Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2024
zoeken in:
7
geplaatst: 1 december 2024, 11:16 uur
Het is weer december en dus is het weer leuk om lijstjes te maken!
Post hier je top 10 van 2024 of je top 10 met gespeelde games! Of maak er een top 15 of 20 van, wat iedereen leuk vind.
Ben heel benieuwd weer
Post hier je top 10 van 2024 of je top 10 met gespeelde games! Of maak er een top 15 of 20 van, wat iedereen leuk vind.
Ben heel benieuwd weer
11
geplaatst: 1 december 2024, 12:15 uur
Heb maar 11 games uit 2024 uitgespeeld, dus dit is dan de top 10:
01. Stellar Blade (2024) (5*)
02. Dragon's Dogma II (2024) (5*)
03. Black Myth: Wukong (2024) (4.5*)
04. Dragon Age: The Veilguard (2024) (4*)
05. The First Descendant (2024) (4*)
06. Visions of Mana (2024) (4*)
07. Prince of Persia: The Lost Crown (2024) (3.5*)
08. Sons of the Forest (2024) (3.5*)
09. Suicide Squad: Kill the Justice League (2024) (3.5*)
10. Unknown 9: Awakening (2024) (3*)
Als ik top 10 maak van '(uit)gespeeld dit jaar' :
03. The Last of Us Part I (2022) (5*)
04. Black Myth: Wukong (2024) (4.5*)
05. Dragon Age: The Veilguard (2024) (4*) (4*)
06. The First Descendant (2024) (4*)
07. Visions of Mana (2024) (4*)
08. RoboCop: Rogue City (2023) (4*)
09. Ghostrunner II (2023) (4*)
10. TimeSplitters: Future Perfect (2005) (4*)
Geheel onverwacht één van m'n beste gamejaren ooit, denk ik.
03. Black Myth: Wukong (2024) (4.5*)
04. Dragon Age: The Veilguard (2024) (4*)
05. The First Descendant (2024) (4*)
06. Visions of Mana (2024) (4*)
07. Prince of Persia: The Lost Crown (2024) (3.5*)
08. Sons of the Forest (2024) (3.5*)
09. Suicide Squad: Kill the Justice League (2024) (3.5*)
10. Unknown 9: Awakening (2024) (3*)
Als ik top 10 maak van '(uit)gespeeld dit jaar' :
03. The Last of Us Part I (2022) (5*)
04. Black Myth: Wukong (2024) (4.5*)
05. Dragon Age: The Veilguard (2024) (4*) (4*)
06. The First Descendant (2024) (4*)
07. Visions of Mana (2024) (4*)
08. RoboCop: Rogue City (2023) (4*)
09. Ghostrunner II (2023) (4*)
10. TimeSplitters: Future Perfect (2005) (4*)
Geheel onverwacht één van m'n beste gamejaren ooit, denk ik.
1
geplaatst: 2 december 2024, 13:44 uur
Slechts begin december en al de lijst voor 2024 klaar hebben? Chapeau, ik hoop nog ettelijke uren en misschien nog een game of twee te kunnen spelen deze maand. Of tellen games van december vorig jaar ook mee?
6
geplaatst: 2 december 2024, 17:41 uur
Game van het jaar voor mij momenteel neig ik naar Prince of Persia: The Lost Crown.
Maar natuurlijk ook zeer genoten van Star Wars: Outlaws.
En tevens een eervolle vermelding voor de artsy indie parel Thank Goodness You’re Here!
Een top tien krijg ik nooit bij elkaar en daar heeft mijn brein ook geen zin in dus hou het hierbij denk ik.
Maar natuurlijk ook zeer genoten van Star Wars: Outlaws.
En tevens een eervolle vermelding voor de artsy indie parel Thank Goodness You’re Here!
Een top tien krijg ik nooit bij elkaar en daar heeft mijn brein ook geen zin in dus hou het hierbij denk ik.
1
geplaatst: 2 december 2024, 18:12 uur
Ik vermoed dat ik zoals wellicht verleden jaar of zo al vermeld ik mijn lijstjes gewoon ook games uitgespeeld uit andere jaren ga vermelden. Niet dat ik wellicht niet aan 10 kom (denk dat ik tussen de 15 en 20 zit) maar gewoon...
Maar beetje vroeg voor mij nog inderdaad.
Maar beetje vroeg voor mij nog inderdaad.
10
geplaatst: 3 december 2024, 13:15 uur
Staat geen 2024 game meer die ik ga spelen dit jaar.
Enkel Black Myth Wukong staat nog op me lijstje, maar dat zal volgend jaar worden denk.
1. Elden Ring Shadow of the Erdtree 4*
2. Star Wars Outlaws 4*
3. The legend of Zelda Echoes of Wisdom 4*
4. Astro Bot 4*
5. Helldivers 2 4*
6. COD Black Ops 6 3.5*
7. Ea Sports FC 25 3.5*
8. Prince of Persia the lost crown 3.5 *
9. Super Mario Party Jamboree 3.5*
10. Mario vs Donkey Kong 3.5 *
Enkel Black Myth Wukong staat nog op me lijstje, maar dat zal volgend jaar worden denk.
1. Elden Ring Shadow of the Erdtree 4*
2. Star Wars Outlaws 4*
3. The legend of Zelda Echoes of Wisdom 4*
4. Astro Bot 4*
5. Helldivers 2 4*
6. COD Black Ops 6 3.5*
7. Ea Sports FC 25 3.5*
8. Prince of Persia the lost crown 3.5 *
9. Super Mario Party Jamboree 3.5*
10. Mario vs Donkey Kong 3.5 *
9
geplaatst: 3 december 2024, 20:51 uur
Zo, waar ik vorig jaar mijn voornemens niet behaalde heb ik voor dit jaar eigenlijk niet eens gekeken naar de voornemens die ik had. En aangezien ik de komende weken ook absoluut niet toe ga komen om nog wat weg te kunnen spelen ga ik het lijstje nu maar alvast delen. Normaal zijn dat altijd 2 lijstjes voor mij, maar ik heb dit jaar welgeteld 1 game van 2024 gespeeld. Dus ik prop alles maar lekker samen. Startend met de meest recente dus. Verder in geen specifieke volgorde.
- Botany Manor [Xbox | Gamepass] 3.5*
Vermakelijk kort puzzelspel. De puzzels naar hoe je de verschillende bloemen tot bloei zet is leuk. En er zijn ook nog leuke andere dingen te ontdekken. Het had allemaal wel wat langer gemogen, in een uurtje of 3 ben je er doorheen gewandeld. Dat kost deze dan ook wel een punt. Maar het is wat mij betreft wel een aanrader voor de puzzelliefhebbers.
- Super Lucky's Tale [Xbox | aankoop] 3*
Ik heb de game al lange tijd in bezit, maar nooit echt afgemaakt. Dus dit jaar eens opgepakt. Het is een vermakelijke 3D platformer die eigenlijk veel te kinderlijk is. Er is geen serieuze dreiging en alles moet super vriendelijk zijn. Dus de slechterikken zijn ook niet echt slecht zeg maar. Dat vertaald zich ook naar de gameplay, die uiteindelijk gewoon te makkelijk is. Een vervolg dat wat serieuzer zou zijn en wat uitdagender (eventueel met moeilijkheidsgraad) zou ik wel tof vinden. Doch moeten we het vooralsnog met deze doen. Vermakelijke game maar als 3D platformer toch wel ondermaats.
- Jusant [Xbox | Gamepass] 3.5*
Vooral opvallend door de aparte klim mechanics. Maar afgezien daarvan best vermakelijk. Dontnod staat natuurlijk bekend om hun verhaal gedreven games, en dat is hier ook mooi in verweven. Het klimmen zelf is erg leuk gedaan en bij vlagen levert het best leuke puzzels op.
