menu

Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2025 kijk je het meest naar uit?

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
Nieuw jaar, nieuwe games .

Waar ik naar uitkijk:
- Death Stranding 2
- Grand Theft Auto 6
- The First Berserker: Khazan
- Little Nightmares III
- South of Midnight
- OD: A Hideo Kojima Game
- Metal Gear Solid: Snake Eater
(voor zover bekend is dat deze uit gaan komen..)

Opmerkelijke titels die verwacht worden:
- Fable
- Mafia: The Old Country
- Professor Layton and the New World of Steam
- Borderlands 4
- Pokémon Legends Z-A
- Doom: The Dark Ages
- Civilization 7
- Assassin’s Creed Shadows
- Kingdom Come: Deliverance II
- Metroid Prime 4: Beyond
- Monster Hunter Wilds

2025 gaat gewoon fantastisch worden.

Het jaar van de Switch 2, dus dikke kans dat er een nieuwe 3D Mario of Mario Kart verschijnt. Shut up and take my money.

En het is natuurlijk het jaar van GTA 6. Als ik maar 1 game komend jaar mag spelen, laat het dan GTA 6 zijn. Dat gaat weer dé titel van zijn generatie worden, ben ik van overtuigd.

Verder nog:

Wolverine
MGS Snake Eater remake
Mafia 4
Fable
Ghost of Yotei
Gears of War E-Day

En dan heb ik nog een game of 10, 15 op mijn lijstje of al in huis die ik ook komend jaar nog wil spelen.

Niet normaal.

Terwijl ik dit gamejaar weer weinig bijzonder vond, grotendeels alleen oudere games gespeeld uit mijn backlog. Wat ook wel weer betekent dat ik me elk jaar wel vermaak met gaming omdat ik nog zoveel heb te spelen.

- Doom: The Dark Ages
- Suikoden I & II HD Remaster
- Ghost of Yotei

Dat zijn de 3 titels waar ik het meest naar uitkijk. Vooral dan de HD remaster van Suikoden 1 & 2 waar we nu toch al heel lang op wachten.

Dan zou ik ook nog graag de HD remake van Dragon Quest III willen spelen die nog maar net een release heeft gehad.

Erg veel zin in Doom: The Dark Ages ziet er moddervet uit.

Ik heb de laatste twee Dooms niet gespeeld, anders was ik denk ik ook weer hyped geweest. Die gameplay gaat me zo snel, ik vraag me af of ik dat lang trek. Misschien moet ik het toch eens proberen, want ik vond ooit Doom 1, 2 en 3 echt super.

De laatste twee zijn subliem met hun flow en ritme met name Eternal heeft dat geperfectioneerd maar heb wel het idee dat The Dark Ages het over een andere boeg gaat gooien.

Wat een goed ding is uiteraard want na twee games grotendeels hetzelfde is het ook wel tijd voor iets anders ben razend benieuwd in ieder geval.

Crimson Dessert
GTA 6
Metroid prime 4
Ghost of Yotei
Fabel

En switch 2 met zijn games

Word een mooi gamejaar

Ik durf nog niets neer te schrijven buiten Fable. Of te wel. Ik ben het overzicht kwijt. Zelfs met een miniem aantal consoles krijg ik het niet bijgehouden. Laat staan al die mid-tier releases en Indie games die plots de kop opsteken en 'SURPRISE!!!!' roepen.

Maar goed vooralsnog dus Fable. En als Mafia 4 echt voor volgend jaar zou zijn dan ook Mafia 4.

Ok. Dit telt misschien niet als nieuw. Maar toch.

Legacy of Kain : Soul Reaver 1-2 remaster

Er komen zoveel volgend jaar en qua goede indie games werden we dit jaar al verwend gemaakt.

Maar voor mij het voornaamst:
DRAGON QUEST I & II HD-2D Remake
Suikoden I & II HD Remaster
Lunar Remastered Collection
Slay the Spire 2
REPLACED
Tails of Iron 2

En natuurlijk de Metal Gear Solid: Snake Eater remake.

Apart dat Avowed nog niet is genoemd net nog wat beelden gezien gaat wel een super nice Elder Scrolls achtige RPG worden om je in te verliezen en komt er bijna aan ook.

Tja...nou je het zegt...ik denk dat het is omdat het een game is die nu al zo een geruime tijd in de planning staat dat je niet eens meer zicht hebt op wanneer hij exact uitkomt. Maar ja...die zou bij mij ook op wel op het lijstje mogen. Zag er enkele weken terug nog een preview van en ik had wel het idee dat Avowed best goed zit.

Als het een Elder Scrolls was zou het wel meer aandacht krijgen dit lijkt me toch minstens net zo goed te worden.

Obsidian heeft met The Outer Worlds en natuurlijk New Vegas al bewezen ook prima RPG’s in die stijl te kunnen maken.

Obviously. Dan heeft het de naamsbekendheid mee. Maar dat is dus ook het probleem. Als je ergens een 'Call of Duty' opplakt verkoopt het ook 5 miljoen keer terwijl er ook -tig evenwaardige of betere shooters zijn. (als voorbeeld. Ik heb niets tegen de franchise).

