menu

Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2024 kijk je het meest naar uit?

zoeken in:
Fonzzz002 (crew)
You know the drill .

Mijn persoonlijke keuzes:
- Tekken 8
- Prince of Persia: The Lost Crown
- Senua’s Saga: Hellblade II
- Alone in the Dark
- Mario vs. Donkey Kong
- Princess Peach Showtime!
- Little Nightmares III
- Lost Records: Bloom and Rage

Opmerkelijke titels die dit jaar zouden verschijnen:
- Hades 2
- Suicide Squad: Kill the Justice League
- Final Fantasy VII Rebirth
- Like A Dragon: Infinite Wealth
- Skull and Bones
- Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Star Wars Outlaws
- Visions of Mana
- Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Uitgebreidere lijst is hier te zien.

Must haves/plays:

- FFVII - Rebirth
- The Outer Worlds 2
- Unicorn Overlord
- Like A Dragon: Infinite Wealth
- Paper Mario Remake
- Persona 3 Reload
- Professor Layton and the New World of Steam

Ook geinteresseerd:

- Metal Slug Tactics (SWI) - zou nog dit jaar moeten verschijnen
- Princess Peach Showtime!
- Fable
- Lost Soul Aside
- Hades II
- Skull & Bones (haha)
- Saga Emerald Beyond

Nou...ik zal een deel wellicht niet kunnen spelen (of misschien wel op PC...of een eventuele Switch of PS5 - je weet maar nooit) maar...

Unicorn Overlord
Professor Layton and the New World of Steam
The Outer Worlds 2
Prince of Persia The Lost Crown
Metal Slug Tactics
Metroid Prime 4 (??)
Hades 2 (hoewel ik mezelf beloofd heb dat ik eerst eens fors wat meer uren in de eerste te steken).
Alone in the Dark
Tekken 8
Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
Fantasy Life the Girl that Steals Time

Senua's Saga Hellblade 2
Black Myth: Wukong
Warhammer 40,000: Space Marine 2

Die laatste drie staan apart. Waarom? Ze behoren grafisch tot het meest indrukwekkende dat ik tot nog toe al gezien heb. Iedere keer als er weer een stukje gameplay of een trailer voorbij komt denk ik verdorie - zo kan het dus ook...en dat is iets wat ik heel lang gemist heb in de huidige generatie.

De komende weken wordt kiezen al moeilijk:

- Final Fantasy VII Rebirth - 29/2 - must play
- Unicorn overlord - 8/3 - must play
- Like a Dragon: Infinite Wealth - 26/1 - hoog op mijn lijst, maar het probleem is dat ik de voorganger(s) nog niet heb gespeeld.

Grovonion schreef:
- Like a Dragon: Infinite Wealth - 26/1 - hoog op mijn lijst, maar het probleem is dat ik de voorganger(s) nog niet heb gespeeld.

Uit nieuwschierigheid. Hoeveel van de voorgangers (inclusief de Yakuza reeks en de spin-offs zoals Silent Judgement etc) moet je nog doen. Of heb je al gedaan?

euhm, alles, behalve Yakuza Kiwami

Dan heb je ook nog wel ff te gaan. Ik heb alleen maar een stukje van Kiwami gespeeld. En destijds op de PS2 het grootste gedeelte van deel 1. Maar....het is ook zo een serie waarvan er in de tussentijd blijkbaar een schier aantal delen, spin-offs en whatnots verkrijgbaar zijn.

Vanwaar de interesse dan als je het eerdere deel met Ichiban niet hebt gespeeld?

Daar ben ik dan weer benieuwd naar.

Zou dan toch eerst de introductie van zijn personage gaan spelen lijkt me.

Confusie schreef:
Vanwaar de interesse dan als je het eerdere deel met Ichiban niet hebt gespeeld?

Ik neem aan dat die vraag naar Grovonion is gesteld. Want ik ben nog lang niet toe aan de Like a Dragon games, of de Judgement games. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel een jaar of 50-55 ben

Maar het is inderdaad toch wel een serie die best in volgorde dient gespeeld te worden.

