menu

Games / Toplijsten en favorieten / Beste 'Death-Scene' in een Game

zoeken in:
Squall Lionheart (moderator)
Wat vond je de meest ontroerende en/of indrukwekkende 'Death-Scene' in een game, tot nu toe? Ooit wel eens een traantje weg gepinkt om een pixel, of uit pure ongeloof Neeeeeeee, tegen je beeldscherm geschreeuwd?
Nooit meer over de dramatische dood van Aeris in FFVII heen gekomen, of blijft de moord op Max Payne's vrouw en kind maar door je hoofd spoken?

Elke titel in dit Topic is natuurlijk al op zich een spoiler, maar zonder de titel weet je niet over welke game het gaat, dus even opletten wel de titel, niet de persoon / monster / gebeurtenis in kwestie.

Zelf, de twee meest aangrijpende toch een van de eerste natuurlijk, FFIV, als Cid zichzelf op offert en uit het airship jumpt
En serieus een traantje moeten bedwingen bij Gremio's dood in Suikoden 1, kon het niet geloven, butt graphics, net 4 pixels die verschoven, maar o zo dramatisch. Vriend van me deze game aangeraden, week later belt 'ie op...

"Hey dude, is Gremio echt dood? Voor altijd?"
"Ja."
"Nee... bah, wat hard!"

Ik moest meteen denken aan de welbekende scene uit Max Payne idd. Erg donker sfeertje, en erg dramatisch in beeld gebracht. Prachtig!

Verder ligt er nog een game op het puntje van m'n tong die ik volgens mij nog indrukwekkender vond. Ik kan er alleen even niet opkomen...

Dat is dan toch wel de dood van de cyber ninja in metal gear solid (aan het eind).
Damn wat vond ik dat een mooie scene, geen enkele cut scene pakt me harder bij de keel dan die!! ..

Silent Hill 2 kan je eigenlijk ook zien als één gigantische death-scene, met het "In Water" einde... Vond ik eigenlijk het mooiste samen met "Leave".

Death scene van Lisa in SH1 was toch ook erg impressive...

De death scene van Jenny in The Darkness. Na een tijdje gespendeerd te hebben met Jenny op de bank waar ze nog eens op mijn schoot in slaap viel (she is so adorable! ) viel dat wel erg zwaar.

Dat vind ik inderdaad ook een van de beste die ik heb gezien, heeft me wel geraakt.

Naomi Watts schreef:
De death scene van Jenny in The Darkness. Na een tijdje gespendeerd te hebben met Jenny op de bank waar ze nog eens op mijn schoot in slaap viel (she is so adorable! ) viel dat wel erg zwaar.

idd erg verrasend dat ze echt dood ging

Men, dat van The Darkness vond ik wel mee vallen. Kreeg ik niet echt een brok in me keel van ofzo.

Beste scenes blijven voor mij dat Farah doodging in Sands of Time. En een van de beste scenes ooit is het einde van Metal Gear Solid: Snake Eater.

De sterfscene van LeChuck natuurlijk in Secret of Monkey Island 2.

BoordAppel (moderator)
Dat lijken me allemaal spoilers? Ik heb in ieder geval spoilertags geplaatst.

Wildsurf schreef:
... het einde van Metal Gear Solid: Snake Eater.

Die was idd ook erg indrukwekkend, die laatste confrontatie met boss. En die dooden-tocht van The Sorrow was ook vet (en een erg leuke oplossing).

Remi

rpger schreef:
De sterfscene van LeChuck natuurlijk in Secret of Monkey Island 2.