- Valiant Hearts: Coming Home [Xbox | Gamepass] 3*
Het vervolg op de prachtgame Valiant Hearts: The Great War. Indrukwekkende verhalen, de geschiedenis en waanzin van de hele eerste wereldoorlog. Ja die game heb ik nog steeds hoog staan. Dit vervolg komt daar helaas niet bij in de buurt. Het is allemaal veel simpeler, makkelijker en korter dan de voorganger. En het is duidelijk dat dit dus echt gemaakt is voor de telefoon. Niet zo gek ook dat deze via Netflix verspreid is.
- Stardew Valley [Switch | aankoop] 4.5*
Pas nu echt aan toegekomen om eens serieus te spelen. En wat een genot is dit zeg. Heerlijk relaxte game. Lekker rustig je boerderij onderhouden, een beetje praten met de dorpelingen en vooral lekker genieten. Dat werkt zo goed dat ik voor mijzelf maar de afspraak heb gemaakt deze maar max 1 keer in de week op te starten. Ik kan zo elke dag wel druk in de weer zijn met de boerderij. De 1,6 update is ondertussen uit. Dus komend jaar wil ik hier ook eens mee beginnen op de Xbox. Dat speelt denk ik toch nog wat relaxter dan op de switch.
- Gears of War 3 [Xbox | aankoop] 3*
Ik was ziek, had alleen de beschikking over mijn xbox 360 en ik was door de originele disc versie van Dishonored heen gespeeld. Maar ik wilde toch nog wel eventjes wat anders doen in plaats van in bed liggen. En toen zag ik zowaar dat ik Gears 3 dus digitaal heb en dat die ook op de xbox 360 gedownload was. Dus die maar aangezet. En wat je krijgt is precies zoals verwacht. Ik moest wel even graven, want ik ben na deel 2 gestopt en pas bij 4 weer ingestapt. Maar dit was weer ouderwets knallen. Wel merk ik dat het mij tegenwoordig allemaal een stuk minder boeide dan toen ik deel 1 en 2 speelde. Maar goed. Ik heb me hier ook weer kostelijk mee vermaakt. De aankomende Gears of War E-Day heeft hierdoor bij mij ook wel weer wat extra interesse gekregen. Want dit ouderwets simpel knallen mist toch wel in veel games tegenwoordig.
- OpenRCT2 project [PC | gratis] 5*
Ik ga hier eventjes een beetje cheaten, want OpenRCT2 is namelijk het open source project om RollerCoaster Tycoon 1 en 2 in leven te houden en te verbeteren en niet zozeer een eigen game. Maar goed. Ergens in November werd mijn liefde voor die games weer getriggerd en dus besloten dit eens op te zoeken. Helaas was er toen nog geen versie op de switch beschikbaar (nu wel alleen veel te duur wat mij betreft), dus ik pakte steam erbij waar ze voor een klein bedrag binnen te halen zijn. Helaas blijken ze niet zo soepel te werken op moderne hardware. En zo kwam ik dus bij OpenRCT2 uit. Die werkt wel gewoon. De originele games blijven gewoon geweldig. Ook hier zink ik zo weer eindeloos veel uren in weg. Prachtige games blijven dit toch. En in dit geval krijgt het van mij de volle mep omdat hier de twee zijn samengevoegd en dat er een aantal zeer fijne quality of life functies in zitten die het net allemaal even wat fijner maken om tegenwoordig dit te kunnen spelen.
- Mario + Rabbids Sparks of Hope [Switch | aankoop] ntb*
Ik ben nog niet helemaal klaar met deze, hoop in de komende weken nog de laatste stukken af te kunnen ronden. Maar ik neem hem wel alvast op. Het eerste deel was genieten en vooral heel veel lol. Deze doet hetzelfde maar dan met wat kleine toevoegingen. Mijn grootste minpunten zijn eigenlijk dat je team toch net even een personage te klein is. En dat de AI niet bijster snugger is. Maar ook dit is weer heel erg vermakelijk.
Daarnaast ook best wat Hades gespeeld, heb ik samen met een maat na zo’n 3 jaar eindelijk de hele MCC (wat blijven die oude Halo’s toch geweldige games) afgerond en heb ik Dishonored opnieuw doorgespeeld (en ook direct wat achievements lopen verzamelen aangezien het deze keer de originele Xbox 360 versie was). Ook heb ik weer een week of 2 aan uren in Factorio gestoken (en nog niet eens de uitbreiding, die wil ik nog eens halen als ik daar ooit de tijd voor heb). Verder weinig tijd gevonden om echt goed in een aantal games te duiken. Wel had ik graag aan TDU: Solar Crown willen beginnen, daar keek ik wel naar uit. Maar na de toch veel tegenvallende reacties en het feit dat die niet offline te spelen is heb ik die maar laten liggen.
Terugkijkend was het zeker geen verkeerd gamejaar, hoewel ik wel merk dat mijn aandacht en interesse voor games wat verminderd is. Maar goed, die aandacht ging en gaat vooral naar iemand anders en daar krijg ik veel voor terug. Dus ik klaag absoluut niet. Het zorgt er wel voor dat er veel dingen dit jaar gebeurd zijn die ook aandacht vroegen. Volgend jaar verwacht ik weer in iets rustiger vaarwater te komen. Dan ga ik wel weer eens kijken naar hoe het gamen erbij staat. Want er zijn best wat games uitgekomen dit jaar waar ik benieuwd naar ben.
- Botany Manor [Xbox | Gamepass] 3.5*
Vermakelijk kort puzzelspel. De puzzels naar hoe je de verschillende bloemen tot bloei zet is leuk. En er zijn ook nog leuke andere dingen te ontdekken. Het had allemaal wel wat langer gemogen, in een uurtje of 3 ben je er doorheen gewandeld. Dat kost deze dan ook wel een punt. Maar het is wat mij betreft wel een aanrader voor de puzzelliefhebbers.
- Super Lucky's Tale [Xbox | aankoop] 3*
Ik heb de game al lange tijd in bezit, maar nooit echt afgemaakt. Dus dit jaar eens opgepakt. Het is een vermakelijke 3D platformer die eigenlijk veel te kinderlijk is. Er is geen serieuze dreiging en alles moet super vriendelijk zijn. Dus de slechterikken zijn ook niet echt slecht zeg maar. Dat vertaald zich ook naar de gameplay, die uiteindelijk gewoon te makkelijk is. Een vervolg dat wat serieuzer zou zijn en wat uitdagender (eventueel met moeilijkheidsgraad) zou ik wel tof vinden. Doch moeten we het vooralsnog met deze doen. Vermakelijke game maar als 3D platformer toch wel ondermaats.
- Jusant [Xbox | Gamepass] 3.5*
Vooral opvallend door de aparte klim mechanics. Maar afgezien daarvan best vermakelijk. Dontnod staat natuurlijk bekend om hun verhaal gedreven games, en dat is hier ook mooi in verweven. Het klimmen zelf is erg leuk gedaan en bij vlagen levert het best leuke puzzels op.
- Valiant Hearts: Coming Home [Xbox | Gamepass] 3*
Het vervolg op de prachtgame Valiant Hearts: The Great War. Indrukwekkende verhalen, de geschiedenis en waanzin van de hele eerste wereldoorlog. Ja die game heb ik nog steeds hoog staan. Dit vervolg komt daar helaas niet bij in de buurt. Het is allemaal veel simpeler, makkelijker en korter dan de voorganger. En het is duidelijk dat dit dus echt gemaakt is voor de telefoon. Niet zo gek ook dat deze via Netflix verspreid is.
- Stardew Valley [Switch | aankoop] 4.5*
Pas nu echt aan toegekomen om eens serieus te spelen. En wat een genot is dit zeg. Heerlijk relaxte game. Lekker rustig je boerderij onderhouden, een beetje praten met de dorpelingen en vooral lekker genieten. Dat werkt zo goed dat ik voor mijzelf maar de afspraak heb gemaakt deze maar max 1 keer in de week op te starten. Ik kan zo elke dag wel druk in de weer zijn met de boerderij. De 1,6 update is ondertussen uit. Dus komend jaar wil ik hier ook eens mee beginnen op de Xbox. Dat speelt denk ik toch nog wat relaxter dan op de switch.