Benieuwd of het iets gaat opleveren though. Ik krijg de indruk dat het VR publiek nog altijd maar erg niche is. Hoewel een Metro game zich er wel voor leent.

Sinner schreef:
(quote)

Ik neem aan dat die vraag naar Grovonion is gesteld. Want ik ben nog lang niet toe aan de Like a Dragon games, of de Judgement games. Ik vermoed dat ik tegen die tijd wel een jaar of 50-55 ben

Maar het is inderdaad toch wel een serie die best in volgorde dient gespeeld te worden.

Ja aan hem.

Ik ben benieuwd waarom hij zo uitkijkt naar die specifiek terwijl hij de vorige naar eigen zeggen nog niet heeft gespeeld.

En waarom de vorige dan niet gespeeld.

Ja jongen.

Nou mag je eens goed met de billen bloot.

Wil het allemaal weten.

Nou ja.

Dusss.

Kijk wel uit naar de Persona 3 remake die een van deze dagen op Game Pass staat te verschijnen.

Die game met de station wagen die eind deze maand uitkomt.

Sowieso.

En verder.

Moet ik me er eens in verdiepen wat dit jaar allemaal te bieden zou hebben.

Voor waar ik nu tot en met eind maart op zit te wachten, of benieuwd naar ben, zijn:

Tomb Raider I-III Remastered
Had al in pre-order gezet een steam key via cdkeys website.
De gameplay mechanics van de classic tomb raider games die ik in de psx dagen te vaak had gespeeld.
De clunky feel en precisie in de jumps and moves en alles. Ja classic en voor mij nostalgisch.

Star Wars: Dark Forces Remaster
Nightdive Studios brengt deze classic tot leven en eindelijk met speelbare controls plus controller support voor tegenwoordige tijd.

Alone in the Dark
Na RE4 Remake en Dead Space Remake teveel kapot hebben gespeeld, ben ik toe aan de volgende vergelijkbare survival horror game. Nu vermoed ik wel een langzamer tempo met Alone in the Dark en niet zo zeer puur gericht op combat.

Dragon's Dogma 2
Had deel 1 maar even gespeeld, ook al voelde die al solide en goed. Ben van plan om deel 2 wel volledig te spelen. Ziet er wel weer prima Capcom vermakelijk uit.

Outcast a New Beginning
Hier wacht ik al jaren op en nu eindelijk is het dit jaar zover.
De ervaring van vroeger met de originele outcast op de oude pentium pc en crt monitor zal wel niet te evenaren zijn. Maar ik hoop op een geweldige ervaring.

Suikoden I & II HD Remaster - Gate Rune and Dunan Unification Wars
Classic jrpg's die ik nu al een tijdje in pre-order heb voor switch.

Unicorn Overlord
Vanillaware is eindelijk weer terug met een nieuwe game en met atlus/sega als uitgever.
Dit gaat waarschijnlijk weer goed worden. Hoop dat het zo goed, of zelfs beter dan Tactics Ogre: Reborn, Fell Seal en Battle Brothers word.

Cervantes (crew)
Er staan best veel games gepland voor dit jaar waar ik benieuwd naar ben. Deze games staan zeker op mijn radar om een keer gespeeld te hebben.

Te beginnen met het first-person shooter genre zijn er veel titels die mijn aandacht hebben.

Captain Wayne - Vacation Desperation

Captain Wayne lijkt een zeer explosief schietspel te worden met een cartooneske grafische stijl. Stilistisch vergelijkbaar met Wario Land maar dan met grof geweld en een hoop schietactie. Het ziet er bijzonder vermakelijk uit.

