menu

Games / Toplijsten en favorieten / De Beste DLC

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
Het niveau van DLC kan sterk uiteenlopen. Honderden euro’s voor nutteloze cosmetica, een redelijke prijs voor een redelijke campaign, of een flinke toevoeging waar helemaal geen kosten aan verbonden zijn (Astro Bot en Clair Obscur schieten te binnen). In dit geval wilde ik kijken naar DLC die het juist doet: prima prijskaart, genoeg nieuwe content en sluit zich goed aan bij de hoofdgame. Wat vond jij de beste DLC die je tegen bent gekomen?

Voor mij:

10. Prince of Persia: The Lost Crown - Mask of Darkness (4*)
9. Fire Emblem: Three Houses - Cindered Shadows (4*)
8. South Park: The Fractured But Whole - From Dusk Till Casa Bonita (4*)
7. Resident Evil VII: Biohazard - Not a Hero 4* (deze game heeft over het algemeen hele diverse, goede DLC missies. Not A Hero vond ik gemiddeld het sterkste)
6. DmC: Devil May Cry - Vergil's Downfall (4*)
5. Mario Kart 8 Deluxe: Booster Course Pass(4*)
4. God of War: Ragnarök - Valhalla 4* (op het gebied van gratis DLC is dit de beste die ik gezien heb. Uitgebreide rogue mode met genoeg originele, nieuwe content)
3. Cuphead in The Delicious Last Course (4*)
2. Phoenix Wright: Ace Attorney - Dual Destinies/Special Episode: Turnabout Reclaimed (4,5*)
1. Mario + Rabbids Kingdom Battle: Donkey Kong Adventure(4,5*)

Leuk topic!! Ga eens over nadenken.

De beste DLC, en dat is zonder competitie, is de DLC van GTA 4. Lost and Damned was al heel goed maar The Ballad of Gay Tony was werkelijk briljant en had als losse GTA game ook top geweest.

Rockstar zou GTA 4 + DLC eens moeten remaken, dan speel ik dit meteen weer.

Ik koop overigens niet zo heel vaak DLC omdat dit tegen mijn principes in gaat. Het voelt een beetje als oplichting dat je een nieuwe game koopt en dat je dan een half jaar later weer mag lappen voor content dat vermoedelijk al bij de release van het origineel bestond. Maar goed, misschien ben ik gewoon wat ouderwets op dat gebied.

Wat ik wel leuk vond was de Mario Kart Boosterpack content. Dat zorgde wel ervoor dat ik MK8 nog jaren langer door ben blijven spelen.

Ik speel zo goed als nooit DLC. De enige DLC die ik in mijn leven gespeeld heb was van Mass Effect 2, en misschien hier of daar een remake waar DLC werd ingebakken, maar dat zullen er niet veel zijn.

Squall Lionheart (moderator)

Euhm, Dishonored Knife of Dunwall en Brigthmore Witches (eigenlijk reken ik Death of the Outsider ook als een soort DLC). De twee Doom Eternal The Ancient Gods expansions. De Expansions van Forza Horizon zijn ook altijd wel vermakelijk (behalve de Lego die viel mij toch best tegen). En ik kan natuurlijk al de DLC van CIV V niet vergeten, die maakte de game dusdanig anders dat het nog steeds een geweldige game is.
Oh en Gears Hivebusters, die was ook erg tof. Nog steeds jammer dat daar nooit een vervolg op gekomen is.

De eerste die in mij opkomen en echt top waren:

The Witcher 3: Hearts of Stone en Blood & Wine
Elden Ring: Shadow of the Erdtree
Lies of P: Overture
Last of Us: Left Behind
BioShock 2: Minerva’s Den

Goh. Daar moet ik echt over nadenken. Iets dat al moeizaam verloopt tegenwoordig. Zeker sinds DLC eigenlijk al zo lang bestaat..al dan niet in in de vorm van bijvoorbeeld 'expansions'. Denk aan bijvoorbeeld Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East (2007) en Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate (2006). Beiden best essentieel voor liefhebbers van de game. Alle DLC van Mass Effect en Dragon Age. De Phantom Liberty DLC voor Cyberpunk. Maar ook dingetjes zoals de DLC voor Streets of Rage 4 of Turtles of Ultimate Marvel Alliance 3 Black Order.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:20 uur

geplaatst: vandaag om 02:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.