Obsidian is een uitstekende ontwikkelaar. En er zijn wel meer 'kleinere' of 'minder bekende' devs die al jaren bewijzen meer met een klein budget te kunnen dat hun grotere broers. Probleem van de huidige tijd. Ik heb nog steeds de indruk dat 15-20 jaar geleden mensen meer geneigd waren om 'iets anders te proberen' dan dat ze hedentendage doen. Aan de andere kant komt er tegenwoordig zoveel uit dat je het ook amper nog bijhoud.

Maar. Avowed dus. Ja. Zeer zeker. Want genoemde games, Outer worlds en New Vegas zijn beiden bij mijn favoriete games van de laatste 10 jaar.

Ik denk trouwens dat we Outer Worlds 2 ook wel aan het lijstje mogen toevoegen? Of is dat voor 2026? Dat is er namelijk eentje waar ik ook 100% naar uitkijk.

In de nacht van donderdag op vrijdag zijn de Game Awards, sowieso met een Mafia 4 trailer. Denk dat we heel wat vette beelden gaan zien voor gamejaar 2025.

Wow. Dit had ik niet verwacht. Een nieuwe Ninja Gaiden in 2D. Gaat op mijn lijstje.

Ninja Gaiden Ragebound

Grappig: PS4 ook nog altijd. De vorige generatie gaat hardnekkig verder met releases.

Outer Worlds 2 was natuurlijk al bekend dat hij eraan zat te komen maar wel blij dat het toch 2025 word.
Borderlands 4 ook meteen verkocht. Ook al moet ik nog hopen van 3 en Tiny Tina.
Mafia 4 obviously.
Ik kon het haast niet geloven, maar net zoals met Ninja Gaiden...Onimusha word zomaar even onder het stof vandaan gehaald. Heerlijk.

Dat zijn voorlopig voor mij toch wel de 'grootste' games en aankondigingen denk ik?

Zullen nog wel hopen games zijn (ja...The Witcher 4 zat er ook tussen. Ik zal hem zeer zeker spelen, maar werd er net wat minder excited over dan het mini-lijstje hierboven). maar dit zijn toch wel de games die mijn interesses het meest hadden.

Vet Onimusha.

Eerste nieuwe game in zo’n twintig jaar dan is er ook hoop voor Legacy of Kain wellicht.

Oooh wow, een nieuwe Onimusha, daar hoop ik al jaren op.
Wel pas in 2026, maar die haal ik in elk geval op dag 1 in huis.

Nou...ik heb er geen die echt op uitkomen staat in deze post. Maar...ik weet dat er aan eentje wel druk gewerkt word en de ander? Dat is een wensdroom die ik hoop dat nog ooit eens opgepikt word.

Golden Axe. Ja. Daar was verleden jaar met (weer) een nieuwe Double Dragon game aangekondigd. Ik hoop dat de releasedatum 2025 is, en dat het niet hoeft onder te doen voor de resem prima Beat 'm ups die we de laatste jaren gezien hebben.

En nou komt ie...

Na Baldurs Gate 3 (die ik natuurlijk nog moet spelen), hoop ik dat iemand er eens werk van maakt om de Ravenloft setting van weleer terug in het leven te roepen. Weet niet of daar specifiek rechten voor zijn of uberhaupt interesse, maar had even in een wat nostalgische bui de beide Ravenloft games op GOG aangezwingeld. Een AD&D setting die als tiener (en horrorfan) altijd erg tot de verbeelding sprak. Wat zou ik het leuk vinden als iemand dit eens opgroef en eeb game in de trend van Baldurs Gate 3 of Divinity Origins maakte. Niet de eerste keer dat ik hier aan denk trouwens.

Killing Floor 3 mag ook wel aan mijn lijstje worden toegevoegd. Een van de weinige games die ik ook echt online en met veel plezier online gespeeld heb.

Ahfijn. Vandaag een youtube video gezien en blijkbaar komt The Wolf Among us Season 2 toch echt in 2025. . Ook op de lijst.

Ik denk trouwens dat Spine en Acts of Blood twee games zijn die veel kans maken om in 2025 redelijk dicht op release in huis gehaald te worden bij mij. Beide brawlers - maar Spine is net wat meer in het Gun-Fu genre en ziet er erg knap uit.

Ja deze games zeker.. Metroid Prime 4: Beyond, Professor Layton and the New World of Steam.
En Xenoblade Chronicles X voor de 2de keer beleven.

Dr Xenoblade Chronicles moet ik sowieso nog allemaal fysiek scoren. Dus deze zal er ook bijzitten. En dan ben ik aan de hele reeks wellicht weer 500u kwijt. Heb dezecwel op de WiiU maar na een uurtje of 50u even aan de kant gelegd en eh...vergeten.

Sinner schreef:
eh...vergeten.
ajajaa

Nog eentje waar ik best naar uitkijk:

Deck of Haunts

en zonet pas gezien...maar had ook meteen mijn interesse:

Lovecraftian Psychological Horror Title Lighthouse of Madness Announced for PC, Consoles

Fonzzz002 schreef:

- Professor Layton and the New World of Steam
- Pokémon Legends Z-A

Deze ook voor mij!

En natuurlijk toch hopelijk ergens in 2025 de Switch 2

Gast
geplaatst: vandaag om 17:12 uur

geplaatst: vandaag om 17:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.