Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2026 kijk je het meest naar uit?
zoeken in:
2
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 15 december 2025, 00:13 uur
Mijn interesse lijst voor 2026 is uitzonderlijk groot geworden
. Al verwacht ik komend jaar minder te gaan gamen ivm zoeken naar een nieuwe baan die meer uitdaging bied. iig:
007 First Light
Anomaly President
Aphelion
Avatar Legends: The Fighting Game
Denshattack!
Directive 8020
Fire Emblem: Fortune's Weave
Grand Theft Auto VI
Holstin
Invincible VS
Kingdom Hearts IV
Kitsune: The Journey of Adashino
Kumarn: The Wandering Spirit
Mario Tennis Fever
Marvel Tōkon: Fighting Souls
Marvel's Wolverine
Nioh 3
No Straight Roads 2
Onimusha: Way of the Sword
Phantom Blade Ø
Pragmata
Projecte Zero II: Crimson Butterfly Remake
Reanimal
RECUR
Resident Evil Requiem
Romeo is a Dead Man
Stupid Never Dies
The Wolf Among Us 2
Yoshi and the Mysterious Book
En een screenshot van 2026 games die ook op mijn geïnteresseerd lijst stonden, al hebben ze een lagere prio. Lijst was al lang genoeg haha.
. Al verwacht ik komend jaar minder te gaan gamen ivm zoeken naar een nieuwe baan die meer uitdaging bied. iig:007 First Light
Anomaly President
Aphelion
Avatar Legends: The Fighting Game
Denshattack!
Directive 8020
Fire Emblem: Fortune's Weave
Grand Theft Auto VI
Holstin
Invincible VS
Kingdom Hearts IV
Kitsune: The Journey of Adashino
Kumarn: The Wandering Spirit
Mario Tennis Fever
Marvel Tōkon: Fighting Souls
Marvel's Wolverine
Nioh 3
No Straight Roads 2
Onimusha: Way of the Sword
Phantom Blade Ø
Pragmata
Projecte Zero II: Crimson Butterfly Remake
Reanimal
RECUR
Resident Evil Requiem
Romeo is a Dead Man
Stupid Never Dies
The Wolf Among Us 2
Yoshi and the Mysterious Book
En een screenshot van 2026 games die ook op mijn geïnteresseerd lijst stonden, al hebben ze een lagere prio. Lijst was al lang genoeg haha.
1
geplaatst: 15 december 2025, 09:59 uur
Kijk toch het meest uit naar Road Kings als ie volgend jaar uitkomt deze trailer zegt van wel al is er nog geen exacte datum.
Kijk ook wel uit naar 007 en natuurlijk GTA 6 maar dit zullen vermoedelijk toch games zijn die gekende paden bewandelen waar een fatsoenlijke trucking sim van de makers van SnowRunner wel iets nieuws iets ongekends op tafel brengt in mijn beleving.
Kijk ook wel uit naar 007 en natuurlijk GTA 6 maar dit zullen vermoedelijk toch games zijn die gekende paden bewandelen waar een fatsoenlijke trucking sim van de makers van SnowRunner wel iets nieuws iets ongekends op tafel brengt in mijn beleving.
0
geplaatst: 15 december 2025, 11:39 uur
Ik denk dat minstens 75% van die lijst ook wel met die van mij overeenkomt. Hoewel ik ook wel weer eens wat terug dieper wil graven op mijn 3DS, PS3 en XBOX One. Dus geheid dat hier veel van naar 2027 of 2028 verhuist.

