menu

Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2023 kijk je het meest naar uit?

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Een nieuw jaar in aantocht! Welke games van 2023 staat op jou to-do lijst?

Mijn lijst:
- Wo Long: Fallen Dynasty
- Star Wars: Jedi Survivor
- Suicide Squid: Kill the Justice League
- Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon
- Marvel's Spider-Man 2
- Alan Wake II
- Lies of P
- The Wolf Among Us 2
- Slitterhead
- Fire Emblem Engage
- Resident Evil 4 & Dead Space Remake

Opmerkelijke titels die zijn aangekondigd:
- Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (BOTW 2)
- Hades 2
- Silent Hill Ascension
- Dragon Age: Dreadwolf
- Hogwarts Legacy
- Street Fighter 6
- Forspoken
- Diablo IV
- Company of Heroes 3
- STALKER 2: Heart of Chernobyl
- Dead Island 2
- Pikmin 4
- Aliens: Dark Descent 
- Avatar: Frontiers of Pandora
- Assassin's Creed Mirage
- Final Fantasy XVI
- Final Fantasy VII Rebirth

Veel games. Heb er ook redelijk veel weggelaten. Grotere lijst kun je hier vinden.

avatar van Sinner
Er zijn inderdaad behoorlijk wat games in 2023 die toch al mijn aandacht hebben:

- Fire Emblem Engage
- Final Fantasy Theatrhytm Final Bar
- Final Fantasy V & VI Pixel Perfect Ports
- Bayonetta Origins Cereza and the Lost Demon
- Octopath Traveller 2
- Dragon Age Dread Wolf
- Pikmin 4
- The Wolf Among Us 2
- My Time at Sandrock
- Diablo IV
- Zelda Tears of the Kingdom
- Marvels Midnight Suns (Xbox One versie)
- Suicide Squad Kill the Justice League
- Persona 3 & 4 ports
- Front Mission 2 & 3 ports
- Fatal Frame Mask of the Lunar Eclipse
- Assassins Creed Mirage
- Oxenfree II
- Warhammer 40k Boltgun
- Warhammer 40k Rogue Trader
- Warhammer 40k Space Marine 2
- Atomic Heart
- Eiyuden Chronicle Hundred Heroes
- Silent Hill Townfall
- Silent Hill F

Obviously is dat zonder al de Indie games die je plots en helemaal onaangekondigd even 2 weken van tevoren ontdekt.

...en misschien toch maar eens beginnen denken om in 2024/25 mijn PC te upgraden en alvast wat geld opzij te zetten voor een nieuwe Nintendo. En eventueel een PS5? Hoewel die laatste voor mij niet meteen prio is met mijn backlog en huidige lijstjes...dan heeft een PC en Switch opvolger toch voorrang.

avatar van -marco-
Een Zelda, wolf among us, street fighter 6, Lightfall uitbreiding Destiny 2, Star Wars Jedi Survivor en VR 2 doen me wel uitkijken naar 2023.

Hopelijk net zo’n mooi game jaar als 2022

avatar van Princess Piranha
Zelda Zelda Zelda!

avatar van Manny Calavera
Spider-Man 2 op nummer 1. En benieuwd wat ze van Zelda hebben gemaakt. Het is echt niet mijn reeks, maar als Switch bezitter ga ik het wel spelen.

En ook benieuwd naar Skull and Bones, maar meer of dit na al die jaren nog kans van slagen heeft.

En AC Mirage, ook al vervloek ik de reeks soms, het wekt ook altijd mijn interesse.

En de Suicide Squad, hoop al jaren nog eens op een brute game in de geest van de Batman Arkham games.

avatar van Sinner
...ik ben blijkbaar nog niet eens klaar met 2022. Kijk ik zo naar eerste retrospective lijstjes voor de Switch en zie ik games als F.I.S.T, Aka, Bright Memory, Pilgrims of Baldo The Guardian Owls dan vraag ik me af hoe ik die over het hoofd heb gezien?

Overigens mag ik:

Wo Long Fallen Dynasty
Blood Bowl 3
Redfall

Toch ook wel aan mijn lijstje toevoegen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Under the Waves, (uitgegeven door Quantic Dream), maar ook Oxenfree 2 en Wolf Among Us 2

avatar van DarthSolidKevin
Ik koop tegenwoordig niet tot zeer zelden een game op release, maar er zijn wel wat titels die ik dit jaar in de gaten ga houden. Sommige komen direct op GamePass, dus die ga ik dan wel meteen proberen.

