Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2025
zoeken in:
4
geplaatst: 2 december, 22:08 uur
December! Dus tijd voor onze favoriete eindejaars-hobby: eindlijstjes!
Plaats hier je top 10 van 2025 of gewoon je toplijst met alle gespeelde titels in 2025. Verras ons met mooie verhalen en of typ een mooi eerbetoon aan dit prachtige gamejaar.
Plaats hier je top 10 van 2025 of gewoon je toplijst met alle gespeelde titels in 2025. Verras ons met mooie verhalen en of typ een mooi eerbetoon aan dit prachtige gamejaar.
3
geplaatst: 8 december, 19:35 uur
Uit 2025 heb ik gespeeld (Switch 2):
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- EA FC 25
- Pokemon Legends: Z-A
Ik heb ze alle 4 op 4 sterren staan, moeilijk om er een lijstje van te maken. Heb mij met deze 4 titels erg vermaakt (sommige nu nog steeds) maar het zijn voor mij helaas net niet echt de toppers geworden waar ik op had gehoopt. Volgende week begin ik met Metroid Prime 4, die ziet er toch ook wel echt heel mooi uit..!
Heb jij duidelijke favorieten uit 2025 Manny Calavera?
- Mario Kart World
- Donkey Kong Bananza
- EA FC 25
- Pokemon Legends: Z-A
Ik heb ze alle 4 op 4 sterren staan, moeilijk om er een lijstje van te maken. Heb mij met deze 4 titels erg vermaakt (sommige nu nog steeds) maar het zijn voor mij helaas net niet echt de toppers geworden waar ik op had gehoopt. Volgende week begin ik met Metroid Prime 4, die ziet er toch ook wel echt heel mooi uit..!
Heb jij duidelijke favorieten uit 2025 Manny Calavera?
0
geplaatst: 8 december, 19:49 uur
Mijn toplijst plaats ik altijd in de laatste week van dit jaar, maar het was een uitzonderlijk goed gamejaar met voor mij oa Ghost of Yotei, Bananza, Split Fiction en Mario Galaxy 2 en iets onder dat niveau ook nog Mafia TOC en Mario Kart World. Ik moet er nog heel goed over denken wat mijn GOTY gaat zijn, maar dat gaat tussen Yotei en Bananza denk ik.
En dat staat nog los van alle niet-2025 titels die ik dit jaar speelde.
1
geplaatst: 8 december, 22:17 uur
Word nog uitdaging, zo’n mooi en goed game jaar. Zoveel toppers, waaronder Ghost of yotei, Silksong, Metroid Prime 4.
Maar ook Lies of Pi Overture, Ninja Gaiden Ragebound.
Helaas ook tegenvallers, Sonic Racing, AC Shadows en DK Bananza.
En dan nog een game, die deze week uitkomt, Terminator No Fate.
Maar ook Lies of Pi Overture, Ninja Gaiden Ragebound.
Helaas ook tegenvallers, Sonic Racing, AC Shadows en DK Bananza.
En dan nog een game, die deze week uitkomt, Terminator No Fate.
1
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 9 december, 10:52 uur
Grappig hoe ik ook van mening ben dat er veel toppers dit jaar waren, maar met andere titels kom dan marco (Clair Obscur, Split Fiction, Yooka-Replaylee, Shinobi). Heb zelfs een top 20 samengesteld en ben bezig met een video maken over favo games van 2025. Voor nu wacht ik nog ff met het posten van een definitieve lijst ivm games als Terminator 2, Routine en Skate Story die er ook interessant uitzien.
0
geplaatst: 9 december, 11:00 uur
Ah ja Shinobi hoort er ook zeker bij voor mij.
Maar dat is toch het mooie van dat een ieder zo’n zijn voorkeur heeft en smaken verschillen. Daarom vind ik reviews ook niet doorslaggevend, ze geven een indicatie, maar die hoeven niet voor jou toepassend te zijn.
Daarbij haal ik ook toch even de (eeuwige) discussie aan mbt de eindejaars lijstjes hier. Vind het nog steeds absurd dat dit niet enkel geld voor games die ook daadwerkelijk in 2025 zijn uitgekomen.
Een game awards, beste film, muziek album van 2025 komen toch ook niet met titels uit voorgaande jaren.
Vind het lachwekkend en neem de lijstjes met titels uit voorgaande jaren dan ook niet serieus.
Zie wel dat sommige dan twee lijstjes maken, met gespeeld in 2025 en beste titel van 2025. Dat is mijn inziens een mooie tussenweg/oplossing.
Zo dat is er weer uit
Maar dat is toch het mooie van dat een ieder zo’n zijn voorkeur heeft en smaken verschillen. Daarom vind ik reviews ook niet doorslaggevend, ze geven een indicatie, maar die hoeven niet voor jou toepassend te zijn.
Daarbij haal ik ook toch even de (eeuwige) discussie aan mbt de eindejaars lijstjes hier. Vind het nog steeds absurd dat dit niet enkel geld voor games die ook daadwerkelijk in 2025 zijn uitgekomen.
Een game awards, beste film, muziek album van 2025 komen toch ook niet met titels uit voorgaande jaren.
Vind het lachwekkend en neem de lijstjes met titels uit voorgaande jaren dan ook niet serieus.
Zie wel dat sommige dan twee lijstjes maken, met gespeeld in 2025 en beste titel van 2025. Dat is mijn inziens een mooie tussenweg/oplossing.
Zo dat is er weer uit