- Gears of War 3 [Xbox | aankoop] 3*
Ik was ziek, had alleen de beschikking over mijn xbox 360 en ik was door de originele disc versie van Dishonored heen gespeeld. Maar ik wilde toch nog wel eventjes wat anders doen in plaats van in bed liggen. En toen zag ik zowaar dat ik Gears 3 dus digitaal heb en dat die ook op de xbox 360 gedownload was. Dus die maar aangezet. En wat je krijgt is precies zoals verwacht. Ik moest wel even graven, want ik ben na deel 2 gestopt en pas bij 4 weer ingestapt. Maar dit was weer ouderwets knallen. Wel merk ik dat het mij tegenwoordig allemaal een stuk minder boeide dan toen ik deel 1 en 2 speelde. Maar goed. Ik heb me hier ook weer kostelijk mee vermaakt. De aankomende Gears of War E-Day heeft hierdoor bij mij ook wel weer wat extra interesse gekregen. Want dit ouderwets simpel knallen mist toch wel in veel games tegenwoordig.
- OpenRCT2 project [PC | gratis] 5*
Ik ga hier eventjes een beetje cheaten, want OpenRCT2 is namelijk het open source project om RollerCoaster Tycoon 1 en 2 in leven te houden en te verbeteren en niet zozeer een eigen game. Maar goed. Ergens in November werd mijn liefde voor die games weer getriggerd en dus besloten dit eens op te zoeken. Helaas was er toen nog geen versie op de switch beschikbaar (nu wel alleen veel te duur wat mij betreft), dus ik pakte steam erbij waar ze voor een klein bedrag binnen te halen zijn. Helaas blijken ze niet zo soepel te werken op moderne hardware. En zo kwam ik dus bij OpenRCT2 uit. Die werkt wel gewoon. De originele games blijven gewoon geweldig. Ook hier zink ik zo weer eindeloos veel uren in weg. Prachtige games blijven dit toch. En in dit geval krijgt het van mij de volle mep omdat hier de twee zijn samengevoegd en dat er een aantal zeer fijne quality of life functies in zitten die het net allemaal even wat fijner maken om tegenwoordig dit te kunnen spelen.
- Mario + Rabbids Sparks of Hope [Switch | aankoop] ntb*
Ik ben nog niet helemaal klaar met deze, hoop in de komende weken nog de laatste stukken af te kunnen ronden. Maar ik neem hem wel alvast op. Het eerste deel was genieten en vooral heel veel lol. Deze doet hetzelfde maar dan met wat kleine toevoegingen. Mijn grootste minpunten zijn eigenlijk dat je team toch net even een personage te klein is. En dat de AI niet bijster snugger is. Maar ook dit is weer heel erg vermakelijk.
Daarnaast ook best wat Hades gespeeld, heb ik samen met een maat na zo’n 3 jaar eindelijk de hele MCC (wat blijven die oude Halo’s toch geweldige games) afgerond en heb ik Dishonored opnieuw doorgespeeld (en ook direct wat achievements lopen verzamelen aangezien het deze keer de originele Xbox 360 versie was). Ook heb ik weer een week of 2 aan uren in Factorio gestoken (en nog niet eens de uitbreiding, die wil ik nog eens halen als ik daar ooit de tijd voor heb). Verder weinig tijd gevonden om echt goed in een aantal games te duiken. Wel had ik graag aan TDU: Solar Crown willen beginnen, daar keek ik wel naar uit. Maar na de toch veel tegenvallende reacties en het feit dat die niet offline te spelen is heb ik die maar laten liggen.
Terugkijkend was het zeker geen verkeerd gamejaar, hoewel ik wel merk dat mijn aandacht en interesse voor games wat verminderd is. Maar goed, die aandacht ging en gaat vooral naar iemand anders en daar krijg ik veel voor terug. Dus ik klaag absoluut niet. Het zorgt er wel voor dat er veel dingen dit jaar gebeurd zijn die ook aandacht vroegen. Volgend jaar verwacht ik weer in iets rustiger vaarwater te komen. Dan ga ik wel weer eens kijken naar hoe het gamen erbij staat. Want er zijn best wat games uitgekomen dit jaar waar ik benieuwd naar ben.
2
geplaatst: 7 december 2024, 10:37 uur
Altijd weer leuk om deze lijstjes te zien. Hoewel ik niet verwacht dat ik nog iets ga uitspelen deze maand, wacht ik nog even tot het einde van het jaar met mijn lijst. Zoals jullie van me gewend zijn, wordt het een lijst met games die ik dit jaar heb gespeeld.
12
Fonzzz002 (crew)
geplaatst: 7 december 2024, 21:38 uur
Voor eind December verwacht ik geen grootse veranderingen van mijn huidige toplijst, buiten misschien een verhoogd cijfer voor Anomaly Agent (momenteel met de rouge mode bezig en deze bevalt goed!), de toevoeging van Indiana Jones and the Great Circle of de toevoeging van Mario & Luigi: Brothership. Voor nu is de toplijst van 2024 iig:
1. Until Dawn Remake (5*)
2. Multiversus (4,5*)
3. Balatro (4/4,5*)
4. Anomaly Agent (4/4,5*)
5. Death Mark II (4*)
6. Stellar Blade (4*)
7. Astro Bot (4*)
8. Crow Country (4*)
9. Prince of Persia: The Lost Crown (4*)
10. Mario Party Jamboree (4*)
11. Tekken 8 (4*)
12. Lollipop Chainsaw RePOP (3,5*)
13. That’s Not My Neighbor (3,5*)
14. Dragon Ball Z: Kakarot – Goku's Next Journey (3,5*)
15. Indika (3*)
Voor het eerst gedaan dit jaar:
1. Hi-Fi Rush (2023) 5* en plek in mijn top 10
2. Jackbox Party Pack 3 (2016) 4*
3. Thirsty Suitors (2023) 3,5*
4. Dragon Ball Z: Kakarot – Bardock & World Tournament DLC (2023) 3,5*
5. Alisa (2021) 3*
Was een goed jaar! Verrassend veel 4*tjes.
1. Until Dawn Remake (5*)
2. Multiversus (4,5*)
3. Balatro (4/4,5*)
4. Anomaly Agent (4/4,5*)
5. Death Mark II (4*)
6. Stellar Blade (4*)
7. Astro Bot (4*)
8. Crow Country (4*)
9. Prince of Persia: The Lost Crown (4*)
10. Mario Party Jamboree (4*)
11. Tekken 8 (4*)
12. Lollipop Chainsaw RePOP (3,5*)
13. That’s Not My Neighbor (3,5*)
14. Dragon Ball Z: Kakarot – Goku's Next Journey (3,5*)
15. Indika (3*)
Voor het eerst gedaan dit jaar:
1. Hi-Fi Rush (2023) 5* en plek in mijn top 10
2. Jackbox Party Pack 3 (2016) 4*
3. Thirsty Suitors (2023) 3,5*
4. Dragon Ball Z: Kakarot – Bardock & World Tournament DLC (2023) 3,5*
5. Alisa (2021) 3*
Was een goed jaar! Verrassend veel 4*tjes.