- Fire Emblem Engage
- Star Wars Jedi: Survivor
- Star Trek: Resurgence
- Suicide Squad: Kill the Justice League
- Street Fighter 6
- RoboCop: Rogue City
- Starfield
- Flintlock: The Siege of Dawn
- Lies of P
- Wanted: Dead

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ook ff hier, zit veel multiplatform tussen hoor!

Ter inspiratie voor dit topic:


avatar van Sinner
centurion81 schreef:
Ook ff hier, zit veel multiplatform tussen hoor!


Heel erg veel. En ook bijzonder veel last-gen. Wat ik niet zo een ramp vind want zo kan krijg ik het merendeel ook nog te spelen. Ook wil dit niet zeggen dat er bepaalde games niet indrukwekkend uitzien - Warhammer Space Marine 2, Atomic Heart, Like A Dragon Ishin (en die andere Like a Dragon - blijkbaar ook weer beiden in de Yakuza reeks), Remnant 2, Robocop en Black Myth Wukong vind ik erg puik om naar te kijken. Valt me ook weer op dat de interessantste en inventiefste games toch weer de meer Indie gerichte spellen zijn.

Ik denk dat minstens de helft van de lijst ook meteen op mijn lijst zou kunnen. (Layers of Fear 3, ook al heb ik 2 nog niet, maar ook Tchia en de titels die ik al noemde).

Speciale vermelding: Wrestle Quest, Zo charmant dat het meteen mijn aandacht had. Had ik tot nu toe nog niets over gehoord.

avatar van Grovonion
Like a Dragon is de "re-branding" van de Yakuza reeks. Ik dacht dat het de bedoeling was dat voor de franchise te gebruiken voor alle games in de reeks.

avatar van Sinner
Grovonion schreef:
Like a Dragon is de "re-branding" van de Yakuza reeks. Ik dacht dat het de bedoeling was dat voor de franchise te gebruiken voor alle games in de reeks.


Ah ok. Dacht dat dit enkel een soort spin-off van deel 7 zou zijn. Aangezien er ook nog 2 delen zijn die Judgement en Lost Judgement heten? Dus de serie heet vanaf nu Like A Dragon en we krijgen weer meteen 2 nieuwe delen die meteen terug richting actie gaan (of alvast eentje - geen idee wat de ander doet qua gevechten).

Moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet mee zit. Dat zijn dus inclusief deze delen, de Spin-offs en de Dead game al 12 games. Toch wel een van de langst lopende 'recente' franchises. En al zit ik nog helemaal in het begin wel eentje waar ik erg veel lol aan beleef.

avatar van Grovonion
Judgment is een echte spin-off met andere held en (licht) andere insteek.

avatar van Banjo
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom !

Meer hoef ik niet te zeggen eigenlijk maar...

- Pikmin 4
- Hollow Knight: Silksong
- Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp
- Metroid Prime 4
- Alan Wake II
- Fire Emblem Engage
- The Super Mario Bros. Movie

En nog heel veel meer...

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Ah en ik kijk erg uit naar de nieuwe Pinball FX die in februari naar consoles komt

avatar van Confusie
Alan Wake niet.

Verder vooral SnowRunner in 2023 denk zou het zo gauw even anders niet weten.

avatar van -marco-
centurion81 schreef:
Ah en ik kijk erg uit naar de nieuwe Pinball FX die in februari naar consoles komt


Maar pinball FX is toch al op de consoles? Nieuwe kasten bedoel je?

avatar van Sinner
-marco- schreef:
Maar pinball FX is toch al op de consoles? Nieuwe kasten bedoel je?


Nee. Er komt wel degelijk WEER een nieuwe update / versie van Pinball FX. Februari 2023.

HELAAS lijkt het er wel op dat je dus NIET je eerder gekochte kasten kan importeren. Wat eigenlijk wel een beetje een tegenvaller is. MAAR er komen wel weer wat nieuwe kasten aan - zoals ondermeer de klassieke Addams Family tafel. Geweldig. Die stond vroeger in een Cafe waar mijn ouders op zondag koffie gingen drinken, mocht ik als kind altijd een rondje op doen, dus daar kijk ik wel weer naar uit. Speel ik de oude kasten wel op de oude versie.

