menu

Games / Toplijsten en favorieten / Verandering in je persoonlijke top 10; meld het hier!!

zoeken in:
Half Life 2 is wel erg geliefd hier. Ik pak hem ooit nog weer eens uit de kast maar niet binnenkort.

Half-Life 2 is overal wel erg geliefd. Het is ten minste wel zo'n game met een reputatie, en wat mij betreft een van de weinige games die deze reputatie waar maakt.

kiriyama
Nu maar wachten op Alien Swarm 2.

Toch liever Episode 3.

Oblivion eruit, Gears of War erin.

kiriyama
Goede keus.

Bleuh, Gears of War vind ik maar een standaard actiespelletje, eerlijk gezegd..

Ik niet, zeker niet voor een game uit 2006.

Standaard zeker niet. Een van de eerste shooters met een goede take op 3rd person. Oblivion is bovendien nou ook weer niet zo goed .

Oblivion was m'n eerste echte RPG en de graphics plus de vrijheid zijn fantastisch. Net als de sfeer,muziek en steden. Zo kan ik wel eeuwig doorgaan Maar van Gears of War kan ik achteraf nauwelijks iets herrineren. Dat het het cover systeem introduceerde vind ik dan nog wel respect waard, maar de shooter-wereld had ook zonder gekund.

Ford KAduuk
Het cover systeem had je al in shooters als James Bond 007 en Kill Switch, dus zo origineel was dat niet. Gears of War moet het niet hebben van zijn vernieuwende gameplay. Wel is de gameplay sterk uitgewerkt en beter dan de gemiddelde shooter destijds.

Origineel misschien niet, maar Gears of War perfectioneerde 't en maakte 't hip. Je ziet ook na de release van Gears of War ineens een enorme groei in games met een soort gelijk coversysteem.

Heb toch maar eens een top-10 proberen te maken. het is me toch aardig gelukt naar mijn gevoel ,maar gemakkelijk is het niet.

Een top 10 maken is nooit makkelijk. Maar op een gegeven moment let je er niet eens meer op als er 1 of 2 games in zitten die je toch 'nog net niet goed genoeg' vind Goede top 10 trouwens

Ik hoop voor jullie dat de Top-10 die je gemaakt goed is Zaterdag om 00:00 gaat de nieuwe KO Top-10 beginnen en stemverdeling.

Uncharted 2 en Fallout: New Vegas en ook Resident Evil 4 in m'n top 10, is er nieuw ingekomen. Nu is m'n top10 weer compleet.

Resident Evil 4 en Uncharted 2 zijn zeker goede keuzes. New Vegas ook wel ,maar daar heb ik nog niet echt mee gespeeld. Vond het begin niet zo boeiend in die woestijnstad. Zal 'm zeker eens oppakken.

heb er even over na moeten denken maar geloof dat voorlopig dit mijn top 10 is.

Sinds de upgrade naar Combined Operations is Arma 2 naar de eerste plek gegaan en STALKER: Shadow of Chernobyl naar de tweede.

Eerder deze maand vloog Portal 2 er overtuigend in en nu is het Asura's Wrath dat met overtuiging op #4 binnenkomt, daarmee is Shadow of the Colossus verstoten

3x 5 sterren achter elkaar! Veel aan het genieten van games, zo te zien?

kiriyama
TonyTHorror schreef:
daarmee is Shadow of the Colossus verstoten

Judas!

LimeLou schreef:
Veel aan het genieten van games, zo te zien?
Absoluut Is een tijdje anders geweest, maar 2011 was geweldig en 2012 wordt wellicht nog beter.
kiriyama schreef:
Judas!

kiriyama
Misschien ben ik gewoon in een nostalgische bui, maar m'n top 10 zat me al langer dwars. Ben maar eens even gaan zitten voor een echt goede update:

01 - Silent Hill 2
02 - Half-Life 2
03 - Final Fantasy X
04 - Shadow of the Colossus
05 - Uncharted 2: Among Thieves
06 - Resident Evil 4
07 - Heavy Rain
08 - Pokemon Heart Gold
09 - Tony Hawk's Pro Skater 2
10 - Deadly Premonition

FFX en THPS2 waren vroeger 2 van mijn absolute favorieten, en hoewel ik beide al jaren niet heb aangeraakt, blijven ze me toch erg dierbaar. Van FFX luister ik nu nog steeds wel eens naar de soundtrack. Qua Pokémon zou eigenlijk gewoon Red/Blue erin moeten staan, maar objectief gezien zijn Heart Gold/Soul Silver gewoon de beste. DP is...Tsja, guilty pleasure...Laten we het daar maar op houden.

Deadly Premonition in je top10, haha, ja dat kan.

Ikzelf zit altijd tussen Outcast, Amnesia en de laatste 4 die nu in mijn top10 staan te twijfelen.
Maar het is nu wel zo'n beetje wat het hoort te zijn.
Valkyria Chronicles zou alleen nog wel eens op mijn nr. plek kunnen komen, game word steeds beter namelijk.

Offtopic: Waarom ziet mijn web browser Browser for Windows, Mac & Linux | Download the latest Opera internet browser for free alle Nederlandse text als verkeerd gespeld Goede browser maar vreemd gedoe met NL text

1. Elder Scrolls V: Skyrim, The (2011)

2. Assassin's Creed: Brotherhood (2010)

3. Assassin's Creed II (2009)

4. Modern Warfare 2 (2009)

5. Red Dead Redemption (2010)

6. Call of Duty 4: Modern Warfare (2007)

7. Mafia II (2010)

8. ?

9. ?

10. ?
De laatste 3 blijven voor mij een mysterie...

Net Hearthstone met stip laten binnenkomen op 5! Een spel dat ik ruim 200 uren gespeeld heb en nog niet beu ben verdient een plaats in de top 10.