10
centurion81 (moderator)
geplaatst: 17 december 2024, 10:25 uur
Ik verwacht geen cijfers meer uit te delen dit jaar, dus ga ook mijn lijst hier neerzetten van wat ik dit jaar gespeeld heb. Een apart gamejaar, waarin ik mijn PS5 verkocht heb om minder verleid te worden om veel te gamen, dat zat mijn leven namelijk erg in de weg. De keuze bevalt me goed! ..Dus leeuwendeel van wat ik gespeeld heb is op de Switch. Ook daar heb ik duidelijk minder gegamed. Wel relatief veel oude titels via Switch Online. Hoogtepunt van dit gamejaar is dat Just Dance ons hele gezin in zijn greep gekregen heeft. Dat is dan ook met grote afstand de game waar ik zelf het meeste tijd in heb gestoken (denk rond de 70 uur). Beste game die ik gespeeld heb was Super Mario RPG, heel veel lol aan beleefd! Dan without further ado:
01. Super Mario RPG (2023) 4* (Switch)
02. Just Dance 2025 Edition (2024) 4* (Switch)
03. Just Dance 2024 Edition (2023) 4* (Switch)
04. Just Dance 2023 Edition (2022) 4* (Switch)
05. Just Dance 2022 (2021) 4* (Switch)
06. Fire Emblem (2003) 4* (Switch)
07. Neo Cab (2019) 4* (Switch)
08. The Long Return (2019) 3,5* (Switch)
09. Yonder: The Cloud Catcher Chronicles (2017) 3,5* (Switch)
10. Pokémon Puzzle League (2000) 3,5* (Switch)
11.Alleyway (1989) 3,5* (Switch)
12. Quarantine Circular (2018) 3,5* (Switch)
13. The Gardens Between (2018) 3,5* (Switch)
14. Sonic the Hedgehog 2 (1992) 3,5* (Switch)
15. My Friend Peppa Pig (2021) 3,5* (PS5)
16. Dear Esther (2012) 3* (PS5)
17. Concrete Genie (2019) 3* (PS5)
18. The Awesome Adventures of Captain Spirit (2018) 3* (PS5)
19. Kirby's Dream Land 3 (1997) 3* (Switch)
20. R.C. Pro-Am (1988) 3* (Switch)
21. Ord. (2019) 2,5* (Switch)
22. Pinball (1984) 2,5* (Switch)
01. Super Mario RPG (2023) 4* (Switch)
02. Just Dance 2025 Edition (2024) 4* (Switch)
03. Just Dance 2024 Edition (2023) 4* (Switch)
04. Just Dance 2023 Edition (2022) 4* (Switch)
05. Just Dance 2022 (2021) 4* (Switch)
06. Fire Emblem (2003) 4* (Switch)
07. Neo Cab (2019) 4* (Switch)
08. The Long Return (2019) 3,5* (Switch)
09. Yonder: The Cloud Catcher Chronicles (2017) 3,5* (Switch)
10. Pokémon Puzzle League (2000) 3,5* (Switch)
11.Alleyway (1989) 3,5* (Switch)
12. Quarantine Circular (2018) 3,5* (Switch)
13. The Gardens Between (2018) 3,5* (Switch)
14. Sonic the Hedgehog 2 (1992) 3,5* (Switch)
15. My Friend Peppa Pig (2021) 3,5* (PS5)
16. Dear Esther (2012) 3* (PS5)
17. Concrete Genie (2019) 3* (PS5)
18. The Awesome Adventures of Captain Spirit (2018) 3* (PS5)
19. Kirby's Dream Land 3 (1997) 3* (Switch)
20. R.C. Pro-Am (1988) 3* (Switch)
21. Ord. (2019) 2,5* (Switch)
22. Pinball (1984) 2,5* (Switch)
1
geplaatst: 17 december 2024, 16:27 uur
centurion81 schreef:
Een apart gamejaar, waarin ik mijn PS5 verkocht heb om minder verleid te worden om veel te gamen, dat zat mijn leven namelijk erg in de weg. De keuze bevalt me goed!
Een apart gamejaar, waarin ik mijn PS5 verkocht heb om minder verleid te worden om veel te gamen, dat zat mijn leven namelijk erg in de weg. De keuze bevalt me goed!
Dappere keuze! En heel verstaanbaar. Iemand die uit de rat-race stapt! Mijn held. En dat meen ik serieus. Als iemand die geen next-gen consoles heeft maar zich wel steeds te goed doet aan massaal veel koopjes. Twijfel nog steeds of ik uberhaupt een Switch 2 op dag 1, jaar 1 of misschien wel enkele jaren later wil. (maar verder dus geen nieuwe consoles erbij) Ik begrijp deze keuze best, en ik heb geeneens een gezin of werk. Je kan tenslotte ook gigantisch veel plezier aan die massale backlog beleven. (...ook voor mezelf dus sprekende. Maar aan de andere kant heb ik dus geen familie, gezin of werk...dus...dan zijn de koopjes ook wel leuk al is het maar om te proberen).
3
geplaatst: 17 december 2024, 19:30 uur
Het geeft wel rust denk ik ja, maar ik heb juist tegenwoordig de drie consoles allemaal in huis omdat ik geen exclusives wil missen. Heb er ook niet massaal de tijd voor, maar maak wel geregeld uurtjes vrij voor games. Ben wel zover in mijn hoofd dat ik niet vaak nog een day one game hoef te spelen, kan ook prima een jaar of zelfs 2 later. Heb meer in mijn leven dan alleen gamen, al vind ik het wel een belangrijke hobby.
4
geplaatst: 20 december 2024, 12:00 uur
Per ongeluk mijn bericht verwijdert haha. Maar nogmaals, ruim 10 jaar lang niet gegamed dus veel ingehaald dit jaar. Red Dead Redemption 2, de Uncharted games, GTA 5, The Last of Us part One, Life Is Strange. Allemaal gespeeld in 2024. Kan slechter . Until Dawn was ook een topper, en stiekem in de zomer onder het genot van een biertje ook veel plezier gehad met Far Cry 6.
Maar het meeste plezier heb ik gehad met Uncharted 2 en GTA 5. Wat een fenomenale games.
Maar het meeste plezier heb ik gehad met Uncharted 2 en GTA 5. Wat een fenomenale games.
9
geplaatst: 20 december 2024, 12:27 uur
Nou iets nieuws ga in ieder geval ook niet gamen. En ik heb de hele hoop maar samengegooid van games die ik heb uitgespeeld of gespeeld heb. Dus bij deze is mijn top 15 van het jaar 2024 als volgt:
1. Ʊnicorn Overlord (2024)
2. Prince of Persia: The Lost Crown (2024)
3. Detroit: Become Human (2018)
4. Resident Evil: Village (2021)
5. Crow Country (2024)
6. Alone in the Dark (2024)
7. Corpse Factory (2022)
8. Granblue Fantasy: Versus (2020)
9. Bramble: The Mountain King (2023)
10. The Letter: A Horror Visual Novel (2017)
11. Tekken 8 (2024)
12. I Was a Teenage Exocolonist (2022)
13. Slay the Princess (2023)
14. The Callisto Protocol (2022)
15. The Cosmic Wheel Sisterhood (2023)
Hierbij tel ik niet de games waarin ik regelmatig potjes speel zoals Pinball FX, en tegenwoordig weer Magic, Eternal en hearthstone. Maar die komen dus ook wel wekelijks (niet dagelijks) voorbij. Voor de rest is er voornamelijk op de Switch gegamed, ook best veel op de PC (nu dat ik dus toch eentje heb die ook echt capabel is hiervoor) en amper tot niet op de Xbox). Ik verwacht echter wel dat ik de Xbox, PS3 en de 3DS ook wel weer regelmatig ga aanslingeren in 2025. Er zijn zat veel games die nog op hun beurt zitten te wachten in diverse genres. En er staat nog altijd geen nieuwe console op de planning. Ook de Switch opvolger is niet meteen een zekerheid. Het kan best dat ik het ding op dag 1 in huis haal. Kan zijn dat ik even wacht om te zien hoe het uberhaupt allemaal verloopt (want iedere console heeft tenslotte van die vervelende baby-bugs op het begin) en enkele maanden erover laat gaan...maar wie weet? Ik zou het ook zomaar in mijn hoofd kunnen halen om te wachten op dat revisie model dat er binnen 2 of 3 jaar toch wel weer zit aan te komen zoals dat tegenwoordig gaat. Maar ben er wel benieuwd naar. Alleszins zal ik me niet echt vervelen denk ik.