0
geplaatst: 9 december, 15:28 uur
-marco- schreef:
Zo dat is er weer uit
Zo dat is er weer uit
Lijkt mij inderdaad logisch dat een top 2025 lijstje uit titels bestaat die uit 2025 komen. Misschien is dat bij games wat lastiger, bij films en muziek kom je veel sneller en makkelijker aan een grote selectie waar je uit kunt kiezen. In mijn geval heb ik slechts 4/5 games uit 2025 uitgespeeld (en dan idd games uit voorgaande jaren) terwijl ik tientallen films heb gekeken en albums heb geluisterd.
1
geplaatst: 9 december, 20:44 uur
-marco- schreef:
Zo dat is er weer uit
Mee eens, maar wat mij stoort aan vele eindejaarslijstjes (van en over 2025): dat die eind November of begin december al worden opgesteld. Dan worden eigenlijk vaak spellen die in December verschenen zijn over het hoofd gezien en bestaat het jaar uit 11 maanden.Zie wel dat sommige dan twee lijstjes maken, met gespeeld in 2025 en beste titel van 2025. Dat is mijn inziens een mooie tussenweg/oplossing.
Zo dat is er weer uit
Maar ok, ik herhaal dit minstens 1 keer per jaar dus mijn mening daaromtrent zal al bekend zijn

2
geplaatst: 9 december, 22:33 uur
-marco- schreef:
Zo dat is er weer uit
Zo dat is er weer uit
De reden is omdat dit topic snel klaar is als we alleen de 2025 titels nemen. Ik kom nooit aan 10 nieuwe titels in een jaar, maar ik heb er dit jaar wel bijna 30 gespeeld in totaliteit.
En ja, ik maak altijd twee lijstjes. De top van 2025 en de totale toplijst.
Dit topic moet je gewoon als knipoog zien, lekker lijstjes, beetje discussie en wat terugblikken.
1
geplaatst: 9 december, 22:35 uur
Grovonion schreef:
Maar ok, ik herhaal dit minstens 1 keer per jaar dus mijn mening daaromtrent zal al bekend zijn
(quote)
Mee eens, maar wat mij stoort aan vele eindejaarslijstjes (van en over 2025): dat die eind November of begin december al worden opgesteld. Dan worden eigenlijk vaak spellen die in December verschenen zijn over het hoofd gezien en bestaat het jaar uit 11 maanden.Maar ok, ik herhaal dit minstens 1 keer per jaar dus mijn mening daaromtrent zal al bekend zijn
Dit is voor mij ook een irritatie. Doe de prijsmomenten gewoon in januari.
Bij games heb je een goed voorbeeld nu, Indiana Jones. Kwam december 2024 uit en valt daardoor overal buiten de boot. Ik reken deze ook niet mee als 2025 omdat ik de Xboxversie speelde van 2025.
0
geplaatst: 9 december, 22:40 uur
Manny Calavera schreef:
De reden is omdat dit topic snel klaar is als we alleen de 2025 titels nemen. Ik kom nooit aan 10 nieuwe titels in een jaar, maar ik heb er dit jaar wel bijna 30 gespeeld in totaliteit.
(quote)
De naam van dit forum topic moet ook niet top 10 heten als je het mij vraagt. Voor de een zal het een top 3 zijn en voor een ander top 10. Als de games maar een release van 2025 hebben. Daarom is het ook een eindejaars lijstje

