menu

Games / Toplijsten en favorieten / Goede games die onder de radar zitten

zoeken in:
We zijn allemaal wel bekend met de AAA titels van grote studio’s zoals Super Mario, Skyrim of Grand Theft Auto, maar wat zijn goede games die in de regel weinig aandacht krijgen? In mijn geval maak ik een selectie uit games die minder dan 10 stemmen op GM hebben (en geen uitbreiding, DLC of ports zijn):

4,5*
- No Straight Roads
- Hey! Fight! Cheer Squad 1 & 2
- Shovel Knight: Specter of Torment
- Van de Phoenix Wright reeks: Apollo Justice, Ace Attorney Investigations 2, Dual Destinies en Spirit Of Justice

4*
- King’s Quest
- Katana Zero
- Lumino City
- Owlboy
- Moss
- Titans Souls
- Trine 3 & 4
- Yooka-Laylee and The Impossible Lair

Ik was ook wel benieuwd naar mijn stemlijst onder de 10 stemmen.

4*
- Kinghts and Bikes (2 stemmen)
- Kirby's Dream Land 3 (7 stemmen)
- Professor Layton and the Spectre's Call (9 stemmen)
- Sin and Punishment 2 (4 stemmen)

4,5*
- Fire Emblem Echoes: Shadows of Valentia (1 stem )
- Professor Layton vs. Phoenix Wright: Ace Attorney (3 stemmen)

En ik moet zeggen, ik ben een beetje verbaasd dat Kirby's Dreamland 3 zo weinig stemmen heeft! Al zou ik die niet bestempelen als 'onder de radar'. Denk dat alsnog veel mensen er van gehoord hebben en destijds wel veel hebben gespeeld. Dat Fire Emblem Echoes erbij staat vind ik wel een goede, die wordt inderdaad ondergewaardeerd als je naar de gehele Fire Emblem reeks kijkt

Princess Piranha schreef:
Ik was ook wel benieuwd naar mijn stemlijst onder de 10 stemmen.

Hoe kan je dit makkelijk bij jezelf bekijken? Of moet ik dan al mijn stemmen handmatig door?

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Hoe kan je dit makkelijk bij jezelf bekijken? Of moet ik dan al mijn stemmen handmatig door?

Yeah ik ben ze handmatig afgegaan. In mijn stemlijst gekeken en als je eroverheen hovert met je muis dan staat daar ook vermeld hoeveel stemmen die game heeft, naast het gemiddelde

Nice! Bij mij vooral de wat oudere (Amiga) games en ik heb alleen games met 5 stemmen of minder gedaan anders werd het een veels te lange lijst haha.

5*
Slamtilt (1996) (4 stemmen)

4.5*
All Terrain Racing (1995) (3 stemmen)
Roadkill (1994) (2 stemmen)
Ruff 'n' Tumble (1994) (2 stemmen)
Superfrog HD (2013) (1 stem)
Marvin's Marvellous Adventure (1995) (2 stemmen)

4*
Banshee (1994) (1 stem)
Benefactor (1994) (2 stemmen)
Cannon Fodder 2 (1994) (5 stemmen)
The Chaos Engine 2 (1996) (2 stemmen)
Dethkarz (1998) (4 stemmen)
Horizon Chase Turbo (2015) (5 stemmen)
Metropolis Street Racer (2000) (2 stemmen)
Naughty Ones (1994) (2 stemmen)
Musynx (2015) (2 stemmen)
Out to Lunch (1993) (2 stemmen)
Pro Tennis Tour 2 (1991) (3 stemmen)
Project-X (1992) (1 stem)
Putty Squad (1994) (1 stem)
Qwak (1989) (2 stemmen)
Redout (2016) (5 stemmen)
Streets of Rage 4 (2020) (4 stemmen)
Super Hang-On (1987) (5 stemmen)
Super Tennis Champs (1995) (1 stem)
Thundercats (1988) (5 stemmen)
Timekeepers (1995) (1 stem)
Unravel Two (2018) (5 stemmen)
Wizball (1988) (4 stemmen)

Ik heb ook een aardige lijst zo te zien. Ik moet er wel bij zeggen dat een aantal van de spellen misschien niet zo goed zijn als je ze niet vroeger gespeeld hebt.

5*
Among the Sleep (2014) (5 stemmen)
Ape Escape 2 (2002) (5 stemmen)
Ape Escape 3 (2006) (4 stemmen)

4.5*
Gardens Between, The (2018) (5 stemmen)
Mini Metro (2014) (8 stemmen)
Norwood Suite, The (2017) (1 stem)
Tabletop Simulator (2014) (1 stem)
Tales From Off-Peak City Vol. 1 (2020) (1 stem)
Talos Principle: Road to Gehenna, The (2015) (2 stemmen)

4*
DARQ (2019) (1 stem)
Dead Rising: Chop Till You Drop (2009) (8 stemmen)
Doorways: Holy Mountains of Flesh (2015) (1 stem)
Fight Night Round 2 (2005) (8 stemmen)
Fran Bow (2015) (5 stemmen)
Hitman GO (2014) (9 stemmen)
Jackbox Party Pack 2, The (2015) (2 stemmen)
Jackbox Party Pack 3, The (2016) (4 stemmen)
Lemmings Revolution (2000) (4 stemmen)
Minimum (2014) (1 stemmen)
Moon (2009) (2 stemmen)
Overlord Minions (2009) (1 stem)
Poly Bridge (2015) (2 stemmen)
Rabbids Go Home (2009) (10 stemmen)
Redcat Spookkasteel (2000) (10 stemmen)
Scribblenauts Unlimited (2012) (7 stemmen)
Sid Meier's Civilization VI (2016) (8 stemmen)
Small World 2 (2013) (2 stemmen)
Spyro Reignited Trilogy (2018) (10 stemmen)
Super Hexagon (2012) (7 stemmen)
This Is Football 2003 (2002) (7 stemmen)
Ticket to Ride (2012) (3 stemmen)
Tom Clancy's Ghost Recon: Island Thunder (2003) (10 stemmen)
Turing Test, The (2016) (8 stemmen)
WarioWare: Twisted! (2004) (7 stemmen)
Yakuza: Kiwami (2016) (10 stemmen)

Ajax&Litmanen1, ik heb bij de zoekpagina gezocht in mijn eigen stemmen, toen heb ik het geëxporteerd en met Excel een formule ingevoegd die de url voor mij genereerd en die heb ik vervolgens allemaal hierheen gekopieerd (Screenshot van mijn excel). Ik heb alleen nog even het aantal stemmen handmatig erbij gedaan.

Zonder Excel is het iets meer handmatig werk, maar je kan in ieder geval wel een lijst krijgen met de games waar maar 10 mensen op hebben gestemd en waar jij een 4* of hoger aan hebt gegeven.

Handige functie! Ik zie nu wat laks te zijn geweest in de handmatige aanpak; ik ging titels af waarvan ik vermoedde dat ze weinig stemmen hadden en negeerde de rest, maar het verbaasd mij enigszins hoe weinig stemmen bepaalde games hebben. Om wat aan te vullen op het eerdere lijstje:

5*:
Astro Bot: Rescue Mission

4,5*
- Catherine: Full body
- Fire Emblem: Three Houses (en DLC)
- A Hat in Time
- Kingdom Hearts III

Fonzzz002 schreef:
Handige functie! Ik zie nu wat laks te zijn geweest in de handmatige aanpak; ik ging titels af waarvan ik vermoedde dat ze weinig stemmen hadden en negeerde de rest, maar het verbaasd mij enigszins hoe weinig stemmen bepaalde games hebben. Om wat aan te vullen op het eerdere lijstje:

5*:
Astro Bot: Rescue Mission

4,5*
- Catherine: Full body
- Fire Emblem: Three Houses (en DLC)
- A Hat in Time
- Kingdom Hearts III
Toevallig, op KHIII na alles games die ik begonnen ben en nog sterk de intentie heb ze uit te spelen. Op Catherine na, een van mijn all-time fav's.
A Hat in Time vond ik qua gameplay heel raar, wil Super Mario zijn en voelt zich soms als flash-game aan, kan aan mij of de slechte switch-port liggen.

Erh ik onthoud me beter uit deze discussie want het is iets waar ik dagen over kan zeuren, liefst onder genot van een kop koffie en een stuk cake.
Er zijn werkelijke honderden waar een hele grote meerderheid van de mensen / gamers geen idee van hebben. Ik bedoel maar als klein voorbeeld : Boom Blox (2008) .

Wellicht door sommigen wel gekend, maar door velen misschien ook onder het stof geveegd als shovelware vanwege de voorkant. En wat blijkt hier al 12 jaar de hit te zijn bij bezoek als er meer mensen zijn? Zoals zelfs afgelopen week nog? Juist ja. 12 jaar later nog altijd even populair bij iedereen die ik het heb laten spelen. (net als zijn opvolger trouwens).

Hetzelfde met bvb een Sin and Punishment 2 (2009), Muramasa: The Demon Blade (2009) of Little King's Story (2009).

Drie absoluut geweldige games imo die de grote meerderheid nooit gezien heeft. Niet toevallig op de wel best verkopende Nintendo console maar ook de meest onderschatte vanuit een bepaalde hoek.

Maar ik zou er zo hopen kunnen bovenhalen op om het even welk platform. Al helemaal in de nu bloeiende Indie scene waar wekelijks hopen en hopen games uitkomen. Sommige weliswaar ook echt troep of shovelware, maar ook een hele hoop goede tot prima games en vaak ook echt hidden gems imo.

Maar voor zover mijn poging tot zwijgen. Ik eh...meld me weer na het catsitten

Gast
geplaatst: vandaag om 14:00 uur

geplaatst: vandaag om 14:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.