Het lolligste vind ik dan deel 3, met name Guybrush' dood.

de beste death scene en ook een van de beste eindes van een game ooit is misschien wel die van Hitman Blood Money

Game_Kaza
Mortal Combat heef altijd wel een overdreve dodelijke death-scene. Mensen ontploffen uit elkaar, worden in 2en geslagen, door spijkersbanden geramd, leven verbrand, kettingen door hoofden, opgegeten, in stukken gerukt, door bliksem getroffen, door gif geraakt dat hun huid eraf brand waardoor de skelet makkelijk te slaan is enz.
Maar ik weet zeker dat er betere zijn. Ik kan er nu alleen niet opkomen

Hoe heette die dude met die bril in Brothers in Arms nou ook alweer iig was die erg indrukwekkend

Ja dan moet ik ook voor FFVII gaan het moment dat ik Aeris voor het eerst dood zag gaan was ik echt ontroerden als jochie van 14. Metal Gear Solid met die ninja was idd ook aangrijpend

Game_Kaza
Kingdom Hearts II heeft ook een aardig bekende scene als het om "death"gaat. Althans is het uit de reeks 1 van de bekendste scenes. Als Goofy een steen op z'n hoofd krijgt. En alles lijkt erop dat hij dood is. Uiteindelijk bleek hij het nog wel te hebben overleeft maar het was in de serie de meest "Fake- deat-scene-(raak er a.u.b ontroerd van).

Dr. Salvador
Alle Resident Evil 4 death scenes, die zijn echt gruwelijk goed .
Ik vond ze in Resident Evil 5 een klein beetje teleurstellend.

284
Sniper Wolf dies. Metal Gear Solid PSX

Game_Kaza
Brutal Legend - Decapitation!

en nog een andere uit Brutal Legend

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=SblWnBo9pSg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

2:20

Lost Odyssey die scene met ...

https://www.youtube.com/watch?v=jRI-lNODS4g

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

Nou ja kijk zelf maar. Vond ik ook best aangrijpend

Hij is dus de vader van Lirum (hij is een immortal ja en zijn vrouw was mortal Hij is zijn geheugen ook nog eens kwijt )

gamelord
Pff Rujar hier kan een film nog een voorbeeld aannemen ..damm it kippenvelwerk

Ps. Welke game is het? (ook voor de pc?)

Lost Odyssey, en niet voor PC helaas. Erg mooie scene inderdaad.

gamelord
Thanks Naomi ....Een next-gen console hebben kom je bijna niet meer omheen. Sta dus wel voor een flink dilemma...mijn vakantiegeld voor een XBOX of Ps3 (moet dan wel mijn party's opzeggen).

Of ik geef al het geld aan mijn broertje en ga alsnog verder met mijn 2de party-jeugd.
Aaargh..altijd dat kiezen daar word je horensdol van

Erg lastig soms idd die dilemma's. Deze death scene vond ik destijds wel impressive (helaas wel poor quality):

https://www.youtube.com/watch?v=HXYdwCB_v5U

Dr. Salvador
Zeer indrukwekkend!

https://www.youtube.com/watch?v=el3dHmJ375o

Deze is ook wel mooi

gamelord schreef:
Pff Rujar hier kan een film nog een voorbeeld aannemen ..damm it kippenvelwerk

Ps. Welke game is het? (ook voor de pc?)

Lost Odyssey (alleen xbox360)

Haha ja nu ik het ook zo weer terug ziet doet het mij weer wat.

Ik vond dat de game op zich redelijk geruisloos voorbij is gekomen, weinig over gehoord ook. (reclame etc), Terwijl het in JRPG begrippen toch echt een zeer goede intense meeslepende game is, met een prachtig verhaal, zeer goede en interresante characters. Maar ja het is ook gemaakt door de maker van Final Fantasy en dat zie je er ook aan af.

En het is turned based gameplay. Wat ik het leukste vind

Game staat ook in mijn top 10.

gamelord schreef:
Thanks Naomi ....Een next-gen console hebben kom je bijna niet meer omheen. Sta dus wel voor een flink dilemma...mijn vakantiegeld voor een XBOX of Ps3 (moet dan wel mijn party's opzeggen).

Of ik geef al het geld aan mijn broertje en ga alsnog verder met mijn 2de party-jeugd.
Aaargh..altijd dat kiezen daar word je horensdol van

Haha ja en dat te bedenken dat ik de PS3 voor de RPG's had gekocht. Nu blijkt de 360 gewoon veel meer RPG te hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:23 uur

geplaatst: vandaag om 03:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.