2.gamecube
1.nintendo 64

kiriyama
01 - Playstation 2
02 - Nintendo DS
03 - Playstation
04 - Game Boy Advance
05 - Nintendo 64

Heb (helaas) nooit een SNES gehad, blij dat al die games nu een remake krijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:34 uur

geplaatst: vandaag om 04:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.