1. Ʊnicorn Overlord (2024)
2. Prince of Persia: The Lost Crown (2024)
3. Detroit: Become Human (2018)
4. Resident Evil: Village (2021)
5. Crow Country (2024)
6. Alone in the Dark (2024)
7. Corpse Factory (2022)
8. Granblue Fantasy: Versus (2020)
9. Bramble: The Mountain King (2023)
10. The Letter: A Horror Visual Novel (2017)
11. Tekken 8 (2024)
12. I Was a Teenage Exocolonist (2022)
13. Slay the Princess (2023)
14. The Callisto Protocol (2022)
15. The Cosmic Wheel Sisterhood (2023)
Hierbij tel ik niet de games waarin ik regelmatig potjes speel zoals Pinball FX, en tegenwoordig weer Magic, Eternal en hearthstone. Maar die komen dus ook wel wekelijks (niet dagelijks) voorbij. Voor de rest is er voornamelijk op de Switch gegamed, ook best veel op de PC (nu dat ik dus toch eentje heb die ook echt capabel is hiervoor) en amper tot niet op de Xbox). Ik verwacht echter wel dat ik de Xbox, PS3 en de 3DS ook wel weer regelmatig ga aanslingeren in 2025. Er zijn zat veel games die nog op hun beurt zitten te wachten in diverse genres. En er staat nog altijd geen nieuwe console op de planning. Ook de Switch opvolger is niet meteen een zekerheid. Het kan best dat ik het ding op dag 1 in huis haal. Kan zijn dat ik even wacht om te zien hoe het uberhaupt allemaal verloopt (want iedere console heeft tenslotte van die vervelende baby-bugs op het begin) en enkele maanden erover laat gaan...maar wie weet? Ik zou het ook zomaar in mijn hoofd kunnen halen om te wachten op dat revisie model dat er binnen 2 of 3 jaar toch wel weer zit aan te komen zoals dat tegenwoordig gaat. Maar ben er wel benieuwd naar. Alleszins zal ik me niet echt vervelen denk ik.
1
geplaatst: 20 december 2024, 12:27 uur
IH88_Trinity schreef:
Per ongeluk mijn bericht verwijdert haha. Maar nogmaals, ruim 10 jaar lang niet gegamed dus veel ingehaald dit jaar. Red Dead Redemption 2, de Uncharted games, GTA 5, The Last of Us part One, Life Is Strange. Allemaal gespeeld in 2024. Kan slechter . Until Dawn was ook een topper, en stiekem in de zomer onder het genot van een biertje ook veel plezier gehad met Far Cry 6.
Je noemt ook super goede titels op. Uncharted 2 (en 3) heb ik dit jaar ook voor het eerst gespeeld. Deel 4 en DLC komen in 2025.
Ik had hetzelfde, nooit een PS gehad, nu sinds 2, 3 jaar wel en dus kan ik structureel oude topgames blijven spelen. Lekker.
0
geplaatst: 20 december 2024, 12:32 uur
Manny Calavera schreef:
Je noemt ook super goede titels op. Uncharted 2 (en 3) heb ik dit jaar ook voor het eerst gespeeld. Deel 4 en DLC komen in 2025.
Ik had hetzelfde, nooit een PS gehad, nu sinds 2, 3 jaar wel en dus kan ik structureel oude topgames blijven spelen. Lekker.
(quote)
Uncharted 4 en de DLC staan hier ook in de planning. Resident Evil 4 ook. Maar ga eerst Rise of the Tomb Raider spelen.
Helemaal vergeten dat ik dit jaar ook Spider-Man (2018) heb gespeeld. Niet omdat het een slechte game was (verre van), maar vooral omdat ik echt zoveel topgames heb gespeeld.
0
geplaatst: 20 december 2024, 12:40 uur
IH88_Trinity schreef:
Uncharted 4 en de DLC staan hier ook in de planning. Resident Evil 4 ook. Maar ga eerst Rise of the Tomb Raider spelen.
Helemaal vergeten dat ik dit jaar ook Spider-Man (2018) heb gespeeld. Niet omdat het een slechte game was (verre van), maar vooral omdat ik echt zoveel topgames heb gespeeld.
(quote)
Ik vind Spider-Man ook een echte topgame. Heerlijk, alle drie de delen.
Rise of the Tomb Raider is ook fantastisch.
Ik mik nog op Indiana Jones nu, daarna volgen oa Mafia 2, Ghost of Tsushima en dan zien we wel weer. En wat kleinere games tussendoor. Super Mario World 1 en 2 volgen ook binnenkort.
0
geplaatst: 20 december 2024, 12:49 uur
Manny Calavera schreef:
Ik mik nog op Indiana Jones nu, daarna volgen oa Mafia 2, Ghost of Tsushima en dan zien we wel weer. En wat kleinere games tussendoor. Super Mario World 1 en 2 volgen ook binnenkort.
(quote)
Ik heb de originele Mafia game uit 2002 toentertijd echt helemaal grijs gespeeld. Was er helemaal weg van. Indiana Jones en Ghost of Tsushima heb ik ook nog in het vizier, net zoals Horizon Forbidden West. Plus Miles Morales en Spider-Man 2 uiteraard. GTA 6 duh . Moet ze allemaal nog aanschaffen. Geen haast.
Ik heb Assassin's Creed: Odyssey wel hier op de plank liggen. Misschien van de zomer. Ziet er uit als een echte zomergame.
5
geplaatst: 20 december 2024, 13:02 uur
Zal mijn 'games die ik wil spelen lijst' hier maar gelijk even plaatsen. De komende jaren ben ik wel onder de pannen .
The Last of Us: Part II (2020)
God of War: Ragnarök (2022)
Spider-Man: Miles Morales (2020)
Spider-Man 2 (2023)
Grand Theft Auto VI (2025)
Horizon: Forbidden West (2022)
Ghost of Tsushima (2020)
Shadow of the Tomb Raider (2018)
Control (2019)
Marvel's Guardians of the Galaxy (2021)
Cyberpunk 2077 (2020)
Star Wars Outlaws (2024)
Life is Strange: True Colors (2021)
Fallout 4 (2015)
Mafia: Definitive Edition (2020)
Indiana Jones and the Great Circle (2024)
Batman: Arkham Asylum (2009) De trilogie.
Resident Evil 2 (2019)
Red Dead Redemption (2010)
Nog veel moois te ontdekken!
The Last of Us: Part II (2020)
God of War: Ragnarök (2022)
Spider-Man: Miles Morales (2020)
Spider-Man 2 (2023)
Grand Theft Auto VI (2025)
Horizon: Forbidden West (2022)
Ghost of Tsushima (2020)
Shadow of the Tomb Raider (2018)
Control (2019)
Marvel's Guardians of the Galaxy (2021)
Cyberpunk 2077 (2020)
Star Wars Outlaws (2024)
Life is Strange: True Colors (2021)
Fallout 4 (2015)
Mafia: Definitive Edition (2020)
Indiana Jones and the Great Circle (2024)
Batman: Arkham Asylum (2009) De trilogie.
Resident Evil 2 (2019)
Red Dead Redemption (2010)
Nog veel moois te ontdekken!
2
geplaatst: 23 december 2024, 12:01 uur
Ik heb nog een week de tijd maar ik moet echt nog een paar spellen spelen voor de eindlijst.
Dit blijft altijd wat een gekke periode vind ik.. de laatste week van het jaar (en met dit weer ook! ) kriebels krijg ik er altijd van.
Dit blijft altijd wat een gekke periode vind ik.. de laatste week van het jaar (en met dit weer ook! ) kriebels krijg ik er altijd van.
2
geplaatst: 23 december 2024, 13:29 uur
Ik vind het een leuke periode, maar ook een periode waar de tijd nog eens sneller voorbij gaat dan anders al. Ik heb al 1 week verlof gehad, en ook al heb ik al wat kunnen gamen, in werkelijkheid is het nauwelijks meer geweest dan op een normale werkdag.