Anders kan ik het hele jaar wel lijstjes maken

Maar blijft een eeuwige discussie hier.
6
geplaatst: afgelopen woensdag om 17:13 uur
Ik zal mijn jaarlijkse Steam overzicht nog delen. Maar deels heb ik ook PS4 games gespeeld. Dus here goes. Ik doe niet aan volgorde en wil er ook geen 10 van maken dit waren gewoon heel toffe spellen allemaal. Het was een geweldig gamejaar. Ik heb misschien iets te veel gegamed. Haha. Maar dat betekent dat ik heel verslavende spellen gespeeld heb.
Sumerian Six
Shadow Tactics/Commandos maar dan nog beter.
Capes
Turn based tactics met superhelden. Supertof.
Blackwell series
Heel logische puzzels, goed geschreven karakters.
Stellar Orphans
Verfrissende deckbuilder, zeer verslavend met een eigen mechaniek om allerlei facetten in balans te houden.
Resident Evil 4 remake
Bijna pure actie maar zo lekker gedaan!
Resident Evil Revelations 2
Een soort Last of Us maar dan in het RE wereldje, prima verhaal en dito karakters. Leuke duo-setup.
Tormented Souls 1 en 2
De oude RE formule met lekker veel puzzels. Soms frustrerend, meestal goed.
Sumerian Six
Shadow Tactics/Commandos maar dan nog beter.
Capes
Turn based tactics met superhelden. Supertof.
Blackwell series
Heel logische puzzels, goed geschreven karakters.
Stellar Orphans
Verfrissende deckbuilder, zeer verslavend met een eigen mechaniek om allerlei facetten in balans te houden.
Resident Evil 4 remake
Bijna pure actie maar zo lekker gedaan!
Resident Evil Revelations 2
Een soort Last of Us maar dan in het RE wereldje, prima verhaal en dito karakters. Leuke duo-setup.
Tormented Souls 1 en 2
De oude RE formule met lekker veel puzzels. Soms frustrerend, meestal goed.
3
geplaatst: afgelopen donderdag om 10:22 uur
Toch wel weer leuk om te lezen dat mensen weer druk zijn met hoe het lijstje opgesteld moet zijn en of het wel een top 2025 lijstje is. In plaats van een daadwerkelijk lijstje leveren.
Ik lever die van mij eind deze maand wel weer aan. En zal grotendeels uit niet 2025 games bestaan (die kan je dus lekker overslaan -marco-
).
Ik lever die van mij eind deze maand wel weer aan. En zal grotendeels uit niet 2025 games bestaan (die kan je dus lekker overslaan -marco-
).
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:54 uur
legian schreef:
In plaats van een daadwerkelijk lijstje leveren.
Dan heb je toch niet goed gelezen... het is net de bedoeling van mij (zoals jezelf trouwens) om eerst eens het einde van 2025 echt te benaderen. Te bedenken dat er nog echte kanshebbers zijn die morgen pas uitkomen etc.In plaats van een daadwerkelijk lijstje leveren.
7
geplaatst: afgelopen vrijdag om 15:33 uur
Ik speel eigenlijk zelden tot nooit een game in het jaar dat hij uitkomt. Dit jaar is, met in totaal vier stuks, een kleine afwijking op die regel. Maar goed om te weten dat men hier alleen games uit dit jaar in dergelijke lijsten vindt passen. Dan stop ik er verder niet veel moeite in:
1. Clair Obscur: Expedition 33 (2025)
2. FAST Fusion (2025)
3. Monster Hunter Wilds (2025)
4. Gears of War: Reloaded (2025)
2. FAST Fusion (2025)
1
geplaatst: afgelopen vrijdag om 20:40 uur
DarthSolidKevin laat die klagers je vooral niet tegenhouden om je lijstje uit te breiden met oudere games. 

2
geplaatst: afgelopen vrijdag om 21:03 uur
DarthSolidKevin schreef:
Ik speel eigenlijk zelden tot nooit een game in het jaar dat hij uitkomt. Dit jaar is, met in totaal vier stuks, een kleine afwijking op die regel. Maar goed om te weten dat men hier alleen games uit dit jaar in dergelijke lijsten vindt passen. Dan stop ik er verder niet veel moeite in:
2. FAST Fusion (2025)
2. FAST Fusion (2025)
Helemaal niet, dat is maar 1 user. De rest ziet gewoon graag je gehele jaarlijst wat je hebt gespeeld verschijnen.
Of maak 2 lijstjes, met 2025 en met alles. Die lever ik eind deze maand ook in.
1
geplaatst: afgelopen zaterdag om 20:22 uur
Thanks, zal kijken of ik er aan het einde van het jaar nog tijd en zin voor kan maken. 

0
geplaatst: vandaag om 00:13 uur
2. Path of Exile II (2025)
3. Gears of War: Reloaded (2025)
4. Borderlands 4 (2025)
5. Avowed (2025)
6. Dune: Awakening (2025)
7. WUCHANG: Fallen Feathers (2025)
Geweldig jaar. Met nog veel titels die klaar liggen
2. Path of Exile II (2025)
3. Gears of War: Reloaded (2025)