menu

Games / Toplijsten en favorieten / Favoriete game soundtracks

zoeken in:
Recent: Persona 4 Dancing all night, zeer te pruimen!

AvMerode

Geweldige Port of Adia remake van Mony Houser

Tipje:

de soundtrack van Anno 2205,

bijvoorbeeld

Xenoblade Chronicles X
Erg sterke stukken tussen.

Fonzzz002 (crew)
Persoonlijk ben ik een groot liefhebber van de folk, fantasy/fairytale muziek van de Trine games. Voornamelijk deel 2 heeft een ijzersterke soundtrack. Als iemand games met soortgelijke muziek weet hoor ik het graag!

Destijds was ik altijd gek op de theme tune van Firelord op de C64.

Overigens is hier ook een heel erg mooie (moderne), symfonische remix van. .

Verder...ik vond de soundtrack van Apidya op de Amiga altijd supervet.

Sowieso zijn heel wat deuntjes uit het c64 en Amiga tijdperk nog altijd geweldig om te horen.

Squall Lionheart (moderator)
Sinner: This mah c64 jam! Deze twee ook leuk gedaan...

Fonzzz002: Drie van mijn favorieten die nog niet in de KO zijn voorgekomen:

Overigens nog zo'n geweldige soundtrack imo...

Agony (Amiga) - complete soundtrack - YouTube

en

J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I (1990) - Soundtrack - YouTube

...de Amiga was wat muziek betreft wel een absolute topper.

Sinner schreef:
...de Amiga was wat muziek betreft wel een absolute topper.

Hear hear! Apidya en Agony zijn inderdaad tof qua sound, maar mijn all time favorites zijn toch wel Lotus Turbo Challenge 2 en Turrican 2. In de auto luister ik overigens regelmatig naar remixes van deze tunes. Gemaakt door Instant Remedy, erg cool.

mrdig schreef:
In de auto luister ik overigens regelmatig naar remixes van deze tunes. Gemaakt door Instant Remedy, erg cool.

Oh cool. Van het weekend eens even naar luisteren.

Sowieso waren zowel de Amiga als C64 ook qua games, aanbod en gameplay geweldige machines imo (een tijd terug een Amiga middag gepland met een vriend, maar de drive deed het helaas nauwelijks meer, dus mss vroeg of laat uitkijken naar vervanging...of gewoon emulatie).

Zelden heeft een track voor een mobiele game zich zo in mijn hoofd weten te nestelen als deze Sipping Juice van ene Big Giant Circles. Op het eerste gehoor weinig bijzonders, maar de warmte die er na 40 seconden in wordt geïnjecteerd - ik ben er helemaal weg van.

De track is te vinden in de game PuzzleJuice, al krijg ik de muziek niet meer te horen als ik 'm opnieuw download. Gelukkig is de muziek wel te vinden op YouTube en Spotify.

Winkelwagentje (moderator)
Fijne track Maiky. Ik heb de game onder het genot hiervan gelijk even voor je toegevoegd.

Helaas enkel voor iOS en niet voor Android, anders had ik m zeker eens gedownload.

Winkelwagentje schreef:
Fijne track Maiky. Ik heb de game onder het genot hiervan gelijk even voor je toegevoegd.

Helaas enkel voor iOS en niet voor Android, anders had ik m zeker eens gedownload.

Dank!

Fonzzz002 (crew)
Heb de game zelf niet gespeeld, maar dit is wel echt een prachtig staaltje muziek! Deze houd ik in gedachten voor de KO Soundtracks.

Fonzzz002 (crew)
Ik had een verzoek: zijn er users die goede game OST afspeellijsten op youtube hebben en deze kunnen delen? Momenteel ben ik een fanaat van het luisteren van videogame OST's. Voornamelijk individuele tracks, maar soms ook de gehele soundtracks. Op Youtube ben ik daarom een lijst aan het maken van mijn favorieten game OSTs en een lijst van tracks die op het eerste gezicht goed klinken. Dit topic en het KO Soundtrack topic hebben hier zeker mooie stenen aan bijgedragen en ik vroeg me daarom af of er een playlist is die ik kon afgaan.

Momenteel luister ik voornamelijk de youtuber SupraDarky , die hele goede "Best Of VGM" lijsten heeft samengesteld.

Squall Lionheart (moderator)
Vette playlist! Zal er ook eens een bouwen. Meeste van m'n favz zijn al voorbij gekomen in de KO...

Hier nog alle titels in de GM Jukebox en de Winnaars Playlist.

En hier nog een leuke Top 100 met eigen playlist.

geplaatst:
Ben bezig met Super Mario Galaxy en ik durf wel te beweren dat het een van de meest magistrale soundtracks bevat die ik ooit heb gehoord in welke game dan ook.

Hier bijvoorbeeld een video van de echte opnames van een orkest, met Miyamoto erbij die zag dat het goed was.

Maar neem ook de main theme van Comet Observatory. Ik kan er gewoon uren naar luisteren.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.