13
geplaatst: 23 december 2024, 23:21 uur
Mijn gamejaar zit er wat betreft cijfers uitdelen wel op. Ben nog bezig met oa Indiana Jones, maar die speel ik dit jaar niet meer uit.
Ik heb een werkelijk fantastisch gamejaar gehad, maar wel voor het grootste deel met titels van voor 2024. Als je puur naar 2024 kijkt heb ik te weinig games gezien die ik meteen wilde spelen. Al is mijn nr 1 wel een titel uit dit jaar, Astro Bot. Dat was echt een ongelofelijk fijne ervaring waar ik me weken mee heb vermaakt. Zo leuk, zo creatief, zo tof om te spelen. Brengen ze maar vaker zulke heerlijke platformgames nog uit.
Mijn toplijst van 2024:
1. ASTRO BOT (2024) – (Playstation 5) – 4,5*
2. Super Monkey Ball: Banana Rumble (2024) (Nintendo Switch) – 4*
3. Call of Duty: Black Ops 6 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
4. EA Sports FC 25 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
Twee hele goede games en 2x middelmaat. Maar Astro Bot en ook SMB waren wel echt pure gameplayfun waar ik echt plezier mee heb gehad. Banana Rumble heeft weinig aandacht gekregen in de media maar verdient echt een hoop spelers. Verder was 2024 het jaar dat ik wel mentaal klaar ben met de Fifa/FC reeks. Het is zelfs niet echt meer leuk om nog te spelen, los van alles wat er al irritant aan was.
Mijn gehele lijst met wat ik dit jaar heb gespeeld:
2. Uncharted 2: Among Thieves (2009) (Playstation 5) – 4,5*
3. Ratchet & Clank: Rift Apart (2021) (Playstation 5) – 4,5*
4. Uncharted 3: Drake's Deception (2011) (PlayStation 4) – 4,5*
5. Super Mario Bros. (1985) (Nintendo Switch) – 4,5*
6. RoboCop: Rogue City (2023) (Xbox Series X/S) – 4*
7. Super Monkey Ball: Banana Rumble (2024) (Nintendo Switch) – 4*
8. Super Mario All-Stars (1993) (Nintendo Switch) – 4*
9. Super Mario Bros. 3 (1988) (Nintendo Switch) – 4*
10. Super Mario Bros. Wonder (2023) (Nintendo Switch) – 4*
11. The Last of Us: Part II (2020) (Playstation 5) - 3,5*
12. Super Mario Bros. 2 (1988) (Nintendo Switch) – 3,5*
13. LEGO 2K Drive (2023) (Xbox Series X/S) – 3*
14. Far Cry 6 (2021) (Xbox Series X/S) – 3*
15. Crash Team Racing: Nitro-Fueled (2019) (Xbox One) – 3*
16. Super Mario Bros.: The Lost Levels (1986) (Nintendo Switch) – 3*
17. Call of Duty: Black Ops 6 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
18. EA Sports FC 25 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
19. Carmageddon: Max Damage (2016) (Xbox Series X/S) – 2*
Ik denk niet dat ik in de laatste 10, 15 jaar zoveel games heb gespeeld. Het was echt een heel goed jaar voor me. Alleen al 5x een 4,5* uitgespeeld, dan weet je het wel. Over de nr 1 heb ik nu alles wel gezegd, maar de twee Uncharted games hebben me ook zwaar laten genieten. Precies mijn soort games, heerlijke achtbaanritjes vol kwaliteit. Vergeet ook Ratched and Clank niet, die game heb ik al jaren in huis gehad, kort gespeeld en dit jaar weer eens echt opgepakt en toen bijna ademloos in korte tijd uitgespeeld. Wat een visueel schitterende game met werkelijk schitterende werelden en heerlijke knal-actie. En tot slot, als je mijn lijstje doorloopt zie je heel veel Mario. Ben dit jaar druk geweest met een hoop oude 2D games opnieuw te spelen en te beoordelen. Zeer aangenaam tijdverdrijf en ik heb nog de beide Super Mario Worlds te gaan in 2025. Alles tot en met 3,5* heeft indruk op me gemaakt, al vond ik Last of Us 2 een tikje teleurstellend omdat ik deel 1 gewoon veel beter en pakkender vind. Echt slecht was Carmageddon. Uit nostalgie de gok gewaagd, maar dit is gewoon troep.
Verder sowieso de nodige gokjes gewaagd voor een paar uurtjes via Gamepass. Niks mis mee, gewoon basic vermaak bij een paar titels die ik anders nooit zou hebben gekocht. Maar mijn passie ligt toch bij de grootschalige singleplayer games. Heb er voor 2025 nog een stel klaarliggen en sowieso komen de nieuwe Maffia en GTA ook uit dus het zal een waanzinnig gamejaar worden. Ook met de Nintendo Switch 2 release.
Ik heb een werkelijk fantastisch gamejaar gehad, maar wel voor het grootste deel met titels van voor 2024. Als je puur naar 2024 kijkt heb ik te weinig games gezien die ik meteen wilde spelen. Al is mijn nr 1 wel een titel uit dit jaar, Astro Bot. Dat was echt een ongelofelijk fijne ervaring waar ik me weken mee heb vermaakt. Zo leuk, zo creatief, zo tof om te spelen. Brengen ze maar vaker zulke heerlijke platformgames nog uit.
Mijn toplijst van 2024:
2. Super Monkey Ball: Banana Rumble (2024) (Nintendo Switch) – 4*
3. Call of Duty: Black Ops 6 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
4. EA Sports FC 25 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
Twee hele goede games en 2x middelmaat. Maar Astro Bot en ook SMB waren wel echt pure gameplayfun waar ik echt plezier mee heb gehad. Banana Rumble heeft weinig aandacht gekregen in de media maar verdient echt een hoop spelers. Verder was 2024 het jaar dat ik wel mentaal klaar ben met de Fifa/FC reeks. Het is zelfs niet echt meer leuk om nog te spelen, los van alles wat er al irritant aan was.
Mijn gehele lijst met wat ik dit jaar heb gespeeld:
2. Uncharted 2: Among Thieves (2009) (Playstation 5) – 4,5*
3. Ratchet & Clank: Rift Apart (2021) (Playstation 5) – 4,5*
4. Uncharted 3: Drake's Deception (2011) (PlayStation 4) – 4,5*
5. Super Mario Bros. (1985) (Nintendo Switch) – 4,5*
6. RoboCop: Rogue City (2023) (Xbox Series X/S) – 4*
7. Super Monkey Ball: Banana Rumble (2024) (Nintendo Switch) – 4*
8. Super Mario All-Stars (1993) (Nintendo Switch) – 4*
9. Super Mario Bros. 3 (1988) (Nintendo Switch) – 4*
10. Super Mario Bros. Wonder (2023) (Nintendo Switch) – 4*
11. The Last of Us: Part II (2020) (Playstation 5) - 3,5*
12. Super Mario Bros. 2 (1988) (Nintendo Switch) – 3,5*
13. LEGO 2K Drive (2023) (Xbox Series X/S) – 3*
14. Far Cry 6 (2021) (Xbox Series X/S) – 3*
15. Crash Team Racing: Nitro-Fueled (2019) (Xbox One) – 3*
16. Super Mario Bros.: The Lost Levels (1986) (Nintendo Switch) – 3*
17. Call of Duty: Black Ops 6 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
18. EA Sports FC 25 (2024) (Xbox Series X/S) – 2,5*
19. Carmageddon: Max Damage (2016) (Xbox Series X/S) – 2*
Ik denk niet dat ik in de laatste 10, 15 jaar zoveel games heb gespeeld. Het was echt een heel goed jaar voor me. Alleen al 5x een 4,5* uitgespeeld, dan weet je het wel. Over de nr 1 heb ik nu alles wel gezegd, maar de twee Uncharted games hebben me ook zwaar laten genieten. Precies mijn soort games, heerlijke achtbaanritjes vol kwaliteit. Vergeet ook Ratched and Clank niet, die game heb ik al jaren in huis gehad, kort gespeeld en dit jaar weer eens echt opgepakt en toen bijna ademloos in korte tijd uitgespeeld. Wat een visueel schitterende game met werkelijk schitterende werelden en heerlijke knal-actie. En tot slot, als je mijn lijstje doorloopt zie je heel veel Mario. Ben dit jaar druk geweest met een hoop oude 2D games opnieuw te spelen en te beoordelen. Zeer aangenaam tijdverdrijf en ik heb nog de beide Super Mario Worlds te gaan in 2025. Alles tot en met 3,5* heeft indruk op me gemaakt, al vond ik Last of Us 2 een tikje teleurstellend omdat ik deel 1 gewoon veel beter en pakkender vind. Echt slecht was Carmageddon. Uit nostalgie de gok gewaagd, maar dit is gewoon troep.
