menu

Games / Toplijsten en favorieten / Top 10 van 2019

zoeken in:
Grovonion schreef:
(quote)
Ik kan me niet herinneren zo een mail gehad te hebben. Bij steam wel, dacht ik?

Erh...dat is best een goede vraag, daar heb ik geen idee van..zou best wel eens kunnen. Ik weet dat XboX het WEL deed jaarlijks maar of dat nog gebeurt weet ik eigenlijk niet.

Winkelwagentje schreef:
Grovonion Ik vind het echt prachtig dat je dit ieder jaar zo nauwgezet bij kan houden.
Het vergt een beetje discipline, maar heb een app met talloze timers en dan is het kwestie van dat even naast je te leggen en een knop te drukken bij het begin en het einde van elke speel-sessie. Niet zo dramatisch dus

Maar wel leuk om te lezen idd. Ik ben blij dat de Xbox bij de meeste games doen en Steam en de 3DS bij alle. Zou eigenlijk standaard op iedere console moeten zitten. Ook leuk zou zijn een app die een soort verdeling laat zien in wat voor genre je het meest je tijd hebt gestoken - maar goed dan zit je weer met het probleem dat je tegen games aanloopt die niet meteen in een hokje te proppen zijn.

Wat me opvalt is dat tijdopvolging in games en consoles vaak niet correct is. Zo zie je best wel vaak in (vooral JRPG's?) hoe lang je zogezegd gespeeld hebt, maar dat is vaak niet correct. Vermoedelijk omdat het enkel je main-play-rough meetelt, maar niet de x-keren dat je een stuk herspeelt of een save oplaadt. De 3DS doet het wel heel goed, en telt ook enkel in on-modus, dus niet als je het spel pauzeert door de 3DS dicht te klappen bv.

Dit topic per abuis overgeslagen dit jaar. Zou nog wel kijken naar een lijstje maar door door omstandigheden het er toch niet van gekomen. Ook niet heel veel gespeeld dit jaar overigens. Tegen het einde "eindelijk" weer wat begonnen met single player games met dus direct een voltreffer in de zin van Disco Elysium.

Verder was Slay the Spire ook echt fenomenaal, echter gezien ik die game al bijna 3 jaar speel voelt dat niet echt bij 2019 horen. Desalniettemin is de game er zeker op vooruitgegaan dit jaar. 2 nieuwe classes en veel rebalance maakt het echt een game waar ik nog af en toe op terug val.

Iets wat toch uniek is gezien ik meestal na 300/500 uur gespeeld te hebben het er bij laat.

Apex Legends ook een goede game, maar niet bijzonder genoeg om in een lijstje te plaatsen en hoewel Risk of Rain 2 dat eventueel wel is, heb ik deze na een korte beginperiode ook niet meer gespeeld. Al is dit nog zeker wel het plan maar de early access was redelijk beperkt toen der tijd.

Uiteindelijk is 2019 vooral een jaar waarvan ik nog echt ontzettend veel games wil spelen. o.a.:

Sekiro: Shadows Die Twice
Control
The Outer Worlds
Resident Evil II: Remake
Baba is You
Katana Zero
Gris
Jedi: Fallen Order
Code Vein
Supraland
Steamworld Quest
My Friend Pedro
Pathologic 2
Oxygen Not Included
Hades

En nog veel en veel meer. Niet aan toe gekomen. Wie weet dit jaar?

Wauw wauw wauw! Ik heb zowaar een volledige eindejaars top 10 kunnen maken. Volgens mij voor het eerst in mijn GamesMeter-carrière!

1. Luigi's Mansion 3
2. Untitled Goose Game
3. Knights and Bikes
4. Doom
5. Super Mario Maker 2
6. Yoshi's Crafted Wold
7. Fire Emblem: Three Houses
8. Ring Fit Adventure
9. Baba is You
10. Woven

Wel een klein beetje gesjoemeld, zo heb ik de klassieke Doom erbij gezet aangezien ik die voor de Switch heb gekocht toen die vorig jaar uitkwam daarvoor. Super Mario Maker 2 heb ik er ook alvast ingezet, omdat ik vind dat die wel even genoemd moet worden. Die game heb ik nog bar weinig gespeeld, maar ik vind het wel echt een super toffe game. Zeker ook vanuit gamedesign oogpunt, want fantastisch als je een platformgame wilt maken. Dan heb je een leuke game om prototypes in te maken!

Princess Piranha schreef:
Wauw wauw wauw! Ik heb zowaar een volledige eindejaars top 10 kunnen maken.
En wat voor games!

Cool, nu nog in pdf vorm krijgen.

Ongelofelijk dat ik zelfs meer trophies verdiend heb dan Winkelwagentje
Wel minder goud, zilver en platinum trophies

We hebben evenveel games gespeeld op.

Het lijkt er ook wel op dat de uren die ik in youtube en netflix heb gestoken mee tellen.

Ojee, bij mij gaat het cijfer net iets boven de 1000 uur . Met 300 uur aan Persona 5 en de Kingdom Hearts reeks bij elkaar. Slechts 3 daarvan zijn online en 126 zijn aan VR games.

Winkelwagentje (moderator)
Ik heb het nog bescheiden gehouden geloof ik met 268 uurtjes. En een langste gamesessie van "slechts" 3 uur.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:19 uur

geplaatst: vandaag om 17:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.