1
geplaatst: 15 december 2025, 14:26 uur
Voor mij:
- 007 First Light
- LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight
- Mario Tennis Fever
- Pokémon Pokopia
- Professor Layton and the New World of Steam
- Resident Evil Requiem
- Uitbreiding Animal Crossing New Horizons
- 007 First Light
- LEGO Batman: Legacy of the Dark Knight
- Mario Tennis Fever
- Pokémon Pokopia
- Professor Layton and the New World of Steam
- Resident Evil Requiem
- Uitbreiding Animal Crossing New Horizons
1
geplaatst: 15 december 2025, 22:49 uur
Nieuwe Mario Tennis en de nieuwe Yoshi game voor Switch 2
007 First Light (maar ik ben nog niet overtuigd dat het een topgame is)
Max Payne 1 en 2 remake (2026?)
Gears of War E-Day
Wolverine
Tomb Raider reboot
Maar bovenal GTA 6 natuurlijk. Als er maar 1 game zou mogen verschijnen, geef me dan na 13 jaar eindelijk deze.
En stiekem hoop ik ook dat ze een nieuwe 3D Mario gaan releasen. Iets waar ik sinds 2017 op wacht.
En ik heb nog wel zeker tien dikke games liggen die ik nog moet spelen komend jaar, dus er gaat weer veel worden gegamed.
007 First Light (maar ik ben nog niet overtuigd dat het een topgame is)
Max Payne 1 en 2 remake (2026?)
Gears of War E-Day
Wolverine
Tomb Raider reboot
Maar bovenal GTA 6 natuurlijk. Als er maar 1 game zou mogen verschijnen, geef me dan na 13 jaar eindelijk deze.
En stiekem hoop ik ook dat ze een nieuwe 3D Mario gaan releasen. Iets waar ik sinds 2017 op wacht.
En ik heb nog wel zeker tien dikke games liggen die ik nog moet spelen komend jaar, dus er gaat weer veel worden gegamed.
2
geplaatst: 16 december 2025, 09:07 uur
Waar ik het meeste naar uit kijk? Goede vraag. Dat zijn er maar een paar denk ik.
- Forza Horizon 6 (kijken of het lang gewenste Japan echt een goede locatie is)
- Gears of war E-Day (hoewel ik nog steeds een vervolg op 5 wil, hoop ik wel dat deze de magie van deel 1 weer weet te vangen)
- Coffee Talk Tokyo (heerlijk relaxed koffie schenken heb ik wel weer zin in)
- Max Payne remake (als die komt, want het blijft angstvallig stil)
Heb er nog wel een aantal die ik in de gaten blijf houden.
- Halo Campaign Evolved (ik blijf toch fan...)
- 007 First Light (Ik ben ook niet echt overtuigd, hoe meer ik zie hoe minder overtuigend het is)
- Aphelion (wat ik ervan gezien heb zag er wel tof uit)
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis (lang geleden dat ik die anniversary heb gespeeld, dus het is wel weer eens tijd)
- Replaced (ondertussen al jaren in de wacht, maar toch eens kijken of het wat wordt)
- Plague Tale Legacy Resonance (de eerste 2 delen ware erg goed, deze lijkt me wat minder maar even afwachten tot we er meer van zien)
- Forza Horizon 6 (kijken of het lang gewenste Japan echt een goede locatie is)
- Gears of war E-Day (hoewel ik nog steeds een vervolg op 5 wil, hoop ik wel dat deze de magie van deel 1 weer weet te vangen)
- Coffee Talk Tokyo (heerlijk relaxed koffie schenken heb ik wel weer zin in)
- Max Payne remake (als die komt, want het blijft angstvallig stil)
Heb er nog wel een aantal die ik in de gaten blijf houden.
- Halo Campaign Evolved (ik blijf toch fan...)
- 007 First Light (Ik ben ook niet echt overtuigd, hoe meer ik zie hoe minder overtuigend het is)
- Aphelion (wat ik ervan gezien heb zag er wel tof uit)
- Tomb Raider: Legacy of Atlantis (lang geleden dat ik die anniversary heb gespeeld, dus het is wel weer eens tijd)
- Replaced (ondertussen al jaren in de wacht, maar toch eens kijken of het wat wordt)
- Plague Tale Legacy Resonance (de eerste 2 delen ware erg goed, deze lijkt me wat minder maar even afwachten tot we er meer van zien)
0
geplaatst: 18 december 2025, 14:44 uur
Naast mijn lijstje heeft Pragmata ook mijn interesse, al is het nog even afwachten hoe en wat het wordt.
2
geplaatst: 20 december 2025, 19:43 uur
Er is eigenlijk geen enkel spel dat voor 2026 gepland staat waar ik echt naar uitkijk.
Ik was wel zéér enthousiast toen in 2023 een mede-oprichter van Davilex zei dat hij met zijn team werkte aan een nieuwe A2 Racer en een nieuwe RedCat. Hier ben ik nog steeds ontzettend enthousiast over. Ik zou het GEWELDIG vinden als het vervolg op mijn jeugdspellen uitkomt!
Maar, ik heb sindsdien nooit meer iets gehoord over het vervolg op A2 Racer en RedCat. Ik weet niet of dit plan überhaupt nog staat (of dat het stilletjes is afgeblazen), noch wanneer ik hier iets van kan verwachten.
Mocht de nieuwe RedCat en nieuwe A2 Racer in 2026 uitgebracht worden (niet aangekondigd, kan ook later komen, of worden afgelast), dan kijk ik daar enorm naar uit!
Ik was wel zéér enthousiast toen in 2023 een mede-oprichter van Davilex zei dat hij met zijn team werkte aan een nieuwe A2 Racer en een nieuwe RedCat. Hier ben ik nog steeds ontzettend enthousiast over. Ik zou het GEWELDIG vinden als het vervolg op mijn jeugdspellen uitkomt!

Maar, ik heb sindsdien nooit meer iets gehoord over het vervolg op A2 Racer en RedCat. Ik weet niet of dit plan überhaupt nog staat (of dat het stilletjes is afgeblazen), noch wanneer ik hier iets van kan verwachten.
Mocht de nieuwe RedCat en nieuwe A2 Racer in 2026 uitgebracht worden (niet aangekondigd, kan ook later komen, of worden afgelast), dan kijk ik daar enorm naar uit!

1
geplaatst: 21 december 2025, 00:00 uur
Dat zou zeker een epische heropleving van de nostalgie in historie betekenen maar ja is een grillige bisniss de afblazingen vliegen je om de oren deze dagen dus mijn hoop blijft vooralsnog gematigd.
0
geplaatst: 24 december 2025, 00:07 uur
De nieuwe video van GmanLives heeft er ook weer een paar die meteen op de lijst gingen. Better than Dead en Cop Bastard zien er meteen uit als must-haves.
* denotes required fields.