Ik vind het wel een klein beetje ingewikkeld worden qua namen / versies though. Aangezien je de oude versies ook kan blijven spelen. Maar de tafels niet op de nieuwe versies kan importeren - aangezien het op een lichtjes andere engine draait. Ze hadden het toch echt wel gewoon Pinball FX 4 kunnen noemen.

avatar van centurion81
centurion81 (moderator)
Mee eens, Pinball FX 4 was veel logischer geweest...oh well, went snel genoeg

avatar van -marco-
Maar dan “moet” je dus alle bestaande kasten opnieuw aanschaffen?!? Wat een flauwekul.

Komt daar geen korting pakket voor oid dan?

avatar van Sinner
-marco- schreef:
Komt daar geen korting pakket voor oid dan?


Ik dacht gelezen te hebben van wel in de eerste week(en)? Maar dat was toen nog niet volledig duidelijk. Je zou wellicht korting krijgen op kasten die al in je bezit zijn tijdens een bepaalde periode maar geen idee of hier al meer over bekend is.

Ik vind het ook niet de meest klantvriendelijke oplossing, maar goed, bestaande kasten speel ik wellicht gewoon op FX3, nieuwe op de nieuwe versie. Het is sowieso al een tijd terug en ik heb heel weinig gespeeld op de Switch in vergelijking met de PS3 destijds.

avatar van Banjo
-marco- schreef:
Maar dan “moet” je dus alle bestaande kasten opnieuw aanschaffen?!? Wat een flauwekul.

Komt daar geen korting pakket voor oid dan?


Ja nu flikken ze dit weer! dat was toen ook al precies zo..
Toen ik al die kasten op de Wii-U compleet had en helemaal opnieuw moest beginnen op de Switch en niks kunnen overzetten, nou ik trap daar nu niet weer in.

Edit: die Indiana Jones: The Pinball Adventure is nu nog wel in de aanbieding op de Switch tenminste..

avatar van drezic
VR2 met Horizon en RE. Misschien Suicide Squad: kill the justice League.

En vast nog een paar sterke games waar ik nu niet aan denk of die ik nog niet ken. En ik kijk enorm uit naar de Max Payne remake. Maar dat zal nog wel even duren.

avatar van Sinner
Banjo schreef:
Edit: die Indiana Jones: The Pinball Adventure is nu nog wel in de aanbieding op de Switch tenminste..


Ik mis op de een of andere manier altijd het nieuws wat betreft flipperkasten op FX. Mocht Diablo geen prijsdaling zien morgen zou ik deze kast eventueel wel eens aanschaffen op de Switch. En eventueel nog een of andere goedkope game als vervanging aanschaffen. Ik eh...heb hetzelfde probleem als een van de andere gebruikers hier. Je kan er beter eentje te veel dan te weinig in de collectie hebben. Maar ik hoop nog altijd dat Diablo Prime Evil collection op Switch zakt naar 20-25.

avatar van Mr_Meeple
Als d&d fan kijk ik voornamelijk uit naar Baldur's Gate 3.
Alle vertrouwen er in dat Larian er een geweldig spel van gemaakt heeft. Toch al regelmatig in verleiding gekomen om mogelijks al de game in early access te kopen, maar dan bedenk ik me toch altijd weer dat ik liefst het totaal plaatje wil hebben.

Voor de rest ga ik mezelf wat inhouden in aankopen van de nieuwigheden. Backlog genoeg liggen, voor ik er helemaal in ga verzuipen.

avatar van Sinner
Ergens de afgelopen dagen gedropt op de Switch Sports Story, de opvolger van Golf Story. Dat was een geweldig leuk en charmant spel, ook al heb ik hem weer eens niet uitgespeeld.

Sports Story staat in ieder geval op mijn shortlist. En ik ben van plan beide games in 2023 te spelen.

avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Heb de laatste paar dagen me bezig gehouden met wat er nog meer in 2023 uitkomt. Kwam wat interessante dingen tegen!

