menu

Games / Toplijsten en favorieten / Welke games van 2021 kijk je het meest naar uit?

zoeken in:
Begin dit jaar had ik een voorspelling topic geopend waarin het de bedoeling was om je uiteindelijke top 10 te voorspellen en welk cijfer je denkt dat de betreffende games zullen krijgen, met als doel aan het einde van het jaar terug te kijken naar hoeveel de games met je verwachtingen overeenkwamen. Persoonlijk kon ik echter geen enthousiasme meer vinden om uitgebreid commentaar te geven op mijn verwachtingen of vergelijkingen te maken met de uiteindelijke lijst in het Top 10 van 2020 topic. Helft van de games op mijn lijst waren niet uitgekomen of kregen een 3,5*. Niet een denderend boeiende reflectie.

Daarentegen leek het me wel leuk het nogmaals te hebben over geanticipeerde games die niet ver meer zijn. Dus, wat zijn de games van 2021 waar jij naar persoonlijk het meeste naar uitkijkt? De mijne zijn:

1. God of War: Ragnerok
2. Resident Evil Village
3. Little Nightmares II
4. Cyber Shadow
5. Stray
6. GhostWire: Tokyo
7. Psychonauts 2
8. It Takes Two
9. Persona 5 Strikers
10. Super Meat Boy Forever
11. Kena: Bridge of Spirits
12. Prince of Persia: The Sands of Time Remake
13. The Lord of the Rings: Gollum

Voor als je een geheugensteun nodig hebt, dit zijn opmerkelijke titels die zijn aangekondigd voor 2021:
- Horizon II: Forbidden West
- Final Fantasy XVI
- Halo Infinite
- Far Cry 6
- No More Heroes III
- Hitman III
- Hogwarts Legacy
- Ratched & Clank: Rift Apart
- Monster Hunter Rise
- Gran Turismo 7
- Bravely Default II
- Shin Megami Tensei V
- Gotham Knights
- Ghosts 'n Goblins Resurrection
- Oddworld: Soulstorm

Nou momenteel heb ik er niet zo heel veel die ik kan opnoemen - en de meesten zijn of Indie games of Switch games. Maar de games waar ik momenteel het meest naar uitkijk zijn:

Baldurs Gate 3 (Wherever ik het op kan spelen)
Little Witch in the Woods (Switch)
My Time at Sandrock (Switch)
No More Heroes III (Switch)
Rune Factory 5 (Switch)
Story of Seasons Pioneers of Olive Town (Switch)
The Wolf Among Us 2 (Xbox One?)
Witchbrook (Switch)

...en ik ben me idd bewust dat 9/10 life sims en farming games zijn. Er zijn ook nog enkele RPG Ports die naar de Xbox of Switch komen maar dat zijn natuurlijk geen 'nieuwe' games.

Ik kijk uit naar GTA 6, maar die zal komend jaar niet verschijnen.

Voor komend jaar kijk ik het meest uit naar Hitman III. Overweeg de game zelfs meteen te kopen, volgende maand al. En hopelijk komt Nintendo nog met iets leuks.

Merk de laatste jaren dat ik steeds meer oudere games speel. Goedkoper en het nostalgie-gevoel is er dan ook sterk. Dit jaar bv Duke Nukem 3D opnieuw gespeeld, net als Red Dead Redemption 1.

Maar ik blijf het gamenieuws gewoon volgen, dus er komen vast nog wel weer verborgen pareltjes voorbij. Microsoft zal ook wel een lading games voor de Gamepass af gaan leveren die ik ga spelen op mijn nieuwe Series X.

Ik ben wel benieuwd naar Stray. Maar spelen bij de release zit er nog niet in aangezien ik niet van plan ben om in 2021 een PS5 aan te schaffen. Daar wacht ik liever nog een jaar mee aangezien ik nog genoeg gameachterstand heb in te halen op de PS4 en er voor mij persoonlijk voorlopig nog geen echte 'must have' game op de PS5 is (tenzij ik nu een belangrijke titel over het hoofd zie).

Dit was echt moeilijk haha, Nintendo is erg geheimzinnig aan het doen helaas.

- Eastward
Deed mij een beetje denken aan Mario & Luigi games, maar dan in een hele andere en serieuze setting.

- Psychonauts 2
Deze wil ik erg graag! Maar ik hoop nog op een Switch release, het is nog niet bevestigd of deze daadwerkelijk op de Switch uitkomt

- New Pokémon Snap
Maaaaar, komt deze wel in 2021 uit? Grote kans dat het 2022 wordt.

- The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Hier kijk ik het meest naar uit! Ik zie het wel gebeuren dat het komend jaar uitkomt. Maar Zelda games worden zowat altijd uitgesteld na een release datum te hebben gekregen. Aangezien we nog niet eens een releasedatum hebben, wordt het vast ook pas 2022

In januari 2021 komt deze (timed) Xbox series S/X/pc exclusive:
The Medium (2020)

Zit er prachtig uit, maar wel een horror game waar ik niks mee heb. Maar kan ook zijn dat het meer een Alan Wake / Hellblade sfeertje heeft. Dat trek ik nog wel. Sowieso checken dankzij GamePass.

Verder sowieso benieuwd naar de SeriesX versie van Cyberpunk 2077 volgend jaar, een Halo Infinite, een FarCry 6, Hellblade 2, Prince of Persia remake, Little Nightmares 2, Super Meat Boy Forever.

En als de nieuwe Horizon Zero dawn speelbaar zal zijn op de ps4 slim dan ga ik die ook wel halen

centurion81 (moderator)
Gran Turismo 7 is de enige game waar ik echt naar uitkijk, en naar Far Cry 6 ben ik nieuwsgierig wat het gaat bieden!

Far Cry 6 ben ik op zich ook wel benieuwd naar. Ook al moet ik 5 nog uitspelen. Ben helaas door 1 of ander spel sidetracked destijds, maar die was qua sfeer wel erg sterk met hele cultus gebeuren.

Zou ook wel op mijn lijstje mogen. Als het nog op de normale one-s uitkomt.

Wat ik me afvraag, zou er nog een echte 3D Mario op de Switch verschijnen?

In februari komt wel de Wii-U port van Super Mario 3D World die ik zeker ga halen, maar ik bedoel een nieuwe Odyessy. Het zal wel niet. Mario 64 op de N64, Sunshine op de GC, Galaxy 1 op de Wii, Galaxy 2 op de Wii-U, Odyssey op de Switch.
Twee Mario games op 1 generatie is zeker teveel werk of commercieel niet aantrekkelijk. Ik vind het jammer. Na een jaar of 3, 4 moet je toch een volgende game af kunnen hebben?

En ik zou ook graag een nieuwe Mario Kart zien, maar dat zal ook wel bij de Switch 2 pas zijn.

Kortom, ben benieuwd wat Nintendo in 2021 te brengen heeft. Ik vond ze dit jaar qua eigen games niet sterk. Nieuwe Animal Crossing en nieuwe Paper Mario. Dat was het wel qua echte grote titels.

Princess Piranha schreef:
- The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2
Hier kijk ik het meest naar uit! Ik zie het wel gebeuren dat het komend jaar uitkomt. Maar Zelda games worden zowat altijd uitgesteld na een release datum te hebben gekregen. Aangezien we nog niet eens een releasedatum hebben, wordt het vast ook pas 2022

Heb grote twijfels of ik dit ga spelen. Er zijn 2 Nintendoreeksen waar ik niet veel mee heb. Pokémon (daar zal ik nooit iets van kopen) en Zelda, maar in mindere mate. Dat zijn wel goede games, maar niet echt wat voor mij. Al vond ik The Wind Waker destijds wel leuk, maar BOTW vond ik lang niet zo briljant, hoe ongelofelijk mooi het ook was gemaakt. Heb die game een jaartje terug ook tweedehands doorverkocht. Die houden gelukkig wel hun waarde haha.

Ajax&Litmanen1 schreef:
En ik zou ook graag een nieuwe Mario Kart zien, maar dat zal ook wel bij de Switch 2 pas zijn.

Dat zou volgens diverse berichten nog voor de Switch zijn. Aangezien Mario Kart 8 een port is en iedere generatie zijn 'eigen' Mario Kart krijgt. Hoewel ik het niet meteen zie gebeuren, maar er eerder nog een jaartje of 2 overheen zie gaan.

Vergeet niet dat het ding pas 3 jaar oud is, en dus nog wel een jaartje of 2-3 te gaan heeft. Wellicht met minder ports of crossgen titels, maar ik denk dat in de tussentijd de Indie titels hoogtij blijven vieren, bepaalde oude ports wel nog gebeuren maar vooral dat Nintendo & co de stilte en tijd gebruikt heeft om langzaam aan titels te werken.

Zo zit er nog een Metroid, No More Heroes 3, Bayonetta 3, wellicht Super Mario Kart en Zelda in de planning. Maar zie ik ze ook in staat plots wel aankondigingen uit het niets te doen over bvb een F-Zero, Kirby, Starfox, Fatal Frame, weer een Fire Emblem etc. Zeker nu de next gens net op de markt zijn.

Het zijn gissingen van mijn kant uit. Maar het lijkt me niet onlogisch dat ze bepaalde titels als het ware hebben opgespaard voor dit moment.

Ik heb er trouwens nog twee waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben, ook al zit er daar minstens eentje tussen die ik niet kan spelen (misschien zelfs beiden) en moet ik ook Arkham Knight nog spelen:

Gotham Knights
Suicide Squad

De vorige Batman games waren top dus ergens verwacht ik hier toch wel wat verwachtingen van. Ook Suicide Squad - het lijkt me best lollig om met de bad guys op pad te gaan. (nou nee, de film was geen fuck waard (ook al was Margot Robbie een prima Harley Quinn - maar ik houd de moed erin voor nr 2 aangezien James Gunn de regisseur is en Guardians of the Galaxy bvb toch beiden erg goed waren imo), maar de comics lees ik ook al jaren en die zijn steevast de moeite dus...)

Gast
geplaatst: vandaag om 10:05 uur

geplaatst: vandaag om 10:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.