Verder sowieso de nodige gokjes gewaagd voor een paar uurtjes via Gamepass. Niks mis mee, gewoon basic vermaak bij een paar titels die ik anders nooit zou hebben gekocht. Maar mijn passie ligt toch bij de grootschalige singleplayer games. Heb er voor 2025 nog een stel klaarliggen en sowieso komen de nieuwe Maffia en GTA ook uit dus het zal een waanzinnig gamejaar worden. Ook met de Nintendo Switch 2 release.
11
geplaatst: 25 december 2024, 20:28 uur
Het was een interessant gamejaar waarin ik heel veel tijd heb besteed aan de nummer één in mijn lijst en de Resident Evil games. Het was ook het jaar waarin ik een PlayStation 2 en OG Xbox heb gekocht met het doel om meerdere 'oude' games te gaan spelen. Mijn lijst is ietwat eenzijdig, maar dat maakt het gamejaar er voor mij niet minder om. Hieronder mijn lijst.
01. Baldur's Gate III (2023) | Xbox Series X | 4,5*
02. Devil May Cry 5 Special Edition (2020) | Xbox Series X | 4,5*
03. Star Wars: Republic Commando (2005) | PlayStation 4 | 4,5*
04. Resident Evil 2 (1998) | PlayStation | 4*
05. Resident Evil Code: Veronica (2000) | Xbox 360 | 4*
06. Space Channel 5 (1999) | PlayStation 2 | 4*
07. Resident Evil 3: Nemesis (1999) | PlayStation | 3,5*
08. Need for Speed: Underground (2003) | Xbox | 3,5*
09. Resident Evil: Umbrella Chronicles (2007) | Wii | 3,5*
10. Knack (2013) | PlayStation 4 | 3,5*
01. Baldur's Gate III (2023) | Xbox Series X | 4,5*
02. Devil May Cry 5 Special Edition (2020) | Xbox Series X | 4,5*
03. Star Wars: Republic Commando (2005) | PlayStation 4 | 4,5*
04. Resident Evil 2 (1998) | PlayStation | 4*
05. Resident Evil Code: Veronica (2000) | Xbox 360 | 4*
06. Space Channel 5 (1999) | PlayStation 2 | 4*
07. Resident Evil 3: Nemesis (1999) | PlayStation | 3,5*
08. Need for Speed: Underground (2003) | Xbox | 3,5*
09. Resident Evil: Umbrella Chronicles (2007) | Wii | 3,5*
10. Knack (2013) | PlayStation 4 | 3,5*
9
geplaatst: 26 december 2024, 18:33 uur
Mijn Top 10 favoriete games van dit afgelopen jaar...
1. Pikmin 4
2. Prince of Persia: The Lost Crown
3. Paper Mario: The Thousand-Year Door
4. Bramble: The Mountain King
5. Pocky & Rocky Reshrined
6. Rolling Gunner + Over Power
7. NeverAwake
8. ENDER LILIES: Quietus of the Knights
9. Pinball FX
10. Fight Crab
1. Pikmin 4
2. Prince of Persia: The Lost Crown
3. Paper Mario: The Thousand-Year Door
4. Bramble: The Mountain King
5. Pocky & Rocky Reshrined
6. Rolling Gunner + Over Power
7. NeverAwake
8. ENDER LILIES: Quietus of the Knights
9. Pinball FX
10. Fight Crab
9
geplaatst: 29 december 2024, 15:45 uur
1. Unicorn Overlord
2. Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
3. Lil Gator Game
4. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
5. Astro's Playroom
6. Dragon Quest Builders 2
7. Princess Peach: Showtime!
Kon toch nog meer games erin zetten dan ik dacht!
Recent begonnen met:
Metaphor
Co-op games waar we een beetje mee bezig zijn:
- World of Goo 2
- KeyWe
- Secret of Mana (2018)
Niet echt een top gamejaar voor mij. Al zegt de Switch recap dat ik daar alsnog 210 uur op heb gespeeld. Ik heb een beetje het probleem dat ik extreem kieskeurig begin te worden, het is heel willekeurig of een game mij ligt of niet. Metaphor wil ik bijvoorbeeld graag spelen, maar voelt steeds als een enorme drempel om ermee verder te gaan. Merk wel dat ik het even mis, een game om even lekker je tanden in te zetten.
2. Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin
3. Lil Gator Game
4. The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
5. Astro's Playroom
6. Dragon Quest Builders 2
7. Princess Peach: Showtime!
Kon toch nog meer games erin zetten dan ik dacht!
Recent begonnen met:
Metaphor
Co-op games waar we een beetje mee bezig zijn:
- World of Goo 2
- KeyWe
- Secret of Mana (2018)
Niet echt een top gamejaar voor mij. Al zegt de Switch recap dat ik daar alsnog 210 uur op heb gespeeld. Ik heb een beetje het probleem dat ik extreem kieskeurig begin te worden, het is heel willekeurig of een game mij ligt of niet. Metaphor wil ik bijvoorbeeld graag spelen, maar voelt steeds als een enorme drempel om ermee verder te gaan. Merk wel dat ik het even mis, een game om even lekker je tanden in te zetten.
1
geplaatst: 29 december 2024, 22:59 uur
Princess Piranha schreef:
Ik heb een beetje het probleem dat ik extreem kieskeurig begin te worden, het is heel willekeurig of een game mij ligt of niet..
Ik heb een beetje het probleem dat ik extreem kieskeurig begin te worden, het is heel willekeurig of een game mij ligt of niet..
Dat heb ik ook steeds vaker het moet gelijk goed voelen wil ik met die game door gaan.
Zo lukte het mij niet om (bijvoorbeeld) Unicorn Overlord door te spelen dan mis ik die discipline.
1
geplaatst: 29 december 2024, 23:46 uur
Princess Piranha schreef:
Merk wel dat ik het even mis, een game om even lekker je tanden in te zetten.
Merk wel dat ik het even mis, een game om even lekker je tanden in te zetten.
Aangezien je op de Switch gamed, heb je de Paper Mario and the thousand year door remake al gespeeld? Ben je toch even zoet mee, mooie game. Heb er ook een paar uurtjes in, in 2025 ga ik die maar eens serieus oppakken.
En voor de korte funmomenten, haal de Super Monkey Ball Banana Rumble game. Die vond ik geweldig dit jaar.
9
geplaatst: 31 december 2024, 15:17 uur
Mijn gamelijst wordt vooral bepaald door het feit dat ik het meest game met mijn zoontjes van 10 en 4 en ik heel grote games bewust nog links laat liggen (Zelda bijv.). Ik kan mijn gezin verder niet echt een solo-career als gamer aandoen naast de voltijd kantoorbaan. Regelmatig in de avonduurtjes toch wel eens aan het racen... dat waren het afgelopen jaar vooral de drie racers die in deze lijst staan. Mijn nummer 1, The Talos Principle II, heb ik lang links laten liggen omdat het nooit zo goed zou kunnen worden als deel 1, maar ik heb toch erg genoten terwijl ik nog maar op de helft ben... Verder vooral kleinere cosy Switch games in de lijst zoals Alba en Short Hike en ook het iets meer zwaarmoedige Road 96... De beste ervaringen weer op de pc gehad. Toch heerlijk om tussendoor op de Switch ook even de zinnen te kunnen verzetten.