Six Days in Fallujah

Deze shooter is dan weer veel meer gericht op simulatie. Wat me aanspreekt is de authentieke sfeer, die gebaseerd is op een ware oorlogsstrijd destijds in Irak. Er is genoeg actie aanwezig, maar het is geen overdreven bombastische schiettent als in een gemiddelde moderne Call of Duty. Ook zitten er wat tactische elementen in het spel verwerkt, zoals het aansturen van je mede-soldaten. Dat doet me dan weer verlangen naar een nieuwe game in de Brothers in Arms-reeks, waar jammer genoeg al heel lang geen spel van is verschenen.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Oost-Europese shooters vind ik vaak wel interessant, vooral op sferisch gebied. Games zoals Serious Sam, Metro 2033 en Atomic Heart vallen dus wel in mijn straatje. Het eerste deel heb ik niet gespeeld, maar dit vervolg ziet er prima uit en heeft een fijne horror-achtig sfeer

Unrecord

Hoewel er vrij weinig bekend is over deze game maakte het toch veel indruk. Ook deze shooter draagt een bepaald realisme mee, de beelden zien er haast fotorealistisch uit. Dit is een spannende politie-detective en de bijpassende muziek maakt het extra meeslepend. Of de beelden uiteindelijk representatief zijn voor het eindproduct daar heb ik toch een beetje mijn twijfels over, maar als de uiteindelijke ervaring bijna net zo intens is als de vroege gameplay-beelden laten zien dan kan het wel eens een zeer intense game worden.

Witchfire

Deze game is al lange tijd in ontwikkeling en werd al tijdens de Game Awards van 2017 aangekondigd. Toch kijk ik nog steeds uit naar deze game. Witchfire is een duistere fantasy-horror dat me nog het meeste doet denken aan games als Darkwatch en Painkiller. Beide games heb ik vroeger met veel plezier gespeeld en hebben dus enige nostalgische waarde.

Nu ik maar liefst vijf shooters heb geselecteerd is er ook ruimte om een paar vechtspellen in het zonnetje te zetten.

Blazing Strike

Dit een moderne reïncarnatie van klassieke vechtspellen. Ik houd wel van die stijl en die heeft meestal mijn voorkeur boven de meer moderne stijl die de spellen van dit genre tegenwoordig hebben.

Dragon Ball: Sparking! Zero

Eindelijke weer eens een release van een Dragon Ball-spel dat grotendeels dezelfde gameplay heeft als Budokai Tenkaichi. Nu de game op aanzienlijk betere hardware draait ben ik benieuwd naar hoe vloeiend en spectaculair de actie nu zal zijn.

En er zijn nog enkele actie/rollenspellen waar ik naar uitkijk:

Black Myth: Wukong

De Chinese games-industrie komt steeds meer in opkomst. Deze game is daar een mooi bewijs voor, gezien de indrukwekkende beelden van de combat en het visuele spektakel daaromheen.

Granblue Fantasy: Relink

Deze game is net uitgebracht, dus met zekerheid een 2024-release.
Een mooie kleurrijke game, met veel actie.

Metaphor: ReFantazio

De rollenspellen van Atlus vind ik meestal wel goed, dus mijn verwachtingen voor deze game zijn dan ook hooggespannen. De game lijkt een combinatie te zijn van Persona en Shin Megami Tensei met daarbovenop wat unieke eigenschappen zoals de mix van turn-based en real-time actie.

Slave Zero X

Dit is een 2.5D actiespel met retro-graphics. Ik ben wel een liefhebber van games die 2D en 3D met elkaar vermengen om tot een unieke stijl te komen. De snelle actiegameplay ziet er ook smakelijk uit.

Dat niemand hier The Plucky Squire noemt zeg...

Ja en bijvoorbeeld wel Like a Dragon: Infinite Wealth.

Wat is daar dan zo bijzonder aan.

Dat zou ik nou wel eens willen weten.

Ook in dit filmpje (Nextfest Steam) zitten wel weer een paar aardige games.

geplaatst:
Nou...nadat Dune Spice Wars er al erg degelijk uitzag hebben ze zomaar even uit het niets (of althans niet dat ik het gemerkt heb) verleden maand een overzetting van het bordspel / deckbuilder Dune Imperium gedigitaliseerd. Een paar maanden terug gespeeld een namiddagje met een vriend die helemaal weg is van dit soort spellen (dus de fysieke versie) toen hij terug in het land was en ook deze gaat de lijst weer op.

