menu

Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2022 kijk je het meest naar uit?

zoeken in:
avatar van Fonzzz002
Fonzzz002 (crew)
Als vervolg op dit forum.. Welke games worden er dit jaar verwacht die je het graagst wilt spelen?

Daarmee bevat mijn lijstje meerdere games die oorspronkelijk voor 2021 waren aangekondigd, maar verzet zijn . Zou mij niets verbazen als meerdere van dit jaar dat ook gaan hebben. iig, mijn keuzes:
God of War: Ragnarök
Stray
GhostWire: Tokyo
Dark Pictures Anthology: The Devil in Me
Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin
Kirby and the Forgotten Land
Mario + Rabbids Sparks of Hope
Sonic Frontiers
Bayonetta 3
Marvel's Midnight Suns
Gotham Knights
Suicide Squad

Als geheugensteun zijn dit een aantal opmerkelijke titels die voor dit jaar aangekondigd:
Horizon: Forbidden West
Elden Ring
Pokémon Legends: Arceus
Dying Light 2: Stay Human
Babylon's Fall
Gran Turismo 7
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
Forspoken
Saints Row
A Plague Tale: Requiem
Avatar: Frontiers of Pandora
Hogwarts Legacy
The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Splatoon 3

avatar van mrdig
Van het lijstje wat je noemt staan Horizon Forbidden West en de nieuwe Plague Tale erg hoog in mijn lijstje. HorizonFW (ps5) zelfs al in de pre-order staan.

Verder benieuwd naar Replaced, Starfield, die nieuwe Avatar game, Gran Turismo 7 en dan vergeet ik er denk ik nog wat.

avatar van Sinner
Welke games uit 2022 ik ga spelen? Ehm...ik vermoed dat ik wellichter eerder pre-2018 ga spelen en af en toe met wat geluk eentje van de laatste jaren ertussen prop

Dat lijstje is aardig...en daar bovenop komen nog tientallen Indie Games die ik heb zien passeren die me interessant leken maar waar ik even de titel van kwijt ben, en wellicht nog een heel deel van zowel de bovenstaand vernoemde (en niet vernoemde) A+ en Midrange titels die gelukkig wel nog op de vorige generaties te spelen zullen zijn.

Ik houd het voorlopig even beperkt want ik betwijfel of ik veel 2022 games ga spelen met mijn backlog. (en nog steeds in RDR2 bezig ben - na de eerste helft van januari amper gegamed te hebben). Maar de games die mij wel heel erg trekken momenteel en wellicht op release in huis worden gehaald:

- Dark Pictures Anthology The Devil in Me (Xbox One)
- Rune Factory 5 (Switch)
- Marvel's Midnight Suns (Xbox One wellicht)
- Vampire the Masquerade Swansong (Switch of Xbox One)

Verder hoop ik eindelijk de volgende games te kopen en spelen van afgelopen jaren met:
- Mario Aces Tennis (Switch)
- Mario Golf (Switch)
- Smash Bros (Switch)
- Mario Odyssey (Switch)

en met name de eerste twee om in multiplayer mode thuis op de bank geregeld wat potjes te spelen.

En de release uit 2021-2020 die me het meest interesseerden verder, maar enkel aan een budget prijs en indien ik er zin in heb (Guardians en Necromunda heel erg, Assassins Creed kan wachten, daar heb ik er nog een 4-5tal waar ik door moet):
- Guardians of the Galaxy (Xbox One)
- Assassins Creed Vikings (Xbox One)
- Necromunda Hired Gun (Xbox One)

Obviously staat er op 'kortere games' zoals budget beat 'm ups, visual novels of meer interactive fictie, walking simulators, adventure games of waar je het ook onder classificeert ook geen beperking. Dat zijn vaak gewoon games die relatief goedkoop zijn en een paar uur leuke afleiding bieden tussendoor zonder te vervelen.

avatar van Sinner
..ok...klinkt bizar...net aangekondigd en 'niet echt' nieuw...

Teenage Mutant Turtles Cowabunga Collection

Toen ik het vanmorgen zag was ik meteen verkocht als fan van sidescrolling beat 'm ups...

avatar van Sinner
Ik heb er trouwens nog eentje die heel erg hoog op mijn verlanglijstje staat en ik me wellicht wel eens dit jaar nog zie aanschaffen.

Borderlands - Tiny Tina's Wonderlands

Ik heb deel 3 wel nog niet in de kast staan (ook dat zie ik nog gebeuren dit jaar) maar net deze spin-off lijkt me bijzonder lollig om te doen. De DLC die Tiny Tina in deel 2 had is wat my betreft ook nog altijd de leukste die ik gespeeld heb en haar karakter een van de meest memorabele. Dus ik zie dit deel eigenlijk best wel zitten.

Overigens...als ik me niet vergis staat ook hier nog de verfilming voor gepland (Borderlands dan) voor dit jaar of volgend jaar (naar ik meen afgelopen en in SFX fase) met een hoop bekende acteurs als Cate Blanchett, Jack Black (gelukkig enkel als Claptrap), Kevin Hart, Jamie Lee Curtis etc etc).

All Seeing Fish
- The Talos Principle 2 ( Hoop dit jaar)
- Planet of Lana

avatar van Sinner
Nou...alle 3 onlangs genoemd in het 'buy' topic, alle 3 in het Alternate West en eentje is deze week uit - na het zien van de reviews ben ik verkocht. Dus heb ik het geld:

Weird West
Hard West 2
Evil West

2022 is best een interessant jaar aan het worden.

avatar van Sinner
The Callisto Protocol

Ik heb weliswaar geen PS4 of 5, maar ben toch wel erg benieuwd naar hoe deze game zich gaat verhouden tot bvb een Dead Space. Die wat mij betreft nog altijd een van de meest effectieve (space) horror games ooit is.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.