☑ The Talos Principle II (2023) | PC | 4,25* | in 1 woord: overweldigend
☑ Hot Wheels Unleashed 2 - Turbocharged (2023) | PC | 4,25* | adrenaline kicks en een doorontwikkelde leuke gameplay
☑ Road 96 (2021) | Nintendo Switch | 4* | pure indie die onder je huid kruipt
☑ Circuit Superstars (2021) | Nintendo Switch | 4* | top-down minimal racerealisme
☑ Alba: A Wildlife Adventure (2020) | Nintendo Switch | 4* | cosy adventure alert!!
☑ Mario Party Superstars (2021) | Nintendo Switch | 4* | hele gezin maakt nader kennis met Mario-franchise
☑ Horizon Chase 2 (2023) | Nintendo Switch | 4* | deze racer haalt zelfs zichzelf in
☑ A Short Hike (2019) | Nintendo Switch | 4* | cosy adventure alert!!
☑ Nintendo Switch Sports (2022) | 4* | als je even weer zat bent van tennissen ga je toch gewoon weer bowlen
☑ Rytmos (2023) | Nintendo Switch | 3,5* | uit liefde voor muziek
☑ The Talos Principle II (2023) | PC | 4,25* | in 1 woord: overweldigend
☑ Hot Wheels Unleashed 2 - Turbocharged (2023) | PC | 4,25* | adrenaline kicks en een doorontwikkelde leuke gameplay
☑ Road 96 (2021) | Nintendo Switch | 4* | pure indie die onder je huid kruipt
☑ Circuit Superstars (2021) | Nintendo Switch | 4* | top-down minimal racerealisme
☑ Alba: A Wildlife Adventure (2020) | Nintendo Switch | 4* | cosy adventure alert!!
☑ Mario Party Superstars (2021) | Nintendo Switch | 4* | hele gezin maakt nader kennis met Mario-franchise
☑ Horizon Chase 2 (2023) | Nintendo Switch | 4* | deze racer haalt zelfs zichzelf in
☑ A Short Hike (2019) | Nintendo Switch | 4* | cosy adventure alert!!
☑ Nintendo Switch Sports (2022) | 4* | als je even weer zat bent van tennissen ga je toch gewoon weer bowlen
☑ Rytmos (2023) | Nintendo Switch | 3,5* | uit liefde voor muziek
9
Squall Lionheart (moderator)
geplaatst: 1 januari, 00:29 uur
Maar liefst drie titels van het jaar in m'n top...
Top 2024:
01. Final Fantasy VII Rebirth - 5*
Een ongelooflijk volgepropte uitbundige ode die alle puristenkritiek tot mere gemekker reduceert!
02. Marvel's Midnight Suns - 5*
Superhero lifesimming resulteert in besjes plukken met Wolverine en mediteren met de Hulk, maar door de erg leuke quippy writing en unieke blend van xcom strategy, cardgame combat en persona invloeden, keek ik zelfs uit naar elke week boekclubje met Blade...
03. Metaphor: ReFantazio - 4½*
Beperkt zichzelf wat door het persona framework, maar buiten dat was het one helluva campaign trail!
04. 13 Sentinels: Aegis Rim - 4½*
Prachtig sfeervolle ode aan all the science fiction concepts! Strategy combat speelt erg smooth en spettert lekker. Dertien memorabele karakters, elk met 'n uniek twisty scenario en echt gorgeous 2d artwork.
05. Citizen Sleeper - 4*
Time-management light visual novel met minimal mooi design en net genoeg vrijheid en interactie om je succesvol te immersen in het harde cyberleven op een colony-station. Deel 2 al inda works...
06. Mortal Shell - 4*
Een van de betere souls clones, impressive prestatie van een klein team, dat helaas ook in een iets te kleine game resulteerde. Maakte het wel compact genoeg om ook de naked run trophy leuk te maken...
07. Bal🂡tro - 4*
De RNG lijkt je vaak gewoon te klieren, net die flush joker verkocht en je krijgt een hand x3 aangeboden, zojuist je deck all out geclubbed en je krijgt een debuff baas. Die constante coulda woulda shoulda resulteert maar al te vaak in nog één potje...
08. South Park: The Fractured But Whole - 4*
De gameplay leuk uitgebreid en ook de superhero story en gags zijn geinig, maar toch net iets te weinig edge en wat teveel been there done that gevoel om weer te wow'en, verder even vermakelijk als zijn voorganger...
Tegenvallers:
01. Deathloop - 3½*
Als je Arkane's eigen Mooncrash hebt gespeeld valt deze game behoorlijk tegen, de timeloop gameplay was daar vele malen leuker in verwerkt. Volgens de making-of-docu hebben ze de game een stuk meer handholdey gemaakt na verwarde tester feedback. Duidelijk done overdid it...
02. Griftlands -3*
Alle games van Klei tot nu toe verrassend leuk, maar deze iets te trage, rng heavy, roguelike cardbattler visual novel was 'm net niet. Discussion battle leuk idee maar boring uitgewerkt en runs duren wat te lang...
Top 2024:
01. Final Fantasy VII Rebirth - 5*
Een ongelooflijk volgepropte uitbundige ode die alle puristenkritiek tot mere gemekker reduceert!
02. Marvel's Midnight Suns - 5*
Superhero lifesimming resulteert in besjes plukken met Wolverine en mediteren met de Hulk, maar door de erg leuke quippy writing en unieke blend van xcom strategy, cardgame combat en persona invloeden, keek ik zelfs uit naar elke week boekclubje met Blade...
03. Metaphor: ReFantazio - 4½*
Beperkt zichzelf wat door het persona framework, maar buiten dat was het one helluva campaign trail!
04. 13 Sentinels: Aegis Rim - 4½*
Prachtig sfeervolle ode aan all the science fiction concepts! Strategy combat speelt erg smooth en spettert lekker. Dertien memorabele karakters, elk met 'n uniek twisty scenario en echt gorgeous 2d artwork.
05. Citizen Sleeper - 4*
Time-management light visual novel met minimal mooi design en net genoeg vrijheid en interactie om je succesvol te immersen in het harde cyberleven op een colony-station. Deel 2 al inda works...
06. Mortal Shell - 4*
Een van de betere souls clones, impressive prestatie van een klein team, dat helaas ook in een iets te kleine game resulteerde. Maakte het wel compact genoeg om ook de naked run trophy leuk te maken...
07. Bal🂡tro - 4*
De RNG lijkt je vaak gewoon te klieren, net die flush joker verkocht en je krijgt een hand x3 aangeboden, zojuist je deck all out geclubbed en je krijgt een debuff baas. Die constante coulda woulda shoulda resulteert maar al te vaak in nog één potje...
08. South Park: The Fractured But Whole - 4*
De gameplay leuk uitgebreid en ook de superhero story en gags zijn geinig, maar toch net iets te weinig edge en wat teveel been there done that gevoel om weer te wow'en, verder even vermakelijk als zijn voorganger...
Tegenvallers:
01. Deathloop - 3½*
Als je Arkane's eigen Mooncrash hebt gespeeld valt deze game behoorlijk tegen, de timeloop gameplay was daar vele malen leuker in verwerkt. Volgens de making-of-docu hebben ze de game een stuk meer handholdey gemaakt na verwarde tester feedback. Duidelijk done overdid it...
02. Griftlands -3*
Alle games van Klei tot nu toe verrassend leuk, maar deze iets te trage, rng heavy, roguelike cardbattler visual novel was 'm net niet. Discussion battle leuk idee maar boring uitgewerkt en runs duren wat te lang...
* denotes required fields.