menu

Games / Toplijsten en favorieten / Verandering in je persoonlijke top 10; meld het hier!!

zoeken in:
Bijna alle games in mijn top 10 illustreren een bepaalde periode - ze definiëren als het ware tijdperken in mijn persoonlijke beleving. LBP bracht de fun die ik vroeger in videogames had terug - het pakt de klassieke gameplay van toen op en overtuigt mij van enkele hedendaagse elementen die ik nooit echt interessant heb gevonden (zoals dat aankleden van de Sackboys en het stickeren).
Max Payne definieerde mijn Xbox-periode niet zozeer als Halo dat deed, maar die eerste komt wel als beste uit de bus. Toch maakte LBP meer indruk dan Max Payne - hoewel beide games niet te vergelijken zijn natuurlijk. Payne staat nog steeds als een huis, maar LBP vind ik nu van zodanig onschatbare waarde dat ik voor mijn gevoel het spel tekort doe als ik 'm niet in mijn top 10 zet. Sorry Max, maar ik houd nog wel van je hoor! (Misschien dat ik 'm nog eens pindakaas, for old times sake.)

Ik speel Mass Effect nog een keer uit, en dan komt hij waarschijnlijk op nummer 1 in mijn top 10

BioShock heeft moeten plaatsmaken voor Killzone 3. Wat een ongelooflijk sterk spel zeg! Eén van mijn meest memorable game-belevingen sinds jaren!

Na het wederom uitspelen van mijn favorieten van jaren geleden, moet ik mijn top10 helemaal veranderen, lucifer's call is geweldig maar WW2 shooters en Horror games zitten toch meer in mijn bloed.

World At War is mijn favoriet, het meeste gespeeld, zowel qua single-player als multi-player, en ook nog eens voor alle platformen (wii, ps3, x360 & pc), pc is mijn favoriete versie.

Maak mijn top10 zoals het hoort, en ga het nooit meer veranderen.

Zitten idd hele goeie shooters tussen. Vooral MOH: Allied Assault. Ik mis alleen Half Life in die top 10... (1? 2?)

Getsiederre. Teveel COD (Meer dan 0 ), MOH en de minste Monkey Island game uit de trilogie. Sorry, kan me totaal niet vinden in je top 10.

Ik vind het een mooie top 10 Een top 10 hoort toch anders te zijn dan wat jij leuk vind? Voor verschillende smaken bestaat deze site tenslotte.

Tuurlijk. Maar dan mag ik het nog wel een lelijke top 10 vinden. COD vind ik echt een draak van een reeks, MOH ditto en dan kiest 'ie van een goede reeks (in mijn ogen) de minste.

Ach ja, ben zelf een COD-fan dus kan weinig klagen. De enige die ik slecht vond was MW2

Brains schreef:
Getsiederre. Teveel COD (Meer dan 0 ), MOH en de minste Monkey Island game uit de trilogie. Sorry, kan me totaal niet vinden in je top 10.

Heb Mass Effect 1&2 erin gezet, toen op de X360 uitgespeeld en nu weer druk mee bezig op de pc, fantastische games, lekkere Sci-fi sfeer.
Inderdaad veel COD, ik ben dan ook een WW2 liefhebber dude

Vind je The Curse of Monkey Island de minste? ikzelf vind hem juist de beste en leukste uit de reeks.
Samen met The Secret of Monkey Island zo ie zo de beste uit de reeks.

Tegenwoordige COD's heb ik trouwens niks mee (MW1&2, black ops etc.), alleen de oudere COD's en deel 5 doen mij veel.
Allied Assault is trouwens de beste uit de reeks volgens vele WW2 shooter liefhebbers, dus weet niet wat je hebt lopen smoken?

Amnesia had ik ook te ver beneden staan, nu staat ie goed.

Smaken verschillen gigantisch, bijvoorbeeld, veel mensen vinden La noire geweldig, ikzelf moet er niks van hebben.
Ook games als Fallout en Elder Srolls moet ik niks van hebben, die heb jij wel in je top10 staan, dus smaken verschillen man.

AvMerode schreef:
Heb Mass Effect 1&2 erin gezet, toen op de X360 uitgespeeld en nu weer druk mee bezig op de pc, fantastische games, lekkere Sci-fi sfeer.
Inderdaad veel COD, ik ben dan ook een WW2 liefhebber dude

Kijk, dat lijkt er meer op.

AvMerode schreef:
Vind je The Curse of Monkey Island de minste? ikzelf vind hem juist de beste en leukste uit de reeks.

Curse het minste ja. Het heeft een hele andere sfeer, richting en humor als de eerste twee Monkey Island games. Niet gek natuurlijk.. andere schrijver. Het is een goede game, maar komt niet in de buurt van de eerste twee.

AvMerode schreef:

Allied Assault is trouwens de beste uit de reeks volgens vele WW2 shooter liefhebbers, dus weet niet wat je hebt lopen smoken?

Als je goed kijkt zie je dat ik de hele MOH reeks niks vindt. WW2 shooters zijn totaal niet mijn ding, dat maakt het verschil .