Toen ik net lid werd van Gamesmeter maakte ik met enthousiasme een top 10 met o.a. The Last of Us en Donkey Kong 64, omdat deze games in mijn herinneringen ijzersterk waren. Beide games heb ik recentelijk een paar uur van herspeelt, maar ik had moeite om dit enthousiasme te behouden. Ik merkte fouten op die ik tijdens mijn eerste sessie niet merkte of waar ik mij destijds niet aan stoorde. In Donkey Kong 64 was het de storende camera en het constante op en neer rennen naar de ton om van personage te wisellen, om vervolgens slechts een paar bananen te pakken. In The Last of Us was het dat ik uitgekeken ben geraakt op het uitgemolken zombiegenre en dan het verhaal verrassend lang nodig had om op gang te komen. Ook merkte ik dat, als je eenmaal weet wat er gaat komen en hoe hier het beste op te reageren, ik slapend door de game heenliep. Zelfs op survivor mode ontweek ik met gemak ieder gevecht zonder suspensie.

Wat ik met deze twee voorbeelden wil zeggen is dat ik het lastig vond een officiële Top 10 te maken omdat ik niet voldoende games recentelijk heb gespeelt waar ik zeker van weet dat ze stand houden. Als ik per franchise maar één game mocht kiezen en een kritische lijst moest maken dan zou een top 5 gepaster zijn. Daarom heb ik een persoonlijke Top 10 aangemaakt die deels te maken heeft met hoe ze stand hielden tijdens het herspelen (zoals The Two Thrones, Super Smash, Among Thieves en Mario Party 2) en deels uit de invloed die ze op mij hadden toen ik ze voor het eerst speelde (Phoenix Wright & Heavy Rain).

Mijn huidige top 10:

#10 Heavy Rain
#9 Uncharted 4: A Thieve’s End
#8 Life is Strange
#7 Mario Party 2
#6 Phoenix Wright: Trials and Tribulations
#5 Phoenix Wright: Ace Attorney
#4 Super Smash Bros foor Wii U
#3 Prince of Persia: The Two Thrones
#2 Uncharted 2: Among Thieves
#1 Uncharted 3: Drake’s Deception

Mijn #1 is Drake’s Deception omdat ik veel ben gaan houden van het Uncharted universum, zijn personages, prachtige gebieden waar je komt, muziek, verhaallijnen en de uitdagende schietgevechten. Op den duur veranderde de Uncharted games in een verslavend immersieve ervaring die ik eens in de zoveel tijd weer wou herbeleven. Drake’s Deception moest ik meerdere keren spelen voordat ik geen last meer had van dingen die mij tijdens de eerste speelsessie stoorde (langzaam begin, minder komische toon dan de andere delen , vijand miste diepgang en ze was een gemiste kans om meer in te gaan op Sully’s verleden). Maar de dingen die Drake’s Deception goed deed vormde voor mij niet alleen de hoogtepunten van de reeks, maar een paar van mijn favorite game momenten allertijden:
- De sfeervolle sequentie waarin Drake hopeloos door de woestijn zwerft, wat een eeuwigheid lijkt te duren. Hoe Nathan niet voort te bewegen is, je slechts zand en lucht ziet wat je op sfeervolle wijze zijn hoploze situatie laat beleven.
- De spectaculaire actiesequenties zoals die in het zinkende cruiseschip, het neerstortende vliegtuig, het paardrijden door de woestijn, de instortende verborgen stad of in de afbrandende villa.
- De scene met Elena waarin ze stil op de bank zitten na een intens gevecht gehad te hebben. Zelden merkte ik hoe bevredigend een stil moment kon zijn.
- Drake’s hallucinatie waarin je het tegen spookachtige figuren moet opnemen, terwijl Drake denkt dat Sully overleden is.

Ik zal zeker niet zeggen dat het een perfectie game is en ik begrijp waar kritieken vandaan komen die ontevreden waren over de hoeveelheid praatscenes, gebrek aan diepgang bij de vijand of dat het minder komisch is dan zijn voorgangers, maar ik leerde op den duur deze dingen voor zijn eigen redenen te waarderen en ze verpeste niet de hoogtepunten voor mij.

Winkelwagentje (moderator)
Bijzonder dat je Drake's Deception verkiest boven Among Thieves. Maar ik begrijp je standpunten wel. Misschien maakt het de game ook wel memorabeler wanneer het je eerste ervaring is met de Uncharted -reeks. Al denk ik dat bij velen Among Thieves bovenaan het lijstje beste Uncharted-game staat. Bij mij in ieder geval wel - ook al had ik ook ooit Drake's Fortune 0,5 hoger gescoord hier op de site. Maar daar ben ik toch van terug gekomen.

Uncharted 3 staat voor mij niet ver af van Among Thieves. Maar ik denk ook dat de aaneenschakeling van actiemomenten van Among Thieves voor de meesten de favoriete game maakt.

Daarbij was Among Thieves één van mijn grootste multiplayer verslavingen ooit! Vooral Elimination was geweldig (dat was al een soort van mini- 'battle royale'). En juist die is verdwenen in Drake’s Deception. Ook de introductie van perks was ik geen fan van. Ik mis de Uncharted 2 multiplayer nog wel eens...

Mooie top 10 verder met Life is Strange en Heavy Rain! De Phoenix Wright games staan ook al lang op mijn must-play lijst. Nog nooit iets van gespeeld. Heb je Ghost Trick wel eens gespeeld? Vond ik één van de beste games die ik op de DS heb gespeeld. Zelfde director, en ligt volgens mij een beetje in het straatje van de Phoenix Wright games.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:56 uur

geplaatst: vandaag om 05:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.