menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2024

zoeken in:
Nog even snel m'n top 10, en vooruit ik zet Indy gewoon op 1, een hele toffe afsluiter van een prima game jaar. Verder valt op dat mijn nummer 2 en 3 games van begin 2024 zijn, dus m'n gamejaar begon en eindigde met toppers. Ook weer de nodige oldies en retrogames gespeeld waaronder een Splinter Cell uit 2013 die me erg goed beviel en Ultracore die ik zowel op de MegaDrive als de Xbox heb gespeeld. En toch nog 1 PS5 titel dit jaar met het aardige Lego Horizon Adventures. De volledige top 10:

1. Indiana Jones and the Great Circle (2024) - 4.5*
2. Prince of Persia: The Lost Crown (2024) - 4.5*
3. RoboCop: Rogue City (2023) - 4.5*
4. Senua's Saga: Hellblade II (2024) - 4.5*
5. Tom Clancy's Splinter Cell: Blacklist (2013) - 4*
6. Agent Intercept (2019) - 4*
7. The Mummy Demastered (2017) - 4*
8. Ultracore (2019) - 4*
9. LEGO Horizon Adventures (2024) - 3.5*
10. Call of Duty: Black Ops 6 (2024) - 3.5*

Dan nog even een kleine top 4 van Amiga games uit 2024:

1. Star Dust Wars: Directors Cut - 4.5*
Niet normaal deze fan build game, 700mb wat huge is voor de Amiga en speelt als een trein vanaf een CF card in m'n A1200. On rails shooter met fmv achtige sequences. Echt heel gaaf gedaan

2. Tetris 1200 - 4*
Een perfecte port van de arcade versie. Top gedaan.

3. Final Fight: Enhanced - 4*
De final fight versie die laat zien hoe de game lang geleden had moeten uitkomen, hele mooie versie.

4. Roguecraft - 4*
Diablo light achtige game, isometric 3d, zit goed en mooi in elkaar. Ook in een mooie shiny big box cd32 versie mogen ontvangen.

Nog te spelen (ontvang de game deze week ergens op de mat): Dungeonette: The New Adventure. Verwacht niet helemaal mijn type game maar het is wel weer een release van Mutation Software dus ben benieuwd!

mrdig schreef:
Dan nog even een kleine top 4 van Amiga games uit 2024:

Chill. Een mini-Amiga staat ook nog op mijn lijst om in huis te halen. Maar dan heb je van die types in je vriendenkring die het weten, voor een 50% afgeprijsde staan, een foto in een vriendenkring sturen die je pas later ziet en dan denk je...'dumbass'. Buitenkansje gemist.

Ik heb nog een overzichtje van mijn gaming jaar 2024 om hier te posten. Zoals de laatste jaren met wat meer informatie hier of daar erbij gestrooid.

In totaal heb ik vorige jaar 515 uren gegamed. Iets meer dan de jaren ervoor, maar al bij al speel ik een stabiele 450~500 uren per jaar. Als ik dat in 2025 kan blijven volhouden zal al de rest ook wel meezitten .

Daarvan 220u op PS5, 112u op PS4 (ook op de PS5 console) en 155u op de Switch. De rest gespreid op 8 andere consoles.

Van die 515 uren heb ik de meeste tijd in RPG's verbracht, in totaal 190 uren. Gevolgd door Strategy, (Action-)Adventure en Puzzle games.

In totaal heb ik 91 verschillende games gespeeld, met een gemiddelde speelduur van 5.7u per game. De meeste speeltijd heb ik volgende games gestoken:

Final Fantasy VII Rebirth - 107u
Metaphor: Re Fantazio - 58u
Prince of Persia: The Lost Crown - 48u
Balatro - 38u
ANNO: Mutationem - 21u

Zo, nu mijn top-lijsten:

2024 heb ik me bewust wat meer op recente games gestort, met als gevolg dat ik er in totaal 21 heb gespeeld. Daarvan iig genoeg om een top 10 te maken:

1. Final Fantasy Rebirth
2. Indiana Jones and the Great Circle
3. Metaphor Re-Fantazio (maarrr nog niet uitgespeeld)
4. Balatro
5. Astrobot
6. Prince of Persia: Lost Crown
7. Arzette the Jewel of Faramore
8. Nintendo World Championship: NES Edition (nog 1 speedrun staat open)
9. Super Mario Party Jamboree (single player slechts een beetje aangeraakt)
10. Mario vs. Donkey Kong

De top drie kan ik maar moeilijk vastleggen, afhankelijk van welke dag ik erover nadenk ziet de ranking er anders uit. Tijd zal uitwijzen welk game het langste gaat bijblijven.

Oudere spellen die ik in 2024 heb uitgespeeld en hoog in het vaandel draag:

1. ANNO Mutationem
2. Dredge
3. Road 96
4. I was a Teenage Exocolonist
5. Killer Frequency
6. Ten Dates
7. Pirates Outlaws
8. Telling Lies

En dan ten slotten nog games waar ik best veel tijd in heb gestoken, maar om een of andere reden mee ben gestopt:

1. Diablo IV
2. Master's Detective Archives: Rain Code
3. Noel the Mortal Fate
4. Super Princess Peach (DS)
5. Warioware Move It!

Manny Calavera schreef:
Aangezien je op de Switch gamed, heb je de Paper Mario and the thousand year door remake al gespeeld? Ben je toch even zoet mee, mooie game. Heb er ook een paar uurtjes in, in 2025 ga ik die maar eens serieus oppakken.

Nee eigenlijk heb ik die links laten liggen, vooral omdat ik het origineel hier nog heb liggen Maar het is wel een van mijn favoriete games én volgens mij heeft de remake de game mooi opgepoetst. Dus misschien nog wel een goede om op terug te kunnen vallen!

Gast
geplaatst: vandaag om 15:37 uur

geplaatst: vandaag om 15:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.