Trouwens Brains, ik zie dat je nooit meer pc games speelt, klopt dat? want je mist wel een paar vette titels man, via steam kun je veel arcade aanschaffen ook, want ik weet dat je van dat arcade spul en indie games houd.

Capsized ( Trailer ) en Amnesia moet je echt eens checken man.
Via creditcard kun je die games aanschaffen via steam, als je geen creditcard hebt kun je paysafecards (ongeveer vergelijkbaar met microsoft punten kaarten) aanschaffen bij alle benzinepompstations, ideal werkt trouwens ook via steam.
Als je niet weet hoe je geld moet toevoegen via steam, help ik je wel man.
De meeste pc games kun je ook gewoon met x360 controller spelen.

Portal 2 heb je ook in je top10 zie ik, fantastisch spel man, kameraden van mij houden er niet van, ikzelf vind het geweldig, al 2x uitgespeeld op pc.

Ik game inderdaad nooit meer op de PC. Heb een bagger PC en ik zit voor m'n studie er al zo lang achter dat ik voor ontspanning er liever achter weg ga. Amnesia heb ik wel, net als nog veel oudere games die ik ooit nog wil spelen maar kom er gewoon nooit aan toe

Brains schreef:
Ik game inderdaad nooit meer op de PC. Heb een bagger PC en ik zit voor m'n studie er al zo lang achter dat ik voor ontspanning er liever achter weg ga. Amnesia heb ik wel, net als nog veel oudere games die ik ooit nog wil spelen maar kom er gewoon nooit aan toe

Als je ooit een nieuwe goede pc koopt, adviseer ik je wel als je hulp nodig hebt met bepaalde software of hardware zaken.

Mijn top10 zat nog niet lekker, kan beter geen top10 plaatsen met muziek bij musicmeter hoeft het veranderen niet, want dat zit gewoon goed.
Games heb ik zoveel van gespeeld (vanaf mijn 5e jaar al achter een amiga) dat mijn hersenen niet weten wat ze willen, dus ben nu ook op gevoel afgegaan, games die mij in een wereld zuigen door een combinatie van sfeer, muziek, voice acting, setting (achtergrond en tijdperiode etc.).
La Noire heeft die combinatie ook, maar deed me niet zoveel, sci-fi en WW2 ligt mij zo ie zo meer, dus heb Blade Runner erin staan, vond hem steeds beter worden ook.
Mass Effect 1 ligt mij meer dan deel 2 omdat deel 1 wat sfeerrijker en rustiger overkomt, de muziek is ook beter en game-play voelt iets minder lineair aan.
Sam & Max Hit the Road en Day of the Tentacle keken mij steeds aan van; waarom had je ons uit je top10 gezet dus kan ze niet missen.
Mijn top10 heeft nu zeer sfeerrijke games (tenminste voor mij), precies goed dus.

Had er inderdaad teveel call of duty's instaan, had back in 2003-2005 meer dan 1500 uren gestoken in COD1,2 en united offensive (alles bij elkaar, dat is zonder single-player campagnes meegerekend).
Dus die games blijven gewoon op 5*en staan.

Nu eindelijk zijn mijn musicmeter, moviemeter en gamesmeter accounts goed in orde, ben altijd pietje precies, met muziek maken precies dito.

Nu mis ik Resident Evil 2 wel, maar die staat in mijn hoofd op nummer 11.

Ach, ik kijk ook soms naar mijn top 10 en denk: jammer dat die ene game er niet in staat! Maar als ik jou was zou ik gewoon eerder focussen op je favoriete games *5 sterren geven. En dan de games die het meest bij je passen of het beste je smaak vertegenwoordigt in je top 10 te plaatsen. Sinds ik het zo deed, zit ik niet meer constant mijn top 10 te wijzigen

Eindelijk de top10 zoals het moet, silent hill 2 weer opgepakt na 8 jaar en het houd me gelijk weer op het puntje van mijn stoel.
RE4 is gewoon 1 van de betere survival horror games ooit gemaakt vanwege enge geluiden en heeft een ander soort sfeer en stijl van game-play vergeleken met de RE remake en RE2.
Deadly Premonition heeft zo'n meeslepend verhaal met aparte gebeurtenissen dat de minpunten helemaal niks uitmaken.
Het is dan ook een B/low-budget game maar oh zo goed gedaan, onvoorspelbaar en aardig wat variatie, pulp van de bovenste plank.
Max Payne had ik back in 2002 helemaal kaal gespeeld van onder tot boven, vorige week op pc weer uitgespeeld en het blijft een fantastische shooter met een lekkere sfeer en stijl.
Far Cry 2 vond ik 2 jaar geleden niet zo bijzonder vanwege de A.i. maar zie er nu heel anders tegenaan.
En de A.i. is niet continue slecht, gewoon een lekkere knaller met mooie visuals en lekker veel vrijheid.
Jammer dat er geen monsters in voor komen zoals met deel 1, maar desondanks nog steeds een kei van een shooter.