Dune: Imperium on Steam

...en stiekem Monster Hunter Stories 1 ook. Ik weet wel dat 2 ook nog op mijn verlanglijstje staat maar goed. Beide games zien er nog altijd bijzonder charmant uit.

geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Mijn to-do /geinteresseerd lijst van games uit 2024 is inmiddels aardig bijgevult :

Degene die ik niet kende eens nagekeken en inderdaad. Buiten de backlog en mijn eigen wishlist mogen ook hier de meesten nog wel worden toegevoegd aan die van mij.

geplaatst:
...ik denk dat ik van de volgende video zowat elke game wel aan mijn lijst kan toevoegen...

Indie Games March 25-31

geplaatst:
Sinner schreef:
...ik denk dat ik van de volgende video zowat elke game wel aan mijn lijst kan toevoegen...

Indie Games March 25-31

Wow die Outpost: Infinity Siege ziet er vet uit.
Ben gek op tower defense games als het goed is uitgewerkt.
Over 6 uren beschikbaar op steam.
Hopelijk is de prijs niet al te hoog.

EDIT: MANIAC (van makers van butcher) ziet er ook overdose gta crazy nice uit.

geplaatst:
AdrievMer86 schreef:
Wow die Outpost: Infinity Siege ziet er vet uit.
Ben gek op tower defense games als het goed is uitgewerkt.

Inderdaad. Beiden lijken me best leuk. Er zijn een paar die me wat minder doen in de video maar ook heel wat dat echt wel de moeite lijkt. Ook de platformer One Last Breath, de RTS Godsworn en de deckbuilders kunnen me zeker bekoren.

geplaatst:
AdrievMer86 schreef:

Er staat trouwens een demo op Steam van Maniac. Vandaag een 20 minuutjes geprobeerd en hij is erg leuk. Gewoon carnage zaaien en zo lang mogelijk overleven (half uurtje - in de demo korter). In het echte spel heb je diverse figuurtjes, meer wapens die je kan verdienen en dergelijke. Misschien niet iets om uren achter elkaar te spelen maar wel bijzonder grappig en vermakelijk om lekker tussendoor even mee te knallen en prullen.

Zeg ik nu. Want dat was wat ik van Vampire Survivors ook dacht en daar had ik ook al vlug een 80+ uur in.

Slave Zero X - op diverse platforms van Switch tot Steam

Lijkt me een aardige hack & slash, zeker als je van The Ninja Warriors houd.

geplaatst:
Steamworld Heist 2!

Had geen idee dat die eraan kwam, moet de eerste nog uitspelen, maar de Steamworld spellen zijn altijd uitstekend.

geplaatst:
Ok...de een is dit jaar, de ander wellicht volgend jaar.

V-Rising
Assassins Creed Red

De eerste lijkt me erg cool, als vampier in Diablo stijl te werk gaan, maar met een hoop survival elementen erbij en AC Creed Red...tja...sluipmoordenaar zijn in Japan. Die setting zitten de meeste AC spelers toch al 15 jaar op te wachten. Inclusief mezelf. Dat ik Shogun nu aan het kijken ben maakt alleen maar lekkerder.

geplaatst:
Sinner schreef:
Ok...de een is dit jaar, de ander wellicht volgend jaar.

V-Rising
Assassins Creed Red

De eerste lijkt me erg cool, als vampier in Diablo stijl te werk gaan, maar met een hoop survival elementen erbij en AC Creed Red...tja...sluipmoordenaar zijn in Japan. Die setting zitten de meeste AC spelers toch al 15 jaar op te wachten. Inclusief mezelf. Dat ik Shogun nu aan het kijken ben maakt alleen maar lekkerder.

Voor moorden in Japan heb je toch al gewoon Ghosts of Tsushima? Wat kan AC daar nog aan toevoegen?

Maar wel eens, ik ben wel benieuwd naar wat dat gaat worden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:59 uur

geplaatst: vandaag om 06:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.