- Amnesia: The Bunker
- World of Horror
- A Space for the Unbound
- The Dark Pictures: Switchback VR

En het gebeurt niet vaak dat ik geïnteresseerd raak voor een game puur door een cinematic trailer, maar dit is één van de meest sfeervolle trailers die ik zag sinds Death Stranding. Talloze dingen worden over deze wereld verteld, mysteries opgewekt, enkel door de beelden. Ben hier erg benieuwd naar geraakt:


avatar van legian
Eventjes teruggekeken wat ik zoal kon vinden. Geen idee of het allemaal ook komend jaar uit gaat komen, verschillende zijn al een aantal keer uitgesteld ook. Maar het gros staat dacht ik wel gepland voor 2023.

Redfall
STALKER 2: Heart of Chornobyl
Alan Wake II
Hades 2
Assassin's Creed: Mirage
Atomic Heart
Hollow Knight: Silksong
The Expanse: A Telltale series
Under the Waves
Forever Ago
Coffee Talk Episode 2
Schism
The Plucky Squire
Routine
Replaced
The Last Night

avatar van FlorisV
Bijzonder benieuwd naar:

Metal Slug Tactics
Robocop Rogue City

Daarnaast hopelijk een flinke sale van Valkyrie Elysium. De demo vond ik mooi maar ik vind de titel ook veel te duur boven de 20 euro.

avatar van AdrievMer86
Ga nu echt mee met de flow qua nieuwe releases.
Maar houd me tegenwoordig ook wat meer in met direct een nieuwe game kopen.
Wacht ff paar maanden en de games kosten stukken minder.
Fysieke indie games voor ps5 aan de andere hand hoop ik vaak wel direct aangezien die meestal 20-35 euro zijn. Of ik zie het over het hoofd en dan ineens zijn ze 12 euro in een aanbieding of iets.
Maar qua direct kopen ga ik hoe dan ook voor Robocop Rogue City aangezien een grote robocop fan hier en de eerste 2 films zo vaak gezien.

Verder kijk ik heel erg vooruit naar Jagged Alliance 3
Deel 2 vroeger zo veel gedaan als jong kind. Zo veel slechte spinoffs. Maar deel 3 hoort de serie weer naar goede waarde te brengen.
Heb de game al in pre-order met een steam key via YUPLAY Niet slecht voor 25 euro.

avatar van Sinner
AdrievMer86 schreef:
Verder kijk ik heel erg vooruit naar Jagged Alliance 3
Deel 2 vroeger zo veel gedaan als jong kind.


Idem. Ik denk dat ik de Big-Box versie van of 1 of 2 zelfs nog ergens heb liggen. Toch wel een klassieker op tactisch gebied. De spin-offs heb ik zelfs niet gespeeld. Heb er 1 of 2 van op Steam maar de semi-rts gameplay was zodanig verschillend dat het me niet meteen greep. Kan zijn dat ik het ooit nog wel eens een kans geef though. Maar de aankondiging van Jagged Alliance 3 en het hele 'back to the roots' idee qua gameplay zie ik wel zitten. Hoop dat ze der verwachtingen inlossen. En als niet...nou ja....terug naar X-Com / 2 of naar de het net in huis gehaalde Phoenix Point. Of een van de -tig andere TB strategy Games.

Ook weer een titel die uit het niets leek te komen en weer uit een stoffige doos is getrokken en me meteen trok is Double Dragon Gaiden though. Meerdere speelbaren karakters. Een meer pixelated stijltje. Maar de traditionele Beat 'm up gameplay lijkt best in orde. En het verschijnt al op de 27ste juli.

...en ik wacht nog steeds af tot iemand Golden Axe eens eindelijk in ere hersteld. Liefst het team dat Streets of Rage 4 zo een geweldige game heeft gemaakt.

avatar van Sinner
Tweede helft van het jaar is stacked:

Pinball Fx + Fx3 remaining tables
Oxenfree II (net gekocht, voot het weekend)
Laatste Mario Kart DLC
DOUBLE dragon Gaiden
Pikmin4
Sea of Stars
FAE farm
Seasons of stories a Wonderful life
New Super Mario Wonder
Super Mario RPG
Star Ocean the Second Star R (kan ik meteen de eerste in huis halen)
Jack Jeanne
Samba de Amigo
Alle DLC voor Final Fantasy Theatrhytm
DLC voor voor Marvel Ultimate Alliance 3

En degene die met prio op de lijst staan: bayonetta origins en 3, Front Mission 1st (en 2 en 3 die binnen niet al te lange tijd volgen). Project Zero 4. Let's Build a Zoo. En wellicht noh een hoop andere.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:25 uur

geplaatst: vandaag om 22:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.