Deadly Premonition werd in 2010 door gamespot.com trouwens ook genomineerd als grootste verrassing, zie hier: Nominatie (de dude/chick die aan het praten is, geen idee of het nou een man of vrouw is heeft een irritante stem, de voice acting in deadly premonition is zelfs nog 1000x beter dan die stem ).

Goed zo, Silent Hill 2 =

Rome: Total War in m'n top10, Fallout: New Vegas eruit.

Cool, al eens Medieval gespeeld?

AvMerode schreef:
Mijn top10 zat nog niet lekker, kan beter geen top10 plaatsen met muziek bij musicmeter hoeft het veranderen niet, want dat zit gewoon goed.
Games heb ik zoveel van gespeeld (vanaf mijn 5e jaar al achter een amiga) dat mijn hersenen niet weten wat ze willen, dus ben nu ook op gevoel afgegaan, games die mij in een wereld zuigen door een combinatie van sfeer, muziek, voice acting, setting (achtergrond en tijdperiode etc.).
La Noire heeft die combinatie ook, maar deed me niet zoveel, sci-fi en WW2 ligt mij zo ie zo meer, dus heb Blade Runner erin staan, vond hem steeds beter worden ook.
Mass Effect 1 ligt mij meer dan deel 2 omdat deel 1 wat sfeerrijker en rustiger overkomt, de muziek is ook beter en game-play voelt iets minder lineair aan.
Sam & Max Hit the Road en Day of the Tentacle keken mij steeds aan van; waarom had je ons uit je top10 gezet dus kan ze niet missen.
Mijn top10 heeft nu zeer sfeerrijke games (tenminste voor mij), precies goed dus.

Had er inderdaad teveel call of duty's instaan, had back in 2003-2005 meer dan 1500 uren gestoken in COD1,2 en united offensive (alles bij elkaar, dat is zonder single-player campagnes meegerekend).
Dus die games blijven gewoon op 5*en staan.

Nu eindelijk zijn mijn musicmeter, moviemeter en gamesmeter accounts goed in orde, ben altijd pietje precies, met muziek maken precies dito.

Nu mis ik Resident Evil 2 wel, maar die staat in mijn hoofd op nummer 11.

Cool... maarrr.. Mafia (2002)... Waar is die gebelven, was eerst toch jou nr.1 hier op GM?

jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Cool... maarrr.. Mafia (2002)... Waar is die gebelven, was eerst toch jou nr.1 hier op GM?

Dat is correct, maar is alweer meer dan een jaar geleden dat ie in top10 stond en dat was gebaseerd op 8 jaar geleden toen ik de game van onder tot boven had kaal gespeeld.
Vorig jaar had ik Mafia weer opnieuw uitgespeeld en toen was de beleving heel anders dan 8 jaar geleden.
Als je ouder word veranderd je smaak qua game-play, tenminste dat heb ik wel.
Vroeger liep ik ook vaak hypes achterna maar de meeste tegenwoordige hype games zijn grafisch alleen erg sterk terwijl de game-play oppervlakkig, voorgekauwd, saai en repetitief is. (voorbeelden zijn red dead redemption, La Noire, COD: Black Ops en nog veel meer)
De zogenaamde sfeer in La Noire doet het ook goed bij recensies terwijl ik het maar sfeerloos vind overkomen.

Zo zie je maar dat je veel game ervaring opbouwt naarmate je ouder word, (geldt vooral als je al lang computer games speelt) oudere games beoordeel je daardoor ook anders dan vroeger. (maar dat mag niet op basis zijn van graphics zoals Boris van Gamekings dat doet)

AvMerode's wijze woorden!

Nee snap wel wat je bedoelt. Vroeger had ik ook veel meer gevoel bij games. Heeft vast iets te maken met 'volwassen worden'.

Al blijf ik die Pac-Man game in je top10 een vreemde keuze vinden

jellecomicgek72 schreef:
Al blijf ik die Pac-Man game in je top10 een vreemde keuze vinden

Dan heb je deze pac-man zeker nog nooit gespeeld? eerst spelen, dan pas denken, game is maar 10 euro en meer dan waard.
Het is niet de originele pac-man zoals jij denkt, het is veel uitgebreider en dit keer met een verslaving gehalte.

Volgens mij was de oude Pac-Man destijds ook al aardig verslavend hoor .

En nu is je top10 helemaal weg...

jellecomicgek72 schreef:
En nu is je top10 helemaal weg...

Mag dat? weet niet wat mijn favoriete games zijn, game al 17 jaar en de meeste games ben ik alweer vergeten waardoor ik liever neutraal blijf.
Teveel games in mijn leven gespeeld om een keurige top10 neer te zetten, pac-man championship edition en resident evil blijven zo ie zo nog wel staan.
Ook krijg ik nu geen reacties meer van waarom ik pac-man in mijn top10 heb staan

@Brains Cool dat je Half-Life 2 op nr.1 in je top10 hebt gezet.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:11 uur

geplaatst: vandaag om 16:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.