menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2020

zoeken in:
Winkelwagentje (moderator)
En opnieuw kom ik niet aan een top 10 - met wat DLC kom ik nog net aan een top 8. Lekker veel variatie qua platformen ook - mijn Switch heb ik vorig jaar verkocht, en mijn Vita's hebben weinig liefde gehad, want de hele collectie staat ingepakt en opgeslagen, klaar voor een verhuizing. Verder heb ik heb Cyberpunk klaarliggen, maar daar begin ik pas een zodra ik 13 Sentinels heb uitgespeeld. En buiten het onderstaande lijstje heb ik volgens mij enkel Transistor (2014) uitgespeeld; gelijk mijn enigste platinum trophy uit 2020.

1 // Manifold Garden (2020)
Platform: PS4 | tijd: 10 uur | uitgespeeld | 4.5*

2 // Flat Heroes (2016)
Platform: PS4 | tijd: + 15 uur | campaign 9 uit 10 werelden voltooid | 4.5*

3 // 13 Sentinels: Aegis Rim (2019)
Platform: PS4 | tijd: + 20 uur | mee bezig | 4.0* (nog niet gestemd)

4 // Control: The Foundation (2020)
Platform: PS4 | tijd: 10 uur | uitgespeeld (story + sidequests) | 4.0*

5 // Just Shapes & Beats (2018)
Platform: PS4 | tijd: + 15 uur | campaign uitgespeeld, nog niet alle challenges voltooid | 3.5*

6 // Control: AWE (2020)
Platform: PS4 | tijd: 5 uur | mee bezig | 3.0* (nog niet gestemd)

7 // Moving Out (2020)
Platform: PS4 | tijd: 5 uur | 3.0*

8 // Fall Guys: Ultimate Knockout (2020)
Platform: PS4 | tijd: 10 uur | 2.5*

Ik heb me inmiddels aangewend te wachten met het kopen van titels totdat ze voor de helft of minder gaan. De enige 2020 titels die ik (echt pas) gekocht heb volgens mij zijn Jedi Fallen Order en Squadrons. Van Desperados 3 heb ik de demo gespeeld en die ga ik zeker aanschaffen als de prijs nog wat scherper is. Maar mijn backlog verdient nog heel veel liefde...tot dusver de 2020 games.

Maar ik heb best veel spellen gespeeld dit thuiszit jaar, dus hier een top 10.

5 triple A'tjes:
-Alien Isolation
-Resident Evil 2
-Metal Gear Solid V
-Assassin's Creed Odyssey
-Rise of the Tomb Raider

en 5 prachtige Indies:
-Shadow Tactics
-Dungeontop
-Fate Hunters
-Terraforming Mars
-Cosmic Star Heroine

Emotie (de spanning van bijv. stealth) en verslavingsfactor zijn voor mij het belangrijkst.

Valt op: The Last of Us 2 is buiten 1 lijstje niet te bekennen, maar ook Ghost of Tsushima (die ik zelf grafisch een van de knapste games vind van deze generatie en voor zover ik het bij anderen heb kunnen spelen ook erg lekker speelt) zelfs nergens.

centurion81 (moderator)
Sinner schreef:
Valt op: The Last of Us 2 is buiten 1 lijstje niet te bekennen, maar ook Ghost of Tsushima (die ik zelf grafisch een van de knapste games vind van deze generatie en voor zover ik het bij anderen heb kunnen spelen ook erg lekker speelt) zelfs nergens.

Ik heb de indruk dat het gros van de harde kern hier inmiddels niet meer zo hype-gevoelig is en op z'n dooie akkertje games speelt die al een poosje uit zijn

Sinner Last of Us 2 komt terug in 3 lijstjes hoor. Aardige score nog

3? Oh heb ik erlangsgekeken. Nee. Hypegevoelig niet. Ben ik over het algemeen ook niet. Maar Tsushima verrast me toch wel enigszins dat die volledig over het hoofd gezien wordt. Dat is een van de weinige titels waar ik echt graag een PS4 voor had.

Sinner schreef:
Maar Tsushima verrast me toch wel enigszins dat die volledig over het hoofd gezien wordt. .
Die had ik best willen spelen ipv 13 Sentinels, vorig jaar, maar nergens voor een degelijke prijs kunnen oppikken. Een van de uitzonderingen van vorig jaar, titels die zelfs maanden na het verschijnen nog bijne volle retail-prijs kosten (ik kijk enkel uit naar de fysieke versie).

Sinner schreef:

Wat elders gezegt wordt, meerderen moeten die nog spelen denk ik. Tlou2 zat in mijn lijst, die moet wel echt iedereen spelen, beter wordt het niet. Ghost of Tsushima moet ik nog aan beginnen maar ga ik zeker doen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:41 uur

geplaatst: vandaag om 14:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.