menu

Games / Toplijsten en favorieten / Games die je leuk vind, maar slecht in bent

zoeken in:
geplaatst:
Wanneer een hoge moeilijkheidsgraad op de voorgrond staat bij een game dan komt het plezier meestal uit het halen van de uitdaging. Denk aan een moeilijk gevecht winnen, een lastige puzzel oplossen, of een reeks aan pittige obstakels trotseren in een platformgame. Als je constant (of het merendeel van de tijd) verliest dan word in de regel het plezier uit de game gezogen. Toch zijn er een paar games waar ikzelf, ondanks dat ik er duidelijk slecht in ben, plezier uit weet te halen wegens andere redenen. Zijn er andere die dit herkennen? Bij mij zijn de games:

- Tetris Effect. Ik ben bagger slecht in Tetris. Zelfs op Beginner Mode verloor ik nog rond de 5 keer voordat ik een reeks levels kon halen. Toch weet het VR aspect, de vormgeving en muziek het tot een ontspannende trans-ervaring te maken waardoor ik me aangemoedigd voelde het te blijven spelen.

- Injustice / Mortal Kombat. Het 2D fighting systeem van Mortal Kombat heeft mij nooit fijn in de vingers gezeten. Meestal spring ik maar wat rond en spam special attacks. Zelfs als ik serieuze combo's en reads probeer dan gaat het me niet goed af. Maar als ik de games op easy mode zet dan kan ik prima genieten van de Story modes. Injuistice is een soort DC miniserie die prima in het rijtje van de geanimeerde Justice League films past. De super moves zijn ook creatieve fanservice momenten. Mortal Kombat moet het vooral van zijn hilarisch overdreven geweld hebben. De nieuwsgierigheid naar hoe over-the-top bloederig het gaat worden maken ze leuk om te spelen.

- De Jackbox Party Pack games. Ik win nooit bij deze games. Op z'n best eindig ik op #2 of #3, in sommige gevallen. Maar deze party games draaien volledig om het sociale aspect: lachen met je vrienden. Dat is wat ze heel goed doen en dat is wat ze leuk maken om weleens op feesten / game avonden te doen.

Winkelwagentje (moderator)
geplaatst:
Fonzzz002 schreef:
Tetris Effect.

Schiet ook mij direct te binnen! Ik heb voor de release enkel de demo gespeeld en kwam tot de ontdekking dat mijn Tetris-skills echt ver beneden niveau zijn. Nu is het met blockpuzzel-games wel vaak zo dat naarmate je vaker speelt, je wel iets vaardiger wordt. Maar tot een hoog niveau zal ik bij Tetris nooit komen vrees ik. Dat is voor mij ook reden genoeg om me niet aan Tetris 99 te wagen. Ik had overigens graag gezien dat ik beter was in Tetris. Tetris Effect is zo buitegewoon mooi dat ik de game ook heel graag goed wil vinden.

- Apex Legends. En soortgelijke Battle Royale -achtige spellen. Ik vond Apex een mooie gelegenheid om eens kennis te maken met dit genre. Maar ook hier wordt al snel pijnlijk duidelijk dat ik hier gewoon niet goed in ben. Ik heb tijd nodig om mijn acties te kunnen overdenken. En ik ben veel te druk met inventory management om ook maar enige nuttige bijdrage te kunnen leveren aan mijn team. Verkeerde prioriteiten zeg maar. Hoewel het idee van Battle Royale me zeer aanspreekt, moet ik nog een game vinden die meer in mijn straatje ligt.

- Rhythm games. Hatsune Miku / Persona x Dancing / DJ Max / you name it. Het genre gaat er altijd wel goed in bij mij. En heel slecht ben ik hier nu ook weer niet in vind ik. Beetje afhankelijk van het type game kom ik toch wel tot goede scores. Maar ik heb wel het probleem dat ik nooit helemaal lekker in de focus geraak en er daardoor altijd wel een keertje naast zit - zelfs op de makkelijkste niveaus. De frustratie alom is groter wanneer ik Easy 1 note juist gemist heb, dan wanneer ik op Hard compleet afga. Mijn nervositeit staat het mij vaak niet toe om een perfecte score te behalen.

Verder ben ik niet bijzonder goed in FIFA of PES, maar daar heb ik in mijn eentje niet zo veel last van. Das enkel met vrienden.

geplaatst:
Winkelwagentje schreef:
- Rhythm games. Hatsune Miku / Persona x Dancing / DJ Max / you name it.
Bij muziek-ritme games is het toch wel degelijk steeds oefening die me beter maakt. Maar dat slaat niet op alle games in dit genre. Gitaroo Man heb ik bijvoorbeeld moeten opgeven, dat was op op een gegeven ogenblik echt te moeilijk.

Met tetris (en puyo nog erger) heb ik echter iets gelijkaardigs, daar heb ik in mijn leven al zeker 200-uren ingestoken en mijn niveau stagneert al sinds de jaren 90.

Waar ik echt moeite mee heb zijn sommige action-games. Zoals Horizon Zero Dawn. Die vond ik echt prachtig om te spelen maar heb na een 20-tal uren toch opgegeven. Op een of andere manier had ik de controls nog steeds niet door, waardoor ik bijvoorbeeld sommige robots niet aankon zonder vaak weg te rennen en te ""healen".

Ook een Onimusha heeft me onlangs parten gespeeld. Een heel degelijke hack-and-slay die volgens redelijk wat bronnen makkelijk te doen is. Maar op een gegeven ogenblik waren de weinige potions die je kunt vinden bij mij op en kon ik nog moeilijk verder, waardoor de frustratie toenam. Hier kom ik nog wel eens op terug, maar heb het daardoor toch even opzij gelegd.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:18 uur

geplaatst